Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoe overleef ik een nekklem?


bot mes

Aanbevolen berichten

Het aller belangrijkste is jezelf te gedragen als "mee werkende verdachte" en zijn instructies opvolgen ,dan zal je nooit in een nekklem terecht komen.

 

Een Politie agent heeft zich te houden aan een proportionaliteitsbeginsel of evenredigheidsbeginsel van het toegepaste geweld, hij moet zich altijd afvragen of een nekklem proportioneel is om het gewenste doel te bereiken (waarschijnlijk handboeien om leggen voor jou en zijn veiligheid).

 

Maar goed, blijf uit de problemen dan zal dat nooit voorkomen, mocht je door een omstandigheid ooit in een situatie komen.... handel als in de eerste zin hierboven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hier kan ik me toch wel een beetje aan ergeren...

 

HET IS GEEN NEK KLEM. Een of andere maloot in de media heeft dat er van gemaakt. Het is gewoon een hele slechte simpele wurging. De politie agenten zeggen al jaren dat ze te weinig les in aanhouding technieken krijgen. En dit is het resultaat ervan. In mijn ogen is zo'n 'techniek' aanzetten in zo'n situatie het domste wat je kunt doen. Je wilt iemand onder controle krijgen en op het moment dat je iemand naar zijn gezicht/keel zou grijpen zal die gene alleen maar meer in paniek raken en om zich heen slaan. Als iemand zich gewurgd voelt en dus bang is dat die dood zou gaan zou die juist terug vechten in plaats van stil blijven liggen. En je doel is juist dat de gene stil blijft liggen zodat je hem kan aanhouden. Ook vind ik dat met deze techniek er weinig controle is over de rest van het lichaam. Alleen het hoofd heb je vrij weinig aan. Veel beter zou zijn een (judo) houdgreep.

 

De politie kan hier niks aan doen dat dit niet goed gaat. Dit komt omdat de agenten simpelweg niet genoeg training krijgen om fatsoenlijke de technieken onder de knie te krijgen.

 

Als laatste wil ik zeggen dat ik een enorm groot fan ben van de politie en ik probeer ze met de comment zeker niet onderuit te halen. Maar mijn mening na 14 jaar vechtsport ervaring hier over te geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook vind ik dat met deze techniek er weinig controle is over de rest van het lichaam. Alleen het hoofd heb je vrij weinig aan. Veel beter zou zijn een (judo) houdgreep.

 

De politie kan hier niks aan doen dat dit niet goed gaat. Dit komt omdat de agenten simpelweg niet genoeg training krijgen om fatsoenlijke de technieken onder de knie te krijgen.

 

Als laatste wil ik zeggen dat ik een enorm groot fan ben van de politie en ik probeer ze met de comment zeker niet onderuit te halen. Maar mijn mening na 14 jaar vechtsport ervaring hier over te geven

 

Er zijn drukpunten aan de nek waar je degelijk wel iemand onder controle kan houden of bewusteloos kan krijgen (genoeg om de handboeien aan te doen. De bedoeling van een klem is idd controle en bij weerstand heb je meer pijn of een breuk als gevolg.

 

Vele officiële houdgrepen uit het judo zijn ook niet echt geschikt want er zijn genoeg smerige (niet judo gerelateerde) counter technieken om hieruit te komen. Ga je naar de klemtechnieken uit het MMA en de tegenstander stribbelt tegen heb je ook een breuk. Voor effectieve controletechnieken ben ik van menig om te gaan voor de zenuwen, spieren en spieraanhechtingspunten en dat vraagt enige training (waarvan ik meer dan 25 jaar achter de rug heb),

 

Betreft de politie ken ik toch een wat agenten die zelf iets in hun vrije tijd doen als aanvulling op hun opleiding.

 

ter info betreft een wurging: uit een 3 punts wurging kom je bijna niet en duurt amper een paar seconden voor het licht uitgaat.

demo door Gina Carano, voormalig MMA atlete waar ze zachtjes en geleidelijk aan aanzet. Als ze dit direct zou doen met volle kracht is het na 2-4 seconden 'game over'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een agent moet wel zeker weten wat voor middelen hij moet in zetten om zijn doel te bereiken, ik vind dat de politie "meer" dan genoeg middelen hebben om op terug te vallen in mij ogen allemaal bullshit om dan maar een wurggreep toe te passen. waar voor heeft hij een koppel met pepperspray om de planten te bewateren ? of gebruiken ze dat als deo ? ze zijn in de meeste gevallen gewoon zelf bang voor de burger zelf.

