Ga naar inhoud
GENEGEERD

Spaargeld omzetten in dollars en thuis bewaren ?

Gast tom666
 Share

Recommended Posts

Nu de Griekse impasse een hoogtepunt bereikt en de NEEN stemmen aan het winnen zijn zit een Grexit er dik in.

Geruchten gaan de ronde dat mensen met wat spaarcenten op de bank zo een 30% zullen verliezen. Zie het voorbeeld van Cyprus.

Zulke taferelen kunnen hier ook gaan komen eens in de toekomst andere staten gaan volgen .

België en wellicht ook Nederland hebben een staatsschuld om U tegen te zeggen;

Het beetje spaargeld in het binnenland op de bank laten staan wordt nu wel heel erg gevaarlijk me dunkt.

Een deel kan worden gebruikt om bepaalde goederen aan te kopen maar het overblijvende is te gevaarlijk geworden om op de bank te laten staan omdat we niet weten wat de toekomst brengt.

Euro' s gaan opslaan lijkt me niet meer veilig want wat zijn ze na een crisis nog waard ?

Is het dan niet beter om de Euro ' s om te gaan zetten in dollars?

Deze munt zal alleszins langer overleven dan de Euro vrees ik .

Ik las al gelijk denkende berichten op een paar nieuwssites en ben er sterk over gaan nadenken .

Omzetten in edelmetalen wil ik niet.

Overzetten naar buitenlandse banken , daar ben ik te klein voor .

Eén zaak is zeker denk ik, in tegenstelling tot eerdere gedachten die ik had is mijn spaargeld in geen 100 jaar nog veilig op de bank.

Het gewone loon , het inkomen wordt gewoon gestort op de rekening. Dat kan niet anders in België , je mag geen loon cash uitbetaald krijgen om zwart geld tegen te gaan maar dat wordt toch gebruikt om de maandelijkse rekeningen te betalen.

Een idee .....

euro.png.769aa2b48dab81d2c4349bddf25561ca.png dollar.jpg.bfa576377962684339b43e4909d081a7.jpg

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Waar zijn de bewijzen waarop je jezelf staaft ? Ik zie de Dollar nog niet snel te verdwijnen.

Bewijzen heb ik niet, maar er zijn redenen genoeg waarom de dollar het niet vanzelfsprekend langer zal uithouden dan de Euro.

De Mike weet waarover hij spreekt: http://hiddensecretsofmoney.com/videos Het is niet omdat jij iets niet ziet, dat het er niet is...

Bijna ALLE wezenlijk belangrijke zaken of dingen in ons leven kan je niet ZIEN... wel het resultaat van de aanwezigheid, maar ik wijk af.

Wil je je geld in een andere munt steken, steek ze dan in Zwitserse als je persé wilt.

Link naar reactie

Eten zeker maar ik kan niet al mn spaarcentjes aan eten gaan hangen he , het appeltje voor de dorst moet er ook nog steeds zijn.

Ondanks alle narigheid zie ik de euro niet snel verdwenen. Indien je per se je risico wilt spreiden zou ik een deel omwisselen in CHF of USD. De verliezen ags wisselkoersen heb je voor lief te nemen. De hegemonie van de USA ligt achter haar dat zie ik ook wel maar jij en ik gaan eerder onderuit dan de dollar of de CHF.

Link naar reactie

Je kunt ook denken aan duurzame artikelen die steeds duurder worden zoals een (veer) luchtbuks van Duitse kwaliteit (Diana, Weihrauch) een oldtimer brommer of andere verzamel objecten. Handgereedschap om een blokhut te bouwen, dus antiek gereedschap.

En zo is er vast nog wel meer te verzinnen.

Link naar reactie

Je kunt ook denken aan duurzame artikelen die steeds duurder worden zoals een (veer) luchtbuks van Duitse kwaliteit (Diana, Weihrauch) een oldtimer brommer of andere verzamel objecten. Handgereedschap om een blokhut te bouwen, dus antiek gereedschap.

Maar of dat waarde behoud oplevert (en ja geld an sich doet dat ook niet) weet je pas wanneer je het verkoopt.

Link naar reactie

Mijn loods staat vol met van die dingen .

Link naar reactie

Mijn loods staat vol met van die dingen .

Heb je er ook een Vespa Ape tussen staan? Die blijven ook erg waardevast. Oldtimer brommers die ook waardevast zijn; Zundapp. Kreidler, Yamaha Honda en een Mooie Batavus (alle modellen schakel uitvoering). Maar de Vespa Ciao in mooie staat blijft ook waardevast.

Link naar reactie

Hahah die @Tom

De meeste van die zaken heb ik al. Een heel erg goede , heel sterke luchtbuks . Gereedschap ? Je wil niet weten wat ik allemaal heb , ik kan een huis bouwen met al mn handgereedschap en ja zonder elektriciteit.

