Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en je opgegeven geboortedatum en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

doom

Bij welke bank stal jij je geld?

Recommended Posts

Bij welke bank in Nederland zou jij je spaargeld onderbrengen?

Ik bedoel dan een bedrag tussen de 20000 en 150000euro.

Mijn vraag is dus niet wat je er mee moet doen, maar welke bank en die het minst snel om zou vallen.

De ABN AMRO? Omdat dit een staatsbank is?

En moet je het boven een ton dan bij meerdere banken onderbrengen?

Het geld dit ik heb in europa is in meerdere banken in verschillende landen. Als je je geld binnen nl wil houden zo ik een derde thuis houden,de rest tussen 4 banken verdeel.

ASN bank is een goeie, hogere rentes en beter voor mens, milieu en natuur!

Doen geen zaken met wapenhandelaars etc.

De bank stal een deel van mijn geld. Meer in het bijzonder de cadeau's die ik kreeg tijdens mijn huwelijk. De voorzitter van die criminele organisatie kreeg een bonus maar gelukkig kort daarna ook de enige promotie waarin ik me kan vinden.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20130314_00504695

http://nnieuws.be/artikel/jean-luc-dehaene-73-overleden-staatsbegrafenis-op-235-vilvoorde

Ik stal mijn geld bij de Rabobank. Ze zijn er nog pissed over.

(Ik weet het, flauw geintje. Maar een inkoppertje).

Gast Heksenboot

Was je daar ook al directeur? Jij komt echt overal. :D

Hahaha ik zit me al sinds gisteren in te houden om niet te zeggen "ik heb bij geen een bank geld gestolen!!" ;)

Maar goed, on-topic: Deze show is zo'n 20.000 tot 150.000 euro van mijn bed verwijderd ;) Kan hier dus echt niets zinnigs over zeggen, behalve dat ook mij het meest verstandig lijkt om je geld te verdelen over verschillende banken.

Brandwerende kluis.Voor de rente hoef je het niet naar de bank te brengen. Alleen zoveel op de rekening zodat evt. auto-incasso kan worden betaald. De rest mooi thuis bewaren.

Gast Peerke

Een bank is toch om in te zitten/ liggen/ hangen ? :confused:

ASN bank is een goeie, hogere rentes en beter voor mens, milieu en natuur!

Doen geen zaken met wapenhandelaars etc.

ASN (onderdeel van SNS) steekt maar 2% van het geld van de spaarders in groene energie. Het merendeel gaat naar de Hypotheken van SNS.

Edit: Mijn centjes staan overigens bij staatsbank ABN, bij Binck en bij een NL vermogensbeheerder.

ik begreep de titel eerst verkeert en dacht dat er een ingewikkeld verhaal aan zat te komen hoe wij in feite van banken stelen ( stelen - stal ).

maar goed, ja eigenlijk het liefst in de zitbank hier thuis, een beetje een "in de oude sok" verhaal, ik zit nu bij de Rabobank, dat leek mij heel veilig, mijn ouders hadden daar een rekening geopend voor mij en het leek mij een stuk makkelijker om het ook gewoon daar te laten staan.

alleen volgens mij is de rente nu iets van 0,8 procent, kijk ik heb dan niet zo heel veel geld op de bank staan ( pak hem beet, als de rabo omvalt en mensen krijgen tot 50 000 vergoed dan zit ik wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel veilig daaronder ;) ) kijk zo weinig rente is in principe de moeite niet, maar als iedereen zijn geld nu op een andere bank gaat zetten dan komt het ook niet goed.

andere banken, kleinschalige bankjes of buitenlandse banken dan maar? ik heb geen flauw idee waar dat naartoe moet gaan, het liefst zou ik investeren in vastgoed, maar dat heeft een te hoog startbedrag. en je kan goud hebben wat je wil bij een crisis maar voedsel is meer waard. dat is het hele punt.

