Ga naar inhoud
GENEGEERD

SHTF bus


Dauntless

Aanbevolen berichten

Ik ben het met @tom666 eens en hanteer voor mijzelf de KISS methode : KEEP IT SIMPLE stupid... Dus ik rijd wat ik zelf kan onderhouden, in dit geval een Santa Fe op benzine..

Alle andere opties vallen wat mij betreft af, zeker in NL waar je financieel leegloopt op de wegenbelasting en de brandstof.... Eerder had ik ook een Santa Fe op diesel, fijne bak maar de kosten van de wegenbelasting werden me veel te hoog, dit gaat beter...

Voila , zo is het .

Probeer maar eens een band van een vrachtwagen van de velg te halen daar in een bol ergens in een bos....veel geluk toegewenst.

Het feit dat hier ook gesproken wordt dat gordels niet nodig zijn??? Je reinste onzin natuurlijk. Het is genoeg bewezen dat een gordel ALTIJD moet en als je dat nu nog niet doorhebt dan schort er wat vrees ik.

 

Zoals @wiskers zegt , koop of gebruik een voertuig dat je kent , waar je van kan leren en waar onderdelen te vervangen zijn zelfs op een moeilijke plaats.

Onderdelen die niet zwaar zijn want zelfs een autoband van een velg halen met een koevoet vraagt oefening en heel velen zullen de eerste keer 100% zeker falen.

Het is makkelijk te zeggen van dit of dat voertuig en het ziet er allemaal wel ''cool '' en stoer uit en Mad Max zou het ook nog leuk vinden maar wake up boys and girls , in het echt is het net iets anders en veel moeilijker dan gedacht.

Preppen houdt ook in dat je je materiaal zelf kan herstellen , niet dat je een monteur meeneemt op jouw reis na een shtf of eender wat. Als je morgen daar staat met je wagen moet je ten minste kunnen proberen zelf de herstelling uit te voeren in de mate van het mogelijke en dan is enige basiskennis heel zeker van toepassing. En dit spreekt eigenlijk op alles. Nu is het een voorbeeld van een wagen maar kan evengoed even wat zijn dat moet gefixed worden.

Dus daar eerst de focus leggen lijkt mij zeker veel verstandiger dan te dromen over zaken die je heel zeker in moeilijkheden gaan brengen.

Met zn allen op de bus naar de bol ? Hopelijk kom je dan niks erg tegen of anders zijn zn allen direct afgeschreven en is er geen kans meer . Zo zie je maar dat over deze zaken nog lang niet genoeg is nagedacht en dit naar mijn denken meer en veel meer organisatie vraagt en doordachte plannen die REALISTISCH haalbaar zijn .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Voila , zo is het .

Probeer maar eens een band van een vrachtwagen van de velg te halen daar in een bol ergens in een bos....veel geluk toegewenst.

Het feit dat hier ook gesproken wordt dat gordels niet nodig zijn??? Je reinste onzin natuurlijk. Het is genoeg bewezen dat een gordel ALTIJD moet en als je dat nu nog niet doorhebt dan schort er wat vrees ik.

 

..........

 

 

Goed gesproken. Eindelijk een verstandig antwoord.

 

Even olie op het vuur: bij de winter nunspeet meeting las ik dat enkelen niet konden komen omdat het koud was en sneeuwde ! Zegt genoeg denk ik.

 

(Overigens niet persoonlik etc bedoeld, maar als wake up call)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed gesproken. Eindelijk een verstandig antwoord.

 

Even olie op het vuur: bij de winter nunspeet meeting las ik dat enkelen niet konden komen omdat het koud was en sneeuwde ! Zegt genoeg denk ik.

 

(Overigens niet persoonlik etc bedoeld, maar als wake up call)

 

Inderdaad , als sneeuw je al tegenhoud ....

En nogmaals bezint eer ge begint.

@wiskers

Alles is mogelijk om te bouwen , zeker de ouwe rotten onder ons kunnen dit maar of ze handig zijn, hmmm ik zie me maar weinig terrein doen met dergelijk voertuig.

Ik blijf toch liever bij mijn Jeep Wrangler plan . Ik hoop eind september meer nieuws daaromtrent te kunnen posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tom666 je hebt helemaal gelijk, dit absurde ding vond ik wel aardig passend in de discussie gezien de vehikels die voorbij gekomen zijn... persoonlijk houd ik hier niet van en vind het ronduit stom om hiermee rond te rijden...

 

Het lijkt natuurlijk wel iets om planeet X met te gaan verkennen. Of je kan er een moderne BEN HUR met gaan spelen :)

 

ben-hur.jpg.17ae0156821945529af7891f71950933.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom gordels een issue zijn en ik ze altijd omdoe, zelfs voor 500 meter.

 

In een oververmoeide staat ben ik met 30 per uur tegen een betonblok aangereden. Onder 50 km/u werken airbags niet.

Dus ik hing in de gordels, terwijl ik zonder gordels met mijn koppie tegen de voorruit aan zou zijn geknald.

De halve voorkant van een Toyota Corolla station lag in de puin. Baas was niet blij.

 

Toen ik eens foto's moest maken, zat er een dame achter de balie, met haar nek ik een corset.

Zij had een botsing meegemaakt, zonder haar gordels aan. Ze had een whiplash, en vreselijk pijn en een verminderde beweeglijkheid.

 

Dus, bij deze mijn waarschuwing, voor de dombo's hier op dit forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar een goede oude bus afdanken is ook niet nodig er is een (rijdende) BOL van te maken.

In de link zie je foto's hoe het kan worden. Het voordeel is dat het van hout en vergelijkbaar materiaal is gebouwd.

Dus geen metaal wat toch wel wat meer gereedschap en vakmanschap vereist.

 

Op volgende klikken op de link voor de foto's

 

Het zal denk ik onder de Campers vallen met rijbewijs C (vrachtauto of Bus).

 

[ATTACH=CONFIG]19614[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

[quote=Kciroj;370549

Nice deze; met gordel!!! :)

Valt deze ook onder vrachtauto rijbewijs zeker?

Weegt 2950 Kg rijklaar dus is te rijden met rijbewijs B in die toestand.

Maar je mag dan nog maar 550kg laden.

 

Maximale lading is niet vermeld dus als hij gekeurd is tot en met 3500 kg geld het bovenstaande.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...