Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Tom

De grote schuldkwijting is aanstaande

Recommended Posts

Zag vandaag 2 berichten over de grote deflatie die komend is (Een geweldige deflatie zit er dus aan te komen).

Over dit artikel gaat het dus

https://biflatie.nl/artikelen/schuldencrisis/de-grote-schuldkwijting-is-aanstaande/

Wat wel een teken aan de wand is, de verwijzing in de link naar dit;

http://www.nu.nl/economie/4099004/meer-dan-2400-keer-beslag-gelegd-loon-militairen.html

De wereldwijde schuldsanering ook wel de grote reset genoemd spreekt ook dat de beurzen dan met 30 tot 50% in waarde dalen.

Wat kunnen we (preppers) doen?

Je kunt in principe niet meer doen dan schuldvrij (proberen) te worden, een ruime cashvoorraad aanhouden (zo weinig mogelijk op de bank) , een etensvoorraad hebben voor een maand of wat, wat goud en zilver (van geld wat je niet nodig hebt) , wat spullen aanschaffen waar je wat mee kunt, Noodverwarming e.d. En voor de rest proberen met gelijkgestemden proberen een samenwerkingsnetwerk op te zetten. Voor de rest houdt het op voor de 'gewone' mens.

Dus 2 links zei @Tom ;

Deze dus, ik weet het niet door iedereen een gewaarde site (complotsite).

http://beforeitsnews.com/foreclosure-gate/2015/08/8-financial-experts-that-are-warning-that-a-great-financial-crisis-is-imminent-2446816.html

En nog eentje;

http://www.theburningplatform.com/2015/08/04/fed-lunacy-is-to-blame-for-the-coming-crash/

En ja is al eerder over geschreven op deze site, maar er zijn dus weer verse berichten.

http://preppers.nl/forum/threads/80-Financieel-Economisch-Interessante-artikelen-voor-preppers

• Leuk 1

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Er is iets komende zoveel is zeker.De schulden berg is te groot,deflatiespiraal komt eraan...

De vraag is vooral wanneer ?Binnen de eerste paar maanden of binnen de 24 maanden.

Wie niet ziet dat er iets groots op ons afkomt is blind mede ook omdat er al zo vaak voor gewaarschuwd is.Gevolg is dat velen denken door de vele doomscenario's die men vaak leest en ziet dat het wel zal overwaaien.Niets is echter waar,hoe langer het duurt hoe erger het zal zijn.

Ik zeg van mezelf niet dat ik voorbereid ben omdat je mogelijk kan zeggen wat er juist gaat gebeuren en hoe de situatie zal evolueren.

Ik ken enkel van mezelf zeggen dat ik de gekende prepperonderdelen voor een part gerealiseerd heb.Vooral aan voedsel ,veiligheid,voorraad dagelijkse benodigheden en brandstof gedacht.In de tweede plaats aan ruilmiddelen .Ik heb ook een groot aantal eetbare planten voor de lange termijn(al besef ik dat dit mogelijks gestolen zal worden.Ik heb echter ook kennis van veel eetbare planten waarvan niet iedereen weet dat die eetbaar zijn en weet als gewezen natuurgids vele vindplaatsen daarvan in mijn buurt.Of dit allemaal genoeg zal zijn weet ik niet,ik denk dat veiligheid onderschat is .

Ook wie nog geen plan heeft van de eetbare planten in zijn buurt zou ik ten zeerste de raad geven dit nu te doen.Tijdens de zomer en het najaar kan je best zien wat waar groeit en steeds optekenen waar de voedselrijkste planten groeien en in welke hoeveelheid.Kwestie van de beste plekken prioritair voorrang te kunnen geven.

Een voorraad van een maand vind ik veel te weinig.Ik wil onbeperkte voorraden(paddestoelen,eetbare vruchten,eetbare bloemen,eetbare vaste planten,éénjarigen,boomsappen die drinkbaar zijn,vissen.Velen denken niet aan de eetbare bloemen zelf,viooltjes,magnolia,paardenbloem,rozen uit eigen tuin.Ik denk ook aan snelgroeiende plantendelen;druivenbladeren,bladeren paardenbloem,rabarber,oosindische kersenbloemen.

