Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Mr. Gold

Oude leden versus nieuwe leden

Recommended Posts

Beste community,

We zien dat de bezoekers aantallen weer oplopen en er ook tientallen nieuwe mensen zich voorstellen in de voorstel ronde op het forum de laatste tijd. De verwachtingen zijn dat we deze herfst/winter nieuwe bezoekers records gaan neerzetten in deze prachtige community op Preppers.nl. Ben zelf erg tevreden hoe het loopt op het forum en mooi om te zien dat diverse van de leden elkaar aanspreken op gedrag wat niet wenselijk is. We blijven dit uiteraard stimuleren en als je dit niet wilt kan je ook altijd een melding maken van een forum post waarvan je denkt dat die niet gepast is (dit doe je d.m.v het driehoekje met een uitroepteken onder de gebruikersnaam van een forum post), zo krijgen alle moderators hier automatisch een melding van. We zijn er hier voor en door elkaar en we mogen er met ze allen wat moois van maken.

Ik zou heel graag de nadruk willen leggen dat al onze nieuwe bezoekers die zich willen aansluiten bij deze community een warm welkom krijgen in de zin dat er een gemoedelijk sfeer is op het forum en in de chat. Ik ben zelf een groot voorstander van een grap en een grol en dat houden we er ook zeker in. Als op de scherpst van de snede echt op de man gespeeld gaat worden trekken wij de grens en zullen we er tegen optreden. Ik begrijp als geen ander dat er andere meningen zijn met een forum met zoveel leden en lurkers maar onthou, dit is allemaal een test voor het echte werk. We zijn er hier voor elkaar om te informeren, tijdverdrijf, leren en met een glimlach naar bed te gaan. En als bonus om elkaar beter te leren kennen via het forum en de activiteiten die jullie organiseren in de echte wereld.

Jullie mogen trots zijn op wat voor virtuele en fysieke community jullie aan het bouwen zijn!

• Leuk 6

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Mooi gezegd @Mr. Gold, ik had dit echter bij je 5000e post verwacht.:p

Wat mij soms verbaasd is dat oude leden soms nieuwe die een klein foutje maken direct afbranden. Geen warm welkom maar direct de fik er in. Geef mensen eerst een kans zou ik willen meegeven en als het een troll blijkt, dan komt dat later toch wel naar boven drijven.:eek:

• Leuk 2

Deze post delen

Wat mij soms verbaasd is dat oude leden soms nieuwe die een klein foutje maken direct afbranden. Geen warm welkom maar direct de fik er in. Geef mensen eerst een kans zou ik willen meegeven en als het een troll blijkt, dan komt dat later toch wel naar boven drijven.:eek:

Ja de 5000ste post moet een knaller gaan worden :-)

Ik herken het zelf erg goed, als forum tijger op andere fora waar ik mij aanmeld krijg ik ook wel eens een uitbrander van iemand die er schijnbaar woont. Dat gevoel dat je dan iets verkeerds doet en je als nieuw sulletje wordt weggezet is niet fijn en dat is ook een van de redenen van mijn post om dat duidelijk te maken. Gelukkig kom jij meteen met een goed voorbeeld.

Deze post delen

Het is de kunst om nieuwe leden welkom te heten en te laten ervaren en niet elk idee wat geopperd word af te branden.

Sommige discussie's zijn natuurlijk al meerdere keren gevoerd, en natuurlijk worden sommigen dingen door de jaren heen opnieuw opgerakeld. En de natuurlijke reactie is dan "Not THAT SHIT, again".. gelukkig zijn er ook diverse leden, die mensen positief verwijzen naar andere topics, waar de discussie reeds is gevoerd.

Nieuwe leden, doen er verstandig aan, om eerst de zoekfunctie te gebruiken, en open vragen te stellen.. Het forum en de WIKI bevat al een schat aan informatie.

In het algemeen is er een trend van gemakzucht, Het zelf zoeken op het forum en googlen lijkt soms erg moeilijk.

Dus als je vraag stelt, kan het schelen, door in je vraag misschien ook zelf al wat informatie te zetten die je zelf al gevonden hebt. Dat laat je zien, dat je niet alleen consument bent, maar ook zelf informatie komt brengen.

Je bent hier niet om zoveel mogelijk te posten, maar om informatie te brengen en te ontvangen.

• Leuk 1

Deze post delen

mooi gesproken.

Ik heb soms wel het idee dat mensen die net nieuw zijn op dit forum worden gezien als slechte preppers...

Het feit hoelang je op dit forum actief bent en hoe goed je bent voorbereid heeft natuurlijk opzich niet veel met elkaar te maken.

voorbeeld: je kan wel elke dag op dit forum zitten maar geen fatsoenlijke BOB hebben

voorbeeld: je prept al jaren. en hebt je sinds kort aangemeld op dit forum

• Leuk 1

Deze post delen

Helemaal mee eens. Ik heb het idemdito ervaren.

