Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
White Eagle

Dubbele nationaliteit? Half Amerikaans? You're screwed by big brother!amer

Recommended Posts

Even een waarschuwing voor andere mogelijk halve Amerikanen op dit forum:

De Amerikaanse IRS wil ons te grazen nemen:

http://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2044332-artikel.html?title=amerikaanse-belastingdienst-maakt-jacht-op-nederlanders

Ik was er al klaar mee om alle onderstaande redenen. Kost helaas $2350 om van deze kutnationaliteit af te komen. Had ik het naar gedaan toen het nog maar $450 kostte...

Maar ik had nog een beetje nostalgie en ook respect naar de roots van mijn vader.

http://www.americansoverseas.info/news/2015/6/4/to-renounce-or-not-to-renounce-thats-the-question

Ik ben ZO boos! �������� Voel me zooooo genaaid. Heb er nooit om gevraagd. Ben in NL geboren en ben gewoon Nederlander. Gaan ze zo mijn pensioenrekening ook blokkeren. Stelletje hufters.

En ben ook niet gecharmeerd van hun rol in de wereldpolitiek. Bah!

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Je kun ook je voordeel mee doen. Inkomen belasting is een stuk lager in de usa. Belegen mag je overal,maar via een americans fonds.ga na het consulaat en vindt uit wat het voor jou betekent. Je kun ook eenamerikaans pension er bij opbouwen,dat is belasting vrij .Een plus punt,if the shit hit the fan in europe,the usa will get you on a plane to the usa.

Deze post delen

@Mrsjones Ik moet inderdaad advies inwinnen. Dit gaat echt ver boven mijn pet. Het is bemoeizucht van de bovenste plank. 😕

[Edit: net contact opgenomen met deze gasten : http://onestoptaxprep.nl/client-cases/delinquent-tax-returns.html wellicht heeft iemand er wat aan]

Bij een shtf denk ik overigens niet dat America heel veilig is. En ik heb ook nog een man en kinderen. Mijn man zal bovendien dienstplichtig zijn denk ik en als we naar een bol gaan dan is het samen.

Deze post delen

Het is allemaal nog erger dan ik dacht @Mrsjones. Wat een toestand. Ik ga vaarwel zeggen tegen deze nationaliteit van terreur. Dan ben ik na afloop van alles zo'n 5k lichter. Helaas geen kilo's. En bij een shtf wil ik van geen enkele overheid afhankelijk zijn.

Mijn advies ga informeren bij Americans Overseas. De situatie is zeer ernstig.

Deze post delen

Even een waarschuwing voor andere mogelijk halve Amerikanen op dit forum:

De Amerikaanse IRS wil ons te grazen nemen:

http://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2044332-artikel.html?title=amerikaanse-belastingdienst-maakt-jacht-op-nederlanders

Ik was er al klaar mee om alle onderstaande redenen. Kost helaas $2350 om van deze kutnationaliteit af te komen. Had ik het naar gedaan toen het nog maar $450 kostte...

Maar ik had nog een beetje nostalgie en ook respect naar de roots van mijn vader.

http://www.americansoverseas.info/news/2015/6/4/to-renounce-or-not-to-renounce-thats-the-question

Ik ben ZO boos! �������� Voel me zooooo genaaid. Heb er nooit om gevraagd. Ben in NL geboren en ben gewoon Nederlander. Gaan ze zo mijn pensioenrekening ook blokkeren. Stelletje hufters.

En ben ook niet gecharmeerd van hun rol in de wereldpolitiek. Bah!

Je kunt helaas niet kiezen wie je ouders zijn en waar je wordt geboren. De VS is een steeds groter wordend gezwel, wat op springen staat. En dan bedoel ik het klote land, niet de mensen natuurlijk. Helaas voor jou zit je aan dat paspoort vast en kost het kennelijk een berg geld ervan af te komen. Zoek advies en misschien zijn er achterdeurtjes om er goedkoop van af te komen. Ik wens je succes.

Deze post delen

Als je dienst neemt in een leger die op "kwade" voet staan met USA dan ben je gratis van je probleem af.... nadeel is wel dat je nooit meer het land in komt.

Of politiek asiel aanvragen bij de Iraanse ambassade werkt misschien ook wel.

Dit in aansluiting op wat @FincaInSpanje schreef dat er bijna altijd wel ergens een achterdeur is om ergens onderuit te komen.

Deze post delen

Als je dienst neemt in een leger die op "kwade" voet staan met USA dan ben je gratis van je probleem af.... nadeel is wel dat je nooit meer het land in komt.

Of politiek asiel aanvragen bij de Iraanse ambassade werkt misschien ook wel.

Dit in aansluiting op wat @FincaInSpanje schreef dat er bijna altijd wel ergens een achterdeur is om ergens onderuit te komen.

En dan stuur je n kopietje naar de ambassade. Kunnen ze je in Guantanamo stoppen als je een keer in hun handen komt.

