Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en je opgegeven geboortedatum en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

doom

Waarom is Windows 10 gratis!

Recommended Posts

Nou waarom is facebook gratis om dat het de grootste gratis toegankelijkste spionage website is in de wereld

Er zijn heel veel bedrijven en instanties en overheden die alles van jou willen weten en spelen daar goed op in door dingen gratis weg te geven.

Facebook heeft miljarden verdiend aan iedereen die er op staat alleen maar door informatie te delen met elkaar.

Het is al langere tijd bekend dat de preview versies een keylogger bevat. M$ heeft dit overigens ook gewoon toegegeven.

In een verklaring van de softwaregigant tegenover The Register zegt Microsoft dat gebruikers die deelnemen aan de Windows 10-preview ervoor kiezen om 'data en feedback' te delen' die ervoor zorgen dat de beste Windows-ervaring voor klanten wordt gecreëerd'. Daarbij gaat het niet alleen om tekstinvoer; afgelopen weekend bleek al dat ook spraakherkenningsdata kan worden verzameld, evenals bijvoorbeeld gevoerde telefoongesprekken.

http://tweakers.net/nieuws/98913/microsoft-keylogger-windows-10-wordt-gebruikt-voor-feedback.html

Aangezien dit gewoon duidelijk vermeld wordt als je win10 preview download, lijkt het mij een beetje vreemd dat mensen zich daar druk om maken.

Linux is toch ook gratis?

Dit is de race naar beneden, niets anders.

Mijn god...

Als die zeikerts nou eens de voorwaarden zouden lezen van de TECH PREVIEW, zouden ze weten dat alles wat je doet opgeslagen wordt. Dat is het hele idee van de Tech Preview. Met die data ziet MS hoe de zooi gebruikt wordt en wat er verbeterd moet worden. Dat is al decennia zo en dat zit nooit in de RTM versie.

Iedereen die daar over huilt heeft een stevig mep met een LART nodig.

Daarna komt er nog een link met Jade Helm, evil AI, blablah-buzzword-Quantumcomputer-blaat, CERN portals naar andere dimensies, we worden allemaal slaven van de Quantum computer-matrix gezeik.

Ik hou best van een goeie conspiracy op z'n tijd, maar de pantoffel die dit allemaal bij elkaar verzonnen heeft moet eens wat minder drugs gebruiken (of juist z'n medicijnen innemen). Dit filmpje doet pijn aan m'n hersenen.

• Leuk 2

Nou waarom is facebook gratis om dat het de grootste gratis toegankelijkste spionage website is in de wereld

Er zijn heel veel bedrijven en instanties en overheden die alles van jou willen weten en spelen daar goed op in door dingen gratis weg te geven.

Facebook heeft miljarden verdiend aan iedereen die er op staat alleen maar door informatie te delen met elkaar.

Neen, het is gratis omdat de gebruiker (en de bijhorende data) het te verkopen product is...

Dat dit ook voor spionage kan gebruikt worden is een gevolg, maar FB is niet ontwikkeld met het oog op spionage.

Mijn god...

Als die zeikerts nou eens de voorwaarden zouden lezen van de TECH PREVIEW, zouden ze weten dat alles wat je doet opgeslagen wordt. Dat is het hele idee van de Tech Preview. Met die data ziet MS hoe de zooi gebruikt wordt en wat er verbeterd moet worden. Dat is al decennia zo en dat zit nooit in de RTM versie.

Daarna komt er nog een link met Jade Helm, evil AI, blablah-buzzword-Quantumcomputer-blaat, CERN portals naar andere dimensies, we worden allemaal slaven van de Quantum computer-matrix gezeik.

Ik hou best van een goeie conspiracy op z'n tijd, maar de pantoffel die dit allemaal bij elkaar verzonnen heeft moet eens wat minder drugs gebruiken (of juist z'n medicijnen innemen). Dit filmpje doet pijn aan m'n hersenen.

Inderdaad en daarbij wil MS de markt (blijven) domineren door windows 10 compleet te integreren met telefoons, tablets enz. Het verdienmodel zit hem daar in, niet in de verkoop van het OS.

Mijn god...

DAT zou ik nog zo niet direct durven stellen...

Inderdaad, compleet van de pot gerukt...

Nu ja, gratis, gratis als je al een legale W7 of W8 licentie hebt.