 

Ik ben zelf niet zo grote fan van de politie wel heb ik respect voor de persoon in uniform maar daar houdt het bij op voor mij dan. Ze hebben meer dan genoeg trainingen en de zorg is ook veel beter dan voor sommige militairen die terug komen van hun uitzendingen ik zie het vooral als een hoop geklaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een agent moet wel zeker weten wat voor middelen hij moet in zetten om zijn doel te bereiken, ik vind dat de politie "meer" dan genoeg middelen hebben om op terug te vallen in mij ogen allemaal bullshit om dan maar een wurggreep toe te passen. waar voor heeft hij een koppel met pepperspray om de planten te bewateren ? of gebruiken ze dat als deo ? ze zijn in de meeste gevallen gewoon zelf bang voor de burger zelf.

 

Ik ben zelf niet zo grote fan van de politie wel heb ik respect voor de persoon in uniform maar daar houdt het bij op voor mij dan. Ze hebben meer dan genoeg trainingen en de zorg is ook veel beter dan voor sommige militairen die terug komen van hun uitzendingen ik zie het vooral als een hoop geklaag.

 

Met alle respect JD81, Je hebt blijkbaar veel ervaring met de politie organisatie en de opleiding van de gemiddelde agent. Daarnaast "De politie bestaat niet.." Je hebt het hier over individuele vaardigheden van individuele agenten, die gewoon mens zijn.

De gemiddeld agent heeft maar zeer beperkte training, en die op die training word nog flink bezuinigd ook. , Het aantal uren aan IBT trainingen is dramatisch laag, en in de praktijk komt lang niet elke agent aan zijn uren. ..

de nazorg voor politie-agenten is inmiddels vergelijkbaar met de gemiddelde militair op uitzending.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen mag het zijne er van vinden, ik zeg dit uit een gevoel van me hart en echt niet om een organisatie te kwetsen of hun goede naam door het slijk te halen. Ik snap echt wel wat het niet allemaal koek en ei is en dat er te weinig trainingsuren zijn voor de diender op straat. Maar om nu te zeggen dat er geen aandacht is voor hun opleiding en trainingen nee dat is echt niet zo.

 

Als je mij vraagt doet defensie het al jaren veel slechter dan een gemiddeld politie korps.

 

Dus er is minder aandacht voor training voor de man en vrouw op straat, moeten we dan maar gaan concluderen dat een mens wurgen of een nek klem toepassen een normaal verschijnsel aan het worden is ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn drukpunten aan de nek waar je degelijk wel iemand onder controle kan houden of bewusteloos kan krijgen (genoeg om de handboeien aan te doen. De bedoeling van een klem is idd controle en bij weerstand heb je meer pijn of een breuk als gevolg.

 

Vele officiële houdgrepen uit het judo zijn ook niet echt geschikt want er zijn genoeg smerige (niet judo gerelateerde) counter technieken om hieruit te komen. Ga je naar de klemtechnieken uit het MMA en de tegenstander stribbelt tegen heb je ook een breuk. Voor effectieve controletechnieken ben ik van menig om te gaan voor de zenuwen, spieren en spieraanhechtingspunten en dat vraagt enige training (waarvan ik meer dan 25 jaar achter de rug heb),

 

Betreft de politie ken ik toch een wat agenten die zelf iets in hun vrije tijd doen als aanvulling op hun opleiding.

 

ter info betreft een wurging: uit een 3 punts wurging kom je bijna niet en duurt amper een paar seconden voor het licht uitgaat.

demo door Gina Carano, voormalig MMA atlete waar ze zachtjes en geleidelijk aan aanzet. Als ze dit direct zou doen met volle kracht is het na 2-4 seconden 'game over'

Ze mag mij best een zachte nekklem geven hoor.:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet dat ik ooit gearresteerd wil worden maar je weet maar nooit...

 

Hoe overleef ik een nekklem van een gestreste slechtgetrainde onderbetaalde politieagent?

 

Ik heb verschillende reacties gelezen, zou graag willen weten hoe je op deze vraag bent gekomen??

Wat is je beweeg reden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij bedoelde natuurlijk voor als het niet anders meer zou kunnen :oEn inderdaad je kunt soms niet weglopen In een Shtf situatie kunnen Corrupte Agenten zeer zeker een probleem zijn .

Wie zegt dat hun geen misbruik maken van hun macht en toestemming van .

