Ga naar inhoud
GENEGEERD

Het grote Bug Out Topic


homerun

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Waarop heb je die 5KG gebaseerd? Lijkt me vrij weinig om in een SHTF situatie mee te lopen. Dit is geen commentaar maar een echte vraag. Ik heb het überhaupt namelijk nog nooit gedaan haha.

 

Mijn vraag is dan weer: waarom zwaarder dan 5kg? Mij lijkt dat alles zwaarder dan 5kg valt op, en heb je voor iemand anders gekocht/gespaard/meegenomen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vraag is dan weer: waarom zwaarder dan 5kg? Mij lijkt dat alles zwaarder dan 5kg valt op, en heb je voor iemand anders gekocht/gespaard/meegenomen...

Mooie uitleg hier,13 kilo in een BOB/GHB, met foto's en overzicht wat er precies inzit.

Ben benieuwd wat je er teveel in vindt zitten en hoe jouw BOB er uitziet. Alleen aan drinken zal je al snel op drie kilo water zitten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen aan drinken zal je al snel op drie kilo water zitten...

 

Nou, dan heb je het meeste wel!! Mijn bug out is er op gericht om snel weg te zijn. Als ik wil kamperen, dan neem ik wel meer mee ;) Mijn BOB is echt het laatst station (laatste 72 uur) Daar voor heb ik niet echt mijn 2de paar ondergoed voor nodig en lekkere Struik pakketjes. Ik wil dan weg en snel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, dan heb je het meeste wel!! Mijn bug out is er op gericht om snel weg te zijn. Als ik wil kamperen, dan neem ik wel meer mee ;) Mijn BOB is echt het laatst station (laatste 72 uur) Daar voor heb ik niet echt mijn 2de paar ondergoed voor nodig en lekkere Struik pakketjes. Ik wil dan weg en snel...

Ligt eraan waarheen en hoe (snel) je er denkt te komen.

Ik persoonlijk heb geen BOB, ik heb een INCH omdat ik ervan uitga dat ik van te voren niet weet hoe lang de shtf duurt en ik graag ook na de 72 uur in leven wil blijven. Dus ook als ik om welke reden dan ook mijn BOL niet (tijdig) kan bereiken. Kortom, rekening houden met alles en vooral met Murphy ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hier een link van shtfplan.com:

http://www.shtfplan.com/headline-news/the-gut-wrenching-reality-one-of-the-best-bug-out-strategy-guides-youll-ever-read-part-1_10042014

 

Ik zelf vind het een erg grote lap tekst.

Maar het is in mijn ogen zeker het waard om het door te lezen.

Want het wordt in mijn ogen erg realistische door de schrijver bekeken.

Ook zitten er wat tips in over hoe en wat met een bug out.

Dus ik vind het zeker de moeite waard om de lap tekst te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Het is ook een stukje mindset. Wil je er klaar voor zijn of niet?

Loop gewoon een marathon met je INCH pack.

Ik ken een bugout compagnon die totaal ongetraind is maar wel met zo'n 40 kilo die marathon mee loopt.

Het zit allemaal tussen de oortjes jongens! Gewoon doorzetten. Mensen kunnen geweldige dingen doen voor ze breken.

Als je echt op de vlucht moet zul je gedwongen nog veel grotere afstanden moeten lopen.

En waarschijnlijk op een veel hoger tempo.

Ga er gewoon voor en je komt er achter of je pack te zwaar is.

Als je slim bent oefen je met een paar extra kilo's.

Dan word je daadwerkelijke INCH pack ineens een genot om mee rond te lopen.

 

Go big or go home!

 

Ćevapči

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

wat @Stuudje zegt pak een kaart en zoek naar de stilste wegen om je weg te vinden ,

markeer op die kaart bedrijven met gevaarlijke stoffen en de meest gangbare windrichting ,

reis s,nachts rust overdag blijf onzichtbaar en keep low profile

act like the natives ,

nog een belangrijke markeer ook bedrijven waar iets te halen valt staan er veel pallets buiten,tonnen met afval ijzer etc .....

staan er chemische fabrieken langs eventueel water dan grote kans dat er in dat water wordt geloosd ,

gebruik ook je gezond verstand en je zintuigen...

als je alarmbellen ineens afgaan dan is dat vaak niet zonder reden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook een stukje mindset. Wil je er klaar voor zijn of niet?

Loop gewoon een marathon met je INCH pack.

Ik ken een bugout compagnon die totaal ongetraind is maar wel met zo'n 40 kilo die marathon mee loopt.

Het zit allemaal tussen de oortjes jongens! Gewoon doorzetten. Mensen kunnen geweldige dingen doen voor ze breken.

Als je echt op de vlucht moet zul je gedwongen nog veel grotere afstanden moeten lopen.

En waarschijnlijk op een veel hoger tempo.

Ga er gewoon voor en je komt er achter of je pack te zwaar is.

Als je slim bent oefen je met een paar extra kilo's.

Dan word je daadwerkelijke INCH pack ineens een genot om mee rond te lopen.

 

Go big or go home!

 

Ćevapči

 

Hoewel ik het met je eens ben dat mindset een heel belangrijke rol speelt, denk ik dat het slimmer en effectiever is om zolang het kan je te richten op een duurzame, gezonde en verantwoorde groei.

Je hebt er niets, maar dan ook echt werkelijk waar helemaal niets aan als je je lichaam de tering in loopt. Sterker nog, als je nu je lijf de tering in loopt zal dat tijdens een SHTF alleen maar tegen je werken.