Microsoft heeft er momenteel ook veel last van dat ze zoveel versies moeten ondersteunen. Dit maakt ook de ontwikkeling van nieuwe dingen lastig. Ook gaat het overstappen naar een nieuwe windows versie altijd enorm traag. Door W10 gratis aan te bieden gaat de overgang waarschijnlijk veel sneller dan bij vorige versies. Mensen met een illegale versie mogen ook upgraden, maar komen er dan achter dat ze geen updates krijgen en MS hoopt natuurlijk dat ze dan niet hun oude illegale W7 kopie her installeren, maar toch de portemonnee trekken.

Linux is idd tegenwoordig ook zo makkelijk te installeren dat het een volwaardig alternatief is geworden voor niet nerds.

Vrij logische stap van MS lijkt het mij.

Bij de weg,

Gebruik je nu een 'minder' legale versie van windhoos en wil je straks gewoon gratis win10 hebben. Installeer dan de preview versie. Je krijgt dan straks gewoon helemaal gratis een legale win10 versie. Doe je dit namelijk niet, dan kun je ook windows 10 gratis krijgen maar dan blijft je win10 illegaal en komt er een melding in beeld daarover.

Bij de weg,

Gebruik je nu een 'minder' legale versie van windhoos en wil je straks gewoon gratis win10 hebben. Installeer dan de preview versie. Je krijgt dan straks gewoon helemaal gratis een legale win10 versie. Doe je dit namelijk niet, dan kun je ook windows 10 gratis krijgen maar dan blijft je win10 illegaal en komt er een melding in beeld daarover.

Interessant, want ik weet niet of mijn W7 versie (Bedrijfsversie) wel of niet als 'legaal' wordt gezien.

Wel vervelend dat de preview versie zoveel gegevens verstuurt naar MS.

Interessant, want ik weet niet of mijn W7 versie (Bedrijfsversie) wel of niet als 'legaal' wordt gezien.

Wel als legaal (als het een legale versie is) maar volgens mij komen bedrijven niet in aanmerking voor de gratis upgrade, alleen particulieren, dus zal jij de upgrade wel niet krijgen?

Ik heb zelf een legale home premium versie maar heb onlangs een gekraakte ultimate versie geïnstalleerd, misschien moet ik snel terug naar de home premium versie en opnieuw reserveren.

Nadeel is dan dat je ook de home versie ervoor terugkrijgt (logisch) en niet het W10 ultimate equivalent.

Je zou bijvoorbeeld kunnen gaan voor een dual installatie. Dus win10 preview naast je win7 installeren. Je gebruikt dan win7 totdat je een rtm versie hebt van win10 ;-)

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/install-multiple-operating-system-multiboot#1TC=windows-7

Wel als legaal (als het een legale versie is) maar volgens mij komen bedrijven niet in aanmerking voor de gratis upgrade, alleen particulieren, dus zal jij de upgrade wel niet krijgen?

Ik heb zelf een legale home premium versie maar heb onlangs een gekraakte ultimate versie geïnstalleerd, misschien moet ik snel terug naar de home premium versie en opnieuw reserveren.

Nadeel is dan dat je ook de home versie ervoor terugkrijgt (logisch) en niet het W10 ultimate equivalent.

De Ultimate versie heeft waarschijnlijk net als bij Win7 geen interessante extra's. Bitlocker e.d, zaken die je toch niet gebruikt en mogelijkheden tot netwerk beheer. Hierdoor is de W7 Ultimate een tikkie groter, dus trager dan de Home versies. De Pro versies zijn wel interessant, omdat MS die meestal het langste blijft ondersteunen.

@phtvs: Ook een goede optie, ik moet toch mijn systeem opnieuw bouwen en installeren.

De Ultimate versie heeft waarschijnlijk net als bij Win7 geen interessante extra's. Bitlocker e.d, zaken die je toch niet gebruikt en mogelijkheden tot netwerk beheer. Hierdoor is de W7 Ultimate een tikkie groter, dus trager dan de Home versies. De Pro versies zijn wel interessant, omdat MS die meestal het langste blijft ondersteunen.

@phtvs: Ook een goede optie, ik moet toch mijn systeem opnieuw bouwen en installeren.

Bitlocker gebruik ik wel :) sinds truecrypt niet meer geupdate wordt.

Waarom geeft de geldwolf Microsoft opeens Windows 10 gratis weg?

