Ga naar inhoud
GENEGEERD

Advies voor een tarp


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een goede tarp, maar weet eigenlijk niet zo goed wat ik het beste kan kopen. Hopelijk kunnen de fijne mensen op dit forum me daarom wat advies geven :)

 

Als eerste het formaat (uitgevouwen). Ik heb geen idee hoe groot de tarp zou moeten zijn. Ik wil hem zowel voor het bouwen van een shelter (A-frame, lean to etc) kunnen gebruiken als ook om boven mijn hangmat te hangen. Ik ben ongeveer 1,80m. Heb ik dan genoeg aan een tarp van 2x2m of kan ik beter een iets grotere kopen?

Het formaat ingepakt is ook van belang, liefst neem de tarp zo min mogelijk ruimte in beslag in mijn rugzak.

 

Dan het materiaal. Ik wil graag een zo licht mogelijke tarp, maar tegelijkertijd moet hij ook wel een beetje stevig zijn. Hij moet er o.a. tegen kunnen om over een grote tak gespannen te worden of om takken als tentstokken te gebruiken. En hij moet natuurlijk geen water doorlaten.

 

Verdere bijzonderheden; liefst ingenaaide lussen rondom i.p.v. ogen voor het ophangen en een lus in het midden (om het midden omhoog te trekken als je geen ridge line gebruikt) zou mooi zijn.

 

 

Alle adviezen die jullie me kunnen geven worden zeer op prijs gesteld :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Als je er nog niet bekend mee bent, gewoon een goedkope aanschaffen om te proberen.

 

Volgende week is er 1 bij de LIDL in de aanbieding voor 20 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip @Peerke

 

Zo'n defensie poncho heb ik al @SOF-ODA en dat is inderdaad handig als een nood sheltertje, maar ik zoek nu iets dat wat meer comfort geeft en ook prima te gebruiken is om gewoon te kamperen.

 

Zonnebescherming factor 60, waterkolom 2.000 mm.

Niet echt een outdoortarp,meer een schaduwdoek.

 

Wat zou een tarp dan wel moeten hebben om een outdoor tarp genoemd te mogen worden?

 

Note to self: schaduwdoeken zijn geen outdoor tarps... Jammer want de prijzen stonden mij wel aan ;)

 

Bedankt voor de tip @MyronPrps daar ga ik eens naar kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dan het materiaal. Ik wil graag een zo licht mogelijke tarp, maar tegelijkertijd moet hij ook wel een beetje stevig zijn. Hij moet er o.a. tegen kunnen om over een grote tak gespannen te worden of om takken als tentstokken te gebruiken. En hij moet natuurlijk geen water doorlaten.

 

Verdere bijzonderheden; liefst ingenaaide lussen rondom i.p.v. ogen voor het ophangen en een lus in het midden (om het midden omhoog te trekken als je geen ridge line gebruikt) zou mooi zijn.

 

het beste is altijd met een ridgeline te werken of je moet de tak in kwestie(waar je de tarp wil overspannen) volledig gladschuren.

 

Ik heb goede ervaringen met de DD tarp, alsook met de tarp van decathlon, alsook met de UK desert camo tarp die ik via @Vladimir heb bekomen.

 

alle 3 de tarpen hebben in het midden bevestigingspunten. de uk tarp heeft zowel ogen als lussen en de DD tarp heeft zelfs 18 bevestigingspunten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een tarp van het merk: Robens.

De tarp is een 3x3 tarp. Met erg veel lussen. (het heeft bij sommige plekken lussen en knopen).

De laatste keer toen ik ging kamperen had ik hem eer over een grote tak gespannen.

En hij is nog niet gescheurd. Dus dat zit wel goed :).

 

Het enige nadeel van deze tarp is dat die geen lus heeft in het midden. Dus dat zit niet bij de tarp.

hier ene link van de tarp: http://www.outdoorxl.nl/robens-tarp-3-x-3-m.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb/had ook diverse tarp afmetingen en merken.

