Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Op zoek naar viruspreventie-producten, waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Het is niet voor niets dat mer dan 50% van de bewoners zich laat uitkopen daar. Mijn schoonvader heeft de laatste 6 jaar voor zijn pensioen op Shell Moerdijk gewerkt. Die gaf aan dat als het daar echt mis gaat, dat de hele wijde omtrek weg wordt gevaagd.

Deze post delen

Het is niet voor niets dat mer dan 50% van de bewoners zich laat uitkopen daar. Mijn schoonvader heeft de laatste 6 jaar voor zijn pensioen op Shell Moerdijk gewerkt. Die gaf aan dat als het daar echt mis gaat, dat de hele wijde omtrek weg wordt gevaagd.

Zei hij ook in welke straal? Is dat te achterhalen?

Deze post delen

Zei hij ook in welke straal? Is dat te achterhalen?

Het dorp Moerdijk in ieder geval, maar de giftige dampen, rook en dergelijke kan afhankelijk van de wind\neerslag etc. wel binnen een straal van 25 km grote problemen veroorzaken.

Overigens zijn de veiligheidsregels bij de Shell heel erg streng en deze worden over het algemeen goed nageleefd. Murphy's Law of menselijke fouten kunnen je altijd treffen.

Zo zit R,dam ook op een tijdbom met Pernis naast de deur. Het is dan ook niet voor niets dat wij hier op termijn weg willen.

Deze post delen

Zo dacht ik ook al @Wonderland
is tot nu toe altijd al zo geweest.

Toen net het nieuwe luchtalarm werd gelanceerd werd er verteld dat deze ook op bepaalde plaatsen alleen kon worden toegepast. Bijvoorbeeld een grote brand in een dorp. De overheid zou dat in de omgeving daar het luchtalarm laten afgaan zodat iedereen de tv aan zou zetten enz.

In delen van Noord-Holland waar ik toen woonden is er nooit een luchtalarm afgegaan. Wel het hele korps met auto door de buurt via de megafoon omroepen om ramen en deuren te sluiten.

Beloven, zeggen, overhalen, manipuleren. Nooit doen wat ze zeggen ;)

Deze post delen

Gast Heksenboot
En zojuist wordt op de radio het advies gegeven dat als je roetdeeltjes hebt aangeraakt je beter even je handen kan wassen. Maar is helemaal niet gevaarlijk verder hoor.

En er bestaan alleen maar zichtbare roetdeeltjes, dus niks om je zorgen over te maken.

Echt waar.

Deze post delen

Gast Heksenboot

Ja, inderdaad.

Ik heb wel eens een meeting georganiseerd, om te kijken of jullie nou wel echt waren, in plaats van computerprogramma's.

even on topic voor de gein:

In een stad, gewoon dagelijks, stikt het van de fijnstof. (mooie pun he? :p )

Moet je eens voor de gein met zo'n vette prepperlamp, 's nacht recht omhoog schijnen.

Kijk dan eens in de lichtstraal.

Dat adem je dagelijks in. ( 's nachts ook waarschijnlijk)

En dan heb je nu roet, dat je niet eens op je huid mag krijgen, direct in je longen.

Beginnen sommige mensen nu al te vermoeden waar die stofkapjes voor dienen?

Of wat de zin is van verhuizen, als de sodemieter de stad uit, met dat doolhof van straten, waar alle "lucht" blijft hangen?

ugh!

Deze post delen

Of wat de zin is van verhuizen, als de sodemieter de stad uit, met dat doolhof van straten, waar alle "lucht" blijft hangen?

ugh!

Dit is de voornaamste reden dat ik op het Gooise Matras ben gaan wonen, weinig tot geen zware industrie en veel bos en hei.. alleen nacht treinen met chemicalien van onvoorstelbare lengtes die richting Enschede naar Duitsland rijden :(

Deze post delen

Gast Heksenboot
Dit is de voornaamste reden dat ik op het Gooise Matras ben gaan wonen, weinig tot geen zware industrie en veel bos en hei.. alleen nacht treinen met chemicalien van onvoorstelbare lengtes die richting Enschede naar Duitsland rijden :(

eh...

snelwegen?

beroepsvaart?

Ik noem maar wat.

Die treinen zijn ook eng.

Kom naar Drenthe. :p

Deze post delen

Gast Heksenboot
Lol, al die dingen om je leven gezonder te maken. Ik blijf gewoon bij mijn ouders. Gewoon geen keus!;-)

Ik heb 50 jaar in Den Haag gewoond.

1 van de grootste stinksteden ter wereld (en niet alleen qua luchtvervuiling).

Maar zodra je de kans krijgt, raad ik je aan de frisse lucht op te zoeken.

Ik ben van mijn chronische stadhoestje af, maar de schade die je oploopt, moet je altijd maar afwachten.

Deze post delen

Ik heb 50 jaar in Den Haag gewoond.

1 van de grootste stinksteden ter wereld (en niet alleen qua luchtvervuiling).

Maar zodra je de kans krijgt, raad ik je aan de frisse lucht op te zoeken.

Ik ben van mijn chronische stadhoestje af, maar de schade die je oploopt, moet je altijd maar afwachten.

