Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zorg te duur? Hier vind je de declaraties van Topziekenhuisbestuurders

Longmen
 Share

Recommended Posts

Bestuurders van academische ziekenhuizen declareren dure wijnen, sterrenrestaurants, snoepreisjes, sneeuwketting en dolfijnentrip. De researchredactie van RTL Nieuws onderzocht hun declaraties. Daaruit blijkt dat ze declaratieregels omzeilen door te overnachten in hotelkamers met prijzen ver boven de afgesproken norm.

Hier vind je alle declaraties (in PDF) van topziekenhuisbestuurders: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/hier-vind-je-alle-declaraties-van-topziekenhuisbestuurders

Algemene Topic: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/declaraties-topziekenhuizen

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Sneeuwkettingen? Is toch logisch? De vele dagen in 't jaar dat er een dik pak sneeuw valt in NL moet Wouter de Boskabouter natuurlijk wel naar z'n werk kunnen. Niet dat 'ie zelf sneeuwkettingen op z'n auto gaat zetten, da's teveel werk en veel te koud met die sneeuw, hij belt wel een taxi...

Link naar reactie

jaaaaaa......maar......de overheid werkt dit zelf in de hand....

eerst pakken ze een deel van je salaris

dan mag je bepaalde dingen declareren

dus binnen de wet doe je dat

Ik declareer mijn papier voor de printer

de koffiebonen

de nota (van gesprek wat ik had met een accountant met een kopje koffie in café Babbels)

spuitjes

verbandjes

bepaalde kosten van mijn auto....

en ga zo maar door.

Het probleem is niet zozeer die mannen die declareren, het probleem is de overheid die dit faciliteert, zelfs toejuicht!

Mijn accountant vraagt de bonnen op van mijn mijn mobiele abonnement. En van de internet aansluiting en TV thuis.

Immers, dat is nodig voor mijn werk. En TV kijken is belangrijk om 'bij' te blijven. Die kosten zijn aftrekbaar....

Nou declareer ik geen etentjes, maar het zou kunnen. En als ik twee keer per week een vergadering met een hapje doe, wat ga ik dan doen?

Ga ik dan telkens naar 'Frituur van Fred'? Natuurlijk niet, zeker niet als de belastingdienst meebetaalt.

“The state is that great fiction by which everyone tries to live at the expense of everyone else.” ― Frédéric Bastiat

De staat / overheid is dus de boosdoener. Weg met de staat!

Link naar reactie

Sneeuwkettingen? Is toch logisch? De vele dagen in 't jaar dat er een dik pak sneeuw valt in NL moet Wouter de Boskabouter natuurlijk wel naar z'n werk kunnen. Niet dat 'ie zelf sneeuwkettingen op z'n auto gaat zetten, da's teveel werk en veel te koud met die sneeuw, hij belt wel een taxi...

Als je de PDF wilt lezen van de declaraties van het VUMC (Wouter Bos) over 2014 mag je wel een avondje uittrekken. Maar liefst 153 pagina's: http://www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/content/documents/2015/07/07/VUmcdec.pdf

Link naar reactie

Het VU MC heeft gereageerd op de declatie(s), waaronder sneeuwkettingen, van oud minister Wouter Bos:

Yeah right, bij iedere lease bak zitten standaard sneeuwkettingen? Kom op zeg, als je liegt laat het dan tenminste nog een beetje geloofwaardig overkomen.

Maar goed, het verbaasd mij niets dat er weer een PVDA graaier zo in het nieuws komt

Gaan jullie je nu echt druk maken om een paar sneeuwkettingen? Niets beters te doen? Kijk even naar het grote geheel.

En @phtvs, tendentieuze opmerking, dat een PVDA graaier op deze manier in het nieuws komt, dat zogenaamde graaien komt voor bij elke partij of organisatie.

Link naar reactie

Gaan jullie je nu echt druk maken om een paar sneeuwkettingen? Niets beters te doen?

Dus... jij maakt je druk om waar wij ons druk om maken? Dat is beter?

De sneeuwkettingen waren gewoon makkelijk omdat 't in de tekst stond, alsof ik zin heb om een PDF van 5 miljoen pagina's te lezen.. ik heb wel wat beters te doen! :p

• Leuk 1
Link naar reactie

Werkloze 900 euro om rond te komen.

Werknemer 1300 euro om te overleven.

Militair 1400 eur om zn leven te riskeren.

Brandweerman 1800 euro om een leven te redden.

Leraar 1600 euro om voor te bereiden op het leven.

Geneesheer 2200 euro om ons in leven te houden.

Minister 18.000 euro om het leven van iedereen naar de klote te helpen.

Zo duidelijk.

• Leuk 1
Link naar reactie

Gaan jullie je nu echt druk maken om een paar sneeuwkettingen? Niets beters te doen? Kijk even naar het grote geheel.

