Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zilveren munten

streetblues
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Als je Google gebruikt is er een site, waar op staat hoeveel gram zilver er in een munt zit. Dit is per jaartal verschillend. Dan kan je uitrekenen hoeveel gram je in totaal hebt,Of er nog een andere waarde aan zit geen idee eigenlijk

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie

Hoi,

ik ben nieuw op dit forum en hoop dat jullie mij een idee kunnen geven.

Ik ben in bezit van een 100-tal zilveren muntstukken van 1 en 2,5 gulden.

Kan er iemand mij zeggen of deze nog enige waarde hebben buiten de zilverprijs natuurlijk.

Bedankt

Ik neem even aan dat je dit ooit gekocht hebt als "junk zilver", dus bijvoorbeeld een kilo aan Nederlands zilvergeld?

Als dat zo is kun je er van uit gaan dat de munten geen verzamelwaarde hebben maar alleen hun zilverwaarde.

Als het zilveren munten zijn die bijvoorbeeld ooit zijn opgespaard door een grootouder dan zou het kunnen dat er jaartallen tussen zitten die gewild zijn en dan zijn er wellicht verzamelaars die er iets meer voor hebben, ook afhankelijk van de conditie waarin de munten zijn (niet schoonmaken!)

Op deze website kun je via het jaartal een indruk krijgen wat de munten waard zijn, als het een zeldzamere munt is geeft de website dit aan:

http://www.zilverenguldens.info/waarde/

Link naar reactie

Hoi,

ik ben nieuw op dit forum en hoop dat jullie mij een idee kunnen geven.

Ik ben in bezit van een 100-tal zilveren muntstukken van 1 en 2,5 gulden.

Kan er iemand mij zeggen of deze nog enige waarde hebben buiten de zilverprijs natuurlijk.

Zijn zeker wat waard.

Zelf al gegoogled op jaartal en muntnaam en zilvergehalte?

Gewoon bewaren!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...