Ga naar inhoud
GENEGEERD

1 oz maple leave zilveren munten


Binkels

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

bedankt voor de antwoorden over de ark of noah munt over de ''hakenkruis'' gedeelte.

Omdat het met teken is van LEV vind ik het beter dan het een hakenkruis zou zijn:D

 

Ik ga binnenkort een kilo/ rol munten halen + nog wat enkele zoals de ark,olifant, silver eagle, Philharmoniker ect.

Gewoon voor de collectie, munten die zwaarboven zilverprijs zitten door oplagecijfers ben ik nog niet zo kapot van om die te kopen.

Wat zou het beste zijn qua rol van 25 munten, MP of silver eagle of een andere voorkeur?

 

Ik heb philarmoniker en maples. waarom? ik neem altijd de voordeligste en dat wisselt wel eens. En misschien dat als het zo ver is de ene beter geaccepteerd word als de anders. Je weet maar nooit. Maar zilver is zilver en het zijn beide gerenomeerde leveranciers. Hou wel rekening met het zilvergehalte verschil in de berekening...

Nu is het nog zo dat je de face value kan rekenen als je ze mee de grens over neemt in sommige landen. Voor je daar aan begint checkken want dat is niet overal het zelfde. Dan kan je keuze ook net anders uitvallen.

Ik neem altijd wat PM mee als backup als ik reis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb philarmoniker en maples. waarom? ik neem altijd de voordeligste en dat wisselt wel eens. En misschien dat als het zo ver is de ene beter geaccepteerd word als de anders. Je weet maar nooit. Maar zilver is zilver en het zijn beide gerenomeerde leveranciers. Hou wel rekening met het zilvergehalte verschil in de berekening...

Nu is het nog zo dat je de face value kan rekenen als je ze mee de grens over neemt in sommige landen. Voor je daar aan begint checkken want dat is niet overal het zelfde. Dan kan je keuze ook net anders uitvallen.

Ik neem altijd wat PM mee als backup als ik reis

 

ja klopt, je weet nooit wat iets in de toekomst

waard zou zijn.

De PM, eagle en MP zijn de 3 die meestal het goedkoopst zijn.

 

Wat bedoel je met facevalue?(voel me beetje dom) :p hehe

 

neem jij de PM mee op reis voor als je daarmee winst kan maken?

hoeveel zilvere munten mag je meenemen naar het buitenland EU of daarbuiten of is daar geen limit aan gebonden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Binkels.Ik zie bijna overal dergelijke verzendkosten bij edelmetalenwinkels.Er staat dan ook meestal bij dat het om verzekerde verzending gaat.

 

De verzendingsprijzen zijn zeker te doen daar niks op tegen, alleen is het ook mogelijk om het het zonder verzekerde zending het laten opsturen?(is niet altijd slim).

maar toch houden de verzendingsprijzen prijzen mij niet weg, keer op en neer rijden zal hetzelfde of meer aan benzine/tijd kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verzendingsprijzen zijn zeker te doen daar niks op tegen, alleen is het ook mogelijk om het het zonder verzekerde zending het laten opsturen?(is niet altijd slim).

maar toch houden de verzendingsprijzen prijzen mij niet weg, keer op en neer rijden zal hetzelfde of meer aan benzine/tijd kosten.

 

Zonder verzendingskost bedoel ik in eerste instantie voor mensen die ergens 1 munt willen.Stel je wil een 1:2 oz.munt van 9 euro dan ga je toch niet graag 11 euro verzendingskosten betalen. Je betaalt dan liever gewoon een postzegel toch.Bij sommige is dit mogelijk als je eerst contact opneemt.

Je kunt natuurlijk vragen waarom 1 munt bestellen?Omdat je al veel munten hebt maar een bepaalde munt plots ziet op een site die je toch wel wil .Niet iedereen wil elke keer dat hij een munt ziet die hij wilt ook 9 andere bijbestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja klopt, je weet nooit wat iets in de toekomst

waard zou zijn.

De PM, eagle en MP zijn de 3 die meestal het goedkoopst zijn.

