Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en je opgegeven geboortedatum en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Marc67NL

Islam vecht terug, lachend.

Recommended Posts

Om even te laten zien dat het allemaal niet zwart wit is:

A Saudi TV star, Nasser Al Qasabi, has earned death threats for deploying a new weapon against Daesh: laughter.

'Selfie', a sketch comedy show which debuted last week on Saudi-owned pan-Arab satellite channel MBC, has won praise from influential voices in the Middle East for daring to mock the hardline militant group.

In one scene, a group of buffoonish holy warriors at a 'girl market' picks concubines from a line of chained women abducted from the battlefield.

"Come on guys!" interjects a naive character played by the show's Saudi star, Nasser Al Qasabi. "This is forbidden by Islam, these are just children!"

"God forgives!" the ringleader snapped back.

As one fighter picks a slave "wife" of a moustachioed man in a woman's black robe, a friend points out the apparent mistake.

"No problem!" the first fighter says. "If he's an infidel, he deserves this!"

Saudi Arabia observes a strict form of Sunni Islam but is fiercely opposed to Daesh, the group also known as ISIS or ISIL which has seized much of Syria and Iraq and declared a 'caliphate' to rule over all Muslims.

Al Qasabi says his show's message, though presented in the form of satire, is deadly serious. He says he has been unfazed by threats he has received from the militants' supporters since the premier.

"God is my protector. I'm an artist, and the artist's essential role is to reveal society's challenges even if he pays a price," he said in an interview with Saudi-owned al Arabiya TV on Sunday.

"Warning the people about Daesh is the true jihad, because we're fighting them with art not war."

Bron: Emirates 24/7

Islam sucks.

Geitenwollensokkengedoe, net als hier in het westen.

Laat al die zogenaamde verongelijkten moslims hun geld spenderen aan wapens en strijders om het gezwel IS aan te vallen en te vernietigen.

Maar......helaas, dat zullen ze nooit doen want....het blijven hun(!) geloofsgenoten...dus theezetten en halalkoekies

Uiteraard vergezeld van vele gesprekjes en gezangen met Cohen en soortgenootjes

Vooral blijven pamperen, praten, praten en vooral praten.

Ach, wat zal ik zeggen:

Saudi prince and Emirate's first female fighter pilot take part in Syria air strikes.

Yousef Al Otaiba, the UAE’s ambassador to the United States, confirmed on Thursday that the country’s first female fighter pilot, Major Mariam Al Mansouri, 35, took part in her own kingdom’s military action. Mansouri graduated from Abu Dhabi's Khalifa bin Zayed Air College in 2007 and is veteran pilot of F-16 warplanes.

Mr Al Otaiba discussed the UAE’s commitment in combating ISIL and fighting extremism on the live-broadcast American television show Morning Joe, a weekday morning talk show on MSNBC.

During the show, Mr Al Otaiba said: “We will bring whatever it takes to defeat Isis [isil] and other forms of extremism.”

Mansouri is reportedly the first female UAE pilot of a fighter jet. She graduated from Abu Dhabi's Khalifa bin Zayed Air College in 2007 and is veteran pilot of F-16 warplanes. Washington has said the United Arab Emirates, Saudi Arabia, Bahrain and Jordan, took part in the strikes on the Islamic State, which has seized swaths of Iraq and northern Syria.

Mansouri's participation in the raid stirred a debate on social media networks, with supporters posting her picture on Twitter and commending her service. "She is taking part in crushing the dens of Daesh," wrote one woman on Twitter, using an Arabic acronym for IS.

Angry Islamist sympathisers, however, slammed Mansouri's "criminal" act. The UAE is a largely conservative Gulf state, where women citizens wear the traditional Islamic head cover and black Abaya loose cloak. But authorities in the oil-rich state have made efforts to put pioneering women forward and many women have assumed top government positions.

Dozens of militants from the Islamic State group have reportedly been killed in the bombing raids, prompting anger from the group’s sympathisers online. On Wednesday, Twitter users warned that Saudi Arabia's airmen were “wanted by IS” and that their throats would be slit.

