Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Richa

We financiëren onze eigen onderdrukking

Recommended Posts

Raar eigenlijk, dat we zo'n plichtsbesef en respect hebben voor authoriteit en regering. Wat doen we? We betalen belasting! En veel, reken maar eens na voor de grap en tel ook vooral de accijns en de betaalde btw mee.

Wat doet de regering met ons geld? Het gaat naar frauduleuze bolwerken zoals de EU, naar idiote mislukte projecten en onderzoeken, lompe bureaucratische instellingen, subsidies voor de haakvereniging van mijn tante, inperkingen van vrijheden en privacy, oorlogen tegen drugs, oorlogen tegen ik weet niet wat, grote multinationals, rechtzaken die zijn aangespannen tegen regeringsbeambten (Demmink) etc. etc.

Kortom, we betalen miljarden aan idioterie en vooral ook: onze eigen onderdrukking.

Ja, natuurlijk is er geld nodig voor waterschap, wegen, wethandhaving, natuurlijk! Maar zouden we vrijwillig geld geven aan instanties die precies al die dingen doen die we niet willen? We betalen ons scheel en arm en we hebben geen reet te zeggen over hoe ons geld besteed wordt, democratie laat me niet lachen.

Een mooi citaat van Larken Rose:

Dankzij het geloof in “gezag”, zal de rijkdom die door miljarden mensen is gecreëerd, gebruikt blijven worden, niet om de waarden en prioriteiten van de mensen die er voor werkten te dienen, maar om de agenda’s te dienen van degenen die, boven alles hun medemens willen domineren. Het Derde Rijk werd mogelijk gemaakt door miljoenen Duitse “belastingbetalers” die zich verplicht voelden om te betalen. Het Sovjetimperium werd mogelijk gemaakt door miljoenen mensen die zich verplicht voelden om aan de staat te geven wat het eiste. Elk binnenvallend leger, elk veroverend imperium, is opgebouwd uit rijkdom dat werd afgenomen van productieve mensen.

Lees hier een interessant artikel, waarin het e.e.a. goed wordt verwoord Belasting is erger dan diefstal

• Leuk 2

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Het probleem in je verhaal is eigenlijk dat jij (en ik ook) in de minderheid zijn. De meeste kiezers, hebben gekozen voor politieke partijen die 100% voor de EU zijn. Er zijn eigenlijk op dit moment maar 2 serieuze partijen tegen de EU en dat is de PVV en de SP.

Belasting betalen op basis van vrijwilligheid? LOL dan mogen we aansluiten bij de Grieken want dan is ons land binnen een week failliet. Niemand betaald graag belasting en vrijwillig belasting betalen, dan kun je ervan uit gaan dat er niets binnen komt.

Maar er is nog wel hoop, er komt hopelijk een dag dat de schapen wakker worden, niet meer alleen aan hun eigen hachie denken en in opstand komen. Maar voorlopig zie ik dat niet gebeuren. De meeste mensen zijn eigenlijk alleen met zichzelf bezig en mopperen wat, maar stemmen vervolgens gewoon weer op de VVD, PVDA, CDA of D66.

• Leuk 1

Deze post delen

Het is ergens je morele plicht zo weinig mogelijk belastingen te betalen en zelf een deel van je welvaart te herverdelen door te delen met hen die het minder hebben.

Liever en goede daad in je eigen straat dan geld te geven aan een instelling die dan iets zinvols gaat doen met je geld... zeggen ze.

Deze post delen

Daarom: zodra er 10% van de burgers besluit om geen belasting te betalen, houdt dit hele zieke circus op. En dan kan dit zich als een olievlek over de westerse wereld uitspreiden.

Deze post delen

Daarom: zodra er 10% van de burgers besluit om geen belasting te betalen, houdt dit hele zieke circus op. En dan kan dit zich als een olievlek over de westerse wereld uitspreiden.

Hoe had je dat gedacht? Als je niet betaald komen ze het gewoon halen en krijg je ook nog eens een forse boete. De meeste belasting betaal je al voor jij je centen daadwerkelijk in handen hebt en bij elke uitgave die je doet in de vorm van accijns en btw.

Deze post delen

Hoe had je dat gedacht? Als je niet betaald komen ze het gewoon halen en krijg je ook nog eens een forse boete. De meeste belasting betaal je al voor jij je centen daadwerkelijk in handen hebt en bij elke uitgave die je doet in de vorm van accijns en btw.

