Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wettelijke verplichting voor je ouder te zorgen


JJ&A

Aanbevolen berichten

Heb je het nu over de babyboomgeneratie die z'n loon systematisch zag stijgen, profiteerde van de lage grond- en woningprijzen, de schulden maakte en doorschoof naar deze generatie waarvoor ik nu betaal en die nog altijd hele hoge pensioenen geniet terwijl ik zelf meer dan 10 jaar langer zal moeten werken?

Ja, en aangezien zij jou hebben opgevoed, is hen een leuke oude dag bezorgen het correcte dat je eigenlijk zou moeten doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ja, en aangezien zij jou hebben opgevoed, is hen een leuke oude dag bezorgen het correcte dat je eigenlijk zou moeten doen...

 

Dat zal een beetje moeilijk worden aangezien ik harder en 10 jaar langer moet werken voor ik zelf met pensioen mag. Intussen zijn de kosten van studeren voor mijn kinderen fors gestegen, zijn de woningen duurder, is het leven moeilijker, ... . Tegen de tijd dat ik met pensioen mag is mijn vader 95. Zelf genieten ze van een fantastische oude dag, gaan 4x per jaar op reis, doen zotte kosten, kopen geregeld nieuwe auto's, ... . Ze kunnen rustig een tuinman nemen en een poetsvrouw. Ze kunnen het ook betalen. Ze hebben een hoger pensioen dan wat wij verdienen met werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed voor je ouders dat ze geld genoeg hebben, dan kunnen ze hun oude dag ook wel betalen... Maar niet alle oude mensen zijn zo fortuinlijk. Als zij kinderen hebben, is het de kinderen hun morele plicht

de ouders te helpen in de winter van hun leven... Of de kinderen daartoe verplicht moeten worden: Ik ben tegen verplichten, ik ben voor eigen verantwoordelijkheid nemen.

 

Ik heb geen kinderen, dus ik vrees dat ik het allemaal zelf zal mogen verzorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed voor je ouders dat ze geld genoeg hebben, dan kunnen ze hun oude dag ook wel betalen... Maar niet alle oude mensen zijn zo fortuinlijk. Als zij kinderen hebben, is het de kinderen hun morele plicht

de ouders te helpen in de winter van hun leven... Of de kinderen daartoe verplicht moeten worden: Ik ben tegen verplichten, ik ben voor eigen verantwoordelijkheid nemen.

 

Ik heb geen kinderen, dus ik vrees dat ik het allemaal zelf zal mogen verzorgen.

 

Mijn eerste zorg is zorgen voor mijn kinderen, zorgen dat ze gezond zijn en blijven, dat ze kunnen studeren. Daarna komen we zelf. Daarna de ouders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat als je het allemaal tegelijk op je bordje krijgt, voor zien de regels daar ook in ??? nee dus elk geval wordt apart bekeken

Ik ben zelf nog herstellende van ziekte, gaat gelukkig stuk beter als een jaar terug maar

mijn moeder begint te dementeren, woont nog op zich zelf, heeft dus veel zorg en aandacht nodig

schoonmoeder en schoonvader zijn gescheiden, beide ook op leeftijd en krijgen op dit moment allerlei kwaaltjes. schoonvader moet nu 8 weken elke dagen bestralen bijvoorbeeld.

Dat betekent dat wij op 3 adressen tgelijk zorg mogen leveren .....

Ik ben enigskind en mijn man heeft 1 broer maar die steekt geen poot uit

Mijn man werkt parttime maar heeft die dagen nodig om tot rust te komen ( autisme, regelmaat enzo)

Ik werkte altijd fulltime als kostwinner, ik zou niet weten hoe ik dat nu zou moeten combineren. Ergens is het een geluk bij een ongeluk dat ik nu werkeloos thuis zit

Maar ja deze situatie kan niet eeuwig duren. Ik moet op een gegeven moment weer aan de slag aangezien ik nog steeds van mijn spaargeld leef ....

We voelen ons soms onaangenaam gesandwichd, we rennen ons rot en toch heb je het gevoel dat je constant tekort schiet, dat het niet genoeg is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mis in vele reacties het respect voor de ouders. jammer maar dat schijnt tegenwoordig zo te horen. Eerst aan jezelf denken en dan misschien aan het eind van de rit nog een keer aan de rest van je familie. Zelfs vrienden worden voorop gezet. Hoe is dit zover gekomen vraag ik me af?

Niet iedereen kan goed opschieten met zijn/haar familie, maar familie hoort imo gewoon op nummer 1 te staan samen met je eigen gezin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder vrouw en kinderen hoeft het voor hem mschn ook niet ?

