Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

drent

Oostenrijkse bevolking vraagt om Exit EU

Recommended Posts

It Begins – Austrian Voters Sign Petition to Exit EU Force Parliamentary Debate

http://www.armstrongeconomics.com/archives/34342

The threshold for calling a debate in Parliament on a potential referendum is only 100,000 people. The fact that more than 200,000 have signed shows this is going to be a major rising issue over the next two years.
  • Leuk 2

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Ik kan het me niet voorstellen. Ze zijn veel te afhankelijk van bijvoorbeeld de ski-gebieden waar s'winters half europa op af komt en in de zomer de wandelaar (en heel eerlijk, Oostenrijk heeft naar mijn mening gewoon echt de beste piste's). Uit de EU stappen zou het veel moeilijker maken voor de toeristen met geld wisselen en grenscontroles waardoor een groot deel naar andere landen zullen uitwijken zoals Frankrijk ofzo.

Deze post delen

Ik kan het me niet voorstellen. Ze zijn veel te afhankelijk van bijvoorbeeld de ski-gebieden waar s'winters half europa op af komt en in de zomer de wandelaar (en heel eerlijk, Oostenrijk heeft naar mijn mening gewoon echt de beste piste's). Uit de EU stappen zou het veel moeilijker maken voor de toeristen met geld wisselen en grenscontroles waardoor een groot deel naar andere landen zullen uitwijken zoals Frankrijk ofzo.

Dit was toch nooit een probleem vroeger, voor de Euro????? Geld wisselen, grenscontroles etc.

Deze post delen

Dus omdat het vroeger dan blijkbaar moeilijker was (ik zie dat eerder marginaal) gaan hele horden toeristen wegblijven? Al eens gedacht aan het feit dat als men een eigen munt heeft, men deze kan laten

devalueren tov van de munt van de toerist, ergo het GOEDKOPER maken voor de toerist zodat die lekker veel gaat spenderen? Hertrain eens je voorstellingsvermogen :D

• Leuk 1

Deze post delen

Dus omdat het vroeger dan blijkbaar moeilijker was (ik zie dat eerder marginaal) gaan hele horden toeristen wegblijven? Al eens gedacht aan het feit dat als men een eigen munt heeft, men deze kan laten

devalueren tov van de munt van de toerist, ergo het GOEDKOPER maken voor de toerist zodat die lekker veel gaat spenderen? Hertrain eens je voorstellingsvermogen :D

sorry.....:(

dat zou natuurlijk ook kunnen (en zou het ook graag zien gebeuren) maar ik kan me niet voorstellen dat het er goedkoper op wordt. De eigenaars van de gebieden maken miljoenen, die zullen niet snel genoegen nemen met minder. (lijkt mij hoor, val me alsjeblieft niet aanXD) Maar als je ziet hoe de prijzen nu al ieder jaar stijgen krijg ik al buikpijn voor volgend jaar:P

Ik denk wel dat mensen zullen uitwijken naar bijvoorbeeld Val Thorens of iets dergelijks gewoon omdat het simpelweg makkelijker is.

Deze post delen

Mmmmm. Met Griekenland maakte ik me nog niet echt zorgen maar gaat wel hard als dit doorgaat. Misschien toch maar niet afwachten met dat pleepapier dat ik op m'n rekening heb in pm om te zetten O.o

EDIT: Omzetten in echt pleepapier zegt iemand :p Geen gek idee maar heb ik niet echt ruimte meer voor. Ik heb al voor rond een jaar :)

Deze post delen

Wanneer meerdere EU landen weer teruggaan naar hun oude munt wordt het voor de toeristen ook weer leuk om munten te gaan verzamelen. Heb zelf nog ergens een doosje liggen met Hongaarse, Tsjechische, Franse, Griekse en ik geloof ook nog Italiaanse munten. Heb ik voor het grootse gedeelte geen ene fuck aan, maar is wel leuk. Grenscontroles en tolwegen zullen niet heel veel anders werken dan ze vroeger deden, alleen is nu het gros daarvan gedigitaliseerd.

Deze post delen

Wanneer meerdere EU landen weer teruggaan naar hun oude munt wordt het voor de toeristen ook weer leuk om munten te gaan verzamelen. Heb zelf nog ergens een doosje liggen met Hongaarse, Tsjechische, Franse, Griekse en ik geloof ook nog Italiaanse munten. Heb ik voor het grootse gedeelte geen ene fuck aan, maar is wel leuk. Grenscontroles en tolwegen zullen niet heel veel anders werken dan ze vroeger deden, alleen is nu het gros daarvan gedigitaliseerd.

De Hongaarse munten kun je gewoon uitgeven in Hongarije, die gebruiken geen Euro. Maar ja, Forinten zijn weinig waard, 300 ongeveer per euro dus je moet er wel een hele stapel van hebben wil je er wat van kunnen kopen. ;)

Deze post delen

Nu je 't zegt, heb ergens ook nog een map met NL munten van een jaar of 20 (20 jaar uiteen gelegen qua uitgifte)... Geen biljetten helaas. Wie weet wordt 't nog wat waard. Ik verzamel al wel een hele tijd al dat kopere spul van de euro. Heb inmiddels een oxi vanish pot vol met dat spul.

Deze post delen

Nu je 't zegt, heb ergens ook nog een map met NL munten van een jaar of 20 (20 jaar uiteen gelegen qua uitgifte)... Geen biljetten helaas. Wie weet wordt 't nog wat waard. Ik verzamel al wel een hele tijd al dat kopere spul van de euro. Heb inmiddels een oxi vanish pot vol met dat spul.

Dat koperen spul van de euro is waardeloos. Het is verkoperd staal. De waarde is lager dan de nominale waarde. Je kan het alleen maar gebruiken om een winkelier de duvel aan te doen.

Deze post delen

Dat koperen spul van de euro is waardeloos. Het is verkoperd staal. De waarde is lager dan de nominale waarde. Je kan het alleen maar gebruiken om een winkelier de duvel aan te doen.

Mmmm. Dan maak ik een donderbus en stop 't daar in :)

Deze post delen

Mmmm. Dan maak ik een donderbus en stop 't daar in :)

je hebt een vanish pot vol met dat spul. Het probleem lost dus vanzelf op :p ;)

• Leuk 1

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...