Vooral dingen waarvan anderen niet weten dat ze eetbaar zijn kunnen van groot belang zijn bij voedselschaarste.Ik heb ook een vijver met veel vissen die kweken.Zitten schat ik op het ogenblik 200-300 vissen in(is ook al een aardige voorraad .Een voorraad van 1 maand vind ik persoonlijk niks,ja in de 2 diepvriezers zit voorrad voor een maand maar daar reken ik niet echt op in bepaalde gevallen zal het meeste bederven door gebrek aan elektriciteit.

Ik zet ook in op veel honing ,conserven en dergelijk zoals veel preppers denk ik.

Deze post delen

idd uitgesteld vanwege bijdrukken geld ;-)

Er komt een moment dat je niet meer kan bijdrukken. Op een gegeven moment wordt het papier wat de waarde vertegenwoordigd meer waard dan het hoogste waarde biljet.

Schulden tegen elkaar afstrepen is de enige oplossing.

Deze post delen

Er komt een moment dat je niet meer kan bijdrukken. Op een gegeven moment wordt het papier wat de waarde vertegenwoordigd meer waard dan het hoogste waarde biljet.

Daar zitten we nog een eind van af. Er zijn momenteel banken die -weliswaar beperkt- de rentes weer verhogen.

Deze post delen

Daar zitten we nog een eind van af. Er zijn momenteel banken die -weliswaar beperkt- de rentes weer verhogen.

En dat terwijl ze het geld zelf gratis krijgen... Is ook ergens psychologisch, als ze enkel de uitleen rentes verhogen maar de depositorente niet, valt het des te erger op...

Deze post delen

Gast Peerke

Dat was ten tijde van NAZI Duitsland ook het geval. Oud papier, niks meer.

Deze post delen

Schulden worden nooit kwijtgescholden,laat staan op grote schaal. Als je ziet hoeveel moeite het al koste met griekenland.

Men weigert gewoon verlies te accepteren en de schuld is in handen van hen die het voor het zeggen hebben,

Vergeet dit scenario maar,gaat nooit en te nimmer gebeuren.

Deze post delen

Schulden worden nooit kwijtgescholden,laat staan op grote schaal. Als je ziet hoeveel moeite het al koste met griekenland.

Men weigert gewoon verlies te accepteren en de schuld is in handen van hen die het voor het zeggen hebben,

Vergeet dit scenario maar,gaat nooit en te nimmer gebeuren.

Er zijn voorbeelden genoeg in de geschiedenis van grote schuldkwijtingen.Duitsland na de oorlog bijvoorbeeld(gedeeltelijke maar zeer grote),Griekenland:viertal jaren geleden:53 procent op hun staatsobligaties en de overige 47 procent ging de terugbetalingstermijn van 10 jaar naar meer dan 40 jaar,de intrest op hun schulden van hun staatsobligaties ging van 6 procent naar 0 tot 2 procent volgens de economische groei jaar per jaar bekeken.De mensen die Griekse staatsoblogaties hadden kregen bericht dat hun obligaties waardeloos waren en gingen de vuilnisbak in,men kreeg nieuwe die zogezegd nog 47 procent van hun vroegere waarde hadden.Als je ze direct wou verkopen kreeg je er nog een 20 procent van de inkoopwaarde van.Als je ze wilde houden verloren ze al hun waarde doordat je pas na 43 jaar je 47 procent die je oorspronkelijk betaalde terugziet.Tegen dan is de waarde van deze staatsobligatie echter niets meer door de inflatie. Om maar een voorbeeld te noemen.

Deze post delen

Er zijn voorbeelden genoeg in de geschiedenis van grote schuldkwijtingen.Duitsland na de oorlog bijvoorbeeld(gedeeltelijke maar zeer grote),Griekenland:viertal jaren geleden:53 procent op hun staatsobligaties en de overige 47 procent ging de terugbetalingstermijn van 10 jaar naar meer dan 40 jaar,de intrest op hun schulden van hun staatsobligaties ging van 6 procent naar 0 tot 2 procent volgens de economische groei jaar per jaar bekeken.De mensen die Griekse staatsoblogaties hadden kregen bericht dat hun obligaties waardeloos waren en gingen de vuilnisbak in,men kreeg nieuwe die zogezegd nog 47 procent van hun vroegere waarde hadden.Als je ze direct wou verkopen kreeg je er nog een 20 procent van de inkoopwaarde van.Als je ze wilde houden verloren ze al hun waarde doordat je pas na 43 jaar je 47 procent die je oorspronkelijk betaalde terugziet.Tegen dan is de waarde van deze staatsobligatie echter niets meer door de inflatie. Om maar een voorbeeld te noemen.

