Ga naar inhoud
GENEGEERD

Even bij stilstaan....

Flow
 Share

Recommended Posts

AIVD ziet geen bewijs dat KPN-kabels illegaal zijn afgetapt

Er is geen duidelijk bewijs dat de Duitse inlichtingendienst BND gegevens van Nederlanders heeft afgetapt via het netwerk van KPN, maar dit kan ook niet helemaal worden uitgesloten. Dat is gebleken uit een onderzoek van de AIVD, waarover minister Plasterk (Binnenlandse Zaken) een brief naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.

http://www.nu.nl/internet/4116356/aivd-ziet-geen-bewijs-kpn-kabels-illegaal-afgetapt.html

KPN vindt uitbreiding aftapbevoegdheden AIVD in strijd met grondwet.

KPN noemt de gevolgen van de door het kabinet geplande uitbreiding van de aftapbevoegdheden van de AIVD en MIVD tegenstrijdig met het communicatiegeheim.Dat zegt KPN in zijn reactie op de conceptwet die minsister Plasterk van Binnenlandse Zaken in juli presenteerde.

http://www.nu.nl/internet/4116792/kpn-vindt-uitbreiding-aftapbevoegdheden-aivd-in-strijd-met-grondwet.html

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
AIVD ziet geen bewijs dat KPN-kabels illegaal zijn afgetapt

Er is geen duidelijk bewijs dat de Duitse inlichtingendienst BND gegevens van Nederlanders heeft afgetapt via het netwerk van KPN, maar dit kan ook niet helemaal worden uitgesloten. Dat is gebleken uit een onderzoek van de AIVD, waarover minister Plasterk (Binnenlandse Zaken) een brief naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.

Als je niet kan uitsluiten dat dit is gebeurd, dan heb je naar mijn idee een reden om diverse mensen per direct ontslag aan te bieden.

Weet je wat je ongeveer moet doen om een kabel af te tappen?

Enige besef wat je nodig heb aan bandbreedte om nog iets nuttigs te kunnen doen met deze tap?

Alsof de KPN kabel via een lus door Duitsland loopt.

Het moet toch heerlijk zijn om als AIVD overal mee weg te komen.

(eigenlijk is het niet de AIVD, maar de regering die er mee weg komt)

En inderdaad @Enki, die toevoeging "illegaal" maakt het helemaal af.

Link naar reactie

Ik heb me net ongelooflijk zitten ergeren aan het AIVD topic vanavond bij RTL Late Night. Schaamteloos hoe 9/11 erbij werd gehaald, wat een leugenachtige organisatie is de AIVD toch. Verschrikkelijk om te zien hoe erover privacy en veiligheid word gesproken & gedacht door de AIVD & MIVD!

Welke organisatie had vroeger in Duitsland soortgelijke tactieken?

Link naar reactie

Ik heb me net ongelooflijk zitten ergeren aan het AIVD topic vanavond bij RTL Late Night. Schaamteloos hoe 9/11 erbij werd gehaald, wat een leugenachtige organisatie is de AIVD toch. Verschrikkelijk om te zien hoe erover privacy en veiligheid word gesproken & gedacht door de AIVD & MIVD!

Welke organisatie had vroeger in Duitsland soortgelijke tactieken?

Ik heb het niet gezien, maar jouw observatie zegt mij genoeg. De overheid hangt nou eenmaal van diefstal, corruptie en leugens aan elkaar.

Link naar reactie

Nederland is een van de kampioenen met aftappen. Ga er vanuit dat alles dat je doet getapt wordt.

Onwaarschijnlijk. Als je alle telefoon- en internetdata langdurig moet opslaan ben je een godsvermogen kwijt aan dataopslag. Ik heb nu al medelijden met de ambtenaar die mijn onzinnige telefoontjes en mailtjes moet verwerken. De AIVD heeft net een forse bezuinigingsronde achter de rug dus de focus ligt op urgente gevallen.

Link naar reactie

Onwaarschijnlijk. Als je alle telefoon- en internetdata langdurig moet opslaan ben je een godsvermogen kwijt aan dataopslag. Ik heb nu al medelijden met de ambtenaar die mijn onzinnige telefoontjes en mailtjes moet verwerken. De AIVD heeft net een forse bezuinigingsronde achter de rug dus de focus ligt op urgente gevallen.

1: Data opslag is heden ten dage zo geen probleem meer.

2: Als de data goed geïndexeerd is geworden, is zoeken een kwestie van de juiste zoektermen in te geven... Google, al eens van gehoord?

Link naar reactie

1: Data opslag is heden ten dage zo geen probleem meer.

Voor de kleine gebruiker niet nee. Maar wel als je al het dataverkeer van de hele westerse wereld langdurig moet opslaan. Niet voor niets wil facebook alle data na drie maanden dumpen. Ik geloof best dat alle data voor een beperkte periode en masse worden opgeslagen. Een jaar of zo. Misschien twee. Mocht het dan nodig zijn dan kunnen de desbetreffende telefoontjes, mailtjes en websites alsnog met een gerichte zoektocht worden achterhaald en geanalyseerd.

Link naar reactie

Nee, zeer waarschijnlijk. Er zit geen persoon naar je te luisteren, alles wordt domweg opgeslagen zodat men in geval van een een 'gerichte' tap ook in het verleden kan kijken. Ondertussen wordt je voice- en data-verkeer wel routinematig gevlagd op diverse sleutelwoorden. Gebruik je die niet te vaak op of een 'verdachte' manier dan merk je daar niets van. Google (met andere woorden de NSA/AIVD/etc) slaat 20 petabyte per dag op.

Link naar reactie

Nee, zeer waarschijnlijk. Er zit geen persoon naar je te luisteren, alles wordt domweg opgeslagen zodat men in geval van een een 'gerichte' tap ook in het verleden kan kijken. Ondertussen wordt je voice- en data-verkeer wel routinematig gevlagd op diverse sleutelwoorden. Gebruik je die niet te vaak op of een 'verdachte' manier dan merk je daar niets van. Google (met andere woorden de NSA/AIVD/etc) slaat 20 petabyte per dag op.

Je hebt een punt. Maar so what? Als je geen rare dingen doet of van plan bent dan heb je niets te vrezen. Het heeft geen zin om paranoïde door het leven te gaan.

Link naar reactie

Juist. Vorig jaar een documentaire gekeken over privacy. Was een vrouw die op een gegeven moment haar uitkering niet meer kreeg (of iig minder) omdat men op haar bonuskaart kon zien dat ze zo nu en dan biefstuk kocht. Dus vonden ze dat ze teveel geld had -.- Op een gegeven moment zul je zien dat je zorgpremie omhoog gaat of je eigen risico als je af en toe een borreltje koopt of een sigaretje rookt. Of teveel 'ongezond' vlees eet. Noem maar op. Het kan, dus gaan ze het doen zodra er een wet voor doorgedrukt wordt. Om over 'terrorisme' maar niet te spreken. Het feit dat we op dit forum zitten is waarschijnlijk ook al eng voor ze. We hebben immers onderwerpen die niet zo 'overheidsvriendelijk' zijn :p

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...