Deze post delen

Hahaha @lewieke en @Nickx jullie krijgen me gelukkig nog aan het lachen 😄😄

Er zijn op het leger na weinig achterdeuren helaas. Maar ik ga nu een traject in. @FincaInSpanje gezwel is het juist woord ja. Ik had er al een haat liefde verhouding mee, dat laatste gebaseerd op nostalgie van roadtrips enz van vroeger. Het is een walgelijke dictatuur die alle controle wil over zijn "onderdanen". En wat me ook tegenvalt is dat de NL overheid dit allemaal prima vindt. We zijn namelijk óók Nederlands. De ene nationaliteit niet meer dan de ander. En toch heeft de US de overhand.

Deze post delen

En wat me ook tegenvalt is dat de NL overheid dit allemaal prima vindt. We zijn namelijk óók Nederlands. De ene nationaliteit niet meer dan de ander. En toch heeft de US de overhand.

De Nederlandse overheid gaat alleen over de Nederlandse nationaliteit.

Wat de buitenlandse regering doet met haar onderdanen is haar zaak.

Vergelijk met de Turken en Marokkanen in Nederland. Ook Nederlander vanwege o.a. de fiscale voordelen maar nog steeds Turk en Marokkaan.

Punt is in jouw geval dat de Amerikaanse regering een van de weinige is die ook belasting heft over buitenlandse onderdanen.

(en dan nog steeds een mega-tekort heeft)

Deze post delen

De Nederlandse overheid gaat alleen over de Nederlandse nationaliteit.

Wat de buitenlandse regering doet met haar onderdanen is haar zaak.

Vergelijk met de Turken en Marokkanen in Nederland. Ook Nederlander vanwege o.a. de fiscale voordelen maar nog steeds Turk en Marokkaan.

Punt is in jouw geval dat de Amerikaanse regering een van de weinige is die ook belasting heft over buitenlandse onderdanen.

(en dan nog steeds een mega-tekort heeft)

Helemaal correct.

Daar komt nog bij dat als die blonde roept dat alle buitenlanders maar één pasport mogen voeren: bij voorkeur het nederlandse, de wereld op zijn kop gaat staan.

Deze post delen

Helemaal correct.

Daar komt nog bij dat als die blonde roept dat alle buitenlanders maar één pasport mogen voeren: bij voorkeur het nederlandse, de wereld op zijn kop gaat staat.

Dat laatste is dus het absurde.

Want 'medelanders' doen niet altijd mee.

Soms is dat simpel zichtbaar (kijk naar het nummerbord) of merkbaar (taal, taalgebruik, etc).

In de VS is er maar beperkt dual citizenshipgedoe: Als je israelier bent/wordt kun je je paspoort houden.

Maar hoe is dat in het geval van de topicstarter?

Deze post delen

Ik heb 3 paspoort, voor mij zijn de usa inkomen belasting heel gunstig. Toen ik in nederland woonde betaalde ik nog geen 20 % inkomen belasting. Mijn man 50 % aan de nl overheid.

De controle die america op zijn burger uithoefen is ongeveer het zelfde als in europa. Dus in the usa verplicht een hek om je zwembad,maar frankrijk heeft dat ook. In nederland en germany moeten kinderen verplicht na school ,in the usa ,heb Je homeschooling.

De maatchapij is meer geweldadig dan europa, dus de politie is niet je beste vriend maar de inbreker ook niet.

Ik vind altijd grappig hoe mensen israel of the usa , de ultieme gevaar vinden, of heel duivels. Het zijn gewoon landen met pro en contra.

• Leuk 1

Deze post delen

Ik vind het absurd dat als ik in NL woon en belasting betaal, al mijn hele leven, ik ook in Amerika aangifte moet doen en nu ineens ook geen pensioenregeling mag enz. In feite wordt ik gestraft voor iets waar ik niet om gevraagd heb en wordt ik als een soort belastingontduiker behandelt terwijl ik geeneens genoeg verdien om in Amerika belasting te moeten betalen. Ik heb altijd in NL gewerkt en keurig aan al mij verplichtingen voldaan. Ik mag ook niet kiezen waar ik belasting betaal. Als dat zo was dan zou ik er nog wát aan hebben.

Ik heb er nooit gewoond dus mag voor mijn kinderen de nationaliteit niet aanvragen. En als ik het niet meer wil omdat ik de bemoeienis en rompslomp (en alle extra kosten) zat ben dan moet ik ook nog eens flink lappen om ervan af te zijn.

Deze post delen

Volgens mij moet e wel ergens een manier zijn om gewoon per direct je VS staatsburgerschap te verliezen (je 'recht' er op) ... zonder dat het je geld kost.

Edit: Als je op http://renunciationguide.com/ gaat lezen... vrees ik er voor.

Deze post delen

Gut @wodan. Nog een nachtmerrie erbij. Een "exit tax". Ook nooit van gehoord. Hopelijk komt dit er niet ook nog eens bovenop. Het is gewoon terreur.

Neen, die is voor echt rijke mensen die zo slim zijn om te vertrekken...

Deze post delen

De Amerikaanse nationaliteit is eigenlijk net als voetschimmel, kalknagels of herpes. Daar kom je ook maar heel moeilijk vanaf, if ever.

• Leuk 1

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...