bij een grote ramp ( en dan zo'n eentje waarbij alle controle in één klap verloren is en de regering al gevallen is ) zal contant geld nog maar krap een week geaccepteert worden, nog geen anderhalve week later word goud en zilver ook veel minder waard naar verhouding, en dan kun je het aan de straatstenen niet meer kwijt.

daarom zou ik persoonlijk bij kleinere investeringen kiezen voor investeringen in mezelf, opleidingen en cursussen, kennis is veel meer waard dan goud in een rampscenario. en een flinke voorraad gear, kleding bijvoorbeeld, een monsterlijk goed set en meerdere iets minder goede sets, kleding zal altijd snel slijten, en zeker in een minder beschermde omgeving zonder gebouwen en wegen, zoals het bos.

en voedsel natuurlijk, ge-dehydrateerd bijvoorbeeld, maar het liefst nog in blik want voor ge-dehydrateerd voedsel zul je nog steeds water nodig hebben, en dat zal dan ook kostbaar zat zijn.

en voor grotere investeringen ga ik kijken voor een eigen huis en een mooi vakantiehuisje in de Ardennen of de Veluwe ( je kan wel heel mooi een ford hebben in zweden maar je moet er immers ook nog komen, en tegen de tijd dat je daar aankomt zal het waarschijnlijk door de locals ook al ontdekt zijn )

vanbuiten onschuldig maar ondertussen een leuke kelder eronder en een betonnen structuur, bovendien het liefst isolatie d.m.v. jute zakkenn gevuld met zand om het nog een beetje kogelwerend te maken. met nog een mooi meertje op loopafstand en een groot stuk bos en misschien ook h/w-eide tot mijn beschikking. maar ach wie heeft die droom nu niet ;). het is in elk geval leuk om erover te dromen

disposito garantie stelsel is een wassen neus, gaat een grote bank dan ben je de sjaak

ik heb mijn geld bij

abnamro

rabo

handelsbanken zweden in kronen

bitcoin op eigen hardware in cold storage

maar ik moet zeggen dat mijn vertouwen in fiat nu zo laag is dat ik over ben gegaan meer en meer in PM om te zetten.

ik hou eigelijk alleen voor de lopende zakenlijke zaken nog fiat aan.

Het gaat mij er om welke banken het eerste omvallen bij een zware crisis.

Bij een complete EU bail-in ontkom ik er toch niet aan.

Want dan mogen ze zelfs onder de 100k in beslag nemen.

En je geld buiten de EU plaatsen vind ik toch te link, want dan val je niet onder het garantiestelsel.

Abn amro had de grootste problemen, dat was ook de reden dat het genationaliseerd werd. Nu wordt het gezien als een van de veiligste banken in Nederland. Zalm heeft de exposure flink terug gebracht maar dat was ook nodig.

Abn amro lijkt mij op dit moment ook de veiligste (vind het in het algemeen ook een prettige bank) maar de veiligheid is relatief. De staat is eigenaar maar een eigenaar kan volgens mij nooit verplicht worden om een in geval van een failisement bij te storten.

Zie niet in waarom dat voor de abn amro anders zou zijn al lijkt iedereen te denken dat de staat voor de volledige bank garant staat. Op het moment misschien wel maar als puntje bij paaltje komt en de nood hoog is dan weet ik dat zo net nog niet.

We hebben de europese deposito garantie van 50.000 per bank. (weet niet of dat door de ecb wordt gegarandeerd) en de nederlandse staat heeft dat bedrag opgehoogd tot 100.000 als tijdelijke maatregel.

Als je meer hebt dan dat bedrag zou ik spreiden. Als je veel meer hebt dan zou Ik naar zwitserland of noorwegen gaan met je geld.

Noorwegen lijkt mij eigelijk nog veiliger dan zwitserland. Het lijkt mij meer onafhankelijk en betrouwbaar in een shtf situatie.

Je kan ook een euro rekening of dollar rekening kan opening bij een noorse bank dus valuta risico hoeft er niet te zijn.