Verstandiger is denk ik dan ook om zowel draagkracht als uithoudingsvermogen rustig op te bouwen. Je hoeft echt niet bij ieder pijntje of zeurtje te stoppen, maar als je je lijf de tijd en mogelijkheid geeft om te herstellen en versterken geef je jezelf de kans ook daadwerkelijk lichamelijk gezien vooruit te gaan.

Als dan opeens de poep de ventilator raakt terwijl je nog niet ver genoeg was met je training, krijg je altijd nog de mogelijkheid om je grenzen te overschrijden en je lichaam de vernieling in te lopen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn strategie, maar ik realiseer me dat dit niet voor iedereen geldt, is om van je Bug-out location je hoofd-locatie te maken, dat zorgt ervoor dat je die lokatie beter leert kennen, de mensen in de buurt (maar zorg dat je niet in een dicht bewoond gebied je Bug-out plaatst), je prepareert alvast een ander manier van leven (bijv. voedsel verbouwen op je eigen land), enz... Als SHFT, en je bent nog in een dicht bewoond gebied, dan vraag ik mij af of je ooit op tijd zal zijn om je Bug-out te bereiken, en mocht je het bereiken, of je echt voorbereid zal zijn. Dus, mocht je de financiele middelen hebben, bouw alvast aan een alternatief leven, nu kan het nog, je geld is nu nog wat waard, en leer om anders te leven. Dan ben je er echt klaar voor ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een link van shtfplan.com:

http://www.shtfplan.com/headline-news/the-gut-wrenching-reality-one-of-the-best-bug-out-strategy-guides-youll-ever-read-part-1_10042014

 

Ik zelf vind het een erg grote lap tekst.

Maar het is in mijn ogen zeker het waard om het door te lezen.

Want het wordt in mijn ogen erg realistische door de schrijver bekeken.

Ook zitten er wat tips in over hoe en wat met een bug out.

Dus ik vind het zeker de moeite waard om de lap tekst te lezen.

Heel goed artikel inderdaad. Bedankt voor het delen. Sluit goed aan bij een aantal punten waar we het in ons groepje nu over hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gister compleet mijn rugzak opnieuw bepakt.

Ik heb wel de beslissing gemaakt dat ik de low alpine sting voorlopig niet gebruik als INCH.

Maar nu een Deuter 35 liter tas (als BOB).

Omdat ik denk ik toch in veel (bijna allen) scenario's zal moeten gaan lopen.

Hierbij weet ik zelf dat het met mijn oude plan bijna zeker weet dat het me niet zal lukken.

Aangezien mijn oude tas rond de 15 kg zat.

Ik zag dat niet zitten om daarmee te lopen.

 

Nu heb ik ervaring genoeg om te weten welke spullen ik nodig heb om mezelf staande te houden tijdens mijn Bug out.

Ik heb ook erg kritisch gekeken naar de spullen die ik in de tas heb gestopt.

Nu zit mijn tas vol genoeg om minimaal 3 dagen te kunnen lopen.

En de minimale spullen die ik nodig zou hebben.

Mijn tas zit nu rond de 7kg incl winterslaapzak, slaapmat en tarp.

 

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik het exacte gewicht niet kan zeggen omdat ik geen wegschaal heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...

Bug out.

 

Vissen willen niet bijten. De fazant krijg je niet geschoten en vliegt voor je voeten weg.

Het bos is nat. Je spieren zijn stijf. Meel van eikels maken kost veel tijd en water.

Overbevolkt, geen plek.

 

Armoei troef. Geen kans/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Steeds positief blijven. Na een regenbui komt de zon weer. 
 

Vissen vangen lukt me ook nog niet zo goed en een wegvliegende fazant zul je meer meemaken dan dat je er een vangt. 
Allengeluk staat het bos nog vol eetbare planten zoals paardenbloem en klaverzuring, er zijn ook veel knoppen van bomen eetbaar en zelfs wormen en kever soep is best voedzaam. 
 

Van de eikels zou ik eerder koffie maken, das best lekker. 
 

Een voorraad multivitamine, ginseng, maca, knoflook etc neemt niet veel plaats in en extra energie en weerstand kan bij een SHTF scenario altijd van pas komen. 
 

Ik zoek zelf ook nog wat meer goede info over eetbare planten in Noord Europa, kent iemand nog een link naar wat goede pdf fIles? 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, T.A.P. zei:

Steeds positief blijven. Na een regenbui komt de zon weer. 
 

Vissen vangen lukt me ook nog niet zo goed en een wegvliegende fazant zul je meer meemaken dan dat je er een vangt. 
Allengeluk staat het bos nog vol eetbare planten zoals paardenbloem en klaverzuring, er zijn ook veel knoppen van bomen eetbaar en zelfs wormen en kever soep is best voedzaam. 
 

Van de eikels zou ik eerder koffie maken, das best lekker. 
 

Een voorraad multivitamine, ginseng, maca, knoflook etc neemt niet veel plaats in en extra energie en weerstand kan bij een SHTF scenario altijd van pas komen. 
 

Ik zoek zelf ook nog wat meer goede info over eetbare planten in Noord Europa, kent iemand nog een link naar wat goede pdf fIles? 

Met aardig wat werk is van eikels ook meel te maken waar je weer koekjes of brood van kunt bakken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...