Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
schreef DickBerts:

Kwartiertje geleden uit mijn bed gevallen (niet vanwege explosie Moerdijk). Preppers.nl blijkt met vlag en wimpel de beste informatiebron. Kleine toevoeging nog;

Shell is bezig met groot onderhoud aan de installaties in Moerdijk;

Deze post delen

Kwartiertje geleden uit mijn bed gevallen (niet vanwege explosie Moerdijk). Preppers.nl blijkt met vlag en wimpel de beste informatiebron.

Omroep Brabant mag zich met recht een goede rampenzender noemen... ze verslaan dit incident fantastisch!

http://www.omroepbrabant.nl/?news/2120991093/LIVEBLOG+gigantische+brand+bij+Shell+Moerdijk.aspx

Deze post delen

Momenteel flinke rook ontwikkelling van mijn laatste sigaret!

Iedereen bedankt, Highway gaat slapen :)

Deze post delen

RSOE EDIS heeft hier geen melding van.

Er is geen direct gevaar voor de volksgezondheid volgens de persconferentie. De substantie die neerslaat bevat geen gevaarlijke stoffen

Deze post delen

schreef Communicator:
RSOE EDIS heeft hier geen melding van.

Er is geen direct gevaar voor de volksgezondheid volgens de persconferentie. De substantie die neerslaat bevat geen gevaarlijke 

Deze post delen

Voor de zekerheid maar even een vriend in Lekkerkerk gemeld dat ie ff z'n ramen moet dichtdoen. Zal wel geen schadelijke stof zijn, maar wind is zijn kant een beetje op en hij heeft 2 kleine kinderen en een derde op komst dus...

Deze post delen

De verbranding van de stof ethyl-benzeen kan geirriteerde ogen en luchtwegen opleveren. Deze klachten verdwijnen op korte termijn.

Deze post delen

De stress bij de aanwezige hulpdiensten lijkt verminderd. Hopelijk komen we er goed van af. Volgens de gemeente moerdijk is het niet te vergelijken met chemiePack van 2011

Deze post delen

Nou, Ik zal m'n telefoon eens op geluid zetten vannacht. Als er dan nog een alert komt ergens van (mail of van ons eigen dingetje) hoor ik 't wel. Bijna 0200 dus ik ga maar 's naar m'n nest.

Dank weer voor de uitstekende info voorziening allemaal, en voor degenen die in de buurt wonen, wees voorzichtig!

Hier nog even de foto's in een album:

https://www.flickr.com/photos/omroepbrabant/sets/72157644590209658/

Deze post delen

Vreemd genoeg kan ik niets terugvinden van de GRIP 3 meldingen in mijn logfiles van het p2000 systeem. Dit betekend dus dat mijn huidige test opzet niet betrouwbaar genoeg is (RTL USB Dongle). Zucht ... ik ga morgen kijken wat hier de oorzaak van is. Het systeem draait momenteel al zo'n 2 weken onafgebroken. Het kan zijn dat die usb stick dat helemaal niet grappig vind, en na verloop van tijd gaat afwijken van de frequentie...

Deze post delen

De reden van de brand: De explosies waren bij een reactorvat op de raffinaderij. Het vat werd onderhouden en was daarom niet in gebruik. Volgens Klijs is het vat ingestort, waarbij een vloeistof vrijkwam. Dat zou tot de ontploffing hebben geleid, maar de precieze oorzaak is niet bekend.

Deze post delen

Gast ghostwhiper

Ik kan nog niets vinden dat het sein Brand meester gegeven is.

Is er inmiddels al iets bekend of het uit is of Nog Brand?

Deze post delen

Kwartiertje geleden uit mijn bed gevallen (niet vanwege explosie Moerdijk). Preppers.nl blijkt met vlag en wimpel de beste informatiebron. Kleine toevoeging nog;

Shell is bezig met groot onderhoud aan de installaties in Moerdijk;

http://www.shell.nl/nld/aboutshell/shell-businesses/moerdijk/news/2014/start-onderhoud-bij-shell-moerdijk.html

Dat vind ik nog het mooiste: na mijn eerste post volgden de updates inclusief aanvullende info zich zó snel op, dat het monitoren van klassieke media onnodig was. We hebben het goed gedaan! Met name @Communicator was lekker op dreef.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...