Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
Bus-lane

kluis

Recommended Posts

Nou... dat zou ik niet doen. Ik vind het boek in zoverre prima dat ik nu weet waar ik iets niet zal verbergen.

Ik zal vanaf nu alle plekken en mogelijkheden bedenken die er maar in me op komen, maar géén van die in het boek staan.

Iedereen met dit boek kent nu de mogelijkheden.

Tja, dat is dan de beroemde keerzijde van de medaille... ;)

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
Zoek eens naar het boekje " How to hide anything" voor goede tips over slimme verbergplaatsen in huis. Zeker voor kleinere objecten staan hier goede tips in.

Gedaan en in de slipstream ook nog een paar andere gevonden:

Secret hiding places van Charles Robinson

en

The Big Book of Secret Hiding Places van Jack Luger

Veel van hetzelfde maar wel leuk om wat inspiratie op te doen.

Met name inspiratie om zelf originele dingen te bedenken want de plint onder de keukenkasten, het vriesvak en een wandcontactdoos kent iedereen inmiddels wel.

Deze post delen

Gedaan en in de slipstream ook nog een paar andere gevonden:

Secret hiding places van Charles Robinson

en

The Big Book of Secret Hiding Places van Jack Luger

Veel van hetzelfde maar wel leuk om wat inspiratie op te doen.

Met name inspiratie om zelf originele dingen te bedenken want de plint onder de keukenkasten, het vriesvak en een wandcontactdoos kent iedereen inmiddels wel.

Dat zal dan toch ook wel voor al die plekkies in die boeken gelden ?

Ik vrees dat inbrekkers zich ook preppen.

Deze post delen

Zware degelijke kuizen hebben een stevig prijskaartje.Ik zou gaan voor een kluisje voor niet meer dan 200 tal euro maar dan zelf zwaar betonneren in de grond .ik denk dan op een plaats in een bijgebouw waar ik het kan doen onder een houten vloer of zo die vaak voorkomen in bijgebouwen(als je dat hebt).Over de houten vloer ligt in bijgebouwen vaak een kunststof bekleding die optilbaar is.Als je in de houten vloer onder de bekleding een vierkant uitzaagt daarin put graaft kan je daar volgens mij je kluis in betoneren.Vervolgens houten vloer herstellen(uitneembaar stuk maken is mogelijk) , redelijk soepele kunststof er terug op en meubilair en zo terug plaatsen.

In mijn idee moet je wel natuurlijk over een dergelijk bijgebouw beschikken en ook zeker weten dat je niet in overtromingsgebied woont.

Voordelen zijn dat je het zelf kunt doen en niemand er weet van hoeft te hebben,de kostprijs lager is dan een degelijke brandkast en de kluis goed verborgen is.

Eén van de nadelen is natuurlijk dat het een flink karwei is als je het zwaar genoeg wil betonneren.Als je de plaats geheim wil houden moet je zelf je beton maken en is ook extra werk maar je wil ook geen toeschouwers als je beton stort.Maar op de eerste plaats moet je natuurlijk over een dergelijk bijgebouw beschikken.Ik weet niet of dat in Nederland het geval is maar waar ik woon hebben de meeste huizen een bijgebouwtje in de tuin met houten vloer en is die mogelijkheid er dus.Denk niet dat inbrekers onder houten vloeren in tuinhuizen gaan zoeken.Ik heb niet een dergelijke kluis maar dacht al vaak dat iets dergelijk veilig zou zijn.

Deze post delen

Een goede kluis is een wapenkluis o.a. hier te koop

http://www.kluis.com/index.php?snelmenu,39

Als er dan een overval komt zeg je dat er een jachtgeweer instaat maar dat de sleutel kwijt is, een jachtgeweer staat geregistreerd en is moeilijk te verkopen. Dan schrikt men al snel en denkt er niet aan dat er ook waardevolle spullen in staan.

Er al eens aan gedacht dat een inbreker het al niet zo nauw neemt met de wet en het hem waarschijnlijk niet veel kan schelen of dat wapen al dan niet ingeschreven staat ?

Deze post delen

Als een kluis brand- en inbraakwerend 875 kilo weegt dan hoeft deze toch niet verankerd te zijn lijkt me? Je zou dan met heel veel man moeten komen om deze weg te krijgen, en dan nog zou ik niet weten hoe.

Deze post delen

Als een kluis brand- en inbraakwerend 875 kilo weegt dan hoeft deze toch niet verankerd te zijn lijkt me? Je zou dan met heel veel man moeten komen om deze weg te krijgen, en dan nog zou ik niet weten hoe.

Nee dat hoeft dan niet, je moet ze dan op een speciale manier icm een pallettruck verplaatsen , vaak gaan ze dan niet meer door een normaal deurkozijn.

Kluizen van deze grootte kun je ook vaak op veilingen of bij slotenmakers in de uitverkoop kopen, ze zijn niet geliefd.

Wat veel mensen vergeten is dat er vaak maar 1 of 2 sleutels bij een kluis zitten zeker bij 2e hands, het bijmaken van deze dubbele baardsleutels kost een hoop geld , tussen 50 en 100 euro, als meerdere mensen een sleutel moeten hebben is het vaak een prijzig grapje en dan staat je kluisje van een paar honderd kilo al binnen.

Deze post delen

"Voordeel " van dat soort grote sleutelkluizen is dus de sleutel, gewoon de eigenaar martelen, dan krijg je de sleutel, en dan open je de kluis. Daar ga je niet mee slepen inderdaad. (Om maar even aan te geven dat boeven geen nette mannetjes/vrouwtjes zijn)

Deze post delen

"Voordeel " van dat soort grote sleutelkluizen is dus de sleutel, gewoon de eigenaar martelen, dan krijg je de sleutel, en dan open je de kluis. Daar ga je niet mee slepen inderdaad. (Om maar even aan te geven dat boeven geen nette mannetjes/vrouwtjes zijn)

Dat gebeurt niet vaak onder normale omstandigheden, meestal als de eigenaar een paar dagen weg is wordt er geprobeerd de kluis te openen met geweld.

Martelen kan ook om een code los te krijgen, veel codes worden overigens niet veranderd bij elektronische sluitende kluizen.

Met 12345# of 123456# kom je vaak binnen. Dit is vaak de fabriekscode van enkele bekende merken.

Deze post delen

Tja, martelen kan altijd idd, maar daar ga ik even niet vanuit, dat is uitzonderlijk denk ik, maarja als je het meemaakt...... dan is het niet leuk zeg maar ;)

En deze kluizen zijn tegenwoordig behoorlijk duur 2e hands, bij een dealer dan rond de 1000 euro is normaal, vraag en aanbod hé?

Deze post delen

Tja, martelen kan altijd idd, maar daar ga ik even niet vanuit, dat is uitzonderlijk denk ik
In normale omstandigheden vinden er meer dan 500 huisovervallen per jaar plaats. En verder, je prept niet voor normale omstandigheden toch?

Zucht.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...