Ook hun willen jou waardevolle spulletjes :(

In het Huidige kun je het maar beter laten om een Agent aan te vallen :D

 

Er zijn veel gevallen dat agenten hun boekje te buiten gaan, wij hebben door de jaren heen ook foute agenten mee gemaakt, ook iemand die geen schuld had werkte mee aan de arrestatie en voor dat de persoon de auto in ging werd nog even zijn arm uit de kom gedraaid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom deze vraag, vroeg men...nou...

 

Een agent is ook maar een mens met zijn/haar emoties.

Ik weet ook drommels goed dat je uit de buurt moet blijven van narigheid maar soms word je meegesleept in een situatie waar je niks mee van doen hebt.

 

Als je het overleeft kun je teminste de rechter vertellen wat er gebeurt is en laat die dan maar bepalen of het terecht was of niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let op de Emoticons :o

Wat heet Niveau :). Sommige mensen verwoorden zich niet zo goed als een ander .

En daar krijgen ze dus voor op hun Donder . Tussen de regels doorlezen is soms even nodig ;) .

 

Dit vind ik heel goed op gemerkt, wijs geschreven, k'zou graag de basis willen weten van deze wijze woorden,

ik verwoord de gedachten ook niet even goed op schrift.

 

Met een hartelijke groet, zeker aan: Frans81

Of komt het door de wijsheid die door de jaren komt gezien de 81 achter uw naam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar komt toch het idee vandaan, dat als er commentaar gegeven wordt op het niveau van een bericht, dit automatisch gaat over de stijl en/of vorm van het bericht?

Persoonlijk stoor ik me vaker aan het inhoudelijke niveau dan aan het vermogen van de schrijver zich goed te verwoorden. (En dan heb ik het niet over de koffiecorner-berichten natuurlijk)

 

Daarnaast is het in mijn ogen heel wat nuttiger om te leren je duidelijk uit te drukken, dan om te leren tussen de regels door te lezen. Zeker bij puur geschreven communicatie, waar het hele non-verbale aspect ontbreekt, is het belangrijk om je zo duidelijk mogelijk uit te drukken om de kans dat je verkeerd geïnterpreteerd wordt zo klein mogelijk te maken.

 

Voor de duidelijkheid, met duidelijk uit drukken heb ik het dus niet over spelling, grammatica, zinsopbouw en de opmaak van een tekst ofzo. Ik heb het puur over zeggen wat je wil zeggen, je afvragen of iemand die niet in jouw hoofd kan kijken ook begrijpt waar je het over hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit vind ik heel goed op gemerkt, wijs geschreven, k'zou graag de basis willen weten van deze wijze worden,

ik verwoord de gedachten ook niet even goed op schrift.

 

Met een hartelijke groet, zeker aan: Frans81

Of komt het door de wijsheid die door de jaren komt gezien de 81 achter uw naam.

 

IK ben een van de Domste mensen op dit Forum ;)

Derhalve ( Ondanks dat ) leer ik iedere dag van een ander hoe het wel en niet moet . En sommige dingen leer ik niet .

Anders hebben anderen weer niets te verbeteren :o Geintje .

Mijn Hersenvretertje lijd de laatste jaren Gigantische Honger ;)

ER zijn mensen op deze wereld waarbij het lijkt alsof ze genieten van de zwakheden van een ander .

In het Motto van " Kijk eens wat ik wat ik kan en allemaal weet " .

Een Zeer grote groep mensen kan zich hierdoor ontzettend minderwaardig gaan voelen .

Ze durven zich misschien niet eens meer te laten zien op dit Forum.

Laat staan zichzelf uit te drukken ( Reageren op ) . Ik vind dit Vernederend !

Maar daar kijken ze niet naar :( Want het moet volgens hun niet ZO maar ZO :D.

En nou krijg ik natuurlijk weer een hele berg Kritiek :confused: Of juist niet .

 

Ook Mijn Hoofd is helaas Drukker dan Druk en dat is niet leuk voor :confused:

Trouwens er zit een Forumlid op mijn hoofd :D

 

Nou maar weer On Topic " De Nek Klem "

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo @carismo

 

leuk om een mede vechtsporter over dit onderwerp te spreken.

 

volgens mij zetten de agenten nou niet echt bewust zo'n vrij lastige wurging aan. denk je niet?

 

helaas behandel je niet helemaal het punt waar ik op doel. Inderdaad er zijn vast agenten die in hun vrije tijd wat bijscholen. (super goed!). maar ik spreek over het gros van de agenten. De plaatselijke wijkagent bijvoorbeeld. die hebben gewoon te weinig training gehad helaas. En al helemaal om goed en fatsoenlijk zo'n techniek te doen waar je het hier over hebt met zenuwen enz... ik ben van mening dat Judo veel simpeler is en voor oom agent makkelijk te onthouden op het moment wanneer het nodig is. zou je tegenover een mma vechter komen te staan met 10jaar plus ervaring.. oke die komt er vast wel uit.. maarja wat wil je.. ergens is de grens.