 

Wat bedoel je met facevalue?(voel me beetje dom) :p hehe

 

neem jij de PM mee op reis voor als je daarmee winst kan maken?

hoeveel zilvere munten mag je meenemen naar het buitenland EU of daarbuiten of is daar geen limit aan gebonden?

 

 

neem jij de PM mee op reis voor als je daarmee winst kan maken?

Nee als verzekering

hoeveel zilvere munten mag je meenemen naar het buitenland EU of daarbuiten of is daar geen limit aan gebonden?

10.000 euro in de meeste gevallen zonder aangifte. maar mensen met grote sommen cash binnen deze marge hebben al problemen gehad met overheden. In beslagnames en toon maar aan dat het legaal is. (wat mij betreft omgedraaide wereld) maar ik vermoed dat met PM het zelfde zal gebeuren als cash. Er gaan zelfs verhalen dat er mensen met bitcoin in de problemen zijn geweest toen hun computen is onderzocht door de douane. Dat is wel heel dom moet ik zeggen......

 

Op de Maple staat 5 can dollar dat is de face falue. geen hond die ze daarvoor van de hand doet, maar goed.

als je de grens over gaat met zeg 100 maple dan rekenen ze in het ene land 100 keer de actuele koers en in andere 100 keer 5 can dollar als waarde die je de grens over gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder verzendingskost bedoel ik in eerste instantie voor mensen die ergens 1 munt willen.Stel je wil een 1:2 oz.munt van 9 euro dan ga je toch niet graag 11 euro verzendingskosten betalen. Je betaalt dan liever gewoon een postzegel toch.Bij sommige is dit mogelijk als je eerst contact opneemt.

Je kunt natuurlijk vragen waarom 1 munt bestellen?Omdat je al veel munten hebt maar een bepaalde munt plots ziet op een site die je toch wel wil .Niet iedereen wil elke keer dat hij een munt ziet die hij wilt ook 9 andere bijbestellen.

 

ah juist ja, een verzekerde verzending is niet nodig voor 1 munt^^, zal eens een kijkje nemen bij wie ik via een briefpost kan afnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zijn de verzendkosten zo hoog? kan het niet als een gewoon pakketje worden verstuurd, toen ik mijn samsung s5 bestelde via vodafone heb ik ook gewoon met de post ontvangen zonder bijkomende kosten.

 

Reken maar dat je de verzendkosten gewoon betaald hebt, maar dan gewoon opgenomen in de totaal prijs.

 

ah juist ja, een verzekerde verzending is niet nodig voor 1 munt^^, zal eens een kijkje nemen bij wie ik via een briefpost kan afnemen.

 

Ik denk dat veel handelaren het simpelweg niet zullen doen. Als de verzending kwijt raakt wat doe je dan? Jij kunt geen verhaal halen maar mogelijk wel een slechte review over de handelaar schrijven. De kunst is om de verzendkosten te "verwateren" door een iets grotere hoeveelheid af te nemen, al dan niet door met andere mensen een bestelling te plaatsen. Losse munten kopen is gewoon te duur. Of je moet een handelaar in de buurt vinden en het afhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

neem jij de PM mee op reis voor als je daarmee winst kan maken?

Nee als verzekering

hoeveel zilvere munten mag je meenemen naar het buitenland EU of daarbuiten of is daar geen limit aan gebonden?

10.000 euro in de meeste gevallen zonder aangifte. maar mensen met grote sommen cash binnen deze marge hebben al problemen gehad met overheden. In beslagnames en toon maar aan dat het legaal is. (wat mij betreft omgedraaide wereld) maar ik vermoed dat met PM het zelfde zal gebeuren als cash. Er gaan zelfs verhalen dat er mensen met bitcoin in de problemen zijn geweest toen hun computen is onderzocht door de douane. Dat is wel heel dom moet ik zeggen......

 

Op de Maple staat 5 can dollar dat is de face falue. geen hond die ze daarvoor van de hand doet, maar goed.

als je de grens over gaat met zeg 100 maple dan rekenen ze in het ene land 100 keer de actuele koers en in andere 100 keer 5 can dollar als waarde die je de grens over gaat.

 

Oke wat bedoel je met verzekering?, betaalmogelijkheid? (A)

 

10.000 euro zal ik niet snel meenemen op vakantie dus dat zit wel snor, toch raar dat er altijd limieten aanzitten.

