Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Dr.Prepper

#preptember: Niet wachten. Doen. Maak vandaag jouw calamiteitenplan. [HELP MEE!]

Recommended Posts

Lieve prepvrienden,

Het topic 2015 National Preparedness Month (september) in de VS van @Tom bracht ons op het idee om hier vanuit Preppers.nl ook voor Nederland en Vlaanderen op in te haken. Simpelweg omdat hoe meer mensen zijn voorbereid (een beetje of een beetje veel), hoe beter we een SHTF kunnen opvangen! Ons doel is om zoveel mogelijk harten en hoofden hiermee te raken en we hebben hier jullie hulp bij nodig!

http://preptember.nl/

In het kort komt de campagne #preptember hierop neer, dat we de hele maand september elke dag een tip geven: Een korte, krachtige en vooral ook positieve boodschap om anderen een beetje extra zelfredzaamheid bij te brengen. Er zullen vast wat nieuwe members op het forum komen, maar dat is niet het doel. Het belangrijkste is dat het een bespreekbaar, en liefst een gewoon onderwerp wordt. Dat iedereen weer de voorraadkast aanvult en gaat nadenken over dergelijke zaken.

De NL overheid heeft natuurlijk destijds de Denk Vooruit campagne gehad, maar als je ziet hoe de USA dat doet met http://www.ready.gov/september dan wordt het hoog tijd om hier in de lage landen weer wat leven daarin te blazen! Hopelijk gaat dat lukken met deze actie en we zullen ook zsm een persbericht versturen naar de media, we hebben inmiddels wel wat contactpersonen die ook ons voor medewerking hebben gevraagd :)

Welnu, waarmee kan je helpen?

Tips! Tips! Tips! Laat die copywriting skills die je hier op het forum laat zien ook los op #preptember en help mee aan het schrijven van een tip + toelichting. De eerste heb ik al gemaakt om een voorbeeld te kunnen tonen, zie http://preptember.nl/tip/1-september/

En daarnaast, hoe meer het geshared wordt op social media, hoe beter! https://twitter.com/preptember en https://www.facebook.com/preptemberNL (nog work in progress). Privacy/opsec first natuurlijk, maar misschien heb je een account van waaruit je dit 'safe' kan doen. En hoe meer het doen, hoe normaler het is.

Je mag het gewoon hier in dit topic zetten. Of andere suggesties ook welkom. Hoe kant-en-klaarder (?) het wordt aangeleverd, hoe beter. Nivo moet hoog zijn, zonder accoord van de taalnazi komt er niks op! (PS: is er nog een taalnazi beschikbaar die de huidige teksten op preptember.nl wil nalopen? Is een haastklus geworden, 24u geleden was het idee nog niet eens geboren) ;)

DANK ZOVER, EN IK KIJK UIT NAAR JULLIE BIJDRAGEN!

Cheers!

Dr.P

1-preptember.jpg.0fe7687631f3367c736a0a2761f83ba9.jpg

• Leuk 7

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
PS: is er nog een taalnazi beschikbaar die de huidige teksten op preptember.nl wil nalopen?

Volgens mij kwam mijn hoofd net een heel klein beetje klaar :eek:

Maar goed: geweldig idee! Preptember! Ben nu niet thuis maar zal er straks zeker naar kijken :D

• Leuk 1

Deze post delen

Echt een geweldig initiatief! Het zal zeker wat tongen losmaken, en wat mensen aan het denken zetten.

Denk je ook niet dat geprobeerd moet worden er een logische volgorde in aan te brengen?

Maw. de belangrijkste zaken het eerst?

Deze post delen

Ik zou in elk geval zsm de eerste pagina vullen, bijv met een overzicht van een noodpakket? Kun je deels van onze eigen Wiki halen

Bijv. http://preppers.nl/wiki/Noodsituaties_Nederland

Of plaats eerst een link naar deze site, http://www.crisis.nl/wees-voorbereid/noodpakketten.aspx

met daaronder een link naar de Prepshop:-)

Deze zou leuk zijn in het NL een family preparedness game plan:

http://www.redcross.org/prepare/nationalpreparednessmonth

Zelfs Obama doet mee

https://www.whitehouse.gov/the-press-office/2015/08/31/presidential-proclamation-national-preparedness-month-2015

Deze post delen

Echt een geweldig initiatief! Het zal zeker wat tongen losmaken, en wat mensen aan het denken zetten.