Deze post delen

Mooi dat al die nieuwe aanwas zich meld. Preppen wordt dus ook meer geaccepteerd.

Afbranden, daar ben ik slecht in. Alhoewel ik hier op dit forum er wel wat over geleerd heb.

Ik ga me er niet verder in verdiepen. Het is in mijn ogen een nutteloze vaardigheid.

En het is zonde om nieuwkomers gelijk te ontmoedigen. Wie weet wat voor talent ertussen zit.

Ontwikkeld of niet, eerst maar eens de kat uit de boom kijken.

• Leuk 1

Deze post delen

Het is goed teken dat zoveel mensen ermee bezig zijn. In 2012 ben ik er echt mee begonnen, mede met hulp van lijstjes die ik op dit forum had gevonden.

Wat mij vooral opvalt is de verschillende opvattingen over Preppen. De houding ten opzichte van de (of een) overheid verschilt sterk, het type rampen waarop je je voorbereidt (of kunt voorbereiden), en hoe de voorbereiding eruit hoort te zien. Het zijn natuurlijk allemaal zaken die best wel persoonlijk zijn natuurlijk. Ik leer overigens van alle opvattingen; soms verandert het mijn opvatting, soms versterkt het mijn opvatting. Wat ik grappig vind is vooral de discussie omtrent edelmetalen versus eten ("edelmetalen kun je niet eten"). Sommige mensen gaan all-the-way met edelmetalen, waar andere hun vertrouwen stellen in vooral voedsel. Dat mag wat mij betreft nog wel op de wiki dat gekoppeld zit aan dat forum(kan ik dat ook zelf aanmaken?).

Deze post delen

de wiki dat gekoppeld zit aan dat forum(kan ik dat ook zelf aanmaken?).

Als het goed is kan dat, maar mij lukte het niet, kwestie van niet handig genoeg, of te weinig doorzettingsvermogen. :p

• Leuk 1

Deze post delen

Ik ben zelf een groot voorstander van een grap en een grol en dat houden we er ook zeker in.

Grappen nouja... Maar bij een grol trek ik toch echt de grens :p

Deze post delen

Nou heb ik er zelf niet echt last van, maar dat gezegd te hebben. Soms lees ik een post en denk ik nou, nou... Ik ben het met de meeste wel eens dat een nieuw persoon zelf wat actie mag ondernemen in het zoeken naar een onderwerp, maar er zijn wel volgens de site 12.377 onderwerpen en 371.502 berichten en kan je dus niet altijd verwachten dat iemand weken spendeert om op een antwoord te komen. Ik denk persoonlijk dat in dat opzicht gerust wat meer geduld getoond mag worden. Ook het betweterigheid of doen alsof ze beter zijn dan andere leden is ook zo iets waarvan ik denk, moet dat nou. Ik denk dat sommige soms vergeten dat niet alleen Nederland een multiculturele samenleving is, waarvan niet iedereen een IQ heeft van 140, Maar ook dat een Forum een plaatst is waar mensen vrij behoren te kunnen communiceren over verschillende onderwerpen, waar hun vragen beantwoord worden en hun kennis verder uitgebreid wordt en niet een clubje is, dat als je er niet aan voldoet je grexit kan of dat je op je tenen moet lopen, wil je iets vragen of een topic beginnen. Maar goed we lezen gewoon verder en denk bij me zelf een vos verliest z'n streken niet...

• Leuk 2

Deze post delen

Gast idefix

Ik zou graag zien dat oude leden weer terug komen aangezien ik veel oude posts aan het lezen ben en er naar mijn mening veel kennis door wat voor reden dan ook vertrokken is we hoeven geen vrienden te zijn om van elkaar te leren ? Een idee om deze personen eens te vragen om eens hallo te komen zeggen ??? ;)

Verstuurd vanaf mijn LG-V400 met Tapatalk

Deze post delen

*meldt zich in*

@GodelEscherBach Om aan de wiki van preppers.nl te kunnen werken moet je account gekoppeld zijn. Ik weet niet helemaal meer hoe dat in zijn werk gaat, maar als je dat graag zou willen dan kan je altijd een pm richting de admins sturen voor meer info.

de wikipagina is juist gemaakt om gezamenlijk een grote en makkelijk doorzoekbare database op te bouwen over prepgerelateerde onderwerpen.

Deze post delen

Ik zou graag zien dat oude leden weer terug komen aangezien ik veel oude posts aan het lezen ben en er naar mijn mening veel kennis door wat voor reden dan ook vertrokken is we hoeven geen vrienden te zijn om van elkaar te leren ? Een idee om deze personen eens te vragen om eens hallo te komen zeggen ??? ;)

Op een gegeven moment ben je vanzelf een keer uitgepraat over survivalgadgets en jongensdromen.

