Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Belangrijk] ICE (In Case of Emergency) Smartphones


Aanbevolen berichten

En je doet het waarschijnlijk, net als ik, altijd al verkeerd!

 

Telefoonnummers in je gsm markeren met de letters ICE. zodat men weet wie ze moeten bellen in geval van nood. Zo deed ik het altijd... Maar ja, als je de telefoon hebt vergrendeld met een pin, patroon of fingerprint, dan kunnen hulpdiensten die nummers sowieso niet inkijken. Daar is dus schijnbaar over nagedacht... let op!

 

Instellen ICE in je Android Toestel

 

 

  • Open je contactenlijst
  • Zoek je contactpersoon die bij een noodgeval gebeld moet worden
  • Wijzig deze contactpersoon (klik op het potloodje)
  • Scroll naar onder, en je ziet "Groepen" staan. klik daar op.
  • Zet een vinkje bij "ICE - Contacten bij nood".
  • Klaar!
  • Dit kan je voor meerdere contacten doen.
  • Aanvullend kan je deze ICE contacten instellen in het noodnummerscherm door op de grote plus te klikken.

 

ICE contacten opzoeken in een GSM

In het startscherm van elk Android toestel vind je "Noodoproep" Druk daar op en schuif op het scherm opzij , of houd langdurig ingedrukt.

Nu verschijnt er een toetsenbord. Onderaan vind je een contactpersonen icoon met een zwaailampje.

Als je daar op klikt krijg je de ICE contactpersonen te zien.

Nog makkelijker is het als je de grote plussen die je daar ook vindt vult met de ICE contactpersonen.

 


Op deze manier kunnen alle hulpdiensten, en voortaan jij nu ook, bij een ongeval ICE contacten opzoeken in een Android toestel.

Mocht iemand deze procedure weten voor de Iphone, dan vul ik deze graag aan!

 

Met dank aan mijn broer, die mij hierop wees en aan de hand van zijn webartikel is deze post tot stand gekomen.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Communicator

LET OP! Bij de instellingen van ICE-contacten is het (bij mij in ieder geval) niet automatisch toegestaan dat deze personen ook gebeld mogen worden vanuit het vergrendelingsscherm, ze zijn standaard alleen zichtbaar! Ga naar instellingen van ICE en vink het vakje "Bellen inschakelen in ICE" aan.

 

Dit geldt voor een Andriod.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas werkt dat nog niet voor elke android telefoon. Waarschijnlijk heb jij een samsung. Ik heb een htc en daar bestaat die optie nog niet.

 

Same here. Ik heb dan ook gewoon een briefje in m'n portomonnee met SOS in het rood erop met daarom de medicatie die ik gebruik, m'n bloedgroep, noodnummer etc etc...

 

Nu kan het met al die crap die ik dagelijks bij me heb als EDC wel even duren voordat ze dat vinden dus hopen dat ze eerst in de portomonee kijken O.o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede tips!

 

Ik heb het meteen ingeschakeld toen, als ik me niet vergis, @Stuudje hier op wees voor SC Veluwezoom. Meteen ook bij de telefoon van dochterlief gedaan, en m'n ouders geadviseerd (of nou ja, meegedeeld eigenlijk gewoon) het zelfde te doen.

Dit zijn van die dingen die super belangrijk (kunnen) zijn, maar vaak over het hoofd gezien worden, dus goed dat hier aandacht aan besteed wordt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt met de HTC natuurlijk een wallpaper maken met wat noodinformatie erop en die als lockscreen wallpaper gebruiken. Niet ideaal maar....

Wilde het net zeggen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...