Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

**Royale**

Laatste Waarschuwing Alex Jones: Ramp uiterlijk Oktober

Recommended Posts

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Dat er een keer iets gaat gebeuren :( Dat lijkt er , als het zo doorgaat dik in te zitten .

Een Natuurramp zal het niet zijn . De Grondstoffen voor een Nieuw WO zijn wel degelijk aanwezig .

Je kunt je kop ook in het zand steken natuurlijk en negerend zijn . Mij om het even , voor hen die dat doen :)

Europa staat er op dit moment heel slecht voor en zo nog meer werelddelen . We krijgen niet alleen een gigantische stroom vluchtelingen te verwerken ,

Het houd tevens niet op . Als je teveel van een bepaald iets in je soep doet dan krijgt het een nare smaak .

Het rotte daarvan is dat je het niet meer kan verwijderen. Met als resultaat dat je de hele pan soep weg kunt gooien .

Europa krijgt een Naar smaakje :(

De Ingrediënten zijn er al , op enkele na , de pan staat al het vuur , toegevoegd word er nog steeds en geroerd .

En als er nou maar 1 man in de keuken stond die zich met de soep bemoeide , helaas .

Je Prept niet voor niets . Iets heeft je wakker gemaakt dat je dat gaat doen , bent gaan doen :(

Je houd dus wel degelijk rekening met iets .

Mijn gevoel zegt dat het een Oorlog word . Met wie :confused: meerdere mogelijkheden aanwezig .

Door wat ontstaat het ( Vul in :) meerdere mogelijkheden

Deze post delen

Onderstaande heb ik al in een ander forumdraadje gepost. Maar sluit hier bij aan. Mijn mening hierover is eigenlijk nog niet veranderd. Datums doen er eigenlijk niet toe. Het gaat komen, het gaat niet al te lang meer duren, en het gaat wel lang duren...

Inderdaad : eerst een liquidity crunch. (zou volgens vele voor dit najaar zijn )

Met als gevolg de zware deflatie die hier wordt voorspeld. (zal dan voor 2016-2017 zijn) Als reactie daarop massale geldcreatie door de centrale banken (2018-2019 ?) En dan begint de massa zijn vertrouwen in het geld te verliezen : hyperinflatie (2020 en verder ?).

En dan schulden weg (je schuldkwijtschelding) en spaargeld weg (de andere kant van de medaille).

Probleem opgelost. Diegene die dat op tijd ziet zien aankomen en gepast reageren kunnen stinkend rijk worden, de rest gaat verhongeren.

Daarmee dat ik ook zeker ben dat dit gaat eindigen met bloedvergieten :(. Revoluties, sociale onrust, rellen, burgeroorlog, oorlog en zelfs een wereldoorlog.

Dit gaat nog jaren duren, tussen de beurscrash van 1929, de depressie van de jaren dertig, en de tweede wereldoorlog hebben ook 10plus jaren gelegen.

Lijkt kort vanuit geschiedkundig standpunt, als je er als mens inzit duurt het een eeuwigheid.

Sinds de crisis van 2008 zijn ondertussen ook al bijna 7 jaar verlopen

Deze post delen

In mijn nieuwe schoolboeken staat teksten die voor de complotdenkers wel interessant zijn.

Er staat:

Mensen zijn altijd bang geweest dat er een einde aan de wereld komt.In veel godsdiensten worden voorspellingen gedaan over het einde van de tijd ,waarna een tijd van vrede en gerechtigheid zal aanbreken.Het einde wordt gekenmerkt door rampen en oorlogen.

Ook staat er:

En zelfs zonder rampen zijn er redenen genoeg om bang te zijn dat het leven zoals we dat nu leiden niet al te lang meer voort kan duren.

Het klimaat verandert ,de energie vooraden raken op.

Wat zal er gebeuren als een nieuwe ijstijd de aarde in zijn greep heeft.

Of als een megatsunami de oostelijke kuststrook van de Verenigde Staten verwoest.[/I]

Dat dit in de schoolboeken staat vindt ik erg opmerkelijk ,zal het een onopvallende waarschuwing zijn.

Deze post delen

In de jaren zeventig toen ik op de basisschool zat, zag je voortdurend posters van de aarde als een kaars die opbrandt. Vond ik erg eng. Net als de verhalen over een komende ijstijd waar destijds veel aandacht voor was.

Deze post delen

Nou @Maritimesurvival dat vind ik niet zo raar.

