Ga naar inhoud
GENEGEERD

Adres nieuwbouw grote kunststof chalets?


Madeliefje

Aanbevolen berichten

Ik overweeg een stuk bouwgrond te kopen en er een onderhoudsvrije chalet op te laten plaatsen.

Na wat googlen en onderzoek valt de zoektocht niet mee, veel chalets zijn te klein.

 

Wat ik zoek is een nieuwe onderhoudsvrije chalet van kunstof of blank red cedar met een oppervlakte van circa 90m2 en 3 slaapkamers.

Budget is ongeveer 80000euro voor een instapklare chalet.

Wie heeft er ervaring mee of weet een goede leverancier?

 

Voor deze bouwkavels geldt het uitgangspunt van welstandsvrije bouw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik overweeg een stuk bouwgrond te kopen en er een onderhoudsvrije chalet op te laten plaatsen.

Na wat googlen en onderzoek valt de zoektocht niet mee, veel chalets zijn te klein.

 

Wat ik zoek is een nieuwe onderhoudsvrije chalet van kunststof of blank red cedar met een oppervlakte van circa 90m2 en 3 slaapkamers.

Budget is ongeveer 80000 euro voor een instapklare chalet.

Wie heeft er ervaring mee of weet een goede leverancier?

 

Voor deze bouwkavels geldt het uitgangspunt van welstandsvrije bouw.

 

Beste *Droom* die er is.

 

Hoe onderhoudsvrij is kunststof???

Door de jaren heen heb ik veel kunststof zien verslechteren, scheuren, barsten uitgehard verkruimelen versplinteren, dof, verkeuren.

Één schop er tegen aan en stuk is het, garantie tot dat het bedrijf er op tijd mee op houd.

Misschien is het wel gemaakt van de kunststof soep eilanden die in zee drijven.

 

Hoe stormbestendig is zo'n doos, kunnen er ook raamluiken voor gemaakt worden dan heb je de ramen beschermt, en het staat ook nog.

 

Een schoorsteenpijp zie ik er ook niet op, dus hout stook kun je ook vergeten.

 

Het kan reuze meevallen,

maar als prepper zeg ik niet doen, in tijden waar we ons op voorbereiden, ben je in een mum van tijd binnen, of is het naar mijn idee zo op gefikt.

Een stevige blokhut kan ook branden, dat weet ik maar dat past misschien ook wat meer bij het preppen, en kan het misschien net redden als er een boom op valt tijden een storm.

*Een bunker* met wat grond kopen en dat verwerken in een huis zodat het niet van buiten herkenbaar is.

 

Je kan het geheel aardbeving/storm bestendig maken, ga je een deel op de bunker funderen is het ook nog overstroming bestendig, ook als zou een deel mee gevoerd worden, dat deel blijft als een rots staan.

Er zijn ook grotere bunkers daar kan je je huis op bouwen, de buitenste muur voor de bunker langs bouwen tot een geheel met het huis, dan is er niets meer van te zien, en je woont als een kasteel heer.

Het binnenste van de bunker kan je later nog naar alle wensen aanpassen, er gaat een wereld voor je open.

 

Ga je toch voor een chalet zet het als nog (met aanpassingen) op je bunker.:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb tijdens mijn studie bouwkunde wel vaker de term "onderhoudsvrij" voorbij horen komen. Het is een soort mythe dat leeft bij opdrachtgevers en professionals die niet geïnteresseerd zijn hoe hun projecten er 10 jaar later bijstaan. Als ik wel 1 ding kan zeggen na 13 jaar in het vak is dat onderhoudsvrij NIET bestaat. Het enige wat bestaat is onderhoudsarm. Zelf vind ik hout en kunststof allebei geen onderhoudsvrije materialen. Allebei zijn kwetsbaar ter plaatse van de detailleringen (= aansluitingen) en die bepalen voor een belangrijk deel de levensduur van het exterieur.

 

Een nadeel van catalogusbouw zoals de chaletwoningen hierboven is dat ze in functioneel opzicht matigjes zijn uitgewerkt en het meestal niet zo makkelijk te customizen is. En wat betreft algehele score verdienen ze vooral een voldoende gezien de prijs/kwaliteit-verhouding wat betekent dat je wel degelijk waar krijgt voor je geld, maar dat je er ook geen wonderen van hoeft te verwachten. Goedkope bouw betekent meestal een beperkte levensduur. En dat is ook het belangrijkste voordeel van dit soort bouw. Je krijgt voor relatief weinig geld veel volume. Voor jezelf zul je moeten afwegen wat je het belangrijkste vindt: duurzaamheid en lage onderhoudskosten of veel volume en wat meer onderhoudskosten. Verder vind ik welstandsvrije gebieden over het algemeen superlelijk, omdat iedereen maar wat aanrommelt. En of welstand tegenwoordig nog wat voorstelt...

