Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Dr.Prepper

#preptember: Niet wachten. Doen. Maak vandaag jouw calamiteitenplan. [HELP MEE!]

Recommended Posts

Ik ben er van overtuigd dat (bijna) iedereen die dit topic leest er iets mee kan en iets mee doet, bijna dus, want hoe bereiken we nu eindelijk eens die 99.9% die niet prept?
Twitter, Facebook, media...schreef Dr.Prepper.

Daar wordt dus wel wat aan/mee gedaan.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik neem aan dat je CO bedoelt?

CO (Koolstof mono-oxide) ontstaat bij onvolledige verbranding en is zeer gevaarlijk,

CO2 (Koolstof do-oxide) ontstaat bij volledige verbranding, is (een van) de oorzaak(en) van het broeikaseffect, en relatief ongevaarlijk

https://nl.wikipedia.org/wiki/Koolstofmonoxide

https://nl.wikipedia.org/wiki/Koolstofdioxide

8% CO2 in de omgevingslucht veroorzaakt: hoofdpijn, zweten, verlies van gezichtsvermogen en krampen. Bewusteloosheid na 5 tot 10 minuten, gevolgd door de dood na 30 minuten tot een uur...daarnaast kan CO2 ook een explosief megsel vormen met de O2 uit de omgevingslucht. :rolleyes:

Deze post delen

Gast Heksenboot
8% CO2 in de omgevingslucht veroorzaakt: hoofdpijn, zweten, verlies van gezichtsvermogen en krampen. Bewusteloosheid na 5 tot 10 minuten, gevolgd door de dood na 30 minuten tot een uur...daarnaast kan CO2 ook een explosief megsel vormen met de O2 uit de omgevingslucht. :rolleyes:

CO2 met O2, dat wist ik niet.

Wat is dat voor reactie?

Deze post delen

In de lucht, om ons heen, is het CO2 gehalte ongeveer 0,04%

8% CO2, dat betekent dat het niveau 2000 x vergroot te worden.

Bij 2% krijg je al vrij duidelijke symptomen dat je zuurstof tekort hebt (versnelde hartslag en ademhaling), dus zal ieder verstandig mens gaan ventileren. Vandaar mijn Relatief (niet volledig!) ongevaarlijk.

CO echter, hecht zich zo'n 200 - 300 x sneller aan je bloedlichamen dan zuurstof.

Aanvaardbaar niveau 5 - 50 ppm (*)

Gevaarlijk niveau > 100 ppm

Risico op zware vergiftiging 1 000 ppm (0,1 %)

Dood na 4 à 5 uren 2 000 ppm (0,2 %)

Dood na 20 minuten 5 000 ppm (0,5 %)

(*) ppm = deeltjes per miljoen

Komt bij dat het enige symptomen van CO vergiftiging hoofdpijn en duizeligheid is.

Nogal een stuk gevaarlijker dus.

• Leuk 1

Deze post delen

Misschien een idee om die discussie in een apart topic te vervolgen? Zo blijven hier alleen de tips staan voor #preptember.

De discussie, voorzover die er was, is reeds voorbij. Zie mijn gewijzigde bericht.

Maar je hebt wel gelijk... het hoort hier niet thuis. :cool:

Deze post delen

Het is wel zo prettig als degene die er iets inzet,ook zijn naam erbij zet. Er zijn er twee toegevoegd zonder naam.

En ondertussen nog meer, mensen vul gewoon ff je forum naam in...

Deze post delen

Ik heb een bijdrage geschreven in het google document, ik begreep dat dat de bedoeling is?

En de datum hang ik niet aan vast, ik ben zomaar ergens begonnen.

Deze post delen

Gast Peerke

4 preptember: oefen eens in het donker of geblinddoekt voor als je huis vol rook staat.

Rook stijgt meestal eerst omhoog, dus blijf laag bij de grond.

Overigens, niet alleen ontneemt de rook je het zicht. Vaak is rook zo scherp dat je je ogen al dichtdoet van de tranen.

En gebruik de muren als geleider. Ga niet zomaar ergens in het wilde zoeken.

Mocht je een beginnend brandje niet kunnen blussen, verlaat het pand dan snel alvorens er een 'flash over' plaatsvindt.

Edit: hieronder voorbeelden van flash overs, opgezet door het NIST ter demonstratie:

Deze post delen

Super idee en mooie bijdrages (en uitwerking)!

Ik heb alleen een kleine opmerking bij de homepage. Die is nu zo ingedeeld dat je alle 'oude' tips langs moet om bij de nieuwe te komen (code technisch een logische optie, maar minder gebruiksvriendelijk voor mensen die bijvoorbeeld de homepage opslaan). Zelf zou ik eerder kiezen om de volgorde om te draaien (nieuwste eerst) en de coming next misschien wel onder één afbeelding te scharen (mensen snappen vast het idee dat er iedere dag iets online komt :)).

Onder het mom opbouwde kritiek dus, voor de rest alleen bakken met kudo's voor dit geweldige idee!

Deze post delen

@Miss Jade, dank voor je enthousiaste post en heb zeker begrip voor je punt! Echter focus is nu publiciteit en vanwege m'n LEAN aanpak en beperkte tijd is dat voor nu geen prio. Maar je opmerking is zeker valide!

@Range haha dank maar we houden dat liever 'open source': hoe meer het doen hoe beter.

Zo, en 5 september staat ook klaar :) http://preptember.nl/tip/5-september/

Deze post delen

@Miss Jade, dank voor je enthousiaste post en heb zeker begrip voor je punt! Echter focus is nu publiciteit en vanwege m'n LEAN aanpak en beperkte tijd is dat voor nu geen prio. Maar je opmerking is zeker valide!

@Range haha dank maar we houden dat liever 'open source': hoe meer het doen hoe beter.

Zo, en 5 september staat ook klaar :) http://preptember.nl/tip/5-september/

Juist ja :p!

Voor je social media kanalen updates etc. Check social media dashboard 'Hootsuite' om gemakkelijk vanuit één overzicht al je kanalen te bereiken, bewerken en van post/feedback en wat dan ook te voorzien.

Deze post delen

Hier 7 september, met dank aan het gewillige fotomodel :) http://preptember.nl/tip/7-september/

En op veler verzoek: de statistieken! Zoals je ziet zakken ze alweer wat in, kortom: meer delen!

Er gaat ook nog een persbericht uit, dus hopelijk geeft die nog een mooie boost. Maar ben voor nu al best tevreden met deze bezoekersaantallen.

Doelgroepoverzicht_-_Google_Analytics.png.6337a77bd01f6f51a2ad573aa6fe4f11.png

Deze post delen

Hopelijk vallen nieuwe bezoekers niet met hun neus in de soms verhitte "gaan we discussiëren over asielzoekers" discussie en kunnen ze prep info snel vinden.

Mooie foto!

• Leuk 1

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...