Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en je opgegeven geboortedatum en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

wgh-reeper

Het gaat dan nu echt beginnen, bevestigd door "de" goldbug, Mr. Sinclair.

Recommended Posts

Buiten wat link dumps, enige stelling, commentaar of moeten we het hiermee doen? Probeer je draad startende posts enige inhoud mee te geven aub. Los daarvan, geloof ik er niets van.

• Leuk 2

@wodan

ik ben niet zo'n schrijver en ik denk dat het intervieuw voor zich spreekt, wat je er mee doet en wat je er van geloofd moet je helemaal zelf weten.

Jim Sinclair volg ik al jaren, hij heeft meerdere dingen voorspelt die zijn uitgekomen, ook al zit hij er wel eens een paar maanden naast.

op zijn eigen site kun je er van alles over na lezen, maar dan moet je wel diep graven: http://www.jsmineset.com/

als er 1 iemand is die ik hierin vertrouw is het hem, maar ieder zo z'n eigen.

de 2e link is meer als bronvermelding ofzo, kom ik doe ook maar wat.

vind de intervieuws daar vaak wel goed.

even in het kort? wat gaat er dan precies gebeuren?

@MyronPrps. In het kort:

Renowned gold expert Jim Sinclair stands by his prediction last year of an eventual gold price of $50,000 per ounce. Sinclair explains, “You have to understand we are going into unprecedented deflation, and it’s the reaction of central banks around the world to the concept of deflation that brings about hyperinflation. . . . There will be debt monetization of all kinds of debt to maintain some sort of equilibrium. The price of gold is going to go to a level that is going to surprise everybody. I was told that this is a rally that you won’t sell. That means gold will go to a level and not react violently down from that level. . . . This is when gold is going to levels that today are considered more mental illness than monetary analysis. Silver is best understood as gold on steroids because whatever potential and direction is taken up by gold, silver will be multiplied by 2 or by 5. . . .Silver will outperform gold.”

Het enige dat ik correct zie is zijn verwachting dat zilver beter zal presteren dan goud (het is meer ondergewaardeerd, dus potentieel is hoger).

Als goud per ounce 50k gaat, dan zijn onze euro's niets meer waard, zo simpel is het.

Citi heeft haar verwachting voor de goudprijs voor dit jaar en voor volgend jaar naar beneden bijgesteld. Het koersdoel voor 2015 is verlaagd van $1.180 naar $1.140 per troy ounce, terwijl de verwachtingen voor volgend jaar neerwaarts zijn besteld van $1.195 naar slechts $1.050 per troy ounce.

Hield de bank tot voor kort nog rekening met een herstel van de goudprijs in 2016, nu denkt de bank dat de koers van het gele metaal verder zal dalen. Volgens analisten van de bank is de aanhoudende dollarsterkte en de verwachting dat de Federal Reserve de komende kwartalen een strenger monetair beleid zal voeren reden om aan te nemen dat de goudprijs in dollars verder gaat dalen.

https://www.goudstandaard.com/citi-verwacht-lagere-goudprijs-in-2016

Citi heeft haar verwachting voor de goudprijs voor dit jaar en voor volgend jaar naar beneden bijgesteld. Het koersdoel voor 2015 is verlaagd van $1.180 naar $1.140 per troy ounce, terwijl de verwachtingen voor volgend jaar neerwaarts zijn besteld van $1.195 naar slechts $1.050 per troy ounce.

Hield de bank tot voor kort nog rekening met een herstel van de goudprijs in 2016, nu denkt de bank dat de koers van het gele metaal verder zal dalen. Volgens analisten van de bank is de aanhoudende dollarsterkte en de verwachting dat de Federal Reserve de komende kwartalen een strenger monetair beleid zal voeren reden om aan te nemen dat de goudprijs in dollars verder gaat dalen.

https://www.goudstandaard.com/citi-verwacht-lagere-goudprijs-in-2016

Kijk meer naar euro - dollar dan naar de goudprijs zelf. Euro is momenteel te duur en gaat ongetwijfeld in de uitverkoop. Hierdoor wordt het goud voor een Europeaan al zo'n 15% meer waard. Wanneer dan ook nog eens de goudprijs zou gaan stijgen, krijg je een leuk hefboom effect. Goud naar 40k+ zie in vanzelf wel weer een keer gebeuren,

Het gaat er niet om dat goud $50.000 waard wordt, de dollar wordt gewoon waardeloos.

helemaal mee eens, maar ik denk dat PM ook weer naar de oerwaardes zal terugkeren, wat het hele proces nog eens versterkt.

Het enige dat ik correct zie is zijn verwachting dat zilver beter zal presteren dan goud (het is meer ondergewaardeerd, dus potentieel is hoger).

Als goud per ounce 50k gaat, dan zijn onze euro's niets meer waard, zo simpel is het.

Uiteindelijk zal dat ook gebeuren. Onze euro's zullen waardeloos worden. Maar eerst gaan we een deflatoire depressie krijgen, de reactie van de centrale banken in de wereld zullen overal hetzelfde zijn. Printen om een crash af te wenden.

Je moet Jim Rickards boek : currency wars maar eens lezen.

En door de globalisatie zullen ditmaal bijna alle fiatmunten wereldwijd wel in hyperinflatie gaan als reactie op de eindeloze geldverruimingsprogramma's.

Maar zoals het vb van Japan laat zien, dat kan nog jaren duren.

En dan zal goud en zilver wel terug als geld gebruikt worden. Wat de koopkracht er dan van is, is nog af te wachten. En de kans dat het daartegen volledig door de Roverheden is gecriminaliseerd is ook realistisch.

