Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en je opgegeven geboortedatum en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Keyser Suze

Explosie China Tianjin nucleair?

Recommended Posts

This had a plasma fireball that was over 4,000C! Only a nuke can do that.

Zelf kan ik het niet geloven. Het wordt wachten op metingen van radioactiviteit, verhalen van lokale Chinezen. Een mini nuke verklaart wel de paddenstoel wolk en de enorme krater, maar het geeft zoveel vraagtekens en waarom zou het niet het officiële verhaal zijn? Vragen en meer vragen.

http://www.veteranstoday.com/2015/08/25/confirmation-tianjin-was-nuked/

Een paddenstoelenwolk ontstaat toch bij elke grote explosie? Omdat er zoveel hitte vrijkomt stijgt deze bal en tijdens het stijgen neemt deze vacuüm een lange sliert rook mee waardoor het op een paddenstoel lijkt.

Je ziet het ook wel eens wanneer er bv een munitiedepot ontploft.

https://www.youtube.com/watch?v=QSvi_4ykFH8

Afgaande op de beelden, was dit een ontbranding, geen explosie of detonatie. Men ziet de ontbranding en tellen later volgt de schokgolf...

Op de zo korte afstand, zou dit bij een nucleaire detonatie, duidelijk korter moeten zijn, het vlamfront moet zich in het begin met minimum

de snelheid van het geluid gaan verplaatsen. Dat wat we zien, is een ontbranding, geen ontploffing als je het mij vraagt.

(Maar dat sluit een nucleaire ontploffing niet uit, enkel, je ziet die niet op de beelden naar mijn mening.)

Het gebruik van een nuke werd ook hier bevestigd. In dit artikel wordt overigens ook het gebruik van een gewone digitale camera (of GSM phone met camera) beschreven voor het zichtbaar maken van straling:

The mobile phone as radiation detector

The key clue that allowed us to identify the use of a nuke in Yemen was the presence of scintillating pixels – white dots that flashed on and off briefly in the mobile phone videos of the explosion. The CCD imaging sensor within the camera phone is being struck by radiation thus causing a pixel to overload and appear white; in this way a mobile phone can serve double duty as a crude but effective radiation detector.

Goed om te weten als prepper als je geen Geigerteller hebt.

Re: Confirmation – Tianjin was nuked

Was absolutely not a nuke. Maybe some other explosive device to set the shit off, but not a nuke.

If it was a nuke, we'd know it was a nuke. Trust me. A nuclear explosion is completely different to anything else. Everyone would know if a nuke went off somewhere in the world. There's no mistaking that type of explosion.

Quoting: Anonymous Coward 70159886

Only if you think in old school terms. Who are you to say what a modern tactical nuke explosion looks like. You don't know. So your opinion is irrelevant.

What EVERYONE knows though, just by common sense, is that there was not enough fuel in a shipping container to cause that blast. The blast did NOT originate in a warehouse. That's been proven fact.

It was not a chemical explosion. That is also fact.

Whatever it was, whichever technology they used, was certainly a deliberate attack with high technology. Accidental explosions do not create a 20,000 foot high fire ball. They just don't.

Even the chemical plant in Nevada that exploded a decade ago wasn't anywhere close to this explosion.

http://www.godlikeproductions.com/forum1/message2938777/pg1?disclaimer=1

What EVERYONE knows though, just by common sense, is that there was not enough fuel in a shipping container to cause that blast. The blast did NOT originate in a warehouse. That's been proven fact.

It was not a chemical explosion. That is also fact.

Whatever it was, whichever technology they used, was certainly a deliberate attack with high technology. Accidental explosions do not create a 20,000 foot high fire ball. They just don't.

Even the chemical plant in Nevada that exploded a decade ago wasn't anywhere close to this explosion.

http://www.godlikeproductions.com/forum1/message2938777/pg1?disclaimer=1

Als ik zie wat een container met vuurwerk aan schade doet (Enschede) en hoeveel vuurwerk China exporteert zou dat ook zo maar kunnen

Als ik zie wat een container met vuurwerk aan schade doet (Enschede) en hoeveel vuurwerk China exporteert zou dat ook zo maar kunnen

Dan had je niet een massale explosie gehad maar meerdere. Plus vuurwerk zit niet zoveel "impact" achter.

Dan had je niet een massale explosie gehad maar meerdere. Plus vuurwerk zit niet zoveel "impact" achter.

Nee daar gaat het te snel voor.

Het verhaal van de BBC komt wel wat geloofwaardiger over trouwens:

Authorities had earlier said that the warehouse contained calcium carbide, potassium nitrate and ammonium nitrate.

Calcium carbide is used in the production of PVC plastic, while the other two chemicals are used in producing fertiliser and dynamite.

http://www.bbc.com/news/world-asia-china-33923478

Calcium Carbide is bij ons bekend onder Carbid...

Iets met oud en nieuw en melkbussen! :cool:

Aangezien de brandweer daar eerst is gaan blussen met water.

Ik geloof niet in een Nuke.

Wel geloof ik in heel veel bij elkaar opgeslagen stoffen die een goede combi bleken te zijn.

Zo heb ik lang geleden voor ik naar school ging verschillende soorten haarsprays, poedertjes en smeersels bij elkaar gedaan in 1 bus.

(Ik moest iets verzinnen om mijn toen nog weelderige haar in bedraagt te houden)

Resultaat was rokend haar waar maanden geen leven meer in zat :(

Vanaf dat moment wist ik dat onschuldige stoffen samen een hele heftige reactie konden genereren.

Mogelijk dat @vheeswijk hier wat over kan vertellen?

(Over de "Nuke", niet mijn haardos haha)

Greener

• Leuk 1

Wel geloof ik in heel veel bij elkaar opgeslagen stoffen die een goede combi bleken te zijn.

