Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Mr. Gold

Een mooi stuk filosofie en motivatie om te leven

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Mooie video :) Deze meneer upload veel meer goeie wetenswaardige content, hier zijn kanaal: https://www.youtube.com/user/1veritasium

Russell zegt veel wat klopt, alleen jammer dat hij dan uiteindelijk wijst naar "God/religie", wat nou juist een van de delusions is van mensheid, we denken boven natuur te staan, maar dat zijn we niet. De mensheid zal verdwijnen op den duur.....maar ik denk dat hij alleen bedoelt dat we "veel niet weten", en dat noemen we dan maar God....

Deze post delen

Russell zegt veel wat klopt, alleen jammer dat hij dan uiteindelijk wijst naar "God/religie", wat nou juist een van de delusions is van mensheid, we denken boven natuur te staan, maar dat zijn we niet. De mensheid zal verdwijnen op den duur.....maar ik denk dat hij alleen bedoelt dat we "veel niet weten", en dat noemen we dan maar God....

Ik denk inderdaad dat hij bedoelt dat wij uit onze onzekerheid en onwetendheid over onderwerpen ze toebedelen aan een hogere macht. Alles moet verklaard worden anders zijn we onrustig.. ;)

Zoiets haha

Deze post delen

Ik denk inderdaad dat hij bedoelt dat wij uit onze onzekerheid en onwetendheid over onderwerpen ze toebedelen aan een hogere macht. Alles moet verklaard worden anders zijn we onrustig.. ;)

Zoiets haha

Inderdaad :-) De mens kan moeilijk leven met onzekerheid, we hebben vooral moeite met de vraag "wat de bedoeling van het leven is", en helemaal moeite hebben we met het mogelijke antwoord "dat het er waarschijnlijk totaal niet toe doet - het leven heeft geen doel - we zijn er gewoon - dat is alles". Zodra je dit accepteert, betekent het dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen geluk, en dat je ook je hersens moet gebruiken om de juiste afwegingen te maken (ipv maar een religie te volgen), en dat is helaas te veel gevraagd voor velen. Zoals een komiek ooit zei "de mens wil het gewoon een beetje leuk hebben", vandaar dat we als lemmings maar achter elkaar aanlopen, dom consumeren, xtc pilletjes slikken om ons artificieel goed te voelen, enz...

Alles verder okay hoor, ik geniet van de inzichten vanuit Science, en de rust die er in Hongarije te vinden is :-)

Deze post delen

Inderdaad :-) De mens kan moeilijk leven met onzekerheid, we hebben vooral moeite met de vraag "wat de bedoeling van het leven is", en helemaal moeite hebben we met het mogelijke antwoord "dat het er waarschijnlijk totaal niet toe doet - het leven heeft geen doel - we zijn er gewoon - dat is alles". Zodra je dit accepteert, betekent het dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen geluk, en dat je ook je hersens moet gebruiken om de juiste afwegingen te maken (ipv maar een religie te volgen), en dat is helaas te veel gevraagd voor velen. Zoals een komiek ooit zei "de mens wil het gewoon een beetje leuk hebben", vandaar dat we als lemmings maar achter elkaar aanlopen, dom consumeren, xtc pilletjes slikken om ons artificieel goed te voelen, enz...

Alles verder okay hoor, ik geniet van de inzichten vanuit Science, en de rust die er in Hongarije te vinden is :-)

Mooi gezegd, helemaal mee eens.

Wou dat ik die rust had! Maar ja..moet toch ergens van rondkomen, ben zeker (nog) niet zelfredzaam.

Deze post delen

Lang geleden dat ik dumpert bezocht heb. Vroegah poste men dit daar niet want dan was je een homo. Misschien toch maar weeer is naar dumpert gaat. (Btw ik heb niets tegen homo's) ;)

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...