Volgens mij moet je van het idee af dat je edel metaal nog eens terug gaat omzetten in fiat, het zal eerder gebruikt worden om rechtstreeks te kopen als het vertrouwen in het fiat volledig is weggevallen in de toekomst (alleen de timing....)

Bij mij mag iedereen me betalen voor expertise of goederen in PM en dit vandaag al... nog geen aanbod gekregen. Deze die er hebben, houden ze angstvallig vast, misschien willen ze er mee begraven worden :D

Bij mij mag iedereen me betalen voor expertise of goederen in PM en dit vandaag al... nog geen aanbod gekregen. Deze die er hebben, houden ze angstvallig vast, misschien willen ze er mee begraven worden :D

Waar is je prijslijst te vinden?

Waar is je prijslijst te vinden?

Ik vraag momenteel 1 tot 4 zilveren troy ounce per uur, naargelang de dienst. Voor goederen is het naar vraag en aanbod natuurlijk.

Iedereen die het bezit hoopt natuurlijk eerst nog op een koopkrachttoename :rolleyes:

Even de advocaat van de duivel: als die onheil-voorspellingen over hyper-inflatie, dollar-collapse en shoot-to-the-moon Goud-prijzen kloppen, waarom bewegen de goud en zilver prijzen dan omlaag? Als het antwoord is "de massa weet dit niet, en alle banken en adviseurs spelen onder 1 hoedje", dan geloof ik daar niks van. Iedereen heeft toegang tot die onderzoeken van de onheils-profeten, en iedereen kan dus verifieren of de aannamens correct zijn in hun berichten. Ik kan mij niet voorstellen dat die berichten niet gecontoleerd worden, en dat partijen in de markt hierop inspelen. Op zijn minst zou je een lichte toename in Goud/Zilver moeten zien als er ook maar iets waar van zou zijn. Ik vermoed dat de onheilsprofeten zwaar hebben ingezet op Goud/Zilver, en nu balen dat het maar blijft zakken, je moet dus de nodige angst in de markt brengen, om het omhoog te praten.

Zoals gezegd: advocaat van de duivel, ik ben geen expert. Ik zelf ben er niet gerust onder, maar ik verwacht dat het nog wel even kan duren voordat de instabiliteiten in het systeem gecorrigeerd gaan worden, ofdat een wereldwijde nieuwe munt wordt ingevoerd.

We zullen zien aan het einde van September (dan zijn we de voorspelde horror-maand voorbij :-) )

Als je je wat verder informeert en weet wat futures zijn en wat papieren verkoop is van PM, begrijp je het wel. Het antwoord is dus niet wat je zelf al aanhaalde...

Als je je wat verder informeert en weet wat futures zijn en wat papieren verkoop is van PM, begrijp je het wel. Het antwoord is dus niet wat je zelf al aanhaalde...

Misschien kan je dit toelichten? Ik heb enkele markt-partijen gevolgd die al jaren roepen dat goud/zilver omhoog gaat (waarschijnlijk ook gesterkt door wat futures vertellen), maar tot nu toe zijn ze heftig gefrustreerd dat ze op 30-50% verlies zitten (over al die jaren heen berekend), dus in hoeverre zijn indicators betrouwbaar? De realiteit blijkt toch ingewikkelder, moeilijk te voorspellen, maar ik wil het graag begrijpen, dus als je wat meer kan vertellen, bedankt!

Misschien kan je dit toelichten? Ik heb enkele markt-partijen gevolgd die al jaren roepen dat goud/zilver omhoog gaat (waarschijnlijk ook gesterkt door wat futures vertellen), maar tot nu toe zijn ze heftig gefrustreerd dat ze op 30-50% verlies zitten (over al die jaren heen berekend), dus in hoeverre zijn indicators betrouwbaar? De realiteit blijkt toch ingewikkelder, moeilijk te voorspellen, maar ik wil het graag begrijpen, dus als je wat meer kan vertellen, bedankt!

Toelichten? De Beurs (Comex), future contracten enz... Markt wordt (gelukkig) gemanipuleerd dat het geen naam heeft... Als er op het rustigste moment van de beurs ineens meer zilvercontracten worden verkocht dan dat er in een half jaar wordt bovengehaald, wat zegt dat dan? Een linkje: http://investmentresearchdynamics.com/why-is-jp-morgan-taking-delivery-of-so-much-silver/ de rest google je maar.

Toelichten? De Beurs (Comex), future contracten enz... Markt wordt (gelukkig) gemanipuleerd dat het geen naam heeft... Als er op het rustigste moment van de beurs ineens meer zilvercontracten worden verkocht dan dat er in een half jaar wordt bovengehaald, wat zegt dat dan? Een linkje: http://investmentresearchdynamics.com/why-is-jp-morgan-taking-delivery-of-so-much-silver/ de rest google je maar.

Okay, bedankt, dat artikel gaf goed inzicht in de markt-manipulatie, en waarom prijzen dus relatief laag zijn, en ik neem aan dat vele marktpartijen die op zilver/goud hebben gegokt, dit ook weten en daarom hebben aangekocht, en dus nu het geduld wat verliezen dat het maar niet omkeert. Een geruststelling, eens zal het omhoog gaan.....

Het zal ooit omhoog gaan in fiat valuta omdat dit last heeft van inflatie doordat er alsmaar bij komt.

Grafiekje van wat er in omloop is:

[ATTACH=CONFIG]20441[/ATTACH]

En dan heb ik uitstaande schuld nog niet meegeteld... dan is het nog veel erger in cijfers...

Grafiekje komt van hier: http://goldsilverworlds.com/investing/9-exciting-gold-and-money-charts/

Info genoeg te vinden op het internet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...