Je moet wel vroeg genoeg beginnen met bang maken en intimidatie en indoctrinatie...anders leren ze zelf denken en geloven ze het niet meer.

Ik denk, dus ik geloof... :p

Niet om je een hak te zetten hoor @Stuudje, maar het komt soms zo over alsof mensen die gelovig zijn niet na zouden denken.

En aangezien ik geloof dat ik denk wilde ik dat ff droppen :D

• Leuk 1

Deze post delen

Ik denk, dus ik geloof... :p

Niet om je een hak te zetten hoor @Stuudje, maar het komt soms zo over alsof mensen die gelovig zijn niet na zouden denken.

En aangezien ik geloof dat ik denk wilde ik dat ff droppen :D

attachment.php?attachmentid=20102&stc=1

Religion is like a penis

It's fine to have one.

It's fine to be proud of it.

But please don't whip it out in public and start waving it around.

And PLEASE don't try to shove it down my children's throats.

• Leuk 1

Deze post delen

Religion is like a penis

It's fine to have one.

It's fine to be proud of it.

But please don't whip it out in public and start waving it around.

And PLEASE don't try to shove it down my children's throats.

Volwassen hoor... Lees je eigen onderschrift nog is even na over het verlies van medemenselijkheid en het 'wij' versus 'zij'.

Kan niet zo goed begrijpen wat maakt dat je op mijn post zo zou moeten reageren.

Deze post delen

Volwassen hoor... Lees je eigen onderschrift nog is even na over het verlies van medemenselijkheid en het 'wij' versus 'zij'.

Kan niet zo goed begrijpen wat maakt dat je op mijn post zo zou moeten reageren.

Waarom heb jij constant de behoefte om uit te dragen dat je gelovig bent? Je nickname, voorstelronde en in de meeste posts, steeds opnieuw. Het is nu wel algemeen bekend hoor. :o

Er zitten heel wat gelovigen op dit forum die niet die neiging hebben en terecht, dit is een forum over preppen. Dat jij prept vanwege het einde der tijden oid, prima, we moeten allebei informatie hebben over water, voedsel en andere prep gerelateerde onderwerpen, dat is de gemeenschappelijke deler. :)

Ik begrijp niet dat als jij je het recht toe-eigent om te pas en te onpas het geloof erbij te slepen, ik niet mijn visie over dat onderwerp mag geven, wat ik met dat plaatje nog geeneens gedaan heb.

Ook begrijp ik niet dat je je stoort aan dat plaatje, ik vind het wel toepasselijk en nergens staat een waarde oordeel over het geloof, alleen dat je het lekker voor jezelf moet houden en niet constant de zendeling moet uithangen.

Deze post delen

Waarom heb jij constant de behoefte om uit te dragen dat je gelovig bent? Je nickname, voorstelronde en in de meeste posts, steeds opnieuw. Het is nu wel algemeen bekend hoor. :o

Er zitten heel wat gelovigen op dit forum die niet die neiging hebben en terecht, dit is een forum over preppen. Dat jij prept vanwege het einde der tijden oid, prima, we moeten allebei informatie hebben over water, voedsel en andere prep gerelateerde onderwerpen, dat is de gemeenschappelijke deler. :)

Ik begrijp niet dat als jij je het recht toe-eigent om te pas en te onpas het geloof erbij te slepen, ik niet mijn visie over dat onderwerp mag geven, wat ik met dat plaatje nog geeneens gedaan heb.

Ook begrijp ik niet dat je je stoort aan dat plaatje, ik vind het wel toepasselijk en nergens staat een waarde oordeel over het geloof, alleen dat je het lekker voor jezelf moet houden en niet constant de zendeling moet uithangen.

In dit geval niet meer dan een poging wat nuance aan te brengen. Iedereen kijkt en leest mee en de één maakt de nuance zelf en de andere weer niet.

Daarbij heb ik in zijn geheel niet de intentie te provoceren (wat ik andersom wel eens als dusdanig ervaar).

Dat dit een forum is over preppen ben ik geheel met je eens. Dat is dan ook de reden dat ik hier mee ben gaan doen. Echter raakt het preppen heel veel andere onderwerpen, waaronder bijvoorbeeld ook levensbeschouwing , mensvisie en maatschappijvisie. De aandacht voor die deelonderwerpen is zo groot als we die hier met elkaar maken. Vindt men het interessant dan zal het resulteren in wat meer posts hierover of misschien wel weer een apart draadje. Kan men er geen reet mee kan het ook prima blijven bij dat ene postje van die enkeling die dacht dat het relevant genoeg was om te posten.