 

Stel je moet kiezen. Een van je kids heeft medische hulp nodig. Jij zelf ook. Er is niet genoeg geld. In dat geval gaan de kids voor. In bedreigende situaties idem. Die heb ik overigens al meegemaakt. Dan ga ik letterlijk tussen mijn gezin en de dreiging staan. Dat geeft ze de kans om weg te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Die generatie heeft de kansen die hij had benut zonder te kijken naar de toekomst. Daar zijn we als mensen nu eenmal goed in. Maar niet iedereen heeft absurt kunnen profiteren hiervan. Maar de vraag die belangrijker is. Hebben jou ouders/grootouders hier zo grof van geprofiteerd dat je ze laat stikken las ze met pensioen zjin en in de problemen komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...

LOL  mijn pensioen is E 17 per jaar bruto :) Ik waarschuw mijn kinderen juist NOOIT ons in huis nemen.Dan worden inkomens bij elkaar geteld en stop pa/ma bijstand omdat te veel verdient !  ALLE inkomens telt men gewoon op, dus dag huursubsidie van de kinderen  enz.

En wettelijk heeft een rare smaak bij mij omdat in 1940 zekere ambtenaren rare wetten maakte ! Men maakt ook nu wetten en denkt nooit aan degene die tussen wal en schip (kunnen) raken en maakt daar oplossingen voor.Dus daarom ben ik er tegen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn verschillende manieren om voor je ouders te zorgen en ik vind het niet meer dan normaal dat je dat doet voor mensen die jou hebben grootgebracht en verzorgd.

 

Ik heb geen grootouders meer maar niemand heeft er in een verzorgingshuis of bejaardenflat gezeten. En dat gaat ook niet gebeuren bij mijn ouders en de ouders van mijn vrouw, mits er natuurlijk iets medisch aan de hand is waardoor het niet mogelijk is om voor hen te zorgen.

 

Sterkers nog mijn ouders en schoonouders wonen in NL al ruim 10 jaar op 100 meter van ons huis. In Spanje wordt de nieuwe BOL/BIL ingericht voor meerdere gezinnen compleet met lift. Nu ben ik vaak in Spanje en mijn ouders wonen al 3 jaar bij mij. Ze zijn gepensioneerd en 70+ maar nog redelijk fit en hebben hier relatief een wereld leven vergeleken met NL achter de geraniums. 

 

Mochten ze gebreken krijgen dan zullen wij gewoon meer moeten doen en ze hier verzorgen. 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ouders zijn als het goed is ook verzekerd, dus dan kun je ook extra zorg inschakelen, zodat ze langer op zichzelf kunnen blijven wonen. Dat scheelt misschien wat zorgen. 

En zorgen dat ze zo snel mogelijk een indicatie krijgen voor een verpleeghuis. Wel een goede, dat zul je zelf moeten doen. Er zit enorm veel verschil in kwaliteit in de verpleeghuizen. Helaas!

Mijn ouders zouden bij mij intrekken, dat is geen probleem, maar dat is niet voor iedereen mogelijk.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-4-2020 om 06:03, FincaInSpanje zei:

Er zijn verschillende manieren om voor je ouders te zorgen en ik vind het niet meer dan normaal dat je dat doet voor mensen die jou hebben grootgebracht en verzorgd.

 

Ik heb geen grootouders meer maar niemand heeft er in een verzorgingshuis of bejaardenflat gezeten. En dat gaat ook niet gebeuren bij mijn ouders en de ouders van mijn vrouw, mits er natuurlijk iets medisch aan de hand is waardoor het niet mogelijk is om voor hen te zorgen.

 

Sterkers nog mijn ouders en schoonouders wonen in NL al ruim 10 jaar op 100 meter van ons huis. In Spanje wordt de nieuwe BOL/BIL ingericht voor meerdere gezinnen compleet met lift. Nu ben ik vaak in Spanje en mijn ouders wonen al 3 jaar bij mij. Ze zijn gepensioneerd en 70+ maar nog redelijk fit en hebben hier relatief een wereld leven vergeleken met NL achter de geraniums. 

 

Mochten ze gebreken krijgen dan zullen wij gewoon meer moeten doen en ze hier verzorgen. 

Wij zijn ook geen achter de Geraniums kijkers, zullen we maar bij jou in Spanje komen wonen @FincaInSpanje, als het wat rustiger is geworden met de corvit-19???

We zijn wel net verhuist, naar een 65 + ouderen huur huisje en dat geheel perfect opgeknapt, maar het is hier ook doods, we rijden al weer veel met ons T5-campertje een natuurlijke omgeving past meer bij ons.

 

Prachtig @FincaInSpanje dat jou ouders bij jullie wonen en ook nog eens in een nieuwe BOL/BIL met lift, man wat heb je het weer geweldig voor elkaar.

Kun je hier ook foto's laten zien hoe de BOL/BIL en omgeving er uit ziet???

 

Zijn jou ouders ook bedreven in de Spaanse taal.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...