Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
Bus-lane

kluis

Recommended Posts

Ik ben ook aangestoken door de zilverkoorts en zoek voor de opslag ervan naar een goede kluis.

Zijn er nog kluisjes bij banken beschikbaar tegen een redelijk tarief?

Wellicht thuis opslag ook voor belangrijke papieren wel handig.

Wat voor merk? Classificaties?

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast tom666

Een kleine kluis is goed. Wil je echter zeker zijn dan zal je wat centen moeten neertellen en vooral de kluis verankeren in de muur of grond of eender omdat het anders wel heel simpel wordt om de kluis mee te nemen.

Dus plan eerst de plaats waar je de kluis wilt en ga dan even meten. Stel ze strategisch op en denk goed na. Maak een plan. (en vooral zwijg als een graf van wat en waar en de inhoud en eender wie) !!!

Veel succes

kluis.png.83aa5615a6b97c143ed102b2b5a0a8e8.png

Deze post delen

Een kleine kluis is goed. Wil je echter zeker zijn dan zal je wat centen moeten neertellen en vooral de kluis verankeren in de muur of grond of eender omdat het anders wel heel simpel wordt om de kluis mee te nemen.

Dus plan eerst de plaats waar je de kluis wilt en ga dan even meten. Stel ze strategisch op en denk goed na. Maak een plan. (en vooral zwijg als een graf van wat en waar en de inhoud en eender wie) !!!

Veel succes

Ik heb in mijn carrière op zijn minst 100 kluizen in gebetonneerd of verankerd in heel Vlaanderen en omstreken. Natuurlijk alles bij gehouden hoe groot en waar ze zitten in welke woning. Je weet eigenlijk nooit of het ooit nog van pas komt.

• Leuk 1

Deze post delen

Veel succes

Ik heb in mijn carrière op zijn minst 100 kluizen in gebetonneerd of verankerd in heel Vlaanderen en omstreken. Natuurlijk alles bij gehouden hoe groot en waar ze zitten in welke woning. Je weet eigenlijk nooit of het ooit nog van pas komt.

Ok dan. Met andere woorden beter proberen om 't zelf te doen dan? :p

Deze post delen

Gast tom666

Ok dan. Met andere woorden beter proberen om 't zelf te doen dan? :p

Zoals @Geert ook aangeeft , een kluis kan je kopen (is niet goedkoop voor degelijk materiaal) en ja , ik zou het zelf doen. Maar weet wel voor jezelf of je de komende jaren blijft wonen waar je nu woont.

De kluis er terug uithalen is niet zomaar he...

Deze post delen

@Bus-lane overweeg eens de volgende gedachtegang:

Een kluis heeft ook nadelen.

-mocht de kluis gevonden worden dan verwacht men dat daar iets van waarde in zal zitten. De kluis kan weliswaar niet gemakkelijk geopend / meegenomen worden maar dat kan ook een situatie opleveren waarin jij (of een familielid) gedwongen wordt de kluis te openen.

-als het geen top kwaliteit kluis is zal een professionele inbreker er korte metten mee maken.(kwaliteit = duur)

Denk ook eens aan simpelweg slimme plekken in en om je woning waar zaken te verbergen vallen en waar een inbreker niet snel zal zoeken. En dat zijn dus niet de kledingkast, onder het bed, keukenkastjes of het vriesvak. Eerder in de muur of in een holle deur, achter plinten, weggewerkt in het plafond enz.

Natuurlijk beschermd dat papieren niet tegen brand maar een gemiddelde kluis doet dat ook maar beperkt, dan zal je een brandkast moeten aanschaffen.

Deze post delen

Zoals @Geert ook aangeeft , een kluis kan je kopen (is niet goedkoop voor degelijk materiaal) en ja , ik zou het zelf doen. Maar weet wel voor jezelf of je de komende jaren blijft wonen waar je nu woont.

De kluis er terug uithalen is niet zomaar he...

Nee, dat klopt. Kan ik over meepraten. Een goed idee zou misschien zijn om een goedkopere, losstaande kluis te hebben als dummy. Meeste mensen verwachten niet dat er twee in huis zijn. Aan de min-kant is het weer zo dat je op youtube tig filmpjes vind over hoe makkelijk het is om diverse kluizen te openen. Ook die met een keypad. Ik denk dat (als je niet bezig bent om met pm de belasting te ontduiken :) ) je het beste een kluis kunt nemen met een certificatie en dat dan weer regelen met de verzekering. Kan een hoop schelen in premie. Mijn goud ligt niet in huis, maar bij Amsterdamsafe. Omdat het als investering/verzekering tegen economische ellende is. Cash en zilver ligt wel thuis, want dat heb ik direct nodig in geval van.

Deze post delen

Precies de reden om het helemaal zelf te doen!

Deze post delen

Zoek eens naar het boekje " How to hide anything" voor goede tips over slimme verbergplaatsen in huis. Zeker voor kleinere objecten staan hier goede tips in.

