Ga naar inhoud
GENEGEERD

Iemand ervaring met water filters van AliExpress.com ?


dannymh

Aanbevolen berichten

Dat zou leuk zijn als je zo'n ding voor de lol koopt, maar de gedachte is juist dat je veilig schoon drinkwater hebt

als de wereld in rep en roer is en dan heb je helemaal weinig aan garantie. :rolleyes:

 

Ik weet dat iedereen maar een bepaald budget heeft, maar op het artikel dat in de top 3 staat van belangrijkste

prepzaken, zou ik niet lang na hoeven denken over welke ik neem.

Ik raad dan ook niemand aan om een inferieur waterfilter te kopen. Maar een Sawyer mini uit de prepshop is niet beter dan een Sawyer mini uit een andere websop.

 

Kijk, als de prepshop garandeert dat als mijn waterfilter na een TEOTWAWKI kapot gaat ik nog steeds garantie heb en ik een nieuw filter krijg, dan heb ik daar wel een paar euro extra voor over ;) Maar zoals je zelf al aangeeft, in die situatie krijg je nergens garantie meer.

 

35 +10 is 45-41 is 4 euro... is nog minder dan 10 %

 

35 euro + 7 euro verzendkosten = 42 euro. + 10 euro voor het los bestellen van de adapter set = 52 euro. De TS zei 41 euro incl verzendkosten kwijt te zijn (dat blijkt nu 39 te zijn, maar laten we 41 aanhouden). 41 is 79% van 52, dat is dus 21% goedkoper.

 

Ik weet dat ik absoluut geen 50 euro kwijt ben zoals jij/TS het voorstelt.

 

Voor de TS maakt het niets meer uit aangezien hij zijn pakketje reeds binnen heeft. Maar ik ben ook geïnteresseerd in een bucket adapter. Dus ik ben wel benieuwd waar ik er een kan kopen voor 8 euro incl verzendkosten, want voor dat geld ga ik er niet zelf een maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Indien gewenst kan ik wel wat close-up foto's plaatsen van de diverse onderdelen van de bucketadapter. Het is een eigen product van de webshop en niet iets van Sawyer zelf.

Zeer waarschijnlijk kun je de losse onderdelen gewoon bij elkaar zoeken in de diverse winkels (bouwmarkt/viswinkel).

 

Indien interesse dan hoor ik dat graag.

 

Danny

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

35 euro + 7 euro verzendkosten = 42 euro. + 10 euro voor het los bestellen van de adapter set = 52 euro. De TS zei 41 euro incl verzendkosten kwijt te zijn (dat blijkt nu 39 te zijn, maar laten we 41 aanhouden). 41 is 79% van 52, dat is dus 21% goedkoper.

 

 

De prepshop werkt ook met acties als gratis verzending en gratis verzending boven een bepaald bedrag het is gewoon kwestie om bepaalde zaken in het oog te houden. ook doen ze er vaak een extraatje bij (wat ik andere webshops niet al te veel heb zien doen)

 

Ook komen de mensen van de prepshop regelmatig naar een sc en als je dat op voorhand weet brengen ze het voor je mee (geen verzendingskosten)

 

Maar goed ieder is vrij om te kopen en te bestellen waar men wil, ook al ben ik het niet eens met je berekening, veel succes met je waterfilter...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien gewenst kan ik wel wat close-up foto's plaatsen van de diverse onderdelen van de bucketadapter. Het is een eigen product van de webshop en niet iets van Sawyer zelf.

Zeer waarschijnlijk kun je de losse onderdelen gewoon bij elkaar zoeken in de diverse winkels (bouwmarkt/viswinkel).

 

Indien interesse dan hoor ik dat graag.

 

Danny

 

Ik wist niet dat het een eigen product van de webshop is. Ik weet dat Sawyer wel bucket adapters verkoopt in combinatie met een filter dus ik ging er vanuit dat ze de adapters ook los verkochten.

 

Ik zou wel geïnteresseerd zijn in wat foto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou t voor dat geld gewoon proberen.

Ik heb laatst een wielrenoutfit via aliexpress

gekocht van Giant Alpecin.. Nou was voor dat geld

echt super tevreden hoor!! Ook wielrenbrillen.. Onder de euro.

Dacht probeer t gewoon.. Nou prima hoor!!

Mijn winteroutfit ga ik daar ook bestellen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dannymh Als ik zo naar het plaatje kijk en de prijs dan zou ik dit niet doen. Water is toch echt wel het belangrijkste item (vind ik). Je kan niet zonder zitten en je moet hier geen risico's in nemen.

