Ga naar inhoud
GENEGEERD

Woodlore vouwmes


bjo1998

Aanbevolen berichten

Ipv te verkopen eens wat origineler.

De bedoeling is dat ik dit mes opstuur naar een prepper en hij/ zij het een week of 2 als edc mes draagt.

Na deze periode betaald hij/zij gewoon wat ie denkt dat het mes waard is. Alles erboven gaat naar de community pot

Iemand vrijwilliger ?

Gr Bjorn

woodlore-final.jpg

final-with-pouch.jpg

 

ps indien het hier verkeerd staat verplaats het gerust

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Leuk idd en ik ben groot fan van dit model, mijn primaire mes is een woodlore kloon door Boker.

Voor het eerst dat ik verneem dat er ook een vouwbare variant van is.

 

Ik laat hem ook even schieten, met pijn in het hart, want het is beter dat ik geen centjes uitgeef aan een extra mes.

 

Ben sinds kort ook een fan van het woodlore model en vond het zonde dat er geen vouwmes variant was dus heb ik er eens werk van gemaakt.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben sinds kort ook een fan van het woodlore model en vond het zonde dat er geen vouwmes variant was dus heb ik er eens werk van gemaakt.

 

Wauw, je bent echt een messen fan he! :)

 

Zelf kan ik messen zeer waarderen, maar blijft het gereedschap voor me. Heb er dan ook niet veel.

Boker Plus Bushcraft met custum made schede (door @Bandoeng) is mijn primaire mes.

Dan altijd ook een klein duik/vis moraatje bij me en als backup voor de Boker een Mora companion RVS (geloof ik)

 

Ooit van @Wafels een Sog Winder II gekregen, met origineel hoesje, maar ik ben er nog steeds niet achter waar ik die voor zou kunnen gebruiken, behalve mensen steken, dus die ligt hier maar in de la. Zo'n vouwbare Woodlore kloon is veel praktischer.

 

Bere interessant dit en meteen weer benieuwd naar de prijs van zoiets. Mag ik vragen wat voor materialen er gebruikt zijn?

 

(Ah, bezoek, het forum is weer eventjes van me af. ;))

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe het is inderdaad een obsessie . In mijn BOB heb ik een fallkniven F1 en essee 6.

als edc een leatherman en dit mes in O1 staal https://alphaknives.wordpress.com/2015/03/21/luxe-outdoor-zakmes-te-koop-2/

Als duik ( eigenlijk kayak mes heb ik dit laten maken https://drive.google.com/file/d/0B1j11Sy6R4ADTDhUbW5OSEs2M1U/view?usp=sharing ( het onderste, de bovenste zijn satéprikkers naar het fairbairn sykes ontwerp :p )

Het mes is gemaakt uit D2 staal met scandi grind zoals op de woodlore hoort en een micarta handvat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een woodlore vouwmes bestaat wel degelijk al langer. Dit mes lijkt "geïnspireerd" op het woodlore vouwmes uit 2013 van Kosterknives.

Zie http://kosterknives.com/knives/bushcraft-folder/

 

Die is echt prachtig ! enkel vind ik wel dat ie gewoon de naam woodlore folder had mogen gebruik ipv te doen alsof het een eigen ontwerp was

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...