Bitcoin is ''internetgeld''? dus als je 10.000+ euro op me bankrekening heb krijg je ook problemen?, het staat namelijk ook op internet.

 

Nee 5 Can Dollar is niks tegenover euro, zo'n 3,45.

De face value is dus per land verschillend, duidelijk:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reken maar dat je de verzendkosten gewoon betaald hebt, maar dan gewoon opgenomen in de totaal prijs.

 

 

 

Ik denk dat veel handelaren het simpelweg niet zullen doen. Als de verzending kwijt raakt wat doe je dan? Jij kunt geen verhaal halen maar mogelijk wel een slechte review over de handelaar schrijven. De kunst is om de verzendkosten te "verwateren" door een iets grotere hoeveelheid af te nemen, al dan niet door met andere mensen een bestelling te plaatsen. Losse munten kopen is gewoon te duur. Of je moet een handelaar in de buurt vinden en het afhalen.

 

zal inderdaad wel bij de s5 zijn inbegrepen:(

 

misschien is dat een risico voor jezelf, mits de verkoper het tenminste wel opstuurt, snap wel dat ze daardoor het minder snel via briefpost zouden doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor 17€ heb je zo'n ding en daar zit je over te dubben? Als je buikgevoel zegt dat het interessant is moet je het gewoon doen. Maar niet één. Koop er dan 10 of 100. Sowieso lijkt het stijgenspotentieel van zilver me veel hoger dan dat van goud momenteel. De prijzen zijn zo laag dat verschillende mijnen zullen stoppen met ontginnen. Dat kan het aanbod beperken. Zodra er wat meer industriële vraag is, is er gelijk een tekort op de markt... . Ook platina (dat normaal dubbel zo duur is als goud) kost momenteel ongeveer evenveel als goud. De kostprijs is ongeveer hetzelfde als die van goud maar het stijgenspotentieel is dubbel zo groot. Het nadeel is dat zilver met grote commissies verkocht wordt en platina niet vlot verhandelbaar is.

 

Sorry maar volgens mij klopt het niet wat je zegt over platina. Ik kan zo snel geen grafiek (http://platinumprice.org/platinum-price-history.html, https://www.goldrepublic.nl/platinaprijs?period=5year&units=kg&currency=EUR&type=line) van de platinaprijs vinden die verder terug gaat dan vijf jaar. Maar zover ik weet was platina bijna altijd goedkoper dan goud. Zo nu en dan kwam de prijs weleens boven die van goud, wat de afgelopen jaren ook gebeurde. Maar de prijs is voor zover ik kan nagaan nooit het dubbele ten opzichte van goud geweest. Zo zijn er vroeger bijvoorbeeld gouden ponden vervalst door het goud deels te vervangen voor platina, dat nagenoeg hetzelfde gewicht heeft, die vervalsingen waren dus meerdere keren in de geschiedenis meer waard dan een echte munt.

 

En het stijgingspotentieel is dus ook niet perse groter dan goud. Behalve bovenstaande, platina is heel anders dan goud. Goud is deels grondstof, maar ook een monetair metaal. Zilver zit in zekere zin tussen goud en platina in, omdat het in mindere mate een monetair metaal is, platina is niet monetair. Dat betekent dus dat platina eerder stijgt als de industriële vraag stijgt (flinke economische groei), terwijl goud zal stijgen bij een reset, of hoe we het scenario ook noemen waarbij alle waardepapieren waardeloos zullen blijken. Zilver zou in beide scenario's goed kunnen presteren, maar van platina ben ik dus minder zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt handelaren waar je terrecht kan,mensen in bijberoep en verzamelaars.Ik denk dat je niet gewoon bent om iedere week of om de paar weken ergens een munt te bestellen of te ruilen.Ik toevallig wel als verzamelaar.En dan wil ik vaak 1 munt en geen 2 omdat de andere munten die ik daar dan kan krijgen niet wil.

Reken maar dat je de verzendkosten gewoon betaald hebt, maar dan gewoon opgenomen in de totaal prijs.