Dat is ook de insteek. Als het goed is proberen we hier relevant te zijn voor elkaar. Het leuke hieraan is dat we ook beeld kunnen krijgen van zaken waar we zelf niet aan gedacht hadden.

Voorbeeld: Het Shemitah jaar. Toch best wel religieus deelonderwerp lijkt me zo. Toch zijn er meerdere preppers die het interessant vinden hier kennis van te nemen of ze nu wel of niet gelovig zouden zijn.

En ja toegegeven daar neem ik mijn eigen persoonlijkheid in mee. Zal de één wat beter liggen dan de ander. Hoeven we elkaar toch niet op aan te kijken. :)

Deze post delen

In dit geval niet meer dan een poging wat nuance aan te brengen. Iedereen kijkt en leest mee en de één maakt de nuance zelf en de andere weer niet.

Daarbij heb ik in zijn geheel niet de intentie te provoceren (wat ik andersom wel eens als dusdanig ervaar).

Dat dit een forum is over preppen ben ik geheel met je eens. Dat is dan ook de reden dat ik hier mee ben gaan doen. Echter raakt het preppen heel veel andere onderwerpen, waaronder bijvoorbeeld ook levensbeschouwing , mensvisie en maatschappijvisie. De aandacht voor die deelonderwerpen is zo groot als we die hier met elkaar maken. Vindt men het interessant dan zal het resulteren in wat meer posts hierover of misschien wel weer een apart draadje. Kan men er geen reet mee kan het ook prima blijven bij dat ene postje van die enkeling die dacht dat het relevant genoeg was om te posten.

Dat is ook de insteek. Als het goed is proberen we hier relevant te zijn voor elkaar. Het leuke hieraan is dat we ook beeld kunnen krijgen van zaken waar we zelf niet aan gedacht hadden.

Voorbeeld: Het Shemitah jaar. Toch best wel religieus deelonderwerp lijkt me zo. Toch zijn er meerdere preppers die het interessant vinden hier kennis van te nemen of ze nu wel of niet gelovig zouden zijn.

En ja toegegeven daar neem ik mijn eigen persoonlijkheid in mee. Zal de één wat beter liggen dan de ander. Hoeven we elkaar toch niet op aan te kijken. :)

Mee eens dat preppen en de reden waarom hele brede gebieden zijn.

Kort samengevat, je bent nogal vol van je geloof en zoals in de vorige discussie waar je insprong met je post "Ik denk dus ik geloof" voelde je toch de noodzaak het geloof te verdedigen.

Wat mij betreft moet iedereen lekker zelf weten wat hij gelooft en is het voor mij compleet irrelevant, in die zin, dat ik net zo goed met gelovigen overweg kan, mits ze mij maar niet constant er mee confronteren of proberen te overtuigen. Dat zelfde geldt bv. ook voor veggie's. Ieder zijn ding, ik heb ook zo mijn stokpaardjes. :)

Deze post delen

Mee eens dat preppen en de reden waarom hele brede gebieden zijn.

Kort samengevat, je bent nogal vol van je geloof en zoals in de vorige discussie waar je insprong met je post "Ik denk dus ik geloof" voelde je toch de noodzaak het geloof te verdedigen.

Wat mij betreft moet iedereen lekker zelf weten wat hij gelooft en is het voor mij compleet irrelevant, in die zin, dat ik net zo goed met gelovigen overweg kan, mits ze mij maar niet constant er mee confronteren of proberen te overtuigen. Dat zelfde geldt bv. ook voor veggie's. Ieder zijn ding, ik heb ook zo mijn stokpaardjes. :)

Wat mij betreft ben je geheel vrij in je keuze niets met het geloof te hebben. Ben ook niet van het type een overtuiging ergens in te gaan rammen. Zie dat zelf meer als een zwaktebod aangezien goede argumentatie illustreert dat je iets goed doorleefd hebt.

Van mij hoef je geen kruistocht te verwachten.

Anyway wat mij betreft is het uit de lucht. Dank daarvoor! :)

Deze post delen

Wat mij betreft ben je geheel vrij in je keuze niets met het geloof te hebben. Ben ook niet van het type een overtuiging ergens in te gaan rammen. Zie dat zelf meer als een zwaktebod aangezien goede argumentatie illustreert dat je iets goed doorleefd hebt.

Van mij hoef je geen kruistocht te verwachten.

