Ga naar inhoud
GENEGEERD

Verveling tegengaan: Dungeons and Dragons


Cfk01

Aanbevolen berichten

Het is belangrijk om bij een SHTF situatie je hoofd op je schouders te houden, en verveling tegen te gaan. Het beste is om even te ontspannen en ergens anders aan te denken...

 

Zelf speel ik al enkele jaren het spel Dungeons and Dragons.

Het is een spel wat je speelt, zonder electronische hulpmiddelen, gewoon met mensen rond de tafel, wat boeken, pen, papier, een stel rare dobbelstenen en een hoop fantasy!

In principe is het spel oneindig, omdat 1 speller, de dungeon master of DM, het scenario verzint. Deze vertelt dan een scenario in een verhaal vorm waar de overige spelers dan op acteren, door hun characters (Alter ego's of avatars die je zelf samenstelt) dingen te laten doen.

 

Ik kan er uren over kwijt, maar het beste is om het zelf mee te maken!

Zoek eens op youtube naar "acquisitions incorporated live" en zie voor jezelf hoe leuk het kan zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Het is volgens mij niet de bedoeling om op dit forum 'games' te bespreken als de intentie puur is om je te 'vermaken'. Mits Dungeons and Dragons mensen eigenschappen aanleert die handig zijn in het dagelijks leven raad ik je het af om dit te plaatsen, althans in deze vorm.

 

Voordat anderen gaan mekkeren over dat er soortgelijke topics zijn (Destiny topic bijv). Ook daar had ik mijn twijfels bij maar draaide uiteindelijk op een ietwat prepperachtige gesprekken uit.

 

Ook het verhaal met bugger over de game die hij maakt is anders. Hij stuurt aan op feedback van de prepcommunity om dit tot een survival game te maken dat een real life scenario weerspiegelt.

 

Compleet verkeerd gelezen! In dat geval een fantastische toevoeging!

 

Mijn welgemeende excuses aan @Cfk01

@MyronPrps en @Vempain, opgelost!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom mogen er geen games besproken worden @Range?

We hebben het hier ook over muziek, films en series dus hierin volg ik je niet helemaal.

De opmerking van @MyronPrps vind ik dan wel weer wel juist dat deze niet helemaal in het "Survival" draadje past en beter ergens anders onder gezet kan worden.

Zelf vind ik het juist wel een hele goede tip om jezelf te vermaken met minimale middelen die je zelf kan maken of toch al in huis hebt wanneer je bijvoorbeeld geen toegang (meer) hebt tot computer of televisie (zoals in een stroomstoring)

Zo hebben we zelf ook nog een aantal bordspelletjes om tussendoor te ontspannen, helaas komen we daar vaak niet aan toe met onze manier van leven maar dat is natuurlijk ook volledig een eigen keuze.

bijvoorbeeld Rummicub vind ik een prima spel omdat je dan nog veel moet nadenken over tactiek en je ruimtelijk inzicht op peil houd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Advanced Dungeon and Dragons, dat heb ik het verleden veel gespeeld en heb de boeken DM guide en Players Handbook nog ergens liggen, met de verzameling diverse dobbelstenen.

 

Omdat dit spel volledig bepaalt en verteld wordt door de Dungeon Master (de 'adventure' leider en meestal verzinner van het avontuur), kun je hier alles in stoppen wat je wilt en het zo realistisch mogelijk maken.

Bijna altijd gaat het om een gezelschap die een queeste moet afleggen en dat lijkt al meestal op een groepje preppers. Het verhaal kan zelfs helemaal vanuit dat oogpunt zijn geschreven en dan is het helemaal een leuke oefening voor preppers.

 

Het enige nadeel van het spel is dat het zeer veel voorbereiding vergt van de Dungeon Master en het was ook altijd lastig iedereen bij elkaar te krijgen in de praktijk voor een lange avond spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...