Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en je opgegeven geboortedatum en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Ik heb lang getwijfeld of ik haar zou posten, maar ik doe het toch. Het betreft een documentaire in de orde van The age of Stupid, maar deze is mogelijk nog wat confronterender. Het is ook een al wat oudere docu, maar daarom niet minder waarachtig.

What a way to go - life at the end of Empire, gaat over de problemen waar de mensheid mee te kampen krijgt en welke ze zelf veroorzaakt heeft. De maker, Tim Bennett is opgegroeid in de jaren 60 en 70, zag dat er problemen waren, liet zich weer in slaap sussen om vervolgens begin 2000 weer wakker te schrikken. Een verhaal dat mij zeer bekend in de oren klinkt.

Zijn verhaal stemt niet vrolijk, het stemt zelfs niet hoopvol. We gaan als mens (dier en plant) zware tijden tegemoet. Ontkennen hebben we al te lang gedaan. Hoe langer we in de ontkenning blijven, dus te zwaarder gaat het worden. Zoals een van zijn gasten ergens zegt: You cannot solve a Holocaust. If you are lucky, you can survive it, but you can't solve it. Met andere woorden, de problemen die ons te wachten staan, zijn niet technisch op te lossen.

Veel kijkplezier (het is toch te warm om buiten iets te doen :)). Sorry @JamHard, het is weer een docu vam 2 uur, maar er is een transscript op deze LINK.

[video=youtube;h2em1x2j9-o]

Veel plezier.

Charlie

Let's build a boat.

• Leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...