Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mini-samenleving opbouwen voor de lange termijn


apex

Aanbevolen berichten

@Amazing Dree Je bent welkom hier hoor, met man en hond en kind natuurlijk...neem wel slaapmatjes en slaapzakken enzo mee.

Ik heb hier ooit met een storm een hele schoolklas opgevangen in de gezamenlijke ruimte, omdat OV niet werkte en school de deuren had gesloten.

In een woongemeenschap wonen heeft zo zijn voordelen :-) Bij hoge nood kan er zelfs een tentenkampje op het grote grasveld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

@Amazing Dree Je bent welkom hier hoor, met man en hond en kind natuurlijk...neem wel slaapmatjes en slaapzakken enzo mee.

Ik heb hier ooit met een storm een hele schoolklas opgevangen in de gezamenlijke ruimte, omdat OV niet werkte en school de deuren had gesloten.

In een woongemeenschap wonen heeft zo zijn voordelen :-) Bij hoge nood kan er zelfs een tentenkampje op het grote grasveld.

 

Dat is natuurlijk superlief !

Ik vroeg me dat af, niet alleen voor ons, maar er zullen vele preppers onderdak dan nodig hebben, en ook de niet voorbereide gelukzakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, daarom noemde ik ook even die schoolklas.

Vaak gaat het om tijdelijk, en met een beetje inschikken en aanpassen komt dat wel goed.

En als het te vol is, moeten mensen verder...naar beter gebied...zoals dat gaat met "echte vluchtelingen". Even op adem komen en dan weer door om ruimte te maken voor hen die even op adem moeten komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is natuurlijk superlief !

Ik vroeg me dat af, niet alleen voor ons, maar er zullen vele preppers onderdak dan nodig hebben, en ook de niet voorbereide gelukzakken.

 

1 ding zeker... dat wordt ondanks de omstandigheden een gezellige bol ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gezellige mini-samenleving :)

 

Daarom zijn die netwerken via het forum belangrijk en kennismaking op SC's.

Een groot, uitsluitend via internet, op te richten PH gaat het hem niet worden, wel je persoonlijke netwerk.

 

Oh, 13m boven NAP, op een zandrug zonder grote waterwegen in de buurt.. Mmmhh, ik hou het hier wel droog, althans, als ik zo naar de laatste 10.000 jaar geschiedenis kijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatst een onderschuifbed en een luchtbed gekocht. Er kunnen nu sowieso vier mensen blijven slapen, of vijf, dan slaapt er eentje op de grote bank in de woonkamer. Met mijn ouders al afgesproken dat ze altijd bij ons terecht kunnen. We kunnen het goed met elkaar vinden en profiteren van elkaars skills. Ik ben wat voorizchtig met andere mensen erbij in mijn huis. Nood breekt wet, maar er zijn bij mij thuis een aantal strikte regels op he gebied van voeding ivm glutenproblemen. Dat heeft even tijd en heel veel aandacht nodig om zieken te voorkomen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohwja .. en ik ben ondertussen inmiddels zo'n drie weken geleden gestopt met roken.

Dit nieuws is nu een beetje ondergesneeuwd geraakt, maar dat vind ik TOP om te horen! :cool:

 

Volhouden hè? Nog even en je mist het alleen geestelijk, niet meer lichaamlijk!

(Ik droom er zelf althans nog wel eens over, ondanks dat het voor mij alweer 8 maanden is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken dat ja, een glutenvrije voorraad kost jammerlijk genoeg net iets meer dan een reguliere.

 

Gelukkig valt me dat mee. Ik koop wel glutenvrije pasta. Maar rijst en miehoen zijn niet duur, rijstwafels ook niet. Rijstmeel bij de toko is niet duur. Ik gebruik verder heel weinig glutenvrije dieetproducten. Glutenvrij brood is extreem duur, dat eet ik alleen als ik een dagje wegga.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @QuickFix, Het gaat nog steeds goed hoor!

 

Lichamelijk mis ik het van begin af aan niet hoor. dat is het minst moeilijke in mijn geval.

 

Het zijn meer de momentjes dat het gezellig is in huis, of op stap. Dan is het de pure gewenning: pilsje / peukie. Dat is eigenlijk het enige gemis. verder heb ik er totaal geen moeite mee eigenlijk.

Dat komt denk ik omdat ik mezelf in mijn wakkere uren, gewoon bezig houdt. maar dat deed is daarvoor ook al. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb begrepen dat de organisatie van zaken als PH niet helemaal lekker gaat. Zijn hier specifieke redenen voor? Te veel verschillende wensen? Op een gegeven moment zul je als individu in de groep concessies moeten doen in het belang van de groep, wat een organisatiestructuur vereist. Wat is er geprobeerd? Directe democratie? Verkozen bestuur? Totalitaire dictatuur?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...