 

Dan wat betreft hout versus kunststof. Net als alle bouwkundigen zonder banden met een kunststofprofielenfabriek heb ik een voorkeur voor hout. Hout is flexibeler, sterker en indien je het goed behandeld gaat het lang mee. Kunststof daarentegen is minder flexibel (het zijn profielen waar je niet zomaar wat in kunt boren of wat aan kunt veranderen), het is minder sterk (staat nooit op zichzelf, maar altijd met een hulpconstructie) en het is gevoelig voor langdurige blootstelling aan zonlicht waardoor het in verloop van tijd harder wordt en de toplaag meer alg en troep gaat opnemen. Voordeel van kunststof is wel dat je de eerste tijd nauwelijks onderhoud hebt, iets wat je met geverfd (!) hout wel hebt. Als je het houten gevelmateriaal echter niet schildert kan het veel langer meegaan. In Nederland is dat minder geaccepteerd (bang voor wat vlekjes), maar in een land als Oostenrijk bouwen ze volop met onbehandeld hout (en gaan de gevels ook veel langer mee dan onze geschilderde gevels).

 

Terugkomend op je vraag: ik ken geen goede leveranciers. Is het niet een idee om te kijken naar leveranciers van strandhuisjes? Die heb je ook in alle soorten en maten (en dan kun je op een vrije weekenddag wellicht gaan kijken hoe het met de kwaliteit gesteld is ;-)) !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat er ook al kunsstof massive planken met een nerf waren, en die ook door en door de zelfde kleur waren.

Dus ook als je er een kras op maak zie je nog steeds de zelfde kleur, en je kan er prima in schroeven.

 

Is dit ook gevoelig voor de zon op iets langere termijn?

 

http://www.keralit.nl/gevelbekleding/

 

Volgens mij zijn ze wel redelijk krasbestedendig, zeker die met de houtnerf. Mijn ouders hebben kunststof, maar ik heb daar geen gekke plekken gezien en het zit er inmiddels zo'n 7 a 8 jaar op. Als het al wat lichter is dan valt het toch wat minder op tussen de houtnerven. Helaas is kunststof altijd gevoelig voor de langere termijn, maar 20 jaar moet je zonder problemen kunnen halen. Het is alleen niet iets dat generaties meegaat, het hangt er dus vanaf wat je voor ogen hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40jaar lijkt mij toch wel het minste, en ik denk dan op de termijn goedkoper uit te zijn.

 

Een kennis van mij heeft al 20jaar onbewerkt red cedar op zijn chalet zitten, en ik ben wel onder de indruk van de kwaliteit.

Op alle planken zitten in totaal maar 4 knoesten maar het vlekt op sommige plekken wel wat donkerder.

Maar de natuurlijke kleur is prachtig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tweedehands chalets kosten tegenwoordig erg weinig, als je even zoekt. Vaak wordt een camping opgeheven om plaats te maken voor strakke bungalows voor verhuur en dan zitten de eigenaren met een probleem. Chalets van 50 - 100k gaan regelmatig van de hand voor 10.000 euro.

Het verplaatsen kost wat maar voor jouw budget @doom heb je, en een chalet, en de verplaatsing (kraan en dieplader) en nog een hele bak geld over om hem te verbouwen naar eigen inzicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tweedehands chalets kosten tegenwoordig erg weinig, als je even zoekt. Vaak wordt een camping opgeheven om plaats te maken voor strakke bungalows voor verhuur en dan zitten de eigenaren met een probleem. Chalets van 50 - 100k gaan regelmatig van de hand voor 10.000 euro.

Het verplaatsen kost wat maar voor jouw budget @doom heb je, en een chalet, en de verplaatsing (kraan en dieplader) en nog een hele bak geld over om hem te verbouwen naar eigen inzicht.

 

Dat is wel een goed idee.

Het zal dan wel een flinke zoektocht worden naar een chalet van circa 90m2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel een goed idee.

Het zal dan wel een flinke zoektocht worden naar een chalet van circa 90m2

 

Een vriend van mij heeft onlangs zijn houten L-vormig (dus twee delen) chalet verkocht voor 12,5k. 35m2 woonkamer/keuken, grote veranda, grote en kleine slaapkamer, opberghok, nieuwe CV en een schuur ernaast die behoorlijk groot was waar nog een extra slaapkamer in zat, naast een kleine ruimte voor wasmachine/droger en een grotere ruimte voor de fietsen, grasmaaier, etc (ook nog mini zoldertje). Geen idee hoeveel m2 exact, maar veel schelen zal het niet.

Het ding had hij paar jaar geleden verplaatst van een opgeheven camping naar de huidige locatie, kosten 1800 euro inclusief nieuwe onderbouw, aansluitingen en regenafvoer. Nu is hij erg handig en kon veel materialen voor de onderbouw goedkoop regelen, dus dat deel kan duurder uitvallen.

 

Kijk uit met grote investeringen in chalets, je krijgt het nooit meer terug. Bovenstaande heeft hij ooit gekocht voor 55k.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha , lukt juist. Ik ga binnen een goeie week naar Barveaux . Daar staan heel mooie chalets te koop voor 50k-100k .

Heb grote interesse en zien wat er te bespreken valt. Is een mooie investering en een bol die kan tellen daar in de prachtige Ardennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha , lukt juist. Ik ga binnen een goeie week naar Barveaux . Daar staan heel mooie chalets te koop voor 50k-100k .

Heb grote interesse en zien wat er te bespreken valt. Is een mooie investering en een bol die kan tellen daar in de prachtige Ardennen.

 

Das toevallig.

Ik zit dan volgende week 8km verderop met mijn gezin in een gehuurde woning.:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan voor het eerst in die omgeving op vac.

Nog tips voor uitstapjes:D

Ik weet niet wat jullie interesses zijn maar la roche en ardenne is een leuke plaats met een mooie burcht/dierentuin en in de hoofdstraat een mooi museum.

Hier bij ons heb je de hoge venen natuurpark enz.

Je kan het beste naar een bureau de toerisme gaan daar kunnen ze je alles vertellen en kan je ook kaarten en folders krijgen van hoe of wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat jullie interesses zijn maar la roche en ardenne is een leuke plaats met een mooie burcht/dierentuin en in de hoofdstraat een mooi museum.

Hier bij ons heb je de hoge venen natuurpark enz.

Je kan het beste naar een bureau de toerisme gaan daar kunnen ze je alles vertellen en kan je ook kaarten en folders krijgen van hoe of wat.

 

Onze intresse is vrij breed.

Mooie plaatsen met terrassen.

Wandelen en watervallen.

Grotten.

Klimtuinen voor de meiden (12 en 15)

Kanovaren.

Fietsen.

Musea.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze intresse is vrij breed.

Mooie plaatsen met terrassen.

Wandelen en watervallen.

Grotten.

Klimtuinen voor de meiden (12 en 15)

Kanovaren.

Fietsen.

Musea.

Mooie plaatsen en terrassen genoeg la roche en ardenne /malmedy/hotton/houffalize/enz.

Wandelen kan je overal voor uitgezette route's en door de veen gebieden de natuurcentrum de botrange hoge venen http://www.botrange.be/watervallen van coo tevens een heel sport,survivalcentrum

http://www.CooBike.be.

De grotten van Remouchamps de langste ondergrondse boottocht ter wereld http://www.grottes.be.

Voor de meiden puzzleplanet http://www.puzzleplanet.be dan heb hier devalkart met verschillende voertuigen de skipiste af http://www.devalkart.be voor de mindere dagen hier is bijna alles overdekt action en

fun center burg reuland http://www.eastactioncenter.be.

Kanovaren kan op alle grote rivieren daar in de buurt de ourthe en bij coo ook.

Fietsen ook overal informeer bij bureau de toerisme voor route's in de buurt en verder.

Musea de meeste zijn oorlog museums/natuur museum de botrange en natuurlijk de plaatselijke bier museums info bureau de toerisme.

Zo hoop jullie een beetje op weg geholpen te hebben mocht je hier in de buurt komen en hebt trek in een bak koffie of een pint mag je gerust langs komen maar stuur dan even een pm dan geef ik

het adres dit geldt ook voor tom 666 want die zit bij jullie in de buurt heb ik begrepen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie plaatsen en terrassen genoeg la roche en ardenne /malmedy/hotton/houffalize/enz.

Wandelen kan je overal voor uitgezette route's en door de veen gebieden de natuurcentrum de botrange hoge venen http://www.botrange.be/watervallen van coo tevens een heel sport,survivalcentrum

http://www.CooBike.be.

De grotten van Remouchamps de langste ondergrondse boottocht ter wereld http://www.grottes.be.

Voor de meiden puzzleplanet http://www.puzzleplanet.be dan heb hier devalkart met verschillende voertuigen de skipiste af http://www.devalkart.be voor de mindere dagen hier is bijna alles overdekt action en

fun center burg reuland http://www.eastactioncenter.be.

Kanovaren kan op alle grote rivieren daar in de buurt de ourthe en bij coo ook.

Fietsen ook overal informeer bij bureau de toerisme voor route's in de buurt en verder.

Musea de meeste zijn oorlog museums/natuur museum de botrange en natuurlijk de plaatselijke bier museums info bureau de toerisme.

Zo hoop jullie een beetje op weg geholpen te hebben mocht je hier in de buurt komen en hebt trek in een bak koffie of een pint mag je gerust langs komen maar stuur dan even een pm dan geef ik

het adres dit geldt ook voor tom 666 want die zit bij jullie in de buurt heb ik begrepen.

 

Bedankt voor de tips ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...