Ik vind dat wel slim van ze, om er een vrouw op af te sturen.

:) Psychologische oorlogsvoering.

Islam sucks.

Geitenwollensokkengedoe, net als hier in het westen.

Laat al die zogenaamde verongelijkten moslims hun geld spenderen aan wapens en strijders om het gezwel IS aan te vallen en te vernietigen.

Maar......helaas, dat zullen ze nooit doen want....het blijven hun(!) geloofsgenoten...dus theezetten en halalkoekies

Uiteraard vergezeld van vele gesprekjes en gezangen met Cohen en soortgenootjes

Vooral blijven pamperen, praten, praten en vooral praten.

Vanwege mensen als jij, zal de wereld nooit veranderen. De instelling van een Hammermechanic: If I can't fix it with a hammer, I use a bigger one.

Laat verongelijkte moslims hun geld spenderen aan wapens. Goed plan! Waarom zetten we de CIA er niet op? Die kan ze trainen en bevoorraden...

Dat is nu precies waar het hele militair-industrieële complex op uit is, meer wapens, meer verdeeldheid, meer geweld, meer barbarisme... Oja, nu zie ik het verband. :rolleyes:

• Leuk 4

Vanwege mensen als jij, zal de wereld nooit veranderen. De instelling van een Hammermechanic: If I can't fix it with a hammer, I use a bigger one.

Laat verongelijkte moslims hun geld spenderen aan wapens. Goed plan! Waarom zetten we de CIA er niet op? Die kan ze trainen en bevoorraden...

Dat is nu precies waar het hele militair-industrieële complex op uit is, meer wapens, meer verdeeldheid, meer geweld, meer barbarisme... Oja, nu zie ik het verband. :rolleyes:

Dat is nu juist het mooie aan onze vorm van democratie, jij mag jouw visie poneren en ik hopelijk die van mij?

Zonder dat ik jouw of anderen als persoon aanval maar gewoon een vorm van discussie aanga?

Ik stel vast dat mensen veel vanuit emoties en sentimenten kijken naar gebeurtenissen en vanuit die optiek niet altijd een realiteit onder ogen zien.

Kijk....ook dat is mijn visie...daar hoef jij het niet eens mee te zijn ....zou wel helpen overigens om het werkelijke probleem van die ongebreidelde instroom gelukskoekies op te lossen.

Overigens is het een wonder dat de honderden miljoenen moslims dat groepje IS niet weet te vernietigen.....of willen ze dat eigenlijk niet...het blijven geloofsbroeders ...toch?

Overigens is het een wonder dat de honderden miljoenen moslims dat groepje IS niet weet te vernietigen.....of willen ze dat eigenlijk niet...

Ja je kan het wel of niet met Johan eens zijn .... maar hier heeft hij wel een punt.

Ik stel vast dat mensen veel vanuit emoties en sentimenten kijken naar gebeurtenissen en vanuit die optiek niet altijd een realiteit onder ogen zien.

Nu zat ik deze ochtend eens je laatste berichten te lezen en ik had het idee dat jij vanuit je emotie overal lukraak een reactie neerkwakt.

Greener

• Leuk 1

Dat is nu juist het mooie aan onze vorm van democratie, jij mag jouw visie poneren en ik hopelijk die van mij?

Zonder dat ik jouw of anderen als persoon aanval maar gewoon een vorm van discussie aanga?

Kijk....ook dat is mijn visie...daar hoef jij het niet eens mee te zijn ....zou wel helpen overigens om het werkelijke probleem van die ongebreidelde instroom gelukskoekies op te lossen.

Overigens is het een wonder dat de honderden miljoenen moslims dat groepje IS niet weet te vernietigen.....of willen ze dat eigenlijk niet...het blijven geloofsbroeders ...toch?

Ik stel vast dat het verd... moeilijk is om te zien wat nu de realiteit is.

(Wat is bijvoorbeeld de realiteit in de Oekraïne?).

Met als gevolg dat velen de boel zwart/wit proberen te trekken.

