Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Longmen

Zilveren munten uitverkocht

Recommended Posts

Zilveren munten raken overal uitverkocht. Makers van zilver munten kunnen ze niet meer leveren vanwege de enorme vraag door de problemen in Griekenland en de daling van zilverkoers. Beleggers vluchten bij dalende aandelenbeurzen in goud en zilver.

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/24250653/__Zilveren_munten_uitverkocht_na_Griekse_sores__.html?utm_source=t.co&utm_medium=referral&utm_campaign=twitterfeed

http://www.shtfplan.com/headline-news/imminent-u-s-mint-to-suspend-sale-of-silver-eagles-demand-for-physical-silver-is-exploding_07072015

http://www.cnbc.com/id/102815693

PS. Zoveel heb ik toch niet gekocht vandaag..... ;-)

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

En dan te bedenken dat de prijzen van zilver en goud al maanden nagenoeg hetzelfde staat (stabiel maar veul te laag). Ik ga liever voor goud\zilver baren dan munten. Waarom de hoofdprijs betalen als het niet hoeft?:confused: En op zilver btw betalen, dan moet je wel eerst een flinke koerswinst maken voordat je dat eruit hebt.

Deze post delen

zolang er maar genoeg chroom-vanadium en carbide beschikbaar blijft vind ik het allemaal prima. :-)

die vind ik namelijk een veel interessantere investering dat je hele leven lang op blijft brengen..

Deze post delen

En dan te bedenken dat de prijzen van zilver en goud al maanden nagenoeg hetzelfde staat (stabiel maar veul te laag). Ik ga liever voor goud\zilver baren dan munten. Waarom de hoofdprijs betalen als het niet hoeft?:confused: En op zilver btw betalen, dan moet je wel eerst een flinke koerswinst maken voordat je dat eruit hebt.

Op munten geldt de margeregeling op baren betaal je btw.

Deze post delen

@Longmen,

Ook ik kreeg deze nieuwsbrief van een leverancier.

https://app.klantenbinder2.nl/ref/mail/online/2170/51066/19e622a910adb634c57c32ee

Dan moet je maar denken dat ze de afgelopen periode goed aan de munten hebben verdiend.:p

Tja, ook ik kreeg afgelopen week maar de helft van de bestelde munten binnen. Niet aan te slepen blijkbaar. Overigens wel logisch als je kijkt naar de economische ontwikkelingen (onrust en onzekerheid op de financiële markten) van de afgelopen maanden.

Deze post delen

Complete BS... De Eagles zijn lastig, al de rest is vrij vlot leverbaar... Rond het verlof begint ieder jaar het verhaaltje van tekorten in de hoop van een self fulfilling prophecy te zijn...

Kijk naar de cyclische prijs van Zilver en je weet genoeg. Er is NOG geen zilver tekort. De dag dat de prijs ervan plots onverwacht lang stijgt, dan gaat dat wel gebeuren, omdat iedereen dan

er op wil speculeren dat het NOG harder stijgt en dan gaat het dak er af... Koop gewoon een beetje telkens als de prijs laag is en trek je van de rest niets aan, ALS je geld over hebt...

Ik wens iedereen die luxe positie.

• Leuk 1

Deze post delen

Dank je wel.

En vergeet niet om er een kruiwagen bij te kopen, dan krijg je ze ook nog vervoerd want dat zilver weegt ongelooflijk veel.

• Leuk 1

Deze post delen

En vergeet niet om er een kruiwagen bij te kopen, dan krijg je ze ook nog vervoerd want dat zilver weegt ongelooflijk veel.

Veel?

Het weegt nog steeds iets van 31.1 gram per ounce-munt.

Wat bedoel je precies?

En als we het over veel hebben: wat is genoeg zilver?

Deze post delen

Veel?

Het weegt nog steeds iets van 31.1 gram per ounce-munt.

Wat bedoel je precies?

50 munten is ongeveer: een fles frisdrank van 1,5 liter of 3 blikken van 0,5 liter. Als je dat een hele dag mee moet zeulen, ben je het op een gegeven moment wel zat. Bij een dagje uit drink je die fles/blikjes wel leeg en wordt je tas steeds lichter. Die munten blijven hangen.

Deze post delen

En als we het over veel hebben: wat is genoeg zilver?
Ik zou het niet weten, maar als er iemand er wil weggeven, ben ik kandidaat. ;)

Deze post delen

Zat aanbieders maar hebben ze bv de Silver Eagle op voorraad?? In NL bijna niet meer te krijgen.