Deze post delen

Wat kluisoverpeinzingen:

- Je wilt een kluis zonder elektronica (ook na EMP te openen)

- Je wilt een kluis met sleutel en draaischijf (iets dat je hebt en iets dat je weet)

- Je wilt een zo zwaar mogelijke kluis (principe: zwaar is degelijk maar ook wordt een zware kluis minder makkelijk verplaatst)

- Je wilt de kluis verankeren in vloer en/of muur

- De kluis vervult naast bescherming tegen braak ook een brandwerende functie

- De kluis wordt uit het zicht bevestigd

- Een geloofwaardige dummy (denk aan de inhoud) helpt een dief zonder voorkennis

- Tweedehands zijn er prima kluizen te vinden

- Verander de code code! (geen fabriekscode laten staan)

Deze post delen

Veel succes

kluis.png.83aa5615a6b97c143ed102b2b5a0a8e8.png

ja dat was namelijk ook gezegd bij "hacking the system"

het is toch idioot dat je denkt dat je veilig bent als je thuis een kluis hebt staan, als die namelijk niet vastzit neemt men hem inderdaad gewoon vrolijk mee ;). ik ken ook iemand die heeft een geldkist, maar die staat los in de kast met de sleutel erbovenop ;), het is puur om geld op één plek te bewaren voor haar. wel staat die kist in een inbouwkast die ook op slot kan, dus wat dat betreft wel veilig, ook omdat van zo'n inbouwkast vaak verwacht word dat hij vol met kleding ligt.

Deze post delen

Ik zou gaan voor een munitiekist en die vastbouten in de schuur.

Onder een stapel oude kranten/troep/afval,iets waar je vies van wordt.

Deze post delen

@Bus-lane overweeg eens de volgende gedachtegang:

Een kluis heeft ook nadelen.

-mocht de kluis gevonden worden dan verwacht men dat daar iets van waarde in zal zitten. De kluis kan weliswaar niet gemakkelijk geopend / meegenomen worden maar dat kan ook een situatie opleveren waarin jij (of een familielid) gedwongen wordt de kluis te openen.

-als het geen top kwaliteit kluis is zal een professionele inbreker er korte metten mee maken.(kwaliteit = duur)

Denk ook eens aan simpelweg slimme plekken in en om je woning waar zaken te verbergen vallen en waar een inbreker niet snel zal zoeken. En dat zijn dus niet de kledingkast, onder het bed, keukenkastjes of het vriesvak. Eerder in de muur of in een holle deur, achter plinten, weggewerkt in het plafond enz.

Natuurlijk beschermd dat papieren niet tegen brand maar een gemiddelde kluis doet dat ook maar beperkt, dan zal je een brandkast moeten aanschaffen.

zeker met briefgeld lijkt een "brandveilige" kluis mij nog steeds niet heel functioneel.

andere opbergplekken, in de bank, til de bank op, snij de voering weg en hang het daar as het ware op aan het binnenwerk, tussen de balken van de zolder bijvoorbeeld, in de kruipruimtes kan ook. en als men het helemaal veilig wil aanpakken kun je ook geheime compartimenten in je meubels maken, maar wel zo dat het echt niet goed te vinden is. bijvoorbeeld niet dat als men onder tafel kijkt dat je al zilverbaren ziet blinken die aan de poten of het blad zijn vastgeplakt

Deze post delen

Gast tom666

Veel zaken zijn dus mogelijk om iets op te bergen . Het enige wat hier voorlopig te onthouden valt is dat je nooit gaat vertellen waar het zit en wat je in huis hebt. Zo is er om te starten geen reden om te gaan zoeken.

Deze post delen

Wat kluisoverpeinzingen:

.......

- Een geloofwaardige dummy (denk aan de inhoud) helpt een dief zonder voorkennis

.......

Interessant idee!

Wat zou er in moeten zitten om als geloofwaardig over te komen?

• Leuk 1

Deze post delen

Ik ken iemand die een flinke kluis ergens in zijn huis verstopt heeft, daarnaast heeft hij een kleine geldkist met een paar duizend euro gewoon in de kast staan. Inbrekers vinden die geldkist en denken de buit gevonden te hebben en zoeken niet verder.

probleem wordt het idd als je gedwongen wordt om de kluis aan te wijzen en open te maken. Het is tegenwoordig schering en inslag met die woning overvallers en die gaan niet zachtzinnig te werk, dus ik zou naast de kluis zorgen voor een goede beveiliging van je huis en je gezin! En dus ook nergens melden dat je een kluis hebt, ook niet op dit forum ;-)

Deze post delen

Interessant idee!

Iets wat te verwachten valt, komt het boevengilde bij iemand op bezoek met 10 slaapkamers een zwembad, tennisveld en weet ik het wat, zal hij een kistje met 1 briefje van 50 niet geloven :p

Deze post delen

Veel zal er niet inliggen, ik denk dat ik een kleine kluis neem.

Het is meer het idee dat het veilig ligt en dat ik een vaste plek er voor heb.

Het is ook voor de schoonmaakster wel handig dat sommige dingen te dicht zijn.

Deze post delen

Interessant idee!

Als het kluisje nog dicht is zou het kunnen rammelen.

Er ligt een stapeltje papieren in (A4), geld (papier) en munten. Misschien een muntbuisje vullen met iets zwaars zodat het bonkt?

Althans, zo zou het moeten klinken.

E.e.a. 'verstop' je in een kast.

Deze post delen

Interessant idee!

Zwemdiploma's?

Deze post delen

Zwemdiploma's?

Een oom van mij heeft geen gesloten geldkistje in de kast staan. Met een baksteen in... lekker zwaar.

Deze post delen

Een goede kluis is een wapenkluis o.a. hier te koop

http://www.kluis.com/index.php?snelmenu,39

Als er dan een overval komt zeg je dat er een jachtgeweer instaat maar dat de sleutel kwijt is, een jachtgeweer staat geregistreerd en is moeilijk te verkopen. Dan schrikt men al snel en denkt er niet aan dat er ook waardevolle spullen in staan.

Deze post delen

Ik heb net de pdf van How to hide anything gedownload, bedankt voor de tip, staat echt veel in.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...