Ook ik zou dat het liefste doen. Het is een menselijk trekje.

Maar ik weet dat ik dan heel veel mis.

En ik zie dat jij gebruik maakt van het recht op beledigen. Nu wil ik beledigen ook niet verbieden.

Maar ik vind wel dat het niet past bij 'beschaafd met elkaar omgaan'.

Het leid tot ergernis (niemand wil beledigd worden) en stookt de gemoederen alleen maar verder op.

Het is makkelijk iemand te beledigen. Ik wil mij daartoe niet laten verleiden.

En het argument "Anderen doen dat ook" gaat voor mij niet op.

Aangezien dat argument het alleen maar in stand houd.

Waarom het honderden miljoenen moslims niet lukt om IS de kop in te drukken?

Weer zo'n verhaal met meerdere kanten.

IS wordt bestreden door een coalitie van westerse en oosterse landen.

En de coalitie heeft tot nu toe het lef niet om met de voeten op de grond te gaan staan.

Met alleen bombardementen kom je er niet. Infanterie is nodig.

De Amerikanen vinden het wel goed zo. Nieuwe speeltjes uitproberen.

En voorraad bijbestellen bij Amerikaanse bedrijven.

Europa wil er zich de vingers niet aan branden.

En de oosterse landen hebben niet de (militaire) resources om het alleen te doen.

Ik zou het liefst zien dat wij met zijn allen daar zsm. voet aan de grond zetten.

En hard ingrijpen. Waarom zouden wij daaraan mee moeten doen?

Onder andere omdat daarmee gelijk het vluchtelingen probleem kan worden aangepakt.

Een einde aan IS. En opvang ter plekke.

Ja, dat is een inbreuk op de soevereiniteit van de desbetreffende landen.

Maar wat IS daar flikt is reden genoeg om dat even aan de kant te schuiven.

Het gaat om mensen. En als wij er prat op gaan dat wij 'beschaafd' zijn,

dan zullen wij ons ernaar moeten gedragen.

Overigens, ook de moslim wereld is verdeeld. In grofweg twee stromingen.

(Er zijn er meer, maar die zijn nauwelijks van invloed). Soennieten en Sjiieten.

Ach, er valt zoveel over te vertellen. En ook over de connectie die er is tussen het Jodendom, het Christendom en de Islam.

Maar daarbij zitten ons de forumregels een beetje in de weg.

Helaas zijn die er niet zonder reden. Het blijkt voor velen zeer moeilijk om met respect voor de diverse denkbeelden erover te discuteren.

@Järv

Zie bovenstaand: "Waarom het honderden miljoenen moslims niet lukt om IS de kop in te drukken?".

• Leuk 1

Het is waar. De oorsprong van ISIS gaat terug via Al Qaida, de Taliban, de Mudjahidin naar de Wahabbi's uit Saudi Arabië. Ze zijn vanaf hun opkomst in de jaren vijftig bevoorraad, betaald en getraind door de Amerikanen via de Saudi's. Het is vanwege de Wahabbi's dat de familie Saudi het tot koningshuis geschopt hebben.

De plannen van een kalifaat tussen Syrië en Irak stammen al uit de jaren zestig. Is het toeval dat Isis nu juist daar een kalifaat proberen te stichten? Is het toeval dat ze in van die slierten Irak en Syrië bezetten? Ik zou toch meer gaan voor een omsloten gebied, hetgeen makkelijker te verdedigen is.

Maar goed, ik blijf erbij, meer geweld is niet de oplossing. We hebben nu 14 jaar War on Terror achter de rug. Wordt het nu niet eens tijd om te erkennen dat het contraproductief heeft gewerkt? Of dat we gigantisch bij de neus genomen zijn?

Arabieren zijn ook gewoon maar mensen. Zoals John Perkins zegt, er is geen terrorist die niet liever bij vrouw en kinderen op een boerderijtje zou willen zitten.