 

 

 

Ik denk dat veel handelaren het simpelweg niet zullen doen. Als de verzending kwijt raakt wat doe je dan? Jij kunt geen verhaal halen maar mogelijk wel een slechte review over de handelaar schrijven. De kunst is om de verzendkosten te "verwateren" door een iets grotere hoeveelheid af te nemen, al dan niet door met andere mensen een bestelling te plaatsen. Losse munten kopen is gewoon te duur. Of je moet een handelaar in de buurt vinden en het afhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry maar volgens mij klopt het niet wat je zegt over platina. Ik kan zo snel geen grafiek (http://platinumprice.org/platinum-price-history.html, https://www.goldrepublic.nl/platinaprijs?period=5year&units=kg¤cy=EUR&type=line) van de platinaprijs vinden die verder terug gaat dan vijf jaar. Maar zover ik weet was platina bijna altijd goedkoper dan goud. Zo nu en dan kwam de prijs weleens boven die van goud, wat de afgelopen jaren ook gebeurde. Maar de prijs is voor zover ik kan nagaan nooit het dubbele ten opzichte van goud geweest. Zo zijn er vroeger bijvoorbeeld gouden ponden vervalst door het goud deels te vervangen voor platina, dat nagenoeg hetzelfde gewicht heeft, die vervalsingen waren dus meerdere keren in de geschiedenis meer waard dan een echte munt.

 

En het stijgingspotentieel is dus ook niet perse groter dan goud. Behalve bovenstaande, platina is heel anders dan goud. Goud is deels grondstof, maar ook een monetair metaal. Zilver zit in zekere zin tussen goud en platina in, omdat het in mindere mate een monetair metaal is, platina is niet monetair. Dat betekent dus dat platina eerder stijgt als de industriële vraag stijgt (flinke economische groei), terwijl goud zal stijgen bij een reset, of hoe we het scenario ook noemen waarbij alle waardepapieren waardeloos zullen blijken. Zilver zou in beide scenario's goed kunnen presteren, maar van platina ben ik dus minder zeker.

 

Piek was in maart 2008 en toen was ie 2300 usd en in december al weer 800

Goud deed toen respectievelijk 1000 en 750 usd, zilver 20 en 10usd.

Al die blinkertjes moet je kopen rond de productiekost, al de rest is te negeren van bla bla.

 

Platina en palladium worden gebruikt bij bepaalde chemische processen als katalysator.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik deze super gefundeerde uitspraak in het verleden als leidraad had genomen had ik nooit mijn hypotheek bijna in z'n geheel kunnen afbetalen.

 

Blinkertjes...

 

Greener

Ik versta je niet.

 

Je bedoelt als je lang geleden veel zilver had gekocht, je je hypotheek nooit had kunnen afbetalen? Je koopt PM toch enkel met geld dat je OVER hebt? Echt, ik volg niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik versta je niet.

 

Je bedoelt als je lang geleden veel zilver had gekocht, je je hypotheek nooit had kunnen afbetalen? Je koopt PM toch enkel met geld dat je OVER hebt? Echt, ik volg niet.

 

Ik heb tijden lang voor een lage prijs blinkertjes gekocht.

Toen de prijs door de crisis bizar was gestegen heb ik deze blinkertjes geruild voor fiat.

Hiermee heb ik voor het merendeel mijn hypotheek afbetaald en andere (waardeloze) goederen aangeschaft.

Ik wil dus zeggen dat als je deze materie "blinkertjes" noemt je het echt tekort schiet.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al die blinkertjes moet je kopen rond de productiekost, al de rest is te negeren van bla bla.

 

Alleen kan de productiekost wel eens zwaar schommelen. De recente daling van de olieprijzen maakt energie voor mijnbouw (tijdelijk ?) goedkoper.

Aan de andere kant heb je ook zoiets als 'peak silver' wat in de recente toekomst bereikt zou worden, als het al niet bereikt is.

 

http://srsroccoreport.com/silver-mine-supply-peak-2-3-years-lbma-inventory-draw-down-gfms/silver-mine-supply-peak-2-3-years-lbma-inventory-draw-down-gfms/

 

De industriële vraag van zilver zal ook weer dalen door de economische recessie (depressie) , maar de beleggersvraag neemt dan weer toe door de toenemende onzekerheid rond ons monetair stelsel.