Denk je ook niet dat geprobeerd moet worden er een logische volgorde in aan te brengen?

Of in thema's zoals deze

Week 1: Family - Disaster preparedness starts with personal preparedness for you and your family. Each family has unique needs that must be accounted for in their preparedness plans. Children, older adults, and individuals with medical conditions and physical disabilities all have unique needs during and after disasters. We will talk about incorporating unique needs into emergency preparedness to ensure that the needs of the entire family are included in preparedness plans.

Week 2: Neighborhood - Those in closest proximity to you during an emergency are most likely to be the first to offer help. Messages will encourage individuals to meet neighbors and develop emergency preparedness plans with those who live around them--taking into account individuals' unique needs. The focus will be community resilience and preparedness on a neighborhood and community level.

Week 3: Workplace and School - Whether you are at work or home or your child is in school it is important for individuals to know specific threats and hazards in their area, emergency signals, evacuation routes, and locations of shelters in their community. We will encourage people to maintain an emergency preparedness kit at work and discuss disaster plans with their co-workers.

Week 4: Global - With the ease of air travel, infectious diseases can spread rapidly. Global health security is an ongoing priority that requires individuals to be aware of their health and safety when they are travelling abroad. Messages will focus on preparing for public health threats before, during, and after travel to protect everyone's health.

Final 4 Days: Online - We will highlight the importance of sharing preparedness resources with your online social media community (social networks, apps, texting).

Bron: http://www.cdc.gov/phpr/preparedness_month.htm

• Leuk 1

Deze post delen

mensen: zo'n leuk initiatief, daar kom ik wel voor uit meeleesland. ik werk als taalnazi en kan ook (net als Loreen toch?) wel meehelpen. Enige is: ik heb juist nu erg veel deadlines. Desalniettemin: stuur maar een bericht. Na deze week wordt het rustiger.

• Leuk 2

Deze post delen

Misschien kunnen de voorstellen die gedaan worden wat concreter uitgewerkt worden als ze gepost worden?

Als ik zie wat er voorgesteld wordt zijn dat goede ideeën, maar we kunnen niet @Dr.Prepper alles laten uitwerken toch?

brandweerman-sam.png

Op een speelse manier kan je ook brandplan en vluchtwegen met de kinderen doornemen.

Deze post delen

Ik zou in elk geval zsm de eerste pagina vullen, bijv met een overzicht van een noodpakket? Kun je deels van onze eigen Wiki halen.

Coming soon is niet erg handig bij een lancering. @Dr.Prepper

Nou zal ik wel gek zijn, maar als er elke dag een tip gegeven gaat worden lijkt het mij bijster logisch dat op 1 september, de tips van 2, 3, 4, 5, etc etc september "coming soon" zijn? :confused:

Deze post delen

ik roep maar wat:

1-sep	Medicijnen	
2-sep	Drinkwater	
3-sep	EHBO	
4-sep	Communicatie	Hoe blijf je op de hoogte zonder stroom/internet/tv ?
5-sep	Stroomuitval	Weet je wat er zonder stroom allemaal stopt met werken?, ook je CV die op gas werkt functioneert niet meer
6-sep	Verwarming	Wat doe je met -20 graden zonder gas/elektra?
7-sep	Eten	Je heb ruim 60 dagen de tijd, maar hoeveel dagen voedsel heb je in huis?
8-sep	 	
9-sep		
10-sep		
11-sep		
12-sep		
13-sep		
14-sep		
15-sep		
16-sep		
17-sep		
18-sep		
19-sep		
20-sep		
21-sep		
22-sep		
23-sep		
24-sep		
25-sep		
26-sep		
27-sep		
28-sep		
29-sep		
30-sep	wc-papier	Probeer eens een oude krant als wc-papier, en ervaar dat een paar pakken wc-papier geen onnodig artikel is.

En de comming soon vervangen door een zeer vage afbeelding (uit focus)

Had je dit niet een paar weken eerder kunnen uitwerken :)

is best nog lastig om 30 belangrijke items op te noemen.

Deze post delen

Nou zal ik wel gek zijn, maar als er elke dag een tip gegeven gaat worden lijkt het mij bijster logisch dat op 1 september, de tips van 2, 3, 4, 5, etc etc september "coming soon" zijn? :confused:

Ofcourse Loreen, dat snapte ik ook wel. Maar toen ik de pagina van 1 sept. bekeek stond er alleen nog maar een plaatje over die drie dagen, zonder tekst eronder. Alleen coming soon....