................................. Zoals John Perkins zegt, er is geen terrorist die niet liever bij vrouw en kinderen op een boerderijtje zou willen zitten.
Als je kijkt hoe zot je zelfmoord gasten krijgt, weet ik niet of dat ze nog veel "nadenken" of "willen"...

En ja, de westerse wereld heeft zich inderdaad gigantisch bij de neus laten nemen en dit is nog steeds zo.

We kopen zaken die we niet nodig hebben, met geld dat we niet hebben, om mensen jaloers te maken die we niet mogen... Jep, we zijn allemaal een beetje gek.

• Leuk 2

Ik ben het helemaal met @Charlie eens. Alleen zijn wij met onze vredelievendheid wel een beetje naïef. We kunnen de problemen nu niet meer met praten oplossen, en eigenlijk is naar de geweren grijpen ook niet alles. Overigens begin ik wel respect te hebben voor de moslims die op een goede manier in de wereld staan, zij lezen de Koran op de zelfde wijze zoals de gematigde christenen hun Bijbel lezen. Kortom, door de hardliners worden we overal met angst geconfronteerd.

Over Rusland kunnen we ook iets zeggen, doordat ze de keuze voor het orthodoxe geloof zeer letterlijk nemen, zijn ze naar mijn idee op dezelfde manier als de extreme moslims bezig. Dit zorgt ervoor dat ook de gematigde Russen bijna met moeite met hun ideeën naar het Westen komen. Het verdedigen van die waarden gaat bijna op dezelfde manier als de IS dat doet. Ook de belangen worden daarbij zeer scherp genomen.

Als Poetin nog steeds aan de macht is en er zal weer een Bush in de Amerikaanse Witte Huis komen, dan ben ik bang dat we weer vaak op het randje van de Derde Wereldoorlog zullen komen.

Ik ben het helemaal met @Charlie eens. Alleen zijn wij met onze vredelievendheid wel een beetje naïef. We kunnen de problemen nu niet meer met praten oplossen, en eigenlijk is naar de geweren grijpen ook niet alles. Overigens begin ik wel respect te hebben voor de moslims die op een goede manier in de wereld staan, zij lezen de Koran op de zelfde wijze zoals de gematigde christenen hun Bijbel lezen. Kortom, door de hardliners worden we overal met angst geconfronteerd.

Over Rusland kunnen we ook iets zeggen, doordat ze de keuze voor het orthodoxe geloof zeer letterlijk nemen, zijn ze naar mijn idee op dezelfde manier als de extreme moslims bezig. Dit zorgt ervoor dat ook de gematigde Russen bijna met moeite met hun ideeën naar het Westen komen. Het verdedigen van die waarden gaat bijna op dezelfde manier als de IS dat doet. Ook de belangen worden daarbij zeer scherp genomen.

Als Poetin nog steeds aan de macht is en er zal weer een Bush in de Amerikaanse Witte Huis komen, dan ben ik bang dat we weer vaak op het randje van de Derde Wereldoorlog zullen komen.

Verdiep je misschien iets meer in het Orthodoxe geloof? Hoeveel oorlogen zijn er door de ongedeelde kerk begonnen? in tegenstelling tot de katholieken, en protestanten? Probeer eerst iets in te lezen voor je De orthodoxe kerkvaders of staretsen gaat vergelijken met extreme moslims.

• Leuk 1

Verdiep je misschien iets meer in het Orthodoxe geloof? Hoeveel oorlogen zijn er door de ongedeelde kerk begonnen? in tegenstelling tot de katholieken, en protestanten? Probeer eerst iets in te lezen voor je De orthodoxe kerkvaders of staretsen gaat vergelijken met extreme moslims.

Ik zeg bijna, alle geloven verspreiden liefde in hun boodschappen. Ik ben in mijn kijkwijze ook extreem, maar ik wil niet naar het geweer grijpen. Daarom moeten we kijken wat ons verbindt en niet wat ons verder van ons afdrijft. Dat wil ik ook doen, maar ik wordt door boosheid nu ook blind. Dat wil ik koste wat kost voorkomen. We zijn tenminste allemaal mensen. Laten we ons dat realiseren. We zullen allemaal hard moeten werken als we de wereldvrede willen bereiken.