Ik heb een set van 4 mini sawyers gekocht bij de prepshop en heb deze in de vakantie getest. Een kind kan de was doen, zo simpel. Heel klein ding en je neemt het gemakkelijk mee. Zelfs in een handtasje.

Voor 125 euro heb je 4 filters. Dat is slechts 31,50 per stuk (in feite krijg je er dus 1 gratis). En ik zie overigens dat ze per stuk nu in de aanbieding zijn van 39 voor 31 euro ongeveer.

 

https://prepshop.nl/sawyer-mini-waterfilter-multipack

 

Edit: Haha, ik lees dat je toch de Sawyer mini gekocht hebt. Goede keus. En voor mij weer een les om volgende keer eerst het hele draadje te lezen...

 

 

 

Hallo allen,

 

Ik ben op zoek naar een waterfilter voor niet al te veel geld. Absolute voorwaarde is uiteraard dat hij ook goed is en het water (na het filteren) ook daadwerkelijk schoon en drinkbaar is.

De andere eis is dat ik niet door een rietje/buisje moet drinken maar dat ik een klein voorraadje drinkwater kan maken d.m.v van pompen.

 

 

Onderstaand de link naar de advertentie:

 

 

http://www.aliexpress.com/item/Pure-Easy-Portable-plastic-Ceramic-Soldier-Water-Filter-Purifier-Cleaner-0-1-micro-for-Outdoor-Survival/1986934012.html

 

Hoor graag jullie mening.

 

Met vr. gr.

 

Danny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi White Eagle.

 

Inderdaad ben ik al geslaagd voor mijn super mini waterfilter. De discussie (die hierna startte) ging echter nog wat langer door. Met name over de prijs en over waar je eigenlijk zou moeten bestellen. Iedereen heeft en mag daar uiteraard een mening over hebben maar als ik dat punt betrekking laat hebben op jouw bestelling van 4 stuks; als ik die set in Amerika had besteld dan was ik hieraan ongeveer $80,00 (€75,00) kwijt geweest inclusief verzendkosten.

 

Dat is dus een verschil van €50,00 ! Een dan komen de verzendkosten daar nog bij.

 

:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de foto's @dannymh. Ik vermoed dat alles wel in de bouwmarkt te krijgen is afgezien van mogelijk het onderdeel dat je in de Sawyer mini schroeft. Maar met de juiste diameter slang kun je die ook rechtstreeks op de Sawyer mini aansluiten.

 

Een kraantje zoals @carismo voorstelt is misschien wel handiger om te gebruiken voor de aansluiting op de emmer. Dan kun je steeds zoveel water tappen als je wilt. Ik ga van het weekend eens kijken wat ik kan vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou t voor dat geld gewoon proberen.

Ik heb laatst een wielrenoutfit via aliexpress

gekocht van Giant Alpecin.. Nou was voor dat geld

echt super tevreden hoor!! Ook wielrenbrillen.. Onder de euro.

Dacht probeer t gewoon.. Nou prima hoor!!

Mijn winteroutfit ga ik daar ook bestellen ;)

 

Ik vind dit een erg slecht advies.

Van je wielrenpakje zal niet zo snel je leven afhangen als van een waterfilter...

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dit een erg slecht advies.

Van je wielrenpakje zal niet zo snel je leven afhangen als van een waterfilter...

 

Greener

 

Zou t persoonlijk een beetje dom vinden om het bij 1

Waterfiltertje te laten in het geval dat je leven ervan

Afhangt . Voor erbij zou ik t sws wel doen.

En wie weet werkt t wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou t persoonlijk een beetje dom vinden om het bij 1

Waterfiltertje te laten in het geval dat je leven ervan

Afhangt . Voor erbij zou ik t sws wel doen.

En wie weet werkt t wel goed.

 

Het devies van 1 is geen kennen we nu wel.

Hangt compleet los van een waterfilter wat geen enkele officiële test heeft ondergaan.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou t persoonlijk een beetje dom vinden om het bij 1

Waterfiltertje te laten in het geval dat je leven ervan

Afhangt . Voor erbij zou ik t sws wel doen.

En wie weet werkt t wel goed.

 

Ik weet niet of je er overheen gelezen hebt, maar ik heb zo'n pureeasy gehad en kan hem niet aanraden. Het ding zit razendsnel verstopt, dus je bent meer aan 't schoonmaken dan aan 't pompen en zelfs met kraanwater gaat dat traag. Een petfles met schoon water vullen is al een hele klus met die kleine beetjes per pompslag.

Al die bewegende onderdelen in zo'n pureeasy zijn veel storingsgevoeliger en hij is ook minder multifunctioneel, hij is wel heel gebleven na die 3000 pompacties om tien liter water te zuiveren. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...