Een oude brommer..heb ik gehad en verkocht. Ik heb een hele tijd oude Flandria's opgeknapt en Zünndap motoren. Nu geen zin meer in. Nu staat enkel het welzijn van mijn gezin bovenaan.

Maar je hebt gelijk. Het zijn belangrijke zaken die een mens in huis moet hebben.

Ik ben nu aan het rondkijken om een chalet in de Ardennen te kopen. Het aanbod is enorm voor relatief weinig geld en het is de bol bij uitstek voor mij op amper , 1,5 a 2 uur rijden.

Link naar reactie

Ik ben nu aan het rondkijken om een chalet in de Ardennen te kopen. Het aanbod is enorm voor relatief weinig geld en het is de bol bij uitstek voor mij op amper , 1,5 a 2 uur rijden.

Toevallig vorig weekend nog in de buurt van Charleroi geweest. Verbaast me nog steeds wat je daar op het platteland in dorpjes kan kopen.

Link naar reactie

@Tom ik heb hier een mobilet uit 1947 met origineel houten voorwil . Een flandria uit 1967 hand geschakeld. Veel onderdelen van zundap glo en sacks . Dinsdag mag ik een cady halen bouwjaar weet ik nog niet .

Ne Cady , heel leuk om aan te sleutelen en nog beter als je hem zo goedkoop mogelijk op de kop kan tikken.

De Zündap die ik had was een veldslag. Ik heb de boit helemaal uit elkaar gehaald , daar zat een tandwiel met gebroken tand in waardoor die niet meer in 2e Vitesse ging; Was heel leuk om te doen. Schakeling 3 vitessen aan het handvat. En rijden , man man die brommers gingen als een speer. De Flandria ben ik bij de testrit keihard op mijn bek gegaan aan dik 90km/u . Een hond sta over , ontwijken en de gracht in . Als bij heel groot wonder enkel bloeden gelijk een rund aan mn been door de snijwonden van de prikkeldraad van de naast liggende weide. Haah als ik er aan terug denk. Daarna wederom volledig gerestaureerd en verkocht. Dus dat was meer dan dubbel werk.

Nu werk ik enkel nog aan gewoon bestaande rijdende auto's van vrienden en buren enz. of grasmachines , kettingzagen en noem maar op . Alles kan gefixed worden als je er de tijd voor neemt en het is nog leuk ook.

Maar vooral ben ik het laatste jaar bezig geweest met mijn voorraad te schikken , aan te vullen enz enz; Heel erg veel hout gezaagd enz.

Een oude Mobilet heb ik ook nog gehad maar daar een pertotal met gehad.

Later waren het oude motos en als voorlaatste mijn Harley die ik moest verkopen met de scheiding.

Dus nu back to normal life .

@Petroman als je wat dieper de Ardennen in trekt in de kleinere dorpen en bossen staan zo erg veel mooie chalets te koop voor pakweg 40.000 - 50.000 euro volledig instap klaar zonder werk.

Het is om volledig weg te dromen maar heel goed te doen.

tegen November ten laatste wil ik een beslissing nemen of dit wel of niet door gaat.

Het eerste positieve is dat de afstand te verwaarlozen is. 150 km kan je altijd overbruggen als het moet. De centen is een andere zaak die we nu bekijken of we het waard vinden maar mijn voorkeur gaat er zeker naar uit.

Mijn neef woont nu die kanten en zijn leven is drastisch verandert in de goede zin.

Familiaal moet ik een en ander bekijken , hoe en wat enz. Het is denk ik een haalbare kaart.

Link naar reactie

Dat is toevallig, weet een Mobylette Cady te staan met Nederlands kenteken (brommer) en rijdt.

Waarschijnlijk de laatste in NL met kenteken. Meen dat ze er 160 euro voor vragen.

Wordt waarschijnlijk een collectors item.

[ATTACH=CONFIG]19468[/ATTACH]

Link naar reactie

Nu de Griekse impasse een hoogtepunt bereikt en de NEEN stemmen aan het winnen zijn zit een Grexit er dik in.

Geruchten gaan de ronde dat mensen met wat spaarcenten op de bank zo een 30% zullen verliezen. Zie het voorbeeld van Cyprus.

Zulke taferelen kunnen hier ook gaan komen eens in de toekomst andere staten gaan volgen .

België en wellicht ook Nederland hebben een staatsschuld om U tegen te zeggen;

Het beetje spaargeld in het binnenland op de bank laten staan wordt nu wel heel erg gevaarlijk me dunkt.

Een deel kan worden gebruikt om bepaalde goederen aan te kopen maar het overblijvende is te gevaarlijk geworden om op de bank te laten staan omdat we niet weten wat de toekomst brengt.

Euro' s gaan opslaan lijkt me niet meer veilig want wat zijn ze na een crisis nog waard ?