• Leuk 1

Als je kijkt hoe zot je zelfmoord gasten krijgt, weet ik niet of dat ze nog veel "nadenken" of "willen"...

En ja, de westerse wereld heeft zich inderdaad gigantisch bij de neus laten nemen en dit is nog steeds zo.

We kopen zaken die we niet nodig hebben, met geld dat we niet hebben, om mensen jaloers te maken die we niet mogen... Jep, we zijn allemaal een beetje gek.

Dacht dat ik patent had op De tekst in de laatste alinea :D

Het westen is naief. Extreem naief.

Zo naief, dat anderen het niet eens willen geloven.

Ik zeg bijna, alle geloven verspreiden liefde in hun boodschappen. Ik ben in mijn kijkwijze ook extreem, maar ik wil niet naar het geweer grijpen. Daarom moeten we kijken wat ons verbindt en niet wat ons verder van ons afdrijft. Dat wil ik ook doen, maar ik wordt door boosheid nu ook blind. Dat wil ik koste wat kost voorkomen. We zijn tenminste allemaal mensen. Laten we ons dat realiseren. We zullen allemaal hard moeten werken als we de wereldvrede willen bereiken.

Die gedachten is mooi en wenselijk en je mag er trots op zijn dat je zo denkt ....en zou het niet mooi zijn als................. Maar dat 'als' is er niet.

Je kan nog zo sociaal en vredelievend zijn, maar als de andere partij dat niet is en oorlog wil dan moet je je met hand en tand verdedigen of kiezen om ten onder te gaan.

Praten werkt niet als iemand wilens en wetens wil knokken.....sterker nog, het maakt 't alleen maar erger.

Nu zat ik deze ochtend eens je laatste berichten te lezen en ik had het idee dat jij vanuit je emotie overal lukraak een reactie neerkwakt.

Greener

Misschien tijd om mijn berichten eens objectief te lezen en dan de stand van hedendag eens erbij te betrekken

Er gaat een wereld voor je open.....

En nee. speelt geen emotie bij en ook geen (neer) kwak.

Reeeeeeeeeeeeee....aaaaaaaaaaaaaaaaaaaliteit.

Ik weet niet of mensen het doorhebben, maar er zitten gewoon mensen met de islam als geloof op dit forum. Lijkt me bijzonder klote om steeds maar weer op 1 hoop geveegd te worden:(.

CtM

• Leuk 1

Ik weet niet of mensen het doorhebben, maar er zitten gewoon mensen met de islam als geloof op dit forum. Lijkt me bijzonder klote om steeds maar weer op 1 hoop geveegd te worden:(.

CtM

Geweldig om dit te lezen! we worden al genoeg bang gemaakt naar mijn idee. @Changingthemindset, je kan je naam eer aan doen door bij velen hier te proberen om ze op andere gedachten te zetten.

Zo wil ik niet meer bang of boos gemaakt worden, maar het gevoel doet toch andere dingen met je. Het is niet een religie die dingen kapot kan maken in de wereld, het zijn de mensen die hun geloof op een andere manier bekijken, en daar andere mensen met geweld over proberen te halen. Gelukkig zijn er ook goede mensen, laten we die mensen niet uit het oog verliezen, want samen met hen kunnen we een wereld maken die zoveel mooier is. Bedankt voor de zin met grote wijsheid!

Japio.

• Leuk 1

Ik weet niet of mensen het doorhebben, maar er zitten gewoon mensen met de islam als geloof op dit forum. Lijkt me bijzonder klote om steeds maar weer op 1 hoop geveegd te worden:(

Het zou mooi zijn als zij dan zouden laten zien in woord en daad dat ze tegen het "moslimgeweld" zijn en dat het geen "moslim" maar gewoon "geweld" is.

Helaas doet de moslimgemeenschap in mijn ogen vrij weinig tot niets ... en als er dan een zootje opgeschoten moslimjeugd op dodenherdenking staat te gillen en te krijsen komt ze dat ook niet echt ten goede.