Deze post delen

Papier en Plastic kan je niet eten

Veel mensen hebben naast hun pinpas ook contant geld in huis. Dat laatste kan erg belangrijk zijn als er bijvoorbeeld als gevolg van een storing geen pin-verkeer mogelijk is. Maar wat nou als winkels niet bevoorraad worden, of je langere tijd je huis niet uit kan? Geld kan je niet eten, zorg daarom dat je niet alleen geld, maar ook voldoende voedsel in huis hebt.

Deze post delen

De Verlichting

Tijdens de Verlichting lag de nadruk op het belang van het menselijk denkvermogen. Kalm blijven en het hoofd gebruiken kan enorm waardevol zijn in een crisissituatie. Onderschat echter niet het belang van letterlijke verlichting. Hoe verlicht ben jij als de stroom uit valt?

• Leuk 1

Deze post delen

Het babydieet systeem lijkt me beter: beginnen met de makkelijke hap en gedurende de maand mogen er steeds meer harde stukjes in komen.

Coming soon is niet erg handig bij een lancering.

Zie reply @Loreen ;)

Dank voor je verdere suggesties overigens! Al is aan thema's geen gebrek, ik zoek met name hulp in mensen die kant en klare catchy phrase bedenken met een toelichting. Foto (met juiste hergebruiksrechten) zoek ik er dan wel bij en plaatje maken. Al zijn ook hiervoor suggesties (flickr.com is een goudmijn) natuurlijk ook welkom.

Desalniettemin: stuur maar een bericht. Na deze week wordt het rustiger.

Top, dank voor het aanbod! Ik denk overigens niet dat het nodig is dat ik nog een bericht stuur, we hebben nog 29 dagen te gaan, dus kies maar een mooi moment of fame. Overigens vind ik het ook wel zo leuk om de catchphrases in het klein te voorzien van de @membernaam die em geopppert heeft. Mits ik niet elke dag mijn eigen naam erbij hoef te promoten ...

is best nog lastig om 30 belangrijke items op te noemen.

Goed idee om iets meer structuur en overzicht te maken! Zal ik het in de wiki doen misschien?

Met zn allen halen we die 30 makkelijk. Nu even focussen op de eerst komende dagen, iets met extreem weer lijkt me ook wel goed, want lekker actueel.

Deze post delen

Samen sta je sterk.

Bespreek met je directe omgeving wat te doen in geval van nood. Wat zijn de eerste stappen die genomen moeten worden, wie heeft welke taken, hoe vindt de communicatie plaats?

Deze post delen

In het kader van het Baby-hap-systeem zou ik de Stroom en Verwarming omdraaien.

Bij stroomuitval is er ook geen verwarming, en anders krijg je dat misschien dubbel?

Deze post delen

Code oranje

Het KNMI waarschuwt regelmatig voor onweer, regen, hagel of storm op komst,

Heb jij een warme deken, water en wat te eten in je auto klaarliggen?

Deze post delen

Code oranje

Het KNMI waarschuwt regelmatig voor onweer, regen, hagel of storm op komst,

Heb jij een warme deken, water en wat te eten in je auto klaarliggen?

Haha, twee zielen...

Wat doe je ook alweer bij noodweer?

Code geel, code oranje, code rood, het KNMI doet zijn best ons tijdig te waarschuwen voor noodweer. Rest ons de taak daarop voorbereid te zijn. Stroomuitval, wateroverlast, storm, onderweg stranden en mogelijke evacuaties; allemaal dingen waar je van tevoren al op kan voorbereiden.

Deze post delen

Haha, twee zielen...

Ja...haha...het begint nu wel te stromen...

Ik zocht naar handig opzetje...dat van jou werkt goed.

Heb ik dus even overgenomen (gewoon gepikt hoor) maar voor het grotere doel mag dat vast wel.

(jij bent goehoehoed zeg!!)

Deze post delen

@Dr.Prepper

Jij werkt........maar wat als de stroomvoorziening ineens niet meer werkt? Hoe kom je thuis en hoe laat je het thuisfront iets weten?

Preptember......de R zit weer in de maand en tijd om de Rantsoenen weer te controleren

Morgen is te laat, vandaag (nog) niet.........wat doe je?........... Leg een voorraad aan voor onvoorziene gebeurtenissen
  • Leuk 1

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...