Is het dan niet beter om de Euro ' s om te gaan zetten in dollars?

Deze munt zal alleszins langer overleven dan de Euro vrees ik .

Ik las al gelijk denkende berichten op een paar nieuwssites en ben er sterk over gaan nadenken .

Omzetten in edelmetalen wil ik niet.

Overzetten naar buitenlandse banken , daar ben ik te klein voor .

Eén zaak is zeker denk ik, in tegenstelling tot eerdere gedachten die ik had is mijn spaargeld in geen 100 jaar nog veilig op de bank.

Het gewone loon , het inkomen wordt gewoon gestort op de rekening. Dat kan niet anders in België , je mag geen loon cash uitbetaald krijgen om zwart geld tegen te gaan maar dat wordt toch gebruikt om de maandelijkse rekeningen te betalen.

Een idee .....

Dag @tom666,

Ik denk dat het een kwestie is van risico's spreiden. Het lijkt me zeker niet onverstandig om een deel van je spaargeld om te zetten in Dollars. Ik heb daar recentelijk een draadje over geopend: http://preppers.nl/forum/threads/13030-Spaargeld-Euro-s-omzetten-in-Dollars ! Ik zou denk ik goed de risico's spreiden. Zelf houd ik het meeste deel van mijn spaartegoeden aan in Euro's (gewoon, omdat het hier nog steeds het gangbare betaalmiddel is). Daarnaast zijn we nu bezig een deel van het spaargeld om te zetten in Dollars. Zeker niet teveel, want net als Noorse Kronen en Zwitserse Franken betaal je relatief veel euro's voor weinig Dollars. Of met andere woorden: ik zou wachten met al te grote hoeveelheden omzetten. In Nederland heb je echter weinig keuze, zie bijvoorbeeld http://www.garantibank.nl ! Ik zou het echter alleen doen als je veel spaartegoeden hebt en je makkelijk een aardig bedrag kunt missen. Verder snap ik niet zo goed waarom je niet een deel van je spaargeld in zilver/goud omzet. Naast mijn dollars, kronen en euro's heb ik een kleine voorraad edelmetaal. Ik weet niet precies welk doel je nastreeft, maar als veiligheid verkiest boven speculeren is het handig om je risico's te spreiden lijkt me.

Link naar reactie

Duurzame artikelen is altijd een goede investering, zo niet gewoon een noodzakelijke investering. Alleen handgereedschap... wat versta je daar allemaal onder? Ik zie het mezelf nog niet meenemen in mijn rugzak eerlijk gezegd. In die zin vind ik geld en kleine duurzame goederen de voorkeur verdienen. Wat betreft je gereedschap: ik zou het rangschikken in een hiërarchie. Basisgereedschap eerst, daarna dingen als veilen, beitels enzovoort. En als het even kan zou ik het niet beperken tot handgereedschap. Ik kijk met belangstelling naar wat er straks allemaal met zonnepanelen kan. Ik heb bij Bever sport al interessante powerpacks gezien waarmee je redelijk veel kan opladen. Ook bij de NAVO zijn ze met dat soort dingen bezig:

! Als het betaalbaar wordt dat je met een zonnecel een krachtige powerpack kunt opladen zie ik ook nog wel plaats voor een mooie boormachine van Makita.
Link naar reactie

Dag @tom666,

Ik denk dat het een kwestie is van risico's spreiden. Het lijkt me zeker niet onverstandig om een deel van je spaargeld om te zetten in Dollars. Ik heb daar recentelijk een draadje over geopend: http://preppers.nl/forum/threads/13030-Spaargeld-Euro-s-omzetten-in-Dollars ! Ik zou denk ik goed de risico's spreiden. Zelf houd ik het meeste deel van mijn spaartegoeden aan in Euro's (gewoon, omdat het hier nog steeds het gangbare betaalmiddel is). Daarnaast zijn we nu bezig een deel van het spaargeld om te zetten in Dollars. Zeker niet teveel, want net als Noorse Kronen en Zwitserse Franken betaal je relatief veel euro's voor weinig Dollars. Of met andere woorden: ik zou wachten met al te grote hoeveelheden omzetten. In Nederland heb je echter weinig keuze, zie bijvoorbeeld http://www.garantibank.nl ! Ik zou het echter alleen doen als je veel spaartegoeden hebt en je makkelijk een aardig bedrag kunt missen. Verder snap ik niet zo goed waarom je niet een deel van je spaargeld in zilver/goud omzet. Naast mijn dollars, kronen en euro's heb ik een kleine voorraad edelmetaal. Ik weet niet precies welk doel je nastreeft, maar als veiligheid verkiest boven speculeren is het handig om je risico's te spreiden lijkt me.

Juist

Ik ben nog aan het grasduinen wat de meest veilige oplossing zou zijn.

Zo heb ik één en ander in gedachte maar laat voorlopig alle opties open.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...