 

Dus wat de reële productiekost is, is moeilijk in te schatten. Ik zou het in ieder geval niet kunnen zeggen wat deze is. Er zijn zoveel variabelen, dat je moeilijk kan uitmaken of de prijs nu goed of slecht is. Stel dat de olie in de toekomst nog goedkoper wordt, gaat zilver dan ook nog volgen of niet ?

 

Als de producenten hun kostprijs door allerhande manipulaties niet kunnen doorrekenen, zal er in de toekomst wel krapte ontstaan in de fysieke markt. Het is dus maar de vraag of het in de toekomst nog fysiek te krijgen is als de prijs nog verder daalt.

 

Mijn persoonlijke mening is dat we waarschijnlijk geen hoge inflatie meer zullen krijgen waardoor de zilverprijzen zullen stijgen.

Economisch gezien zullen we waarschijnlijk eerst een deflatie krijgen, die dan door de reactie van de Centrale banken hierop wel eens zou kunnen omslaan in een hyperinflatie.

In dat scenario is zilver (en ook goud) een middel om koopkracht te bewaren.

 

En ik ben er redelijk van overtuigd dat zilver wel zal aanvaard worden als betaalmiddel in de dan hoofdzakelijk zwarte economie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb tijden lang voor een lage prijs blinkertjes gekocht.

Toen de prijs door de crisis bizar was gestegen heb ik deze blinkertjes geruild voor fiat.

Hiermee heb ik voor het merendeel mijn hypotheek afbetaald en andere (waardeloze) goederen aangeschaft.

Ik wil dus zeggen dat als je deze materie "blinkertjes" noemt je het echt tekort schiet.

 

Greener

Dan nog leest wat je eerder schreef tegenstrijdig... want je quote mijn ganse zin en nergens schrijf ik dat je je PM niet mag verkopen.

Je hebt dus WEL ergens mijn mening als leidraad genomen, nl. goedkoop (tegen de ontginning kost aan hoop ik) gekocht en nadien met winst verkocht en je hypotheek afgelost,

wat slim is. En dat ik PM blinkertjes noem, is niet denigrerend bedoelt naar PM toe, het is er gewoon een andere naam voor.

 

Waar jij leest in wat ik schrijf dat wat jij gedaan hebt daarmee in tegenspraak is, dat weet ik dus echt niet.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan nog leest wat je eerder schreef tegenstrijdig... want je quote mijn ganse zin en nergens schrijf ik dat je je PM niet mag verkopen.

Je hebt dus WEL ergens mijn mening als leidraad genomen, nl. goedkoop (tegen de ontginning kost aan hoop ik) gekocht en nadien met winst verkocht en je hypotheek afgelost,

wat slim is. En dat ik PM blinkertjes noem, is niet denigrerend bedoelt naar PM toe, het is er gewoon een andere naam voor.

 

Waar jij leest in wat ik schrijf dat wat jij gedaan hebt daarmee in tegenspraak is, dat weet ik dus echt niet.

 

Je hebt het over kopen rond de ontginningsprijs.

Dat is onmogelijk. Momenteel licht deze rond de $5,04 en de $11 naar gelang welke mijnvorm men bedrijft.

Mogelijk bedoel je dat je minder winst maakt naarmate je hoger inkoopt?

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt het over kopen rond de ontginningsprijs.

Dat is onmogelijk. Momenteel licht deze rond de $5,04 en de $11 naar gelang welke mijnvorm men bedrijft.

Mogelijk bedoel je dat je minder winst maakt naarmate je hoger inkoopt?

 

Greener

Inderdaad, hoe dichter je tegen (de gemiddelde) delfkost kan kopen, hoe beter... (Er onder kopen zou nog leuker zijn, maar dat lukt zelden) en dus is je neerwaarts risico

zo klein mogelijk en je opwaarts potentieel het grootste... dus de verzekering de beste. Pure logica toch?

 

Winst (of verlies) maken doe je altijd in twee stappen, één keer tijdens het kopen en één keer tijdens het verkopen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...