Als alle bedrijven in Nederland ineens GEEN BTW meer betalen en dat tegelijkertijd doen, wordt het heel lastig voor de roverheid... ik zeg maar wat.

Burgers kunnen ook geen taksen meer betalen en op andere manieren creatief zijn, maar dat wordt heel lastig als ze voor hun inkomsten afhankelijk zijn

van die zelfde roverheid...

Deze post delen

Als alle bedrijven in Nederland ineens GEEN BTW meer betalen en dat tegelijkertijd doen, wordt het heel lastig voor de roverheid... ik zeg maar wat.

Burgers kunnen ook geen taksen meer betalen en op andere manieren creatief zijn, maar dat wordt heel lastig als ze voor hun inkomsten afhankelijk zijn

van die zelfde roverheid...

Stel je voor, net zoals in het voorbeeld van Wodan, dat er genoeg mensen zijn die per 17 augustus 2016 niet meer betalen aan overheid. Stel je voor dat dat 467.854 mensen zijn. De krant zal op 24 augustus bol staan. Men zal erover praten. Op 30 augustus zijn er al 143.267 mensen die meedoen. Op 15 september is het aantal gegroeid naar 834.945 mensen. Snap je het nu?

Deze post delen

Het probleem in je verhaal is eigenlijk dat jij (en ik ook) in de minderheid zijn. De meeste kiezers, hebben gekozen voor politieke partijen die 100% voor de EU zijn. Er zijn eigenlijk op dit moment maar 2 serieuze partijen tegen de EU en dat is de PVV en de SP.

Belasting betalen op basis van vrijwilligheid? LOL dan mogen we aansluiten bij de Grieken want dan is ons land binnen een week failliet. Niemand betaald graag belasting en vrijwillig belasting betalen, dan kun je ervan uit gaan dat er niets binnen komt.

Maar er is nog wel hoop, er komt hopelijk een dag dat de schapen wakker worden, niet meer alleen aan hun eigen hachie denken en in opstand komen. Maar voorlopig zie ik dat niet gebeuren. De meeste mensen zijn eigenlijk alleen met zichzelf bezig en mopperen wat, maar stemmen vervolgens gewoon weer op de VVD, PVDA, CDA of D66.

Denk je nou werkelijk dat 'op de goede partij stemmen' een verschil gaat uitmaken? Ik denk dat dat een grote illusie is. Linksom of rechtsom, je wordt genaaid. De regering is ook maar een instrument. (Van bijvoorbeeld de EU, de grote banken en multinationals, de millitaire industrie en andere graaiers) En ik heb het helemaal niet over een vrijwillige belasting, ik heb het over een systeem wat verrot is en dan maakt het niet zoveel uit op welke partij je stemt. Dat rotte systeem houden wij allemaal in stand met onze portemonnee, dus de macht ligt bij ons.

Deze post delen

10.000 bezwaarschriften in procedure tegen spaartaks

De procedure die de Bond voor Belastingbetalers heeft aangespannen tegen de spaartaks, is door staatssecretaris Wiebes aangemerkt als een procedure voor massaal bezwaar. De Bond voor Belastingbetalers is de zaak in 2014 gestart, in samenwerking met Grant Thornton, om uitdrukking te geven aan de grote onvrede over de spaartaks, de vermogensrendementsheffing. Deze veronderstelt dat spaarders een rendement halen van 4% en belast dat met 30%, zodat de heffing op vermogen per saldo 1,2% bedraagt. De laatste jaren hebben spaarders die 4% bij lange na niet gehaald.

http://www.telegraaf.nl/dft/geld/belastingen/24216423/__10.000_bezwaarschriften_in_procedure_tegen_spaartaks__.html

• Leuk 1

Deze post delen

10.000 bezwaarschriften in procedure tegen spaartaks

De procedure die de Bond voor Belastingbetalers heeft aangespannen tegen de spaartaks, is door staatssecretaris Wiebes aangemerkt als een procedure voor massaal bezwaar. De Bond voor Belastingbetalers is de zaak in 2014 gestart, in samenwerking met Grant Thornton, om uitdrukking te geven aan de grote onvrede over de spaartaks, de vermogensrendementsheffing. Deze veronderstelt dat spaarders een rendement halen van 4% en belast dat met 30%, zodat de heffing op vermogen per saldo 1,2% bedraagt. De laatste jaren hebben spaarders die 4% bij lange na niet gehaald.