Dan zijn toch niet alle zilveren munten uitverkocht zoals je in de titel zet?

Je had dan beter deze titel kunnen gebruiken: "In het hele kleine landje genaamd Nederland zijn de Silver Eagles uitverkocht, voor de rest is alles nog te koop".

Ik zie nog lang geen schaarste.

Greener

Deze post delen

Zie je wel, ik dacht altijd al dat een kilo zilver zwaarder was dan een kilo goud....:cool:

Deze post delen

Op munten geldt de margeregeling op baren betaal je btw.

Wat ik me dan afvraag, als ik als privepersoon een blok zilver verkoop aan een zakelijke handelaar dan koopt die handelaar dat als margeartikel in, waardoor het bij de volgende verkoop ook een margeartikel zou zijn.

(Er van uitgaande dat hij het niet aan een andere handelaar met kvk in de EU doorverkoopt.)

Of is er een uitzondering in de margeregeling voor edelmetalen?

Edit: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/bijzondere_regelingen/margeregeling/wat_zijn_margegoederen/wanneer_de_margeregeling_niet_toepassen

Handelt u in edele metalen en stenen?

De margeregeling geldt niet voor onbewerkte edele metalen en onbewerkte edelstenen.

Deze post delen

Wat ik me dan afvraag, als ik als privepersoon een blok zilver verkoop aan een zakelijke handelaar dan koopt die handelaar dat als margeartikel in, waardoor het bij de volgende verkoop ook een margeartikel zou zijn.

(Er van uitgaande dat hij het niet aan een andere handelaar met kvk in de EU doorverkoopt.)

Of is er een uitzondering in de margeregeling voor edelmetalen?

Een handelaar verkoopt aan een particulier voor zilveren muntgeld via de marge regeling, aan een andere handelaar of andere btw plichtige

gewoon met btw. Tussen particulieren is er geen 'regeling' want dat is en particuliere handeling. Bij inkoop door een handelaar van een particulier, maakt het niet uit, bij de verkoopt geldt weer btw op de marge...

Voor baren is er altijd BTW over het volledige bedrag.

Deze post delen

Een handelaar verkoopt aan een particulier voor zilveren muntgeld via de marge regeling, aan een andere handelaar of andere btw plichtige

gewoon met btw. Tussen particulieren is er geen 'regeling' want dat is en particuliere handeling. Bij inkoop door een handelaar van een particulier, maakt het niet uit, bij de verkoopt geldt weer btw op de marge...

Je rekent alleen BTW bij een handelaar in dezelfde EU provincie, bij export naar een zakelijke klant in bv Duitsland doe je dat niet waardoor een NL margeartikel in DE weer gewoon een BTW artikel wordt.

Maar zie mijn edit, ook zilver of een gegoten staaf van welk metaal dan ook is altijd een margeartikel mits ooit een keer ingekocht van een particulier en daarna binnen NL gebleven.

Deze post delen

Dan zijn toch niet alle zilveren munten uitverkocht zoals je in de titel zet?

Je had dan beter deze titel kunnen gebruiken: "In het hele kleine landje genaamd Nederland zijn de Silver Eagles uitverkocht, voor de rest is alles nog te koop".

Ik zie nog lang geen schaarste.

Greener

'Raken' uitverkocht had ik er dan van kunnen maken. De Silver Eagles zijn nagenoeg niet meer aan te schaffen. De Maple Leafs volgen.

Deze post delen

'Raken' uitverkocht had ik er dan van kunnen maken. De Silver Eagles zijn nagenoeg niet meer aan te schaffen. De Maple Leafs volgen.
Dan koop je toch een ander 'merk'... ?

Deze post delen

De 2 genoemde zijn wereldwijd verhandelbaar en hebben een zilvergehalte van 999/1000.
Philarmonikers ook..

Deze post delen

Ik ga voor de meest zuivere, De Maple Leaf heeft een zilvergehalte van 99,99% puur zilver en is daarmee de meest zuivere zilveren beleggingsmunt.

Edit: Zie ook dit topic: http://preppers.nl/forum/threads/8420-Wat-is-de-puurste-vorm-van-zilver-kopen?p=205393&viewfull=1#post205393

Grappig dat er in je link staat: je moet je niet blindstaren op de zuiverheid.

Dat was ook mijn gedachte achter je redenatie om maples te kopen.

Hoe dan ook, je koopt het dus je prept. Thumbs up.

Greener

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...