Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

201405141258-1_fans-ontgoocