Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

doom

Waarom is Windows 10 gratis!

Recommended Posts

Heeft iemand hier recentelijk een clean install van windows 7 gedaan? Ik de afgelopen dagen 2 en heb alleen maar gezeik met windows update. Afgezien van dat je er circa 250 moet installeren duurt het eeuwig, mislukt de helft en stopt de service goed te werken na een tijdje of al direct na de clean install. Ik begrijp dat er sinds april/mei updates zijn die de overstap naar windows 10 makkelijker moet maken maar het lijkt erop dat die tevens problemen veroorzaken, Je kunt online een "fix it" programma draaien van microsoft zelf maar dat lijkt ook niet echt op te schieten. Ik vraag mij serieus af of MS expres windows 7 updates verneukt om W10 te pushen...

Je kan microsoft overal wel de schuld van gaan geven of verdenken maar persoonlijk geloof ik dara niet in.

Wat wel kan is dat jouw internet verbinding niet (lang genoeg) stabiel, er ee update corrupt raakt of je pdate log bestandje beschadigt is geraakt.

Ik heb dat één keer gehad met de upgrade naar win 8 met de laptop van m'n dochter. Werd mesjogge van. Met de update draaiende naar de buurman gegaan die certified ms engineer is, handig, die moest ook meerdere keren krachtermen gebruiken en vond uiteindelijk dat er één corrupte update was die elke keer voor problemen zorgde.

Overigens draaien we op ons werk met win7 pro op toch veel machines. Geen problemen.

Succes verder.

Deze post delen

Op zoek naar viruspreventie-producten, waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Je kan microsoft overal wel de schuld van gaan geven of verdenken maar persoonlijk geloof ik dara niet in.

Wat wel kan is dat jouw internet verbinding niet (lang genoeg) stabiel, er ee update corrupt raakt of je pdate log bestandje beschadigt is geraakt.

Ik heb dat één keer gehad met de upgrade naar win 8 met de laptop van m'n dochter. Werd mesjogge van. Met de update draaiende naar de buurman gegaan die certified ms engineer is, handig, die moest ook meerdere keren krachtermen gebruiken en vond uiteindelijk dat er één corrupte update was die elke keer voor problemen zorgde.

Overigens draaien we op ons werk met win7 pro op toch veel machines. Geen problemen.

Succes verder.

Of...je zoekt even op internet naar anderen die problemen hebben met windows update...dan zie je dat ik de enige niet ben.

De installatie waar ik nu mee bezig ben is een gehackte ultimate versie (draait probleemloos op andere systemen) en daarvoor was ik bezig met een legale pro versie, beide hetzelfde probleem.

Mijn internet is niet het probleem, dat is stabiel en snel. Wifi is ook niet het probleem, als ik de pc bekabel gebeurd precies hetzelfde.

Anyhow, ik draai nu een programma van tweaking.com die allerlei diagnoses en reparaties kan doen.

Deze post delen

Of...je zoekt even op internet naar anderen die problemen hebben met windows update...dan zie je dat ik de enige niet ben.

De installatie waar ik nu mee bezig ben is een gehackte ultimate versie (draait probleemloos op andere systemen) en daarvoor was ik bezig met een legale pro versie, beide hetzelfde probleem.

Mijn internet is niet het probleem, dat is stabiel en snel. Wifi is ook niet het probleem, als ik de pc bekabel gebeurd precies hetzelfde.

Anyhow, ik draai nu een programma van tweaking.com die allerlei diagnoses en reparaties kan doen.

Ik moet het binnenkort ook doen, verse installatie van Win7 en heb een versie die nog steeds als 'legaal' wordt gezien door MS.

Het is waarschijnlijk verstandig de Pro versie te installeren, deze zal het langst ondersteund worden door MS. Hier waren eerder berichten over, dat alle versies anders dan de Pro versie niet meer ondersteund zouden worden als W10 uitkwam, maar kennelijk is dit beleid weer gewijzigd, kan er nu weinig over vinden.

Ben benieuwd of ik tegen hetzelfde aanloop. Alle updates installeren kost idd de hele dag en een paar honderd keer op OK drukken.

Deze post delen

Ik moet het binnenkort ook doen, verse installatie van Win7 en heb een versie die nog steeds als 'legaal' wordt gezien door MS.

Het is waarschijnlijk verstandig de Pro versie te installeren, deze zal het langst ondersteund worden door MS. Hier waren eerder berichten over, dat alle versies anders dan de Pro versie niet meer ondersteund zouden worden als W10 uitkwam, maar kennelijk is dit beleid weer gewijzigd, kan er nu weinig over vinden.

Ben benieuwd of ik tegen hetzelfde aanloop. Alle updates installeren kost idd de hele dag en een paar honderd keer op OK drukken.

Hier en daar wordt gesuggereerd dat het met .net updates te maken heeft.

Deze post delen

Hier en daar wordt gesuggereerd dat het met .net updates te maken heeft.

.NET framworks, dat zijn bekende lastpakken. Gaan meestal niet goed in combinatie met andere updates en moeten vaak apart geïnstalleerd worden.

Deze post delen

Ik heb toevallig dit wekend twee oude laptops voorzien van win10. De eerste ging vlekkeloos. Even opletten bij de optie zelf wijzigingen aanbrengen.

Deze was voorzien van een legitieme win versie.

De 2de was een wat groter probleem.

Daar was de licentie niet in orde. Win 7 pro. N dat ik dat gefixt had draaide de install met weinig moeite. Echter op het einde bij het instaleren van de apps liep ie steeds vast.

*&^%$ even zoeken op het net gaf een oplossing. Bij de BSOD, pc uitzetten. even wachten en were opstarten. Vreemd genoeg krijg je dan pas een optie om via geavanceerd naar de cmd prompt te gaan.

Daar via wat dos comando's de defecte file gerenamed naar oud en daarna startte alles door.

Later bleek dat het een onderdeel was van een anti virus pakket dat niet geactiveerd was. Was een oude laptop en die was niet geactiveerd.

Lang verhaal maar misschien heeft iemand er nog wat aan.

Deze post delen

Nou, na dagen geklooi is het opgelost en de oplossing was...wachten, lang wachten. In mijn geval bijna 7 uur. Ik heb gelezen dat sommigen wel 24-48 uur moeten wachten. Waarom is mij onduidelijk. Niet zo lang gelden heb ik mijn pc opnieuw geïnstalleerd en ging het updaten gewoon vlot.

Ik had al eerder de updates langere tijd aan laten staan maar vannacht de laptop aan gelaten terwijl ik ging slapen en toen ik opstond waren de updates er. Misschien dat MS nu een lagere prio geeft aan W7 updates of zo nu de support daarop gestopt is en geven ze prio aan W10 downloads en updates of iets dergelijks, ik weet het ook niet.

Dus wat er bij mij steeds gebeurde was:

Ik deed een verse installatie (mijn disk heeft geen SP1), daarna wilde Windows Update een nieuwe update agent downloaden (7.6.7600.256), geen probleem. Dan werd SP1 gedownload en daarna wil WU opnieuw een nieuwe windows update agent installeren (7.6.7600.320) en daarna lijkt windows updates eeuwig naar updates te zoek maar niets te vinden. Tenzij je de pc dus uren laat aanstaan (dus zo instellen dat deze nooit gaat slapen) en dan zal hij waarschijnlijk uiteindelijk de updates vinden.

Deze post delen

ik krijg de update maar niet geinstalleerd op mijn pc (heb denk ik alle google truukjes al geprobeerd)

en heb geen zin in herinstallatie, maar heb toch al mijn schijf gesplit en extra data op de d: gezet....

Deze post delen

ik krijg de update maar niet geinstalleerd op mijn pc (heb denk ik alle google truukjes al geprobeerd)

en heb geen zin in herinstallatie, maar heb toch al mijn schijf gesplit en extra data op de d: gezet....

welke update?

Deze post delen

update/upgrade naar W10

In je optionele updates zou je KB 3035583 moeten hebben, als je deze installeert wordt het GWX.exe proces gestart waarmee je W10 kunt reserveren.

Deze post delen

In je optionele updates zou je KB 3035583 moeten hebben, als je deze installeert wordt het GWX.exe proces gestart waarmee je W10 kunt reserveren.

hou mijn windows altijd up to date, maar blijkbaar had ik deze toch nog niet

maar dan nog, ik blijf de melding krijgen "something happened, windows 10 installation has failed"

heb dit weekend nogmaals geprobeerd, registry ios update naar 1 gezet, mijn language settings up 'us' gezet, mijn antivirus disabled, al mijn schijven er af gehaald, geen succes

binnenkort komt er een update van w10, hopelijk lukt het dan :-)

Deze post delen

PC makers zeggen: "VERWIJDER WINDOWS 10".

http://webwereld.nl/software/90078-pc-makers-verwijder-windows-10

en waarom? omdat men dat advies dus geeft ivm met het troubleshooten van een probleem ( in combinatie met een helpdesk die nog niet veel van win 10 afweet). heb je dus geen problemen ( pc/ win 10) dan zal dat advies ook nooit gegeven worden.

een beetje suggestieve titel m.i.

Deze post delen

en waarom? omdat men dat advies dus geeft ivm met het roubleshooten van een probleem ( in combinatie met een helpdesk die nog niet veel van win 10 afweet). heb je dus geen problemen ( pc/ win 10) dan zal dat advies ook nooit gegeven worden.

een beetje suggestieve titel m.i.

Webwereld houdt wel van clickbait idd, want in het artikel staat zelfs dat HP en Dell volledig achter W10 staan.

Ach ja, ook niets nieuws onder de zon. Altijd als Windows een nieuw OS lanceert zijn er problemen, niet onbegrijpelijk. Een regel die ik altijd hanteer is: Pas overstappen als Service Pack 1 uit is gekomen. :)

Nu is even de vraag of Microsoft het Service Packs gaat blijven noemen zoals eerder, een week na de introductie van W10 kwam een vrij grote cumultatieve Service Release uit, eigenlijk gelijk aan een Service Pack van vroeger. Dan maar wachten op SR2 lijkt mij. :)

Bij wijze van test heb ik het hier al draaien en op zich gaat alles goed op wat kleine minder storende bugs na. Wel ben je meteen een uur bezig alle privacy settings te veranderen, Microsoft gaat nu ook de Apple en Google kant op qua wat ze allemaal van je willen weten.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...