Twee bij drie vind ik te klein...vooral met regen wil ik genoeg leefruimte hebben daarnaast ben ik niet van "het te laag hagen van de tarp". Altijd hekel aan om met mijn hoofd tegen het natte doek te zitten.

 

Uiteindelijk kwam ik uit op de 3 bij 3 van DDHammock..deze voldoet goed. Al moet ik er bij zeggen dat ik het in combinatie heb met een bizakzak.

Heb je ook nagedacht over de kleur?? Ik heb donkergroen, camou en nu bruin...maar wat word jou voorkeur

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2x2 is dus duidelijk te klein, maar goed dat ik het vraag dus :)

 

Veel mensen goed te spreken over de DD tarp zo te zien. Ziet er inderdaad goed uit en niet al te duur. Ik overweeg nog wel om voor de light variant te gaan, die is nog eens 40% lichter.

@Cobber de kleur maakt me niet zo veel uit zolang het maar een "natuurlijke" kleur is, dus bruin of groen of zo. Niet rood o.i.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tipitent die donkerrood is. In eerste instantie dacht ik dat dat enorm zichtbaar zou zijn in het bos maar dat is dus zeker niet het geval. Op de een of andere manier valt die heel goed weg.

 

Rood zit aan het andere kant van het spectrum van groen (bos). Is ook het meest voorkomende type kleurenblindheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik overweeg nog wel om voor de light variant te gaan

 

Die heb ik. Van 2.90x3.00. Ideaal voor in de BOB want weegt idd erg weinig en is klein op te vouwen.

Helaas bleek er toen ik hem uit de verpakking haalde een lusje los te zitten.

 

Verder kan ik er niets over zeggen, behalve dat het vrij demotiverend is als je bij storm probeert voor het aller eerst een trap op te zetten :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tipitent die donkerrood is. In eerste instantie dacht ik dat dat enorm zichtbaar zou zijn in het bos maar dat is dus zeker niet het geval. Op de een of andere manier valt die heel goed weg.

 

Tja, je hebt rood en je hebt rood he. Er zullen vast wel rode tinten zijn die niet direct opvallen in het bos, maar ik denk toch dat ik maar voor een groene / bruine tint ga. Als het een dd tarp wordt (en dat is nu wel waarschijnlijk) dan waarschijnlijk de groene.

 

Die heb ik. Van 2.90x3.00. Ideaal voor in de BOB want weegt idd erg weinig en is klein op te vouwen.

Helaas bleek er toen ik hem uit de verpakking haalde een lusje los te zitten.

 

Verder kan ik er niets over zeggen, behalve dat het vrij demotiverend is als je bij storm probeert voor het aller eerst een trap op te zetten :rolleyes:

 

Niet voor het eerst je tarp opzetten in een storm, check! Bedankt voor de tip ;)

 

Wel balen van dat losse lusje, maar dat hebben ze neem ik aan wel netjes opgelost?

 

 

Weet iemand nog een goed adresje om een DD tarp te kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, je hebt rood en je hebt rood he. Er zullen vast wel rode tinten zijn die niet direct opvallen in het bos, maar ik denk toch dat ik maar voor een groene / bruine tint ga. Als het een dd tarp wordt (en dat is nu wel waarschijnlijk) dan waarschijnlijk de groene.

 

 

 

Niet voor het eerst je tarp opzetten in een storm, check! Bedankt voor de tip ;)

 

Wel balen van dat losse lusje, maar dat hebben ze neem ik aan wel netjes opgelost?

 

 

Weet iemand nog een goed adresje om een DD tarp te kopen?

 

http://www.tarpshop.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi rood is niet lelijk....ehh Maar mn zus had een rode Hilleberg tent en ziet er na drie jaar intensief gebruiken niet meer uit.

En is net waar je hem voor wilt gebruiken. Ik had een lichtblauwe tent en op de zandplaten op zee en in de duinen een perfecte schutkleur..Os net wat je wilt.

De DD heeft nu ook weer een camo tarp..dat lijkt me ook wel leuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...