Ga naar inhoud
GENEGEERD

Boogje aangeschaft..


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@wiskers @Geert , in plaats van een ''vingerlapje'' kun je ook zoiets maken

ReleasesBB-2-.jpg.3b42bd721478b092c4aebca64614f03c.jpg

 

ReleasesJ.jpg.b51b3e27b9aeecf13ee26659f97464d1.jpg

 

ik heb deze even gemaakt , gewoon van een stukje plastic om zoiets uit te proberen en het werkt erg goed moet ik zeggen :rolleyes:

Het is even wennen bij het schieten maar het spaart zonder meer je vingertoppen ( het boogje wat ik nu heb ,daarvan is de pees erg dun en voelt scherp aan

en gaf zere vingertoppen na een poosje schieten zodat deze simpele ''release'' een goede uitkomst was)

 

DSCF8830.jpg.b72e447e30d908847d8fdfec3eeb5acc.jpg

 

uitleg hoe je met zoiets schiet geeft deze man keurig netjes :)

gr will

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@wiskers

 

prachtige boog, stikjaloers ;). ik ben zelf nog steeds aan het kijken hoe ik er eentje zelf kan maken ( heb wel filmpjes gezien maar betwijfel of sommige onderdelen ook in NL te krijgen zijn aangezien we hier niet de keten "home depot" hebben :rolleyes: ) en natuurlijk hoe ik het mijn moeder ga voorleggen, dat word denk ik nog het moeilijkst, ze had er al moeite mee dat mijn broertje een kruisboog met van die plakpijltjes wilde kopen. en stond al te griezelen bij het idee dat ik en mijn oom met zijn luchtbuks zouden gaan schieten ;)

 

en @Wafels, die nagel ziet eruit of hij aan het ingroeien is

 

mooi ding trouwens wel. heb met gym weleens geschoten ( en toen was ik meteen verkocht ) en na een paar schoten voelde ik mijn vingertoppen al gloeien. ik was ook niet veel gewend maar als het makkelijker kan moet men dat gewoon doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@konijn als je zelf een boog wilt maken , kijk dan eens op youtube (en internet) om een boog van PVC buis te maken , dit kun je goedkoop kopen en

het maken van een PVC boog is veel makkelijker dan het maken van een houten / samengestelde boog

(er is wel informatie te krijgen om een boog zelf te maken : http://home.planet.nl/~veen0804/ : en of hout kopen of zoeken in het bos maar het

valt niet mee en je zult eerst het hout goed moeten laten drogen

 

En nee die nagel groeit niet in hoor ;) (ik mis gewoon een paar stukjes vingertop :p)

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wafels

 

ja die PVC boog maar ik weet niet of in Nederland wel die fiberglass stokken te koop zijn.

 

heb ook iemand in mijn klas gehad die met het slimme idee kwam om een klein boompje om te zagen en daar een boog uit te maken, na anderhalf jaar ofzo was ze eindelijk klaar :rolleyes:.

maar wij hebben neit genoeg ruimte om zo'n project zo lang te laten liggen, dan zouden wij eht uit ruimtegebrek maar weggooien. maar daarom was ik dus ook voor zo'n pvc aan het kijken, zal toch amar weer goed gaan rondkijken voor de onderdelen, bedankt

 

en die stukjes vingertop zijn niet toevallig tijdens het boogschieten gesneuveld toch? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wafels

 

ja die PVC boog maar ik weet niet of in Nederland wel die fiberglass stokken te koop zijn.

 

heb ook iemand in mijn klas gehad die met het slimme idee kwam om een klein boompje om te zagen en daar een boog uit te maken, na anderhalf jaar ofzo was ze eindelijk klaar :rolleyes:.

maar wij hebben neit genoeg ruimte om zo'n project zo lang te laten liggen, dan zouden wij eht uit ruimtegebrek maar weggooien. maar daarom was ik dus ook voor zo'n pvc aan het kijken, zal toch amar weer goed gaan rondkijken voor de onderdelen, bedankt

 

en die stukjes vingertop zijn niet toevallig tijdens het boogschieten gesneuveld toch? ;)

 

Valt wel mee hoor, een paar dagen werk en je hebt echt een leuke boog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ipv Finger Tabs of je vingers in te tapen kan je ook eens kijken naar een setje Finger Savers, dat is een stukje rubber wat om de pees heen gaat.

Word in de VS veel gebruikt met Bowfishing.

Ik heb ze besteld om me vriendin aan het schieten te krijgen, maar vind ze zelf ook erg handig.

 

 

IMG_20150131_145440.jpg.a945646a524148be4dbb107788a63fec.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ipv Finger Tabs of je vingers in te tapen kan je ook eens kijken naar een setje Finger Savers, dat is een stukje rubber wat om de pees heen gaat.

Word in de VS veel gebruikt met Bowfishing.

Ik heb ze besteld om me vriendin aan het schieten te krijgen, maar vind ze zelf ook erg handig.

 

 

IMG_20150131_145440.jpg.a945646a524148be4dbb107788a63fec.jpg

 

 

Voor bowfishing wordt er op gemiddeld 5 meter geschoten. die vinger savers zijn goed daarvoor maar voor afstanden van 20 meter en meer gaat dit ten koste van de nauwkeurigheid.

 

Een simpel leder lapje van 2-3 mm dikte dat je rond je middelvinger hangt werkt imo voor schutters zonder eelt op de vingers het beste die het 'gevoel met de pees' willen behouden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad @carismo als je niet wilt tapen is zo'n lapje een goed alternatief.. Ik heb er ook een voor als ik snel even wil schieten...

Overigens schiet ik zonder de balansen en het vizier, ik wil het liefst zo basic mogelijk met de boog werken.

 

Ik zag deze ook nog langskomen.. hieronder. Is dat iets voor @Nickx ? Lijkt me een leuk knutselprojektje..

 

boogje.jpg.67dbf71c6945e104ec30994311c6081b.jpg

 

boogje2.jpg.bbecaf108951212c843253c2c71253d9.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als ik klaar ben met verhuizen zal ik er een maken....maak ik er meteen 1 voor jou als je dat leuk vind

(Kan dus even duren )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...