Ga naar inhoud
GENEGEERD

Genetisch gemanipuleerd voedsel (GMO); is het nog te vermijden?


JJ&A

Aanbevolen berichten

Ephemera

 

27-12-2010, 06:57

Ik heb een keer een documentaire gezien over die zaden van dat bedrijf Monsanto. Wat een verschrikkelijk scenario als dat op onze markt, op ons land en op ons bord terecht komt!

 

Er waren boeren in de VS die compleet geruïneerd werden door Monsanto omdat die zaden, die ze helemaal niet wilden!, door de wind of door vogelpoep op hun land terecht waren gekomen. Dan kwam Monsanto met zijn 'zaadpolitie' en dan werden ze aangeklaagd. Om iets waar zij helemaal niets aan hadden kunnen doen om het te vermijden. En de gewassen die besmet waren met dat gemanipuleerde zaad leverde hen nu niet bepaald een betere oogst op. Bovendien brengt het gezondheidsrisico's voor de consumenten met zich mee.

 

Op basis van onderzoek naar de data van Monsanto-testen naar de veiligheid van haar genetisch gemanipuleerde maïs, kwam de Committee of Research and Information on Genetic Engineering van de universiteiten van Caen en Rouen tot de conclusie dat Monsanto-maïs nadelige effecten heeft op de gezondheid. Consumptie van de maïssoorten Mon 810, Mon 863 en NK 603 leidt onder meer tot nadelige gevolgen voor de lever, nieren en het hart. Deze maïssoorten zijn goedgekeurd door de gezondheidsautoriteiten in onder meer Europa en Amerika. (wikipedia)

 

 

In Europa heeft Monsanto productiefaciliteiten in Antwerpen en Gent en een onderzoekscentrum in Waver. Ze zijn dus al dichtbij en nog maar een paar stapjes verwijderd van het verzieken (letterlijk) van onze gewassen, onze gezondheid en die van onze kinderen.

 

Het is ongelooflijk wat boeren en consumenten letterlijk door de strot geduwd krijgen. Omwille van de financiële winst van een bedrijf als Monsanto.

 

http://forum.viva.nl/forum/actueel/genetisch-gemanipuleerd-voedsel/list_messages/100840/1

 

Snoeptomaatjes en paprikaatjes hmmm lekkerrrrrr.

 

looklikemerel

 

27-12-2010, 10:13

Monsanto zit ook al in Nederland, heeft vorig jaar namelijk,

De Ruiter is Reeds overgenomen, een zaadveredelingsbedrijf. Daarmee komt het wel heel dichtbij...Ik ken iemand die daar na haar studie is gaan werken, voor de overname, maar die is er gewoon gebleven en is bijzonder positief over Monsanto...bizar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Tja, het wordt niet voor niets MonSatan genoemd.

 

Deze fijne vrienden zijn verantwoordelijk voor Roundup, Glyfosaat en andere smerige teringrommel die in theorie ongevaarlijk is, maar in de praktijk toch wat anders blijkt te werken.

 

Maar ja, de uitvinders van Agento Orange (ja, Monsanto dus) hebben altijd al het beste met de mensheid voor gehad...

Link naar reactie
Delen op andere sites

eh...... Monsanto..... een landbouwbedrijf dat smerige rommel maakt zoals hierbiven vermeld.

en heeft meegewerkt aan niet al te fraaie projecten zoals bv het Manhattan project.

Boeren die hun Gmo's per ongeluk op hun land krijgen doordat een buur die heeft gezaaid worden aangeklaagd voor illegaal gebruik en patent schending door speciale afdelingen van monsanto.

werknemers die in de rivier waar monsanto afval in loost vallen hebben na 15 min hepatitis achtige symptomen......

en die monsanto rommel tsja..... ratten eten er niet van

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verbouw je dus biologische mais, staat de wind net van de kant waar gentechmais staat bloeien... reken maar dat je bio mais wordt bestoven, dat hou je dus niet tegen en dat is een groot gevaar voor alle biologische land- en tuinbouw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verbouw je dus biologische mais, staat de wind net van de kant waar gentechmais staat bloeien... reken maar dat je bio mais wordt bestoven, dat hou je dus niet tegen en dat is een groot gevaar voor alle biologische land- en tuinbouw.