Zweden zie ik als een stuk minder betrouwbaar in een shtf situatie al zal het wel beter zijn dan Nederland vermoed ik.

Krijg beetje ijsland gevoel bij zweden maar dat zal wel op niets gebaseerd zijn.

Denemarken is ook een optie misschien.

Beetje een zotte vraag, 20k is iets dat je nog bijeen kan sparen, 150k dat is al iets anders. Dat laatste kan je enkel gebruiken om te investeren en rendement te halen, het lang bij én of meerdere banken laten staan, WAAROM zou je?

Heb je echt 150k, dan kom je met je probleem niet hier te rade, maar ga je naar iemand die vermogensbeheer doet. Heb je 20k, dan kan je er wel iets zinnigers en leuker voor bedenken dan te laten inflateren bij een bank.

Het is grotendeels gebaseerd op gevoel en een paar algemene overwegingen.

Noorwegen lijkt mij meer onafhankelijk in het algemeen en van de eu en het imf in het bijzonder. Het is een staat met een grote hoeveelheid natuurlijke rijkdommen die een zekere mate van stabiliteit garanderen.

Ik vermoed dat als er echt problemen zijn in Europa/wereld dat zweden dan meer geraakt gaat worden dan noorwegen.

Het land is in extreme situaties (oorlog en grote sociale onrust) veiliger dan zweden door de geografie al zal dat voor veel preppers geen rol spelen.

En zoals gezegd ik krijg bij zweden soms het gevoel van "snelle handige jongens" , een beetje ice safe gevoel. Het is ongetwijfeld op niks gebaseerd en niet meer dan een gevoel maar het speelt bij mij wel mee.

Was je daar ook al directeur? Jij komt echt overal. :D

:) Helaas, geen directeur. Dan had ik ook nog een Gouden Handdruk op de koop toe gekregen.

Betaald uit de zakken van mensen die daar hun geld stallen.

Hahaha ik zit me al sinds gisteren in te houden om niet te zeggen "ik heb bij geen een bank geld gestolen!!" ;)

............

:) Ik heb het er maar op gewaagd.

Wie nu nog grote sommen geld bij een bank stalt is niet goed bij de kop. Kijk wat er in Griekenland gebeurd, daar mag je dan 60€ per dag pinnen door uren in de rij te staan.

Rente is ongeveer nihil momenteel dus daar hoef je het ook niet voor te doen en je betaald meer belasting dan het oplevert. Zorg dus voor een andere preppers-waardige oplossing. Zo heb ik een deel van de spaatcenten wat ik voor de kinderen spaar omgezet in goud en voor mijn "pensioen" een stapel bakstenen in Spanje gekocht.

Wat cash aanhouden is prima in verschillende valuta (eurie, dollar, zw. frank etc.) maar veel geld op een rekening zetten lijkt me nu niet slim.

Geld thuis hebben maakt je een mogelijk slachtoffer van inbraak, overval, home-jacking, ... . Daarnaast kan je woning afbranden, overstromen, ... . Ook dat is iets om over na te denken. Een beetje geld in cash aanhouden en soms kan je bijna niet anders dan wat op een bankrekening te hebben.

Eens met de meeste reageerders hierboven. Bij 20 tot 50 k kun je niet veel anders een bank gebruiken, bij een bedrag daarboven zou ik denken aan zo veilig mogelijke beleggingen (voor zover die veilig kunnen zijn) zoals obligaties van landen met AAA of AA kwaliteit of aandelen van bedrijven die al heel lang bestaan, altijd winst maken en dat ook delen met de aandeelhouders. Als ik 150 k had zou ik met collega-investeerders vastgoed kopen en dat verhuren. Ook niet 100% veilig maar je moet sowieso spreiden. Als je vastgoed, obligaties, spaargeld, aandelen en goud hebt dan kun je de meeste stormen wel doorstaan denk ik.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...