Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

jobs

GeenPeil.nl - teken tegen automatische uitbreiding van de EU

Recommended Posts

Interessant de debatten in de tweede kamer nu te volgen op NPO 1. Er wordt gediscussieerd over de kosten van het referendum. (net afgelopen, nu pauze)

Voor 20 miljoen krijgen we een stuk minder stemlocaties dan bij reguliere verkiezingen en van Raak (SP) merkt op dat dit lijkt op een ontmoedigingsbeleid. Eigenlijk is er meer dan 40 miljoen nodig om voldoende locaties te kunnen voorzien. Ook kaart deze man aan dat het negeren van het referendum in 2005 over de EU grondwet voor veel verlies van vertrouwen in de politiek heeft gezorgd en het kabinet zegt toe deze keer de uitslag serieus te nemen.

Bijzonder koddig om te zien hoe het kabinet worstelt met deze kwestie. Kabinet is voor het associatie verdrag met Oekraïne en zal een soort van JA campagne starten (kost ook geld).

Na het referendum zal een evaluatie plaatsvinden.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

"Ja, hoor, écht waar.. Nu zullen we de wens en de mening van het volk wél serieus nemen..."

Laat me niet lachen. Als je nu al ziet hoeveel moeite ze ervoor doen om dit hele referendum nu al dwars te bomen.. Naast "If Daryll dies, we riot", zou er ook een slogan moeten zijn in de trant van "If politicians lie, we riot.". Maar goed; we shall see.

Deze post delen

"Ja, hoor, écht waar.. Nu zullen we de wens en de mening van het volk wél serieus nemen..."

Laat me niet lachen. Als je nu al ziet hoeveel moeite ze ervoor doen om dit hele referendum nu al dwars te bomen.. Naast "If Daryll dies, we riot", zou er ook een slogan moeten zijn in de trant van "If politicians lie, we riot.". Maar goed; we shall see.

Wie is Daryll?

Deze post delen

Jongens en meisjes, het referendum komt er en wij gaan daarna vrolijk richting www 3...]

Tja... er staat nu eenmaal iets teveel ego op het spel, en wij kunnen daar (jammer genoeg) niets aan doen...

Deze post delen

Kabinet dwarsboomt referendum GeenPeil.

Gemeenten krijgen slechts 20 miljoen terwijl 42 nodig is voor een normale stemming.

Dit lossen we heel simpel op. Crowdfunding!

Deze post delen

@Range of we zetten de dienstauto's van de ministers en staatssecretarissen te koop op het internet! en dan mogen ze voortaan zelf naar hun ''werk'' met fiets, ov of lopend. leren ze misschien nog wat van

Deze post delen

@Range of we zetten de dienstauto's van de ministers en staatssecretarissen te koop op het internet! en dan mogen ze voortaan zelf naar hun ''werk'' met fiets, ov of lopend. leren ze misschien nog wat van

Krijg je problemen mee, heling. Ook producten aanbieden die niet van jou of in jouw bezit zijn vallen hieronder.

Deze post delen

Dit lossen we heel simpel op. Crowdfunding!
Kan nog simpeler hoor. Gewoon vrijwilligers bij de stembussen ipv lid van een stembureau (zo heet de vrijwilliger) daarvoor 150 euro te betalen (wat ik sowieso al belachelijk vind)

Deze post delen

Je zou zeggen dat in deze tijd stemmen via digi id of iets dergelijks ook tot de mogelijkheden zou moetenmop behoren. Dan mogen de politici van mij die potloden in een donker gat steken waar het licht nooit schijnt. 😆

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Deze post delen

Kabinet dwarsboomt referendum GeenPeil.

Gemeenten krijgen slechts 20 miljoen terwijl 42 nodig is voor een normale stemming.

Dat wordt een paar post hiervoor ook al gemeld. :o

Deze post delen

Kan nog simpeler hoor. Gewoon vrijwilligers bij de stembussen ipv lid van een stembureau (zo heet de vrijwilliger) daarvoor 150 euro te betalen (wat ik sowieso al belachelijk vind)

Oh! in dat geval moet ik een paar werkeloze vrienden dit vertellen! Hebben ze gelijk hiermee een fulltime inkomen, handig!

Edit @jacobus, lol!

Deze post delen

Oh! in dat geval moet ik een paar werkeloze vrienden dit vertellen! Hebben ze gelijk hiermee een fulltime inkomen, handig!

Edit @jacobus, lol!

Is dit misschien niet beter om dit door participatie mensen te laten doen? In ieder geval goedkoper.