http://www.telegraaf.nl/dft/geld/belastingen/24216423/__10.000_bezwaarschriften_in_procedure_tegen_spaartaks__.html

Dat is een aardig artikel, maar raakt de kern van het probleem niet. De partijen die jij aanhaalt die tegen de EU zijn, willen wel graag regeren en jouw belasting geld uitgeven. Je mag verwachten dat ze dat gaan doen naar hun eigen inzichten. Dat betekent dat ze geld uit gaan geven aan voor hun belangrijke zaken. Wat voor de ene kiezer belangrijk is, druist tegen de belangen van andere kiezers of burgers, in.

Elke politieke partij heeft een agenda die bepaalde groepen bevoordeelt en bepaalde groepen benadeelt! De enige manier waarop het belang van het individu gediend wordt, is minder overheid en meer (keuze)vrijheid voor de burgers.

Ik zou graag stoppen met het financieren van de afbraak van prima functionerende windmolens vanwege een subsidieregeling. Ik zou graag stoppen met het weg sluizen van Nederlands belasting geld via Griekenland om de banken in West Europa te ondersteunen. Ik zou graag stoppen met het financieren van de steenrijke familie Oranje. Ik zou graag stoppen met het ondersteunen van onze overheid die multinationals een gigantisch belasting voordeel geeft. Ik zou graag stoppen met het financieren van gewapende conflicten in een ver vreemd land.

Deze post delen

Dat is een aardig artikel, maar raakt de kern van het probleem niet. De partijen die jij aanhaalt die tegen de EU zijn, willen wel graag regeren en jouw belasting geld uitgeven. Je mag verwachten dat ze dat gaan doen naar hun eigen inzichten. Dat betekent dat ze geld uit gaan geven aan voor hun belangrijke zaken. Wat voor de ene kiezer belangrijk is, druist tegen de belangen van andere kiezers of burgers, in.

Elke politieke partij heeft een agenda die bepaalde groepen bevoordeelt en bepaalde groepen benadeelt! De enige manier waarop het belang van het individu gediend wordt, is minder overheid en meer (keuze)vrijheid voor de burgers.

Ik zou graag stoppen met het financieren van de afbraak van prima functionerende windmolens vanwege een subsidieregeling. Ik zou graag stoppen met het weg sluizen van Nederlands belasting geld via Griekenland om de banken in West Europa te ondersteunen. Ik zou graag stoppen met het financieren van de steenrijke familie Oranje. Ik zou graag stoppen met het ondersteunen van onze overheid die multinationals een gigantisch belasting voordeel geeft. Ik zou graag stoppen met het financieren van gewapende conflicten in een ver vreemd land.

Ik ben het helemaal met je eens maar ik ben bang dat het niet zo simpel is om geen belasting meer te betalen. De roverheid heeft ruim voldoende mogelijkheden om belasting te innen en mensen die geen belasting betalen, fors aan te pakken. Dus wil je het systeem veranderen, dan moet je dat imo toch langs politieke weg doen. Stoppen met belasting betalen zorgt er eigenlijk alleen maar voor dat je uiteindelijk meer belasting gaat betalen omdat de boetes fors zijn.

Maar ik ga ervan uit dat jij daar wel een oplossing voor weet? :rolleyes:

Deze post delen

Ik ben het helemaal met je eens maar ik ben bang dat het niet zo simpel is om geen belasting meer te betalen. De roverheid heeft ruim voldoende mogelijkheden om belasting te innen en mensen die geen belasting betalen, fors aan te pakken. Dus wil je het systeem veranderen, dan moet je dat imo toch langs politieke weg doen. Stoppen met belasting betalen zorgt er eigenlijk alleen maar voor dat je uiteindelijk meer belasting gaat betalen omdat de boetes fors zijn.

Maar ik ga ervan uit dat jij daar wel een oplossing voor weet? :rolleyes:

Als ik in mijn eentje stop met belasting betalen, kom ik uiteindelijk voor de rechter (en als ik dat niet wil, dan ontvoert de politie mij, met handboeien en een pistool op mijn hoofd als ik spartel). Die rechter laat dan mijn huis verkopen. En ik zit in de gevangenis.

Als 10 mensen stoppen met belasting betalen, komen ze voor de rechter en in de gevangenis.