Het wordt nu eens tijd dat de moslims die hier willen zijn, willen blijven en het naar de zin hebben eens laten blijken dat dit zo is en dat ze daar van hun kant ook eens moeite voor gaan doen.

Het moet tenslotte wel van 2 kanten komen en niet alleen van de onze.

Het zou mooi zijn als zij dan zouden laten zien in woord en daad dat ze tegen het "moslimgeweld" zijn en dat het geen "moslim" maar gewoon "geweld" is.

Helaas doet de moslimgemeenschap in mijn ogen vrij weinig tot niets ... en als er dan een zootje opgeschoten moslimjeugd op dodenherdenking staat te gillen en te krijsen komt ze dat ook niet echt ten goede.

Het wordt nu eens tijd dat de moslims die hier willen zijn, willen blijven en het naar de zin hebben eens laten blijken dat dit zo is en dat ze daar van hun kant ook eens moeite voor gaan doen.

Ik kan mensen niet dwingen om anders te gaan denken.:) Alleen maar hopen dat de bij de geboorte meegegeven grijze massa in z'n vrij komt:) Schept zoveel ruimte;)

Misschien moet jij dan leren kijken. In jouw ogen gebeurt er weinig. dat is dan jouw beleving.. Er gebeurd best veel, alleen dan niet in jouw gezichtsveld, en niet in de Mainstream media. Want het is niet altijd zo spectaculair.

Ja er zijn jongeren, die er een zooitje van maken. maar op alles maar op een hoop te gooien, verruim je gezichtsveld in ieder geval niet.

Je spreekt ergens over realiteit. Welke realiteit.. De jouwe of de mijne, of de van anderen hier.

Ik sluit me bij Changing de Mindset aan..

Gast Liberty
Misschien moet jij dan leren kijken. In jouw ogen gebeurt er weinig. dat is dan jouw beleving.. Er gebeurd best veel, alleen dan niet in jouw gezichtsveld, en niet in de Mainstream media. Want het is niet altijd zo spectaculair.

Ja er zijn jongeren, die er een zooitje van maken. maar op alles maar op een hoop te gooien, verruim je gezichtsveld in ieder geval niet.

Je spreekt ergens over realiteit. Welke realiteit.. De jouwe of de mijne, of de van anderen hier.

Ik sluit me bij Changing de Mindset aan..

Hoho, jongeren? De overgrote meerderheid van de autodetonerende verwarde mannen met onthoofdingsfetish zijn ruimschoots volwassen.

Ben het er mee eens,

We zien bijna niks vanuit de zogenaamde progressieve en (democratische) 'vredelievende"groep moslims die hun extremistische broeders en zusters eens aanpakken.

Knuffeltherapie is hetgeen o.a. door Rutte en andere westerse leiders al decennia-lang gepleegd word....en wat is het resultaat?

NIHIL,NADA,NOP,NIKS,RIEN,NOTHING,NICHTS.

Verder gewoon meehuppelen in de kudde en braaf blijven blaten.........................

• Leuk 1

Ben het er mee eens,

We zien bijna niks vanuit de zogenaamde progressieve en (democratische) 'vredelievende"groep moslims die hun extremistische broeders en zusters eens aanpakken.

Knuffeltherapie is hetgeen o.a. door Rutte en andere westerse leiders al decennia-lang gepleegd word....en wat is het resultaat?

NIHIL,NADA,NOP,NIKS,RIEN,NOTHING,NICHTS.

Verder gewoon meehuppelen in de kudde en braaf blijven blaten.........................

Dan is ook jouw gezichtsveld enorm beperkt. Er gebeurd heel veel, en ook met de harde hand. Ook door andere moslim-bewegingen in strijd tegen IS.

Je zult daarvoor in de mainstream media niet zo veel lezen dat klopt..

Zoals ik al eerder schreef, de populisme en retoriek is weer van lucht, zonder gehinderd te worden door enige kennis.

Gast
This topic is now closed to further replies.

• Nieuwe aanmaken...