Deze post delen

Verstuurd vanaf mijn LG-V400 met Tapatalk

Velen hebben het opgegeven, deels door de blijvende stroom van domme vragen (al beantwoord op het forum), deels doordat alles al gezegd is geweest en deels door een gebrek aan waardering of respect.

Ik kan me hun reactie zeer goed inbeelden en die vanuit menselijk oogpunt prima begrijpen. Ik heb ook belangrijkere dingen te doen dan voor de tigste keer iets uit te leggen dat je direct op de rest van het internet beantwoord kan vinden.

Ondergetekende heeft het op vele vlakken ook al opgegeven en reageert ook vaak niet meer. De eerste jaren stond er niemand op mijn negeerlijst, maar de laatste maanden neemt die significante vormen aan. Dit zegt genoeg voor mij.

• Leuk 1

Deze post delen

De eerste jaren stond er niemand op mijn negeerlijst, maar de laatste maanden neemt die significante vormen aan. Dit zegt genoeg voor mij.

Inderdaad,...sommige personen zijn te idioot voor woorden, zodat je die halve zolen dan maar op de negeerlijst zet. Anderen komen daar vanwege trolgedrag.

Verder vind ik het persoonlijk erg jammer dat de moderatoren het niet nodig vinden om vaker topics op te schonen.

• Leuk 1

Deze post delen

Velen hebben het opgegeven, deels door de blijvende stroom van domme vragen (al beantwoord op het forum), deels doordat alles al gezegd is geweest en deels door een gebrek aan waardering of respect.

Ik ken me hun reactie zeer goed inbeelden en die vanuit menselijk oogpunt prima begrijpen. Ik heb ook belangrijkere dingen te doen dan voor de tigste keer iets uit te leggen dat je direct op de rest van het internet beantwoord kan vinden.

Ondergetekende heeft het op vele vlakken ook al opgegeven en reageert ook vaak niet meer. De eerste jaren stond er niemand op mijn negeerlijst, maar de laatste maanden neemt die significante vormen aan. Dit zegt genoeg voor mij.

@wodan Als je het op vele vlakken hebt opgegeven en je negeer lijst groter en groter wordt, is het m.i. niet leuk meer om dan nog op een forum te komen waar gelijk gestemden met elkaar kunnen praten over zaken die hen bezighouden. Of zie ik dat verkeerd?

Deze post delen

@wodan Als je het op vele vlakken hebt opgegeven en je negeer lijst groter en groter wordt, is het m.i. niet leuk meer om dan nog op een forum te komen waar gelijk gestemden met elkaar kunnen praten over zaken die hen bezighouden. Of zie ik dat verkeerd?

Klopt, het wordt er met de tijd minder leuk op. Maar genoeg andere zaken te doen dan forum post te maken :)

Deze post delen

:D Er zitten ook hele mooie mensen tussen hoor! Maar zoals altijd zal je er naar moeten zoeken en goed moeten kijken. En zal je ook jezelf herkenbaar moeten maken naar hen, zodat jouw 'gelijkgestemde' zich ook kan herkennen. Enige OPSEC is natuurlijk wel aanbevolen, maar wanneer je goede relatie's ontwikkeld en ook samen actie's gaat ondernemen, dan kan dat een stuk omlaag. Wat heel erg goed bijdraagt zijn de SC's. Daar leer je de mensen echt goed ervaren en kennen, veel beter en veel meer dan op het forum.

Deze post delen

Ik heb IEDEREEN op mijn negeerlijst staan (hoe jouw post doorheen gekomen is, is me nog steeds een raadsel). Heerlijk, ik lees enkel mijn eigen posts en niemand die me lastig valt. Overigens wel erg eenzaam. Ga je van in jezelf praten. Oh ja? Ja! Oh...

Doei!

Doei!

Deze post delen

Vragen van nieuwe leden die al eerder gesteld zijn zullen altijd blijven komen en je kan er niets tegen doen. Dat is naar wat ik zie op verschillende fora waar ik al jaren bij zit. De oplossing is accepteren dat het gebeurt en dan kan je kiezen, reageren of negeren.

Maar ik heb vaker het idee dat de leden die hier al langer zitten eigenlijk een besloten forum willen.

De gevestigde orde heeft geen behoefte aan nieuwe leden lijkt het wel eens.

Misschien is een besloten forum niet eens een slecht idee

Edit: ik zelf heb geen behoefte aan een ander forum en stoor mij ook niet aan nieuwe leden. Dit forum is openbaar dus voor iedereen vrij om te posten

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...