 

het beste is. stay out of trouble. en gewoon met de politie meewerken.

 

nogmaals wil ik zeggen dat ik een groot fan ben van de politie. En het volledig met hun acties een ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

volgens mij zetten de agenten nou niet echt bewust zo'n vrij lastige wurging aan. denk je niet?

 

helaas behandel je niet helemaal het punt waar ik op doel. Inderdaad er zijn vast agenten die in hun vrije tijd wat bijscholen. (super goed!). maar ik spreek over het gros van de agenten. De plaatselijke wijkagent bijvoorbeeld. die hebben gewoon te weinig training gehad helaas. En al helemaal om goed en fatsoenlijk zo'n techniek te doen waar je het hier over hebt met zenuwen enz... ik ben van mening dat Judo veel simpeler is en voor oom agent makkelijk te onthouden op het moment wanneer het nodig is. zou je tegenover een mma vechter komen te staan met 10jaar plus ervaring.. oke die komt er vast wel uit.. maarja wat wil je.. ergens is de grens.

 

Een agent zal naar een wurging neigen indien er gevaar is voor eigen leven over voor dat van z'n collega's in een situatie als de arrestant niet meewerkt.

maar in de trend dat we verger gaan zal er eerder eerst een lading pepperspray of elektriciteit gebruikt worden uit eigen veiligheid.

 

Judo is een vrij technische sport. Om een deftige schouder of heupworp te lanceren deze vervolgens binnen 2 seconden iemand in een lock te houden...

Ik wil het 1 dags judo cursisten zonder Martial Arts achtergrond zien doen...

 

terug ff een demo ditmaal van een andere mma meid met achtergrond in judo.

https://www.youtube.com/watch?v=bA12qAz2E80

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe overleef ik een nekklem? Hoeveel procent van de mensen overlijdt na toepassing?

Is die vraag niet net zoiets als: "Hoe overleef ik een aansteker"? Ook daaraan zijn risico's aan verbonden.

 

Wellicht zijn er voor mensen die compleet doordraaien en dus niet opgeven als ze in zo'n klem liggen wel betere methoden om ze in bedwang te houden. Als er ter plaatse geen vijf agenten zijn wordt het toch lastig. Taseren is effectief, maar ook niet bepaald zonder gevaar. Bij mensen die echt doordraaien, is pepperspray ook vaak minder effectief. Het dienstpistool gebruiken is al helemaal niet goed voor de gezondheid van de arrestant.

 

Ik ben iig blij niet in de schoenen van zo'n agent te moeten staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem vooral in België is van de moment maar 1 vinger gebroken, ontwricht of zelfs maar gekneusd is, de agent in kwestie een intern onderzoek aan zijn broek heeft.

 

Er zijn effectieve arrestatietechnieken waarbij echt niet veel kracht nodig is, maar als de arrestant tegenwerkt is de kans zeer groot dat er een ontwrichting of een breuk zal plaatsvinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JJ&A Bekijk Berichten

Dit vind ik heel goed op gemerkt, wijs geschreven, k'zou graag de basis willen weten van deze wijze worden,

ik verwoord de gedachten ook niet even goed op schrift.

 

Met een hartelijke groet, zeker aan: Frans81

Of komt het door de wijsheid die door de jaren komt gezien de 81 achter uw naam.

 

IK ben een van de Domste mensen op dit Forum ;)

Derhalve ( Ondanks dat ) leer ik iedere dag van een ander hoe het wel en niet moet . En sommige dingen leer ik niet .

Anders hebben anderen weer niets te verbeteren :o Geintje .

Mijn Hersenvretertje lijd de laatste jaren Gigantische Honger ;)

ER zijn mensen op deze wereld waarbij het lijkt alsof ze genieten van de zwakheden van een ander .

In het Motto van " Kijk eens wat ik wat ik kan en allemaal weet " .

Een Zeer grote groep mensen kan zich hierdoor ontzettend minderwaardig gaan voelen .

Maar daar kijken ze niet naar :( Want het moet volgens hun niet ZO maar ZO :D.

En nou krijg ik natuurlijk weer een hele berg Kritiek :confused: Of juist niet .