En @phtvs, tendentieuze opmerking, dat een PVDA graaier op deze manier in het nieuws komt, dat zogenaamde graaien komt voor bij elke partij of organisatie.

Je mist blijkbaar het punt in deze hele discussie. Het gaat namelijk om het principe!

Jaren lang word de burger verteldt dat de zorgkosten de pan uitrijzen. De premies zijn keer op keer fors verhoogd, de eigen bijdrage is gestegen tot een punt waarop het voor velen niet meer betaalbaar is. En nog lopen de zorgverzekeraars en de politiek te janken dat de zorgkosten te hoog zijn. Dit kabinet heeft plannen om de eigen bijdrage nog verder te laten stijgen.

En dan komen er een stel asociale bestuurders die denken dat ze zo geweldig zijn en declareren voor duizenden euro's aan wijn, champagne en sneeuwkettingen? Dit soort tuig mogen ze van mij op zwart zaad zetten voor een jaar. Laat ze maar eens voelen hoe het is voor mensen met een normaal inkomen om iedere eurocent om te moeten draaien om rond te kunnen komen en de zorgpremies op te hoesten.

Dat het hier ook nog eens gaat om een PVDA graaier die nota bene zelf voorstellen deed om dit graaigedrag aan te pakken, is zuur voor al die mensen die maand na maand krom liggen. Met zo'n inkomen en dan de gemeenschap op laten draaien voor je sneeuwkettingen die je duidelijk alleen nodig hebt voor je eigen wintersport vakantie, is triest, bij het onbeschofte af zo triest!

Link naar reactie

Je mist blijkbaar het punt in deze hele discussie. Het gaat namelijk om het principe!

Jaren lang word de burger verteldt dat de zorgkosten de pan uitrijzen. De premies zijn keer op keer fors verhoogd, de eigen bijdrage is gestegen tot een punt waarop het voor velen niet meer betaalbaar is. En nog lopen de zorgverzekeraars en de politiek te janken dat de zorgkosten te hoog zijn. Dit kabinet heeft plannen om de eigen bijdrage nog verder te laten stijgen.

En dan komen er een stel asociale bestuurders die denken dat ze zo geweldig zijn en declareren voor duizenden euro's aan wijn, champagne en sneeuwkettingen? Dit soort tuig mogen ze van mij op zwart zaad zetten voor een jaar. Laat ze maar eens voelen hoe het is voor mensen met een normaal inkomen om iedere eurocent om te moeten draaien om rond te kunnen komen en de zorgpremies op te hoesten.

Dat het hier ook nog eens gaat om een PVDA graaier die nota bene zelf voorstellen deed om dit graaigedrag aan te pakken, is zuur voor al die mensen die maand na maand krom liggen. Met zo'n inkomen en dan de gemeenschap op laten draaien voor je sneeuwkettingen die je duidelijk alleen nodig hebt voor je eigen wintersport vakantie, is triest, bij het onbeschofte af zo triest!

Chapeau! Heb ik niets aan toe te voegen.

Link naar reactie

Werkloze 900 euro om rond te komen.

Werknemer 1300 euro om te overleven.

Militair 1400 eur om zn leven te riskeren.

Brandweerman 1800 euro om een leven te redden.

Leraar 1600 euro om voor te bereiden op het leven.

Geneesheer 2200 euro om ons in leven te houden.

Minister 18.000 euro om het leven van iedereen naar de klote te helpen.

Zo duidelijk.

Asielzoeker kost 36000 per jaar maar volgens de politiek leveren ze ook wat op.:rolleyes: Waarvan een groot deel ziektekosten. Zorg kan best betaalbaar blijven door efficiënter te werken, minder onnodige kosten te maken, minder bestuurslagen, betere IT, betere onderhandelingen met de medicijnen maffia, onnodige reserves verzekeraars terug naar de betaler en alle graaiers eruit.

Daarnaast wil ik heel graag weten hoeveel ik betaal voor mensen die niet verzekerd zijn (vluchtelingen, oostblokkers, junks, criminelen en iedereen die niet zelf premie betaald). Waarom? Gewoon omdat de premie dan behoorlijk omlaag kan. Laten ze dat geld maar uit een ander potje betalen of een speciale belasting voor al dit soort semi-sociale voorzieningen.

Actueel vanwege Griekenland

[video=youtube;Ypw2j-Brko0]

Bovendien

Ik heb directeuren meegemaakt die een auto kochten en alle denkbare opties wilden. Ze gingen op zakenreis en kochten met de creditcard van de zaak van alles en nog wat, maar dat waren private instellingen. Hoewel sommigen zijn genationaliseerd.:( Ik denk dat de mensen met de macht het gewoon misbruiken, gewoon omdat het kan.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...