 

Yup, en on top of it heb jij als boer dan een groot probleem, want dan komt er een Monsanto-meneertje, die onderzoekt jouw mais, komt tot de conclusie dat je Monsanto-mais hebt en dan kan jij Monsanto dus een klap geld betalen aangezien zij het alleenrecht op die teringtroep hebben.

 

Het hele Monsanto-gebeuren is volgens mij gewoon simpelweg te groot om te bevatten, het past niet in de belevingsmensen. Mensen horen over GMO's en denken dan "oh dat wil ik niet" en gaan dan protesteren. Anderen lezen wat over roundup en denken "nou ja, die troep zou verboden moeten worden!" en gaan dan protesteren. Maar volgens mij zijn er heel, heel weinig mensen die de ware omvang van Monsanto zien en begrijpen, die zien hoe fucked up het werkelijk is, die zien dat Monsanto HEEL wat meer is dan een smerig landbouwbedrijf, en de mensen die het wel zien dringen niet door tot de rest, omdat het simpelweg niet te bevatten is.

 

Dit artikel vind ik altijd wel een mooie eye-opener:

Monsanto’s Dirty Dozen: The 12 Most Awful Products Made By Monsanto

 

Dan zie je dus: ze zitten echt overal, hun troep zit echt overal. Dit gaat zo enorm veel verder dan die GMO-troep, wat op zichzelf al meer dan erg genoeg is.

 

Overigens snap ik niet zo goed waarom dit niet gewoon in een van de al bestaande topics over Monsanto geplaatst is, @mods?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yup, en on top of it heb jij als boer dan een groot probleem, want dan komt er een Monsanto-meneertje, die onderzoekt jouw mais, komt tot de conclusie dat je Monsanto-mais hebt en dan kan jij Monsanto dus een klap geld betalen aangezien zij het alleenrecht op die teringtroep hebben.

 

Het hele Monsanto-gebeuren is volgens mij gewoon simpelweg te groot om te bevatten, het past niet in de belevingsmensen. Mensen horen over GMO's en denken dan "oh dat wil ik niet" en gaan dan protesteren. Anderen lezen wat over roundup en denken "nou ja, die troep zou verboden moeten worden!" en gaan dan protesteren. Maar volgens mij zijn er heel, heel weinig mensen die de ware omvang van Monsanto zien en begrijpen, die zien hoe fucked up het werkelijk is, die zien dat Monsanto HEEL wat meer is dan een smerig landbouwbedrijf, en de mensen die het wel zien dringen niet door tot de rest, omdat het simpelweg niet te bevatten is.

 

Dit artikel vind ik altijd wel een mooie eye-opener:

Monsanto’s Dirty Dozen: The 12 Most Awful Products Made By Monsanto

 

Dan zie je dus: ze zitten echt overal, hun troep zit echt overal. Dit gaat zo enorm veel verder dan die GMO-troep, wat op zichzelf al meer dan erg genoeg is.

 

Overigens snap ik niet zo goed waarom dit niet gewoon in een van de al bestaande topics over Monsanto geplaatst is, @mods?

inderdaad , Monsanto bezit 80% van de gepatenteerde GMO's en vele ander biotech en farma bedrijven

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Monsanto, naar bedrijf idd.

 

Maar GMO's zijn niet per definitie schadelijk. Het proces van selectief kweken van gewassen wordt versneld door het DNA direct te reguleren, iets dat anders vanzelf was gebeurd door kunstmatige selectie in de evolutie van het gewas.

 

Het wordt alleen een probleem als er een organisatie achter zit die gezondheidsrisico's niet in acht neemt bij de producten (hoe dan ook verkregen, GMO of kunstmatige selectie) die ze op de markt zetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben tegen gmo als dat betekent dat er een grotere hoeveelheid gif gebruikt wordt, als de macht over het voedsel bij de fabrikant komt te liggen en het zaad doelbewust onvruchtbaar is. Er zijn vast nog meer redenen, maar daar kom ik nu op de vroege ochtend even niet op (heb vakantie :-) )

Wat mij wel een goed idee lijkt is om bananen genetisch iets aan te passen. De meest gegeten bananensoort, de Cavendish wordt op steeds meer plekken in de wereld ziek door Een bodemschimmel. Er zijn resistente bananensoorten. Als daar nu eens genen van in de Cavendish bananen komen, lijkt dat me een prima idee. Bananen zijn in veel landen basisvoedsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...