Bijkomend is nog in Vlaanderen hier dat je de Griekse staatsobligaties die je kreeg dus nog zogezegd 47 procentt van hun oorspronkelijke waarde hebben nu 43 jaar lopen.Mocht je intussen overlijden dan mag je partner er direct nog succesierechten op betalen.Als je partner bijv. dan nog maar 5 jaar leeft is de looptijd van de Griekse staatsobligatie nog niet voorbij.Je kinderen betalen dan opnieuw successierechten op de staatsbbligaties.

Als je de rekening maakt gaan de staatsobligaties dus meer kosten tegen dat de kinderen ze binnen 43 jaar opnieuw in handen krijgt dan de prijs waarvoor je ze kocht.Een groot deelvan het geld ging dus naar schuldverlichting voor de Griekse schatkist en het andere deel naar de Belgische schatkist door successierechten 2 keer te betalen.Mocht je kind echter geen 43 jaar meer leven betaald de volgende erfgenaam zelfs een derde keer successierechten erop!Als dat geen schuldkwijting is.

De eerste persoon die ze kocht(meeste mensen die staatsobligaties kopen zijn ook geen 18 jaar neem ik aan) heeft echter nooit de 47 procent van zijn geld terug gezien en alleen maar met waardeloze obligaties gezeten al die jaren .

Deze post delen

Dus wat leert de geschiedenis ons: Staatsobligaties zijn als puntje bij paaltje komt vaak niets waard... Net zoals alles met een "third party risk"...

Veel beloven en weinig geven... en wat is onze huidige valuta? Juist, voornamelijk 'schuld' en dat heeft enkel waarde zolang iedereen zich aan zijn beloftes houdt.

Iedereen die nog op langere termijn spaart in onze of andere valuta, heeft het duidelijk niet begrepen.

Deze post delen

Dus wat leert de geschiedenis ons: Staatsobligaties zijn als puntje bij paaltje komt vaak niets waard... Net zoals alles met een "third party risk"...

Veel beloven en weinig geven... en wat is onze huidige valuta? Juist, voornamelijk 'schuld' en dat heeft enkel waarde zolang iedereen zich aan zijn beloftes houdt.

Iedereen die nog op langere termijn spaart in onze of andere valuta, heeft het duidelijk niet begrepen.

Inderdaad .Wie de Griekse staatsobligaties kocht net voor de Griekse crisis begon kreeg een Europese garantie op dat geld.Na 2 jaar trok Europa die garantie in.

Het scenario dat ik beschrijf is de huidige en nog niet het ergste.Stel dat je vrouw dit jaar sterft en je moet dus binnen de 6 maanden je successierechten betalen op geld dat je nooit zal zien tenzij je stokoud wordt . Van hetgeen dat overblijft kan je nog een paar broden kan mee kopen tegen binnen 43 jaar.Het zal dus nog erger zijn in dit scenario bijv.er komt volgend jaar een 2 de schuldverlichting.Opnieuw bijv. nog eens 20 procent kwijt op wat er nog overblijft terwijl je al successierechte betaalde op het bedrag dat je overhield na de eerste schuldverlichting.

Je gaat dus ferm geld op verliezen,je gaat je geld nooit terug zien,je erfgenamen zitten met successierechten van obligaties waar ze zelf weinig of niets gaan van terug zien.

In feite was je goedkoper af geweest van je geld te verbranden i.p.v. Griekse staatsobligaties te kopen.Je had dan nog een paar minuten warmte gehad van je geld.

Deze post delen

Je hebt gelijk palmbird,het is echter wel een grote uitzondering.

