Ga naar inhoud
GENEGEERD

Imker kweekt bijen die parasiet opruimen


Gast

Aanbevolen berichten

Imker kweekt bijen die parasiet opruimen

Imker Noël De Schrijver uit Schepdaal is er na jaren werk in geslaagd bijenvolken te kweken die de varroamijt de baas kunnen. Die parasiet is één van de grote schuldigen van de grote bijensterfte die sinds een paar jaar de hele soort teistert.

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-dilbeek/imker-kweekt-bijen-die-parasiet-opruimen-a2393735/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hopen dat het gaat werken!

 

Probeer de bijtjes nu op alle manieren te helpen. Met dank aan de tip van @Heksenboot gisteren lag een bijtje in de tuin helemaal stil op de grond en bewoog niet eens toen ik er met mn grote neus dichtbij aankwam om te kijken. Gelijk wat honing gepakt en het tegen zn neusje aangedrukt. De lange lebber kwam er gelijk uit en enkele minuten later was ie weer op weg!:D

 

Plus de braam die ik in de tuib heb staan die verschrikkelijk veel produceert is een hotspot geworden voor allerlei bijtjes, prachtig om te zien hoeveel er dan gelijk bij komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Imker kweekt bijen die parasiet opruimen

Imker Noël De Schrijver uit Schepdaal is er na jaren werk in geslaagd bijenvolken te kweken die de varroamijt de baas kunnen. Die parasiet is één van de grote schuldigen van de grote bijensterfte die sinds een paar jaar de hele soort teistert.

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-dilbeek/imker-kweekt-bijen-die-parasiet-opruimen-a2393735/

 

FANTASTISCH NIEUWS!

 

ben misschien wat overenthousiast maar ik ben er echt superblij mee.

 

nu nog maar hopen dat landerijen dit ook gaan gebruiken.

 

maar nu ben ik echt heel blij mee. ( opgelucht ) alles is nog niet hiermee verholpen maar dit is een hele fijne stap in de goede richting!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopen dat het gaat werken!

 

Probeer de bijtjes nu op alle manieren te helpen. Met dank aan de tip van @Heksenboot gisteren lag een bijtje in de tuin helemaal stil op de grond en bewoog niet eens toen ik er met mn grote neus dichtbij aankwam om te kijken. Gelijk wat honing gepakt en het tegen zn neusje aangedrukt. De lange lebber kwam er gelijk uit en enkele minuten later was ie weer op weg!:D

 

Plus de braam die ik in de tuib heb staan die verschrikkelijk veel produceert is een hotspot geworden voor allerlei bijtjes, prachtig om te zien hoeveel er dan gelijk bij komen.

 

ja ik ken het gevoel, ik had een mooie lavendelstruik die razend polulair was. maar die heeft mijn moeder op de verkeerde manier of op het verkeerde moment gesnoeid, in elk geval nu doet hij het niet zo goed meer, sterker nog, het is een los zittende stronk en de bast bladdert eraf, heb weinig hoop erop dat hij het volgend jaar wel gaat doen :(

 

maar goed, nu is er weer ruimte voor een rozenstruik, de lavendel stond namelijk precies bij het klimraster wat bedoelt was voor rozen, maar dat was echt een VIP plek dus hij groeide enorm goed, en het rook heerlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in de regio groeien de Lupines als onkruid (letterlijk). Er staan er alleen al in mijn tuin honderden, misschien wel duizenden. Het is een drukte met af- en aanvliegende bijtjes en hommels, erg gezellig om te zien!

 

Goed om te lezen dat er nu vooruitgang lijkt te zitten in 't bijen-probleem, zonder deze ijverige beestjes komen we toch echt stevig in de problemen! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Hopen dat het gaat werken!

 

Probeer de bijtjes nu op alle manieren te helpen. Met dank aan de tip van @Heksenboot gisteren lag een bijtje in de tuin helemaal stil op de grond en bewoog niet eens toen ik er met mn grote neus dichtbij aankwam om te kijken. Gelijk wat honing gepakt en het tegen zn neusje aangedrukt. De lange lebber kwam er gelijk uit en enkele minuten later was ie weer op weg!:D

 

Plus de braam die ik in de tuib heb staan die verschrikkelijk veel produceert is een hotspot geworden voor allerlei bijtjes, prachtig om te zien hoeveel er dan gelijk bij komen.

 

Leuk he? :)

 

Bah, vanochtend kwam ik allemaal dode hommels tegen.

De gemeente spuit daar nog als vanouds Roundup. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

FANTASTISCH NIEUWS!

 

ben misschien wat overenthousiast maar ik ben er echt superblij mee.

 

nu nog maar hopen dat landerijen dit ook gaan gebruiken.

 

maar nu ben ik echt heel blij mee. ( opgelucht ) alles is nog niet hiermee verholpen maar dit is een hele fijne stap in de goede richting!

 

Mijn reactie op dit nieuws is van vergelijkbare aard.

 

FANTASTISCH NIEUWS!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...