Ga naar inhoud
GENEGEERD

Op zoek naar een compacte (folding) zaag


Longmen

Aanbevolen berichten

Voor mijn uitrusting ben ik op zoek naar een compacte (folding) zaag. Nu heb ik er diverse op bv Ebay gezien maar ik weet niet waar ik op moet letten. Zijn er specificaties die van belang zijn? Staalsoort? Minimale lengte?

 

Voorbeelden:

 

Bahco 396 Lap Laplander Folding Pruning Saw

[ATTACH=CONFIG]19533[/ATTACH]

 

Wolverine Folding Saw

[ATTACH=CONFIG]19534[/ATTACH]

 

Compact Folding Saw Survival

9f1d478c-43d4-414b-aaa1-305cfc07d4a2_zpsmus9pqt9.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Zoek je kwaliteit? Ga voor een Silky Pocketboy of Gomboy. iets duurder dan de bahco z'n geld dubbel en dik waard.

 

Draai 'Silky' eens door de zoekmachine hier en je zal minstens 2 reviews vinden

 

Wel meer dan 2 reviews :o

 

Dank voor de tip. Iets duurder is geen probleem want ik betaal graag voor kwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mijn uitrusting ben ik op zoek naar een compacte (folding) zaag. Nu heb ik er diverse op bv Ebay gezien maar ik weet niet waar ik op moet letten. Zijn er specificaties die van belang zijn? Staalsoort? Minimale lengte?

 

Ik heb hiermee niet zoveel ervaring. Wat betreft de lengte zou ik denk ik gaan voor de langst mogelijke. Hoe korter de (hand)zaag is, hoe langer het duurt voor je een stuk hout hebt doorgezaagd. Verder lijkt de Bahco mij prima, ik weet dat aannemers daar altijd mee werken. Verder zijn al dit soort zagen prima voor zaagwerk. Alleen als je heel precies wilt werken of wilt zagen in andere materialen dan hout is het van belang om goed op het type zaagblad te letten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bahco laplander is een beetje the go to opvouwbare zaag tegenwoordig.

 

Silky vind ik een erg sterke uitdager, zeker qua comfort van het handvat.

Met mijn beperkte kennis (youtube based) zijn de zaagbladen van de silky toch iets beter ontworpen...

 

En qua prijs / kwaliteit, die dingen gaan allemaal tussen 30 en 80 Euro, naargelang waar je wat koopt...

Als je denkt een echte zaag nodig te hebben, ga dan niet voor het kleinste model... Als een klein zaagje voldoet, gebruik dat op je Leatherman... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...