Misschien gaat het scenario wel uitkomen,ik had te snel geoordeeld.

Het scenario kan uitkomen als hen die het voor het zeggen hebben (om het zo maar te noemen) al hun obligaties verkocht hebben.

De centrale banken kopen nu op grote schaal obligaties tegen een top prijs,wie de verkopers zijn is een raadsel vooralsnog.

Zou inderdaad best kunnen dat "men" nu de obligaties loost bij de centrale banken en dat daarna een haircut komt.

Termijn 3 jaar als italie aan de beurt is?

Deze post delen

Je hebt gelijk palmbird,het is echter wel een grote uitzondering.

Misschien gaat het scenario wel uitkomen,ik had te snel geoordeeld.

Het scenario kan uitkomen als hen die het voor het zeggen hebben (om het zo maar te noemen) al hun obligaties verkocht hebben.

De centrale banken kopen nu op grote schaal obligaties tegen een top prijs,wie de verkopers zijn is een raadsel vooralsnog.

Zou inderdaad best kunnen dat "men" nu de obligaties loost bij de centrale banken en dat daarna een haircut komt.

Termijn 3 jaar als italie aan de beurt is?

Er zijn maar weinig oplossingen voor dat probleem. Koop je obligaties, dan hang je af van de tegenpartij en de waarde van haar beloftes. Koop je vastgoed voor de verhuur dan wordt je afgeschilderd als huisjesmelker die niets beter verdient dan zware belastingen. Koop je PM dan ben je onderhevig aan de forse koersschommelingen. Het enige zinvolle dat ik kan bedenken is : investeren in opleiding en kennis, investeren in besparen (zonneboiler, led lampen, elektrische fietsen, zuinige auto's, eigen bron, ...), investeren in tastbare zaken. Zo heb ik intussen een volle schoenenkast. Maar als de kast vol is, is ook die piste voorbij.

Deze post delen

Wat is de kostprijs van de entries in de databases van banken? gaan we dat dan ook wegstrepen. Is het niet verkeerd om de intrensieke waarde van het medium te nemen? Is het vertrouwen wat we met zijn allen hebben en de acceptatie niet het criterium?

Deze post delen

Knap dat ze nu al weten wat er volgend jaar gaat gebeuren:

Dit jaar worden naar verwachting 170 tot 185 duizend woningen verkocht. Volgend jaar stabiliseert dit aantal tot een aantal verkochte woningen van 170 tot 190 duizend. Dan stijgen de prijzen nog eens 2,5 tot 4,5%.

Deze post delen

Zal vast wel weer uitgesteld worden

Inderdaad : eerst een liquidity crunch. (zou volgens vele voor dit najaar zijn )

Met als gevolg de zware deflatie die hier wordt voorspeld. (zal dan voor 2016-2017 zijn) Als reactie daarop massale geldcreatie door de centrale banken (2018-2019 ?) En dan begint de massa zijn vertrouwen in het geld te verliezen : hyperinflatie (2020 en verder ?).

En dan schulden weg (je schuldkwijtschelding) en spaargeld weg (de andere kant van de medaille).

Probleem opgelost. Diegene die dat op tijd ziet zien aankomen en gepast reageren kunnen stinkend rijk worden, de rest gaat verhongeren.

Daarmee dat ik ook zeker ben dat dit gaat eindigen met bloedvergieten :(. Revoluties, sociale onrust, rellen, burgeroorlog, oorlog en zelfs een wereldoorlog.

Dit gaat nog jaren duren, tussen de beurscrash van 1929, de depressie van de jaren dertig, en de tweede wereldoorlog hebben ook 10plus jaren gelegen.

Lijkt kort vanuit geschiedkundig standpunt, als je er als mens inzit duurt het een eeuwigheid.

Sinds de crisis van 2008 zijn ondertussen ook al bijna 7 jaar verlopen.

Deze post delen

Hyperinflatie is toch ook een oplossing om schulden te laten verdwijnen ?

Deze post delen

Tot 10 jaar geleden was iedereen er nog van overtuigd dat Europa groter en groter moest. Een 'eind' er vanaf zitten is tegenwoordig sneller dan we denken. Vooral ook omdat van alles met elkaar zo diep verweven is dat als pilaar X wegvalt ook pilaar Y en Z meeneemt. Griekenland wordt met de dag erger en wat de keuze ook zal zijn, of Duitsland of Frankrijk zal gaan mopperen en acties ondernemen.