Deze post delen

Is dit misschien niet beter om dit door participatie mensen te laten doen? In ieder geval goedkoper.

Absoluut niet. Dat is gewoon een sluwe juridische bewoording om mensen hetzelfde werk te laten doen voor minder geld. Ik snap dat het de hoogste kostenpost zijn van een bedrijf maar heck, je krijgt een beetje een gat van 'miljoenen winsten en janken dat het nu 100.000 euro minder is dan vorig jaar versus 10% van alle ZZP-ers en MKB-ers in NL gaat falliet of heeft een niet sluitend financiën'.

Juist door je personeel goed/degelijk te betalen blijft de economie draaien. En dat hoeft heus niet de nieuwste snufjes of gouden handdrukken. Gewoon slim investeren om de vaste lasten (die iedereen heeft) omlaag te krijgen.

Of meebetalen aan de dagelijkse boodschappen tot een x bedrag per week als die bij de lokale boer worden gekocht. En er zijn vast nog wel 101 manieren te verzinnen.

Deze post delen

Fasten your seatbelts: het kabinet is het tegenoffensief begonnen om het Oekraïneverdrag geratificeerd te krijgen. Gisteren volgde de aftrap via de website van de rijksoverheid

met een super-optimistisch halleluja verhaal hoe goed het wel voor de economie is als dat verdrag er komt.

'Wat hebt u liever als buurland: een volwassen stabiele democratie of een Oekraïne zoals we dat de afgelopen jaren zagen'

Nederlandse bedrijven krijgen met dit akkoord meer kansen op een markt van 45 miljoen mensen. Oekraïne zal de Europese standaarden gaandeweg overnemen, zodat wij makkelijker en veiliger zaken kunnen doen. Oekraïne heeft enorm veel groeipotentieel, maar daar moet het de economie wel voor moderniseren. En welvaart brengt stabiliteit.

Om de banden nog wat verder aan te halen zal president Petros Porosjenko eind deze week Nederland bezoeken. De liefde moet tenslotte van twee kanten komen, en het kabinet kan wel wat munitie gebruiken voor haar PR campagne.

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2015/11/23/koenders-samenwerkingsakkoord-met-oekraine-in-belang-nederland

http://fd.nl/economie-politiek/1128406/koenders-start-ja-campagne-oekraineverdrag

• Leuk 1

Deze post delen

Fasten your seatbelts: het kabinet is het tegenoffensief begonnen om het Oekraïneverdrag geratificeerd te krijgen. Gisteren volgde de aftrap via de website van de rijksoverheid

met een super-optimistisch halleluja verhaal hoe goed het wel voor de economie is als dat verdrag er komt.

'Wat hebt u liever als buurland: een volwassen stabiele democratie of een Oekraïne zoals we dat de afgelopen jaren zagen'

Nederlandse bedrijven krijgen met dit akkoord meer kansen op een markt van 45 miljoen mensen. Oekraïne zal de Europese standaarden gaandeweg overnemen, zodat wij makkelijker en veiliger zaken kunnen doen. Oekraïne heeft enorm veel groeipotentieel, maar daar moet het de economie wel voor moderniseren. En welvaart brengt stabiliteit.

Om de banden nog wat verder aan te halen zal president Petros Porosjenko eind deze week Nederland bezoeken. De liefde moet tenslotte van twee kanten komen, en het kabinet kan wel wat munitie gebruiken voor haar PR campagne.

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2015/11/23/koenders-samenwerkingsakkoord-met-oekraine-in-belang-nederland

http://fd.nl/economie-politiek/1128406/koenders-start-ja-campagne-oekraineverdrag

Het kon ook niet uitblijven hé. Goede ideeën van burgers worden altijd om zeep geholpen door corrupte politici en hun schaduw belangen.

Deze post delen

De PR-campagne wordt vervolgd: "Porosjenko: GeenPeil is ‘koren op molen Poetin’"

Porosjenko vindt dat de initiatiefnemers voor het referendum (‘GeenPeil’) „bewust of onbewust” de Russische „agressie” in de kaart spelen. De lullo. Als er zijn die de agressie in de kaart spelen dan zijn het bv Hans van Balen en Guy Verhofstadt. Of onze grote Navo vriend Erdogan.

Volledige tekst op NRC.nl.

Deze post delen

Ik ben benieuwd of er 30% van de bevolking komt opdraven. Hopelijk wel nu diverse politieke partijen hebben geuit dat de uitslag gerespecteerd zou moeten worden.

Dat tegenoffensief zag ik al aankomen want NL is het laatste landje wat nog voor moet stemmen binnen de EU.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...