Anyway wat mij betreft is het uit de lucht. Dank daarvoor! :)

Kan ik me helemaal in vinden.

Wat mij betreft is ook alles uit de lucht, dank ook voor jou begrip. :)

Deze post delen

@Saved Bro en @Raycoupe de discussie is nog veel simpeler: er is een forumregel dat er niet over religie gesproken wordt. Punt.

Zoals Ray volkomen terecht opmerkt is de gemene deler preppen, daar dient dus over gesproken te worden of anders over zijdelings gerelateerde zaken.

Dat preppen ook samenhangt met "levensbeschouwing , mensvisie en maatschappijvisie" vind ik wel een sterk argument van Bro, maar volgens mij kan dat prima zonder een omnipotent wezen daarbij te betrekken.

Deze post delen

@Saved Bro en @Raycoupe de discussie is nog veel simpeler: er is een forumregel dat er niet over religie gesproken wordt. Punt.

Zoals Ray volkomen terecht opmerkt is de gemene deler preppen, daar dient dus over gesproken te worden of anders over zijdelings gerelateerde zaken.

Dat preppen ook samenhangt met "levensbeschouwing , mensvisie en maatschappijvisie" vind ik wel een sterk argument van Bro, maar volgens mij kan dat prima zonder een omnipotent wezen daarbij te betrekken.

Beste @AWOL volgens mij heb ik niet meer dan gezegd dat ik geloof. Lijkt me niet zozeer een discussie over religie. Nogmaals het deelonderwerp is net zo groot als we het maken. Het had prima bij die ene opmerking van mij kunnen blijven.

Maar goed hoe dan ook waren @Raycoupe er wat mij betreft zo uit. Back on topic?

Deze post delen

Niburu moet je met een grote korrel zout nemen.

Een scheepslading zout is beter. Ik heb jaren geleden voor de gein een bijeenkomst van Niburu meegemaakt. Die gasten zijn echt knettergek. Ik haakte af bij de mevrouw die beweerde regelmatig bij aliens op bezoek te gaan in een ruimteschip dat ergens rond de aarde hing.

Deze post delen

Een scheepslading zout is beter. Ik heb jaren geleden voor de gein een bijeenkomst van Niburu meegemaakt. Die gasten zijn echt knettergek. Ik haakte af bij de mevrouw die beweerde regelmatig bij aliens op bezoek te gaan in een ruimteschip dat ergens rond de aarde hing.

He ,dat meen je niet die zijn blijkbaar echt gestoord.

Of ze ging echt op bezoek bij aliens :p

Deze post delen

Waarschijnlijk nam ze gewoon regelmatig een verkeerde afslag op de snelweg en kwam per ongelijk in Friesland terecht. Heel begrijpelijk dat ze dacht dat dat aliens waren!

Deze post delen

Waarschijnlijk nam ze gewoon regelmatig een verkeerde afslag op de snelweg en kwam per ongelijk in Friesland terecht. Heel begrijpelijk dat ze dacht dat dat aliens waren!

Nou, zo kan het wel weer.

Als dit grappig bedoeld is, zet er dan een smiley achter.

Deze post delen

Nou, zo kan het wel weer.

Als dit grappig bedoeld is, zet er dan een smiley achter.

Nee het doodserieus, net als de rest van dit draadje...

Kom op hee, hebben mensen tegenwoordig geen gevoel voor humor meer? We hebben 't hier over Alex Jones en sites a niboeboe, een flauw grapje moet gewoon kunnen.

Iedereen die mij kent weet dat ik graag friezen wat mag plagen, omdat ze zo heerlijk koppig zijn en zich gelijk enorm aangevallen noemen. Het is echter nooit en op geen enkele manier gemeen bedoeld.

Niet zo aanstellen dus :p

• Leuk 1

Deze post delen

Nee het doodserieus, net als de rest van dit draadje...

Kom op hee, hebben mensen tegenwoordig geen gevoel voor humor meer? We hebben 't hier over Alex Jones en sites a niboeboe, een flauw grapje moet gewoon kunnen.

Iedereen die mij kent weet dat ik graag friezen wat mag plagen, omdat ze zo heerlijk koppig zijn en zich gelijk enorm aangevallen noemen. Het is echter nooit en op geen enkele manier gemeen bedoeld.

Niet zo aanstellen dus :p

Helaas, ken ik je niet (genoeg) om te weten dat je Friezen graag plaagt.

Maar zolang het bij plagen blijft en geen pesten wordt, ga zo door:D

Met welgemeende groet, popeye.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...