Als 100 mensen stoppen met belasting betalen, komen ze voor de rechter en in de gevangenis.

Als 1.000 mensen stoppen met belasting betalen, komen ze voor de rechter en in de gevangenis.

Als 10.000 mensen stoppen met belasting betalen, komen ze voor de rechter maar niet in de gevangenis want er is dan een cellentekort.

Als 100.000 mensen stoppen met belasting betalen, komen ze op TV en in de krant en kunnen ze duidelijk maken wat ze willen aan de politiek die eigenlijk nooit luistert naar het volk.

Als 1.000.000 mensen stoppen met belasting betalen, kunnen ze afdwingen dat de regering weer in dienst staat van het volk.

Deze post delen

Je begrijpt toch ook wel als 1 miljoen mensen geen belasting meer betalen dat Nederland het volgende Griekenland is? Gelukkig zal zoiets nooit gebeuren en kunnen we blijven genieten in ons mooie en financieel gezonde kikkerlandje met alle voorzieningen die we ons maar kunnen wensen.

Deze post delen

Ik wel:

ontevreden-nederlanders-kunnen-zich-gewoon-laten-uitschrijve.jpg.eda66c3ee220527da832ddd5b933a0b1.jpg

Bron: Artikel door Abel van Gijlswijk, op Vice NL.

Krediet gaat naar een forumlid. Want ik heb dit hier ergens op het forum vandaan.

Ik zou echter niet meer weten wie dit het eerst gepost heeft.

Inderdaad, daarmee beginnen als 'statement' en jezelf soeverein verklaren (net zoals Willem Alexander dat is, die betaalt ook geen belasting). Vervolgens een aantal WOB brieven en bezwaren sturen over datgene waar je het niet eens mee bent. De overheid zou er voor jou moeten zijn, niet omgekeerd.

Alleen als 10.000 mensen dat zouden schrijven worden ze helemaal gek, maar dat terzijde. Natuurlijk belasting betalen, maar wel voor voorzieningen / regels en wetten waar jij gebruik van maakt, en niet bijv. voor dure directeuren en wethouders die vinden dat ze zoveel geld mogen verdienen op basis van die wet. Of voor een paar mooie nieuwe straaljagers die goed zijn in raketten schieten...

Dingen worden ons zomaar opgelegd of opgedrongen zonder dat wij daarmee zelf hebben ingestemd. Dit is eigenlijk puur misdadig en gaat ook linea recta tegen de grondwet in.

Maar goed, hoe lang moet het nog duren voordat de mensheid echt beseft dat we met z'n allen flink in de maling worden genomen?

Feit is dat iedereen recht heeft op een vrij bestaan want je komt hier op aarde als een vrij mens van vlees en bloed.

Echter word je direct als een natuurlijk en juridisch persoon gezien en worden je menselijke kenmerken gewoon volkomen genegeerd.

Het is een vrij recht om goed en gezond te leven met alle basisvoorzieningen voor ieder mens en daarnaast moet je zelf kunnen kiezen

of je als slaaf 8 of meer uren per dag wilt werken voor iets extra's of dat je lekker mediteert, wandelt, geniet vd natuur etc.

Het gaat tegen de creatie van het universum in om vrijheid af te pakken van ieder levend wezen en ons wordt van alles opgelegd waar velen het niet mee eens zijn.

Onderstaand had ik laatst als eens gepost dus zal het voorlopig niet meer doen;

http://www.ikclaimmijnnaam.nl/

Verder ben ik het met @Keyser Suze z'n idee eens, al is dat best spannend om te transformeren in de praktijk. Maar het kan..

Greetz,

• Leuk 1

Deze post delen

Je begrijpt toch ook wel als 1 miljoen mensen geen belasting meer betalen dat Nederland het volgende Griekenland is? Gelukkig zal zoiets nooit gebeuren en kunnen we blijven genieten in ons mooie en financieel gezonde kikkerlandje met alle voorzieningen die we ons maar kunnen wensen.

Is een illusie. Niet het betalen van belasting, maar het lenen van geld wat je niet hebt en daarvoor nog eens veel meer voor moeten terug betalen is een kreuk in dit systeem....

Deze post delen

57212734.jpg.59e86cf7973bacaf4171439394db0626.jpg

.....ik pis hier zowat in mijn broek van het lachen!

