Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Op zoek naar viruspreventie-producten, waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

http://www.omroepbrabant.nl/?news/229431702/Grote+uitslaande+brand+bij+bedrijf+Remondis+Argentia+in+Moerdijk.aspx

MOERDIJK - Aan de Middenweg in Moerdijk is dinsdagmiddag een grote brand uitgebroken bij het bedrijf Remondis Argentia. Dat meldt de brandweer. Volgens eerste meldingen ging er een ontploffing aan de brand vooraf. Meer informatie volgt.
  • Leuk 2

Deze post delen

Gast Peerke

Wow, daar werkt een vriend van mij. Even sms-en of hij niks mankeert.

Deze post delen

Gast Peerke

Remondis recyclet zilverhoudend afval. Het probleem van afval is dat je nooit de exacte samenstelling weet, en bij mengen ongewenste chemische reacties optreden.

(heb een tijdje bij van Gansewinkel op het lab. gewerkt, dus ben er bekend mee)

Ik zie in het noord oosten net boven de grond een lichtgrijze laag voorbij trekken, anders dan de rest van de bewolking ...

@Communicator

Gaan de sirenes al om de bevolking te waarschuwen ? Het kan geen kwaad om ramen en deuren te sluiten, en eventuele ventilatie UIT te schakelen.

En vergeet omroep Brabant niet aan te zetten...

Deze post delen

Remondis Argentia recyclet waardevolle stoffen uit gevaarlijk afval afkomstig van drukkerijen, fotolabs, tandartspraktijken, ziekenhuizen en de industrie.

Brandweer adviseert via twitter om uit de rook te blijven.

Nog geen alarmmeldignen gehoord, maar ik zit dan ook niet in de windstraal.

Zojuist opgeschaalt naar GRIP 2

Deze post delen

Gast Peerke

Hier loeiden net ook de brandweersirenes.

16:33:46 12-05-15 melding alert PRIO 1 GRIP 2 6897 9904 REMONDIS ARGENTIA HAVEN M391 MIDDENWEG 7 MOERDIJK (M112) BR INDUS/AGR(INC: 09) (GRBR)

Gelukkig zit ik net uit de baan van de wind.

(Nog geen respons van mijn vriend ..., misschien even wat anders aan zijn kop)

Deze post delen

Gast Peerke

Op de foto uit mijn slaapkamer is te zien hoe de grijze rook voorbij trekt...

IMG_0583.jpg.649b70122a3afd290697781f56185db3.jpg

Deze post delen

Gast Peerke

De rookontwikkeling lijkt alleen maar toe te nemen ...

IMG_0584.jpg.828d1b4d771dcbb74edfc250f20a4483.jpg

Deze post delen

Snelweg A17 dicht

De snelweg A17 langs Moerdijk is afgesloten. De Verkeersinformatiedienst geeft wel het dringende advies om de weg te mijden vanwege de rook. Verkeer wordt omgeleid bij knooppunt Noordhoek.

Deze post delen

De risicocurve ziet er zo uit:

[ATTACH=CONFIG]18333[/ATTACH]

Ze verwerken inderdaad veel zilverhoudend materiaal, met name de fixeervloeistoffen van (foto)ontwikkelbaden; in het verleden heb ik veel zaken met ze gedaan. De ontploffingen schijnen het gevolg te zijn van geëxplodeerde gasflessen.

• Leuk 1

Deze post delen

metingen hebben nog geen duidelijk gegeven volgens de burgemeester. 1 slachtoffer is per helikopter afgevoerd met brandwonden.

Er is een NL-Alert verstuurd. ruim een uur na de brand.

Veiligheids systemen bij omliggende bedrijven zijn zover ik heb kunnen horen ook geactiveerd om de werknemers op de hoogte te stellen.

Deze post delen

Het gebied waar de rook voorbij trekt:

CE0FpNiWMAAQ-mA.png

De wind waait overigens wel heel wisselend. Hij heeft een groot deel van het begin van de avond/einde van de middag, richting het noord/oosten gestaan (richting Dordrecht).

Zelf op blijven letten denk ik zo - via applicaties die zich meer specifiek richten op windrichting (Weer & Zo, WindAlert), aangezien wolken op buienrader een meer algemene richting aangeven.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...