Dat was ten tijde van NAZI Duitsland ook het geval. Oud papier, niks meer.

Kortom, wij preppers als civielen overleven door te investeren in spullen (en opleiding/kennis zoals Lewieke het al zei)

Wat is de kostprijs van de entries in de databases van banken? gaan we dat dan ook wegstrepen. Is het niet verkeerd om de intrensieke waarde van het medium te nemen? Is het vertrouwen wat we met zijn allen hebben en de acceptatie niet het criterium?

Ongetwijfeld kerel, hoewel ik geen bank ben lijkt mij wat ik zei best een dosis gezond verstand. Je kan niet meer uitgeven dan je hebt werd mij vroeger geleerd. Bijdrukken is uitstel is van executie. Het concept: 'meer-is-beter' werkt toch niet zo goed als gepropagandeerd.

En dan criminaliseren ze cash....

Hahaha ja! Ik moest even lachen om het idee.

Maar maak je geen zorgen, dat gebeurd niet om de volgende redenen:

A) Europa heeft nog steeds 26 landen in haar zitten. Allemaal een andere mening en cultuur. Misschien dat Nederland voor is maar landen als Duitsland, Roemenië en Spanje zijn er tegen. Is het niet op vlak van cultuur (iets tastbaars in de handen voelt altijd beter) dan is het wel omdat de economie beter functioneert wanneer met met fysiek geld betaalt. Je krijgt gigantische interne onlusten als je dit doorvoert want je jaagt kleine ondernemers op kosten (zo'n pin apparaat is 500 euro per stuk) en je kan ondernemers niet verplichten hoe ze betaald willen worden.

B) Toerisme is en blijft een grote bron van inkomsten. Dat Nederland een pinland is betekent niet dat het overal zo is. Vertel is, als je op vakantie gaat doe je dan pinnen of cash betalen?

Kortom de verwevenheid is juist nu een uitkomst voor burgers want domme beslissingen zullen ook die kneuzen uit Den Haag en Brussel dwars gaan zitten.

Deze post delen

Hahaha ja! Ik moest even lachen om het idee.

Maar maak je geen zorgen, dat gebeurd niet om de volgende redenen:

A) Europa heeft nog steeds 26 landen in haar zitten. Allemaal een andere mening en cultuur. Misschien dat Nederland voor is maar landen als Duitsland, Roemenië en Spanje zijn er tegen. Is het niet op vlak van cultuur (iets tastbaars in de handen voelt altijd beter) dan is het wel omdat de economie beter functioneert wanneer met met fysiek geld betaalt. Je krijgt gigantische interne onlusten als je dit doorvoert want je jaagt kleine ondernemers op kosten (zo'n pin apparaat is 500 euro per stuk) en je kan ondernemers niet verplichten hoe ze betaald willen worden.

B) Toerisme is en blijft een grote bron van inkomsten. Dat Nederland een pinland is betekent niet dat het overal zo is. Vertel is, als je op vakantie gaat doe je dan pinnen of cash betalen?

Kortom de verwevenheid is juist nu een uitkomst voor burgers want domme beslissingen zullen ook die kneuzen uit Den Haag en Brussel dwars gaan zitten.

Naast de uitdeling van de Pannekoek Award, wens ik je bij deze alvast te nomineren voor de Naïviteit-trofee ...

Men VERPLICHT belastingen te betalen in een bepaalde vorm, men VERPLICHT bepaalde kassasystemen te gebruiken (bvb in de Belgische horeca), er zijn landen waar de KLANT beboet

wordt als hij een zaak verlaat en geen kassaticket kan voorleggen, men VERBIEDT betalingen in Cash van grotere sommen (Europa zegt 7000€, Belgie maakt er 3000€ van),

men VERBIEDT landsgrenzen te passeren met grote hoeveelheden cash (men slaat het gewoon aan en het 'verdwijnt') enz...

Wake up and smell the coffee!!

• Leuk 1

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...