Ga naar inhoud
GENEGEERD

Blauwe of doorzichtige jerrycan


krachtwerk

Aanbevolen berichten

Ik wil graag een aantal jerrycans kopen om met kraanwater te vullen. De jerrycanshop lijkt mij een goede plek om te kopen, het ziet er betrouwbaar uit en is relatief goedkoop. Ik ga waarschijnlijk voor de 25 liter versie, maar ik twijfel of ik de doorzichtige geschikt voor levensmiddelen moet kopen of toch de blauwe voor gevaarlijke stoffen ivm met lichtdoorlatendheid. Beide jerrycan zijn hierhttp://www.jerrycanshop.nl/stapelbare-jerrycans-gevaarlijke-vloeistoffen/kunststof-jerrycan-stapelbaar-25-liter-voor-gevaarlijke-vloeistof.html en hierhttp://www.jerrycanshop.nl/jerrycans/gevaarlijke-vloeistoffen-un/25-liter-stapelbare-jerrycan-met-un-blauw.html te bekijken.

 

Wat kan ik het beste doen?

Kan in de blauwe jerrycans ook water of kan ik toch beter de doorzichtige kopen en er een doek over leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik wil graag een aantal jerrycans kopen om met kraanwater te vullen. De jerrycanshop lijkt mij een goede plek om te kopen, het ziet er betrouwbaar uit en is relatief goedkoop. Ik ga waarschijnlijk voor de 25 liter versie, maar ik twijfel of ik de doorzichtige geschikt voor levensmiddelen moet kopen of toch de blauwe voor gevaarlijke stoffen ivm met lichtdoorlatendheid. Beide jerrycan zijn hierhttp://www.jerrycanshop.nl/stapelbare-jerrycans-gevaarlijke-vloeistoffen/kunststof-jerrycan-stapelbaar-25-liter-voor-gevaarlijke-vloeistof.html en hierhttp://www.jerrycanshop.nl/jerrycans/gevaarlijke-vloeistoffen-un/25-liter-stapelbare-jerrycan-met-un-blauw.html te bekijken.

 

Wat kan ik het beste doen?

Kan in de blauwe jerrycans ook water of kan ik toch beter de doorzichtige kopen en er een doek over leggen.

 

Als het voor opslag op een vaste plek is zou ik grote glazen wijn maak flessen gebruiken éénmaal goed gespoeld zijn ze heel goed te gebruiken voor water opslag, je zou ook grote aquariums kunnen maken met siliconenkit met goed sluiten de dekplaat, het geheel blijven filteren (met de beste filter inhoud) zoals normaal bij een aquarium gebeurd, gebruik ook een automatische bijvuller zoals je die in de spoelbak van een wc hebt, gebruik het water ook elke dag of week, het geheel afsluiten met dikke zwarte folie wat ook gebruikt word door boeren.

Wat je ook zou kunnen gebruiken zijn de grote plastic water opslag die je wel ziet op weilanden met een metalen constructie er omheen. gaat niet zo gouw stuk als er niets op of tegen aan valt.

 

Beide mogelijk heden één keer in de zoveel tijd schoon spuiten met een hoge druk spuit met schoon maak azijn, haalt eventuele aanslag weg ook kalk laat zich goed verwijderen.

Je zou ook hemelwater kunnen filteren en er in opslaan is ook nog een kosten besparend vooral als je het veel gebruikt.

 

Maar houd rekening met bevriezing, we hebben het nog steeds met winters te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zou ook grote aquariums kunnen maken met siliconenkit met goed sluiten de dekplaat, het geheel blijven filteren (met de beste filter inhoud) zoals normaal bij een aquarium gebeurd, gebruik ook een automatische bijvuller zoals je die in de spoelbak van een wc hebt, gebruik het water ook elke dag of week, het geheel afsluiten met dikke zwarte folie wat ook gebruikt word door boeren.

 

Sorry maar ik snap niet waarom je dit zou doen??

Waarom niet gewoon jerrycans vullen, en 1x in de zoveel tijd het water dat daar in zit verversen? En/of gewoon filteren voor gebruik?

Wie weet heb je dat water pas over 30 jaar (ik noem maar wat) nodig, voor het geld dat je dan kwijt bent aan stroom voor filteren ed kan je volgens mij heel wat jerrycans kopen :confused:

 

Daarnaast lijken die glazen wijnflessen me een stuk lastiger opslaan en stapelen dan jerrycans, om nog maar niet te spreken over het prijsverschil.

Het voordeel is natuurlijk wel dat het BPA-vrij is, ik ben bang dat dat voor die jerrycans niet zal gelden.

Maar goed, dan snap ik dus nog steeds niet waarom je dat water al die tijd constant zou laten filteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het worden waarschijnlijk deze met kraantje dan. 20 kilo is ook net draagbaar voor mijn vriendin :p En inderdaad kan ik via mijn werk, als kok, ook af en toe aan grote jerrycans komen.

2 dragen is makkelijker dan 1 (of die heb je als baby in de armen en dat maakt je onstabiel). Als het enkel voorraad is voor in huis kan 20 of 25 liter, maar aannemende dat je ook van buitenaf er mee moet gaan sjouwen wil je 10L hebben. dat is 2x 9kg en daar kan je makkelijker mee van waterbron naar huis lopen. Daarnaast zit je in een noodsituatie vaak ook met een tekort aan voedsel en dus minder energie beschikbaar.

 

Grote jerrycans als noodopslag van water kan een goede keus zijn (zeker als je die gratis kan krijgen), mits je makkelijk tussen je transport jerrycans en je opslag jerrycans kan overhevelen. Je 10L is ook nog eens makkelijker als je erg water moet besparen en ook je riool niet werkt. 20L emmer onder je gootsteen en als de jerrycan leeg is emmer legen. Dan heb je geen risico dat er iets overstroomt en je nog meer werk hebt (waar eigenlijk geen tijd en geen energie voor is).

 

Wat je nu makkelijk even doet OMDAT alles gewoon WERKT, kost je in noodsituatie 2-5x zoveel tijd en of inspanning (en dan ga je nog uit van dat iedereen gezond is). Plan op verminderde belastbaarheid en chronisch tijdtekort bij je SHTF planning.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry maar ik snap niet waarom je dit zou doen??

Waarom niet gewoon jerrycans vullen, en 1x in de zoveel tijd het water dat daar in zit verversen? En/of gewoon filteren voor gebruik?

Wie weet heb je dat water pas over 30 jaar (ik noem maar wat) nodig, voor het geld dat je dan kwijt bent aan stroom voor filteren ed kan je volgens mij heel wat jerrycans kopen :confused:

 

Daarnaast lijken die glazen wijnflessen me een stuk lastiger opslaan en stapelen dan jerrycans, om nog maar niet te spreken over het prijsverschil.

Het voordeel is natuurlijk wel dat het BPA-vrij is, ik ben bang dat dat voor die jerrycans niet zal gelden.

Maar goed, dan snap ik dus nog steeds niet waarom je dat water al die tijd constant zou laten filteren.

 

Loreen ik heb vaak veel ideeën maar vergeet het volledig op te schrijven, ben ook steeds ondertussen met mijn maatje aan het praten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...