Zo heb ik lang geleden voor ik naar school ging verschillende soorten haarsprays, poedertjes en smeersels bij elkaar gedaan in 1 bus.

(Ik moest iets verzinnen om mijn toen nog weelderige haar in bedraagt te houden)

Vanaf dat moment wist ik dat onschuldige stoffen samen een hele heftige reactie konden genereren.

Greener

Zelfs onschuldige stoffen in het normale huishouden kunnen in combinatie met elkaar gevaarlijke producten geven. Probeer bv. eens bleekwater met ammoniak: er wordt dan een gifgas gevormd (NCl3) dat bovendien explosief kan zijn (lucifer). Bij Tianjin lag veel natriumcyanide opgeslagen dat met tal van stoffen gevaarlijke producten geven. Over een nuke op Tianjin heb ik nog wat twijfels. De 'rods from God' is een ruimtewapen dat voornamelijk uit Wolfraam bestaat die bij het binnengaan van de dampkring niet verbrandt/verdampt en met een snelheid van ca. 9 - 10 km per seconde de aarde treft. De kinetische energie is dan zó groot (~5 kTon TNT) dat deze overeen komt met een klein tactisch nucleair wapen.

• Leuk 1

Greener

Het antwoord daarna was 'kaalscheren'? Hahaha

Maar even serieus, stel dat het om een 'aanslag' gaat (kun je iemand uberhaupt vriendschappelijk nuken?), waarom dan juist Tianjin?

Ik weet 't niet. Zo'n staaf lijkt me inderdaad aannemelijker. Er hangen allerlei satellieten in de lucht die kunnen zien of een explosie atomisch of nuclear is dacht ik. Dat 'voorbrandje' is gemakkelijk op te zetten en dan zo'n 'rod' er op. Helaas is China zo geheimzinnig dat we bijvoorbeeld niet zullen gaan horen wat daar allemaal echt lag. Zoals het bewijsmateriaal van de verdwenen miljarden uit het Pentagon die in gebouw 7 lagen.

Straf artikel, maar zou een inslag uit de ruimte of bepaalde hogere atmosferen geen krater achterlaten in plaats van een "plas" en wat opzij geduwde containers enzo..?

Gast Peerke
Als er grondwater of iets dergelijiks is daar vult zo'n krater zich met water.

Tianjin is een havenstad, dus de aanwezigheid van water lijkt mij vrij logisch :p

Ja maar toch, een krater heeft meestal een verhoogde rand door de bodem die door de inslag opzij gedrukt wordt...

Waar, maar niet als de explosie rond de 100 meter boven de grond plaatsvind. Vandaar ook de lagere seismische 'impact' (2.8) in vergelijking met de pepcon explosie (4500 metrische ton raketbrandstof, opgeslagen omdat 2 jaar terug de challenger shuttle ramp was en het shuttle programma op stop stond), die een 3.3/3.4 op de richter schaal veroorzaakte. Ik maak me sterk dat wat daar in China ook lag het minder was dan die. Maar wel een 20.000 ft vuurbal. :confused: Sorry voor de anglicismes, ik ben meer gewend om in Engels te typen dus soms ontgaat me de juiste term even. Mocht het inderdaad geen atomair/nucleair geval geweest zijn maar een kinetisch wapen dan heb ik geen verklaring voor de vorm van de krater. Wellicht door het water ingezakt? Geen idee. Het blijft speculeren natuurlijk.

Edit, video van de pepcon ramp

Als je op pepcon zoekt in wikipedia kun je lezen wat en hoveel er afging per explosie. Let er ook op dat hoewel er een grote wolk onstaat deze niet de klassieke paddestoel vorm heeft die we kennen van atoom/nucleaire testen.

En....... NOG EEN KEER BOEM IN CHINA

Seriously, what the f##k is going on over there?

*BLAST SEEN IN CHEM. IND. ZONE IN SHANDONG, CHINA: PEOPLES DAILY

This is the second explosion in Shandong, which both follow the huge and deadly explosion in Tianjin.

http://www.zerohedge.com/news/2015-08-31/china-rocked-another-massive-chemical-explosion-peoples-daily-reports

En....... NOG EEN KEER BOEM IN CHINA

Seriously, what the f##k is going on over there?

*BLAST SEEN IN CHEM. IND. ZONE IN SHANDONG, CHINA: PEOPLES DAILY

This is the second explosion in Shandong, which both follow the huge and deadly explosion in Tianjin.

http://www.zerohedge.com/news/2015-08-31/china-rocked-another-massive-chemical-explosion-peoples-daily-reports

Zero hedge zegt vandaag, maar de 22 of 23e was er daar ook een. Dat dezelfde dan?

Reuters en BBC

Edit, nee. nu pas gemeld op andere sites ook. Dat maakt dan drie. - Newsweek

Dit is ook een theorie op het net op het ogenblik. China heeft (of had na dit) de snelste supercomputer in de wereld.

China. Regelgeving betreffende het opslaan van chemische stoffen is droevig.

Economische groei gaat ten koste van veiligheid en welzijn.

Vele 'officials' hebben een hand onder de tafel waar veel geld in verdwijnt.

Veel bedrijven hebben lak aan de weinige regels die er zijn.

Is het dan gek dat er op de grote hoeveelheid chemische opslagplaatsen wel eens wat misgaat?

Vooralsnog zie ik niets vreemds. Ook niet in het feit dat er een paar ongelukken/rampen na elkaar plaats vinden.

En is de voor de hand liggende verklaring voor mij voorlopig genoeg.

(Heb wel het vermoeden dat Chinese kabouters een rol spelen, maar durf daar nog niet veel over te zeggen).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...