Nederland zal sowieso een Griekenland worden; al eens bedacht hoe de overheid de Staatsschuld gaat financieren van bijna een half biljoen euro? (hint: belastingen verhogen)

Nederland financieel gezond? Waar baseer je dat op? (hint: Google eens op totale schuld Nederland.....we zijn de numero uno van de EU)

Alle voorzieningen die we ons maar kunnen wensen? Je hebt zeker geen opa en oma in een verzorgingshuis die aan het einde van de week een beetje zuur ruiken? (hint: waar is het geld om ze 5x per week te douchen?)

Ik zal je wat verklappen: als de overheid in dit tempo doorgaat, en dat heb ik niet zelf bedacht, is gewone wiskunde, dan is Nederland financieel failliet binnen 20 jaar. Dus die 'nooit gebeuren' mag veranderd worden in: als de schulden maar blijven groeien (en dat gebeurt automatisch, dat heet rente), is het straks onbetaalbaar. Eeuwige economische groei is net zo reëel als dat Pim Fortuyn volgend jaar minister president is.

Je begrijpt toch ook wel als 1 miljoen mensen geen belasting meer betalen dat Nederland het volgende Griekenland is? - onze fijne overheid en die van de EU zullen de burgers onherroepelijk van hun geld ontdoen. Als je dat een leuk vooruitzicht lijkt, ga lekker door met de RatRace. Als je denkt dat het zinnig is om op een duidelijke manier voor eens en altijd aan het geweld van de overheid een halt toe te roepen, zal er echt wel iets moeten gebeuren. Enne....hint: stemmen heeft geen zin.

• Leuk 1

Deze post delen

Ik stel voor dat je eens aan de slag gaat met google, een rekenmachine (spreadsheet is ook goed) en wat basis boekhoudkunde... en dan zal je zien dat het niet KAN blijven duren... al

kan men het op jouw kosten wel nog heel lang rekken (en daar is men volop mee bezig).

• Leuk 1

Deze post delen

Staatsschuld van Nederland is een van de laagste van Europa. En ja totale schuld is makkelijk zeggen maar tel daar ook de bezittingen eens bij op! Pensioenen van Nederlanders zijn de hoogste van de EU.

Uiteraard kunnen er dingen beter, zoals verzorgingstehuizen maar het merendeel van de oudere medemens (60 plus) barst van het geld. Uitzonderingen uiteraard daar gelaten en die moeten ook geholpen worden in onze verzorgingsstaat.

Maar nee ik ben het totaal niet eens met je visie over Nederland. En dat schuld toeneemt dat noemt men niet rente maar inflatie. De staatsschuld moet je in reële termen bekijken en niet in absolute bedragen. Dat is hetzelfde als alles terug rekenen naar de gulden maar daar is wel 15 jaar inflatie over heen gegaan.

Deze post delen

De kredietwaardigheid wordt nog altijd gemeten door de rating agencys (en ja daar valt genoeg op af te dingen) maar als die Nederland bij de top 20 kredietwaardigste landen van de wereld zetten zal het financieel niet zon puinhoop zijn als jij schetst toch?

Deze post delen

Staatsschuld van Nederland is een van de laagste van Europa. En ja totale schuld is makkelijk zeggen maar tel daar ook de bezittingen eens bij op! Pensioenen van Nederlanders zijn de hoogste van de EU.

Uiteraard kunnen er dingen beter, zoals verzorgingstehuizen maar het merendeel van de oudere medemens (60 plus) barst van het geld. Uitzonderingen uiteraard daar gelaten en die moeten ook geholpen worden in onze verzorgingsstaat.

Maar nee ik ben het totaal niet eens met je visie over Nederland. En dat schuld toeneemt dat noemt men niet rente maar inflatie. De staatsschuld moet je in reële termen bekijken en niet in absolute bedragen. Dat is hetzelfde als alles terug rekenen naar de gulden maar daar is wel 15 jaar inflatie over heen gegaan.

Neen mijn beste, de schuld in Euro uitgedrukt neemt toe doordat er rente betaald moet worden over ontleende bedragen.

En inflatie is het gevolg van het bijmaken (bij drukken) van het geld, maw het totale volume Eurotjes neemt toe en de waarde per stuk verwatert dus.

Een cursus basiseconomie eens overwegen?

Om de rente te kunnen blijven betalen, probeert men die kunstmatig laag te houden...

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...