 

Ook Mijn Hoofd is helaas Drukker dan Druk en dat is niet leuk voor :confused:

Trouwens er zit een Forumlid op mijn hoofd :D

 

Beste mede preppers,

 

De grootste intentie is toch om elkaar te helpen, ja toch, laten we wat meer empathie voor elkaar hebben, en een ander niet buiten sluiten, de grootste probleem is in deze tijd de verharding van de maatschappij, daar had koningin Beatrix het ook over in haar 33e kerstrede

 

Koningin Beatrix las zondag haar 33e kerstrede. Hieronder de volledige tekst:

Met Kerstmis gaat Gods licht op over onze wereld .........http://www.nu.nl/binnenland/2990911/tekst-kersttoespraak-2012-koningin-beatrix.html In dat vertrouwen wens ik u gezegende Kerstdagen toe.

[MOD: quote regels aanhouden die hier op het forum gelden]

 

Beste preppers laten we elkaar bezien als een lichaam die een geheel vormt, dan is elk lid belangrijk kunnen dan feitelijk niet zeggen och kap mijn kleine teen maar af die heeft geen waarde voor mij, terwijl de kleine teen wel degelijk een functie heeft;

 

http://wibnet.nl/mens/fysiologie/zijn-er-nutteloze-lichaamsdelen

Kleine teen

Sommige mensen vinden dat de kleine teen geen nut heeft omdat we er geen takken meer mee grijpen.

We gebruiken echter alle tenen om ons evenwicht te bewaren en rechtop te lopen.

 

Dus we hebben ook op het forum de kleine tenen nodig om ons evenwicht te bewaren en rechtop te kunnen lopen. (figuurlijk gezien),

degene die geen rekening met een ander kan houden, en er niet van willen leren, kunnen beter hulp zoeken of zich van het forum verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch een beetje een nare nasmaak van deze discussie. Dat je advies dom wordt genoemd tot daaraan toe. Maar om vervolgens op je mindere niveau te worden aangesproken gaat me eigenlijk toch net iets te ver. Ik heb een bachelor beeldende kunsten op zak, dus zo dom kan ik toch niet zijn. Maar goed, misschien trek ik het me teveel aan. Ik zal de volgende keer beter uitkijken hoe ik mijn berichten opzet zodat sommige personen er zich niet aan hoeven te storen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch een beetje een nare nasmaak van deze discussie. Dat je advies dom wordt genoemd tot daaraan toe.
Sorry krachtwerk...ik zei iets over nog dommer, soms vind ik dingen...daarin hoef ik niet gelijk te hebben toch. Iets vinden is een mening.

Kom gewoon een keer naar de SC, krijg je een biertje/kop koffie/thee/wijntje van me.

 

Owja, vandaar nog ergens gezegd dat ik iets dom vind...domdomdom...had ik noooooooit mogen zeggen natuurlijk.

(gunst, heb je al eens kennisgemaakt met @Johnny BravoNL?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch een beetje een nare nasmaak van deze discussie. Dat je advies dom wordt genoemd tot daaraan toe. Maar om vervolgens op je mindere niveau te worden aangesproken gaat me eigenlijk toch net iets te ver. Ik heb een bachelor beeldende kunsten op zak, dus zo dom kan ik toch niet zijn. Maar goed, misschien trek ik het me teveel aan. Ik zal de volgende keer beter uitkijken hoe ik mijn berichten opzet zodat sommige personen er zich niet aan hoeven te storen.

 

Ik was degene die je advies dom noemde, dat meen ik ook. Juist wanneer je het hebt over agressie versus agressie, en al helemaal als die agressie met een agent te maken heeft, dien je extra voorzichtig te zijn met wat je iemand adviseert. Niet alleen worden preppers al vaak slecht begrepen door de buitenwereld (die lezen ook mee) en bestaat bij sommige het beeld dat "wij" graag naar wapens en geweld grijpen (Doomsday Preppers) maar er zijn ook nog eens jonge leden aanwezig op het forum die misschien minder in staat zijn sommige dingen in het juiste perspectief te plaatsen dan anderen. Niemand is erbij gebaat om het negatieve beeld te bevestigen en het laatste dat je moet willen is een jong iemand het idee te geven dat het geoorloofd is zich te verzetten tegen aanhouding door de justitiële macht. Welke ellende kan daar niet uit voort komen?

 

Het is dus inderdaad een goed idee om niet zomaar een bericht te schrijven maar inderdaad ook even na te denken over wat je zegt of in welke context je het plaatst. Je advies was misschien niet slecht, de context (of gebrek aan context) echter wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...