Ik ben dat ook zeker van plan. Misschien permanent een inwoner worden van de Grote BOL!;-)

CtM

Deze post delen

Gast Heksenboot
Ik ben dat ook zeker van plan. Misschien permanent een inwoner worden van de Grote BOL!;-)

CtM

:)

Welke regio zit je ook al weer?

edit:

doe verder pm, anders vliegen we off topic

Deze post delen

http://nos.nl/artikel/656623-nlalert-moerdijk-was-laat.html

Gisteravond was er op sociale media ook discussie over de manier waarop het tv-programma Knevel & Van de Brink (geen) aandacht besteedde aan de explosies en de daaropvolgende brand in Moerdijk. Sommigen vroegen zich af of het programma wel live werd uitgezonden.

Tijs van den Brink reageerde vanochtend. Volgens de presentator werd hij tijdens de uitzending op de hoogte gebracht van de gebeurtenissen in Moerdijk. Hij maakte toen zelf de afweging om het nog niet te melden, omdat er zich geen persoonlijke ongelukken hadden voorgedaan.

Burgemeester Klijs van Moerdijk vertelde vanmorgen op de persconferentie dat in een straal van tien kilometer rond Shell-Moerdijk een sms-alarm is verspreid.

Er is geen luchtalarm afgegeven, omdat er "geen aanwijzingen waren dat er gevaarlijke stoffen in de lucht zouden komen", aldus Klijs.

Dit is toch geweldig nieuws of niet??? Het alarm systeem werkt te laat, er waren geen aanwijzingen voor gevaarlijke stoffen. Hoezo geen aanwijzingen??? als er brand is en zeker bij Shell, dan kan het bijna niet anders dan dat het serieus gevaarlijk kan zijn of worden. En die vd Brink is helemaal een flapdrol: hij vond het pas nieuws als er persoonlijke ongelukken waren... Hallo! Het is de Moerdijk!! als ik dat woord al lees gaat m'n hartslag iets omhoog...

Nee, ik weet weer waarom ik dit forum waardeer, dat ik me bewezen zorgen maak net als jullie. Onze media en onze overheid kan het niet en snapt het niet, en is zich geheel niet bewust van hun verantwoordelijkeid voor landgenoten. Dus moeten we het zelf doen. Hier zijn mensen veel bewuster van de mogelijke gevaren en wat welke actie zinvol is.

Moerdijk en de rest van Nederland, sluit uw ramen en deuren en gaat u maar lekker slapen, misschien word u toch wakker met hoofdpijn en longklachten, en anders heeft u eeuwige rust. Want een prio 1 nieuwsbericht, een luchtalarm of een tijdige NL -Alert kan er niet vanaf! :mad:

zo, dat moest er even uit :o ... anders ontplof ik :p

Deze post delen

Er waren ook tweets van mensen die niet wisten wat ze nu doen moesten. Ramen dicht of niet... Kunnen we nu serieus niet meer zelf bedenken dat als er rook aankomt je je ramen ff dicht doet?

Deze post delen

Gisteravond was er op sociale media ook discussie over de manier waarop het tv-programma Knevel & Van de Brink (geen) aandacht besteedde aan de explosies en de daaropvolgende brand in Moerdijk. Sommigen vroegen zich af of het programma wel live werd uitgezonden.

Tijs van den Brink reageerde vanochtend. Volgens de presentator werd hij tijdens de uitzending op de hoogte gebracht van de gebeurtenissen in Moerdijk. Hij maakte toen zelf de afweging om het nog niet te melden, omdat er zich geen persoonlijke ongelukken hadden voorgedaan.

Burgemeester Klijs van Moerdijk vertelde vanmorgen op de persconferentie dat in een straal van tien kilometer rond Shell-Moerdijk een sms-alarm is verspreid.

Er is geen luchtalarm afgegeven, omdat er "geen aanwijzingen waren dat er gevaarlijke stoffen in de lucht zouden komen", aldus Klijs.

Dit is toch geweldig nieuws of niet??? Het alarm systeem werkt te laat, er waren geen aanwijzingen voor gevaarlijke stoffen. Hoezo geen aanwijzingen??? als er brand is en zeker bij Shell, dan kan het bijna niet anders dan dat het serieus gevaarlijk kan zijn of worden. En die vd Brink is helemaal een flapdrol: hij vond het pas nieuws als er persoonlijke ongelukken waren... Hallo! Het is de Moerdijk!! als ik dat woord al lees gaat m'n hartslag iets omhoog...

Nee, ik weet weer waarom ik dit forum waardeer, dat ik me bewezen zorgen maak net als jullie. Onze media en onze overheid kan het niet en snapt het niet, en is zich geheel niet bewust van hun verantwoordelijkeid voor landgenoten. Dus moeten we het zelf doen. Hier zijn mensen veel bewuster van de mogelijke gevaren en wat welke actie zinvol is.

Moerdijk en de rest van Nederland, sluit uw ramen en deuren en gaat u maar lekker slapen, misschien word u toch wakker met hoofdpijn en longklachten, en anders heeft u eeuwige rust. Want een prio 1 nieuwsbericht, een luchtalarm of een tijdige NL -Alert kan er niet vanaf! :mad:

Hihi, boem!

Deze post delen

Gast Heksenboot

. amen.

Deze post delen

Er waren ook tweets van mensen die niet wisten wat ze nu doen moesten. Ramen dicht of niet... Kunnen we nu serieus niet meer zelf bedenken dat als er rook aankomt je je ramen ff dicht doet?

Ha ha een schapen doe het raam dicht app bestaat er volgens mij niet nee. Duhus..

Wat een kolder dat hele nl alert trouwens: krijgen we dan ook code oranje als er weer een decimeterje water( met of zonder kleur-geur- of smaakstoffen)naar beneden komt!

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...