Onthou dat dit in de complot afdeling staat;)

Vanaf 150sec een interessante opsomming.

https://www.youtube.com/watch?v=LaZMznZvJAs#t=113

Er zijn diverse redenen waarom het als "gratis" wordt verstrekt

Let wel dat het gaat om een gratis upgrade, en dat is iets anders dan gratis weg geven.

De voornaamste reden heeft te maken met kostenbesparing op ondersteuning van de oudere versies Windows 7, Windows 8 en Windows 8.1 (8.2)

Dat er mensen weer een andere reden achter zoeken is voorspelbaar.

Tevens zal het voor Microsoft van strategisch belang zijn om naar 1 basis GUI (interface) te werken.

Dat er onder de motorkap alsnog flinke verschillen zitten tussen de tabletversie ARM i386 32/64 bits is voor de gemiddelde consument niet van belang, als het er maar hetzelfde uitziet.

Sinds een aantal jaar moet je verplicht een naam invoeren en een wachtwoord invullen om in te loggen.

Dat is natuurlijk niet voor niets, zo weten ze precies wie er gebruik maakt van de computer.

Sinds een aantal jaar moet je verplicht een naam invoeren en een wachtwoord invullen om in te loggen.

Dat is natuurlijk niet voor niets, zo weten ze precies wie er gebruik maakt van de computer.

Dit is sarcastisch bedoeld?

Toch?

Dat kan je uitzetten... en wij gebruiken met het hele gezin maar één gebruikersnaam en wachtwoord. Zo ook andere gezinnen denk ik

Je bedoelt de microsoft account? Die heb je in Win8 in ieder geval nog niet nodig, is volledig optioneel.

Als je de gratis upgrade naar win10 wil krijgen heb je waarschijnlijk wel een MS Account nodig. Maar hoe is dat boeiend? Het is niet alsof MS controleert wat je invult. Als ik inlog als Enki dan weten ze verder nog steeds niet wie ik ben...

En dat een wachtwoord verplicht is, ja, gelukkig wel. Het zou eens tijd worden!

Het is al langere tijd bekend dat de preview versies een keylogger bevat. M$ heeft dit overigens ook gewoon toegegeven.

http://tweakers.net/nieuws/98913/microsoft-keylogger-windows-10-wordt-gebruikt-voor-feedback.html

Aangezien dit gewoon duidelijk vermeld wordt als je win10 preview download, lijkt het mij een beetje vreemd dat mensen zich daar druk om maken.

De gratis upgrade naar windows 10 die nu wordt aangeboden is niet de preview / testversie. Deze was er al langer.

http://www.z24.nl/technologie/windows-10-dit-zijn-de-belangrijkste-veranderingen-531102

Het nieuwe besturingssysteem was sinds september vorig jaar al te testen.

De gratis upgrade naar windows 10 die nu wordt aangeboden is niet de preview / testversie. Deze was er al langer.

http://www.z24.nl/technologie/windows-10-dit-zijn-de-belangrijkste-veranderingen-531102

Ik denk dat er een misverstand is. De upgrade waar je jezelf nu voor kunt aanmelden is idd de definitieve versie. Maar die krijg je pas na 29 juli en is gratis voor particulieren. Alleen als je een minder legale versie hebt van windows, dan is de upgrade nog steeds gratis alleen krijg je geen updates en blijft er rechts onder in beeld een melding staan dat je geen legale versie hebt,

De preview versie (insiders preview) waar ik het over heb, is al een tijdje beschikbaar via het TechNet Evaluation Center van Microsoft en die is zowel als upgrade als ook voor een verse installatie beschikbaar. Dit zijn test versies met nogal wat bugs erin en sinds een paar dagen is de RTM versie te downloaden. Eveneens met nogal wat bugs erin. Na 29 juli krijg je dan de definitieve versie gewoon gratis en legaal.

Nemen jullie de update wel of niet? Ik had hem gereserveerd en na 29 juli kan ik het downloaden maar nu twijfel ik of ik het doe of niet.

Nemen jullie de update wel of niet? Ik had hem gereserveerd en na 29 juli kan ik het downloaden maar nu twijfel ik of ik het doe of niet.

Ik w8 er eerst nog mee.

Eerst maar is een klein jaar aankijken.

Destijds was de stap van Windows 7 naar 8 ook geen succes.

Je moet maar zo denken, des te hoger het windows-nummer des te meer ze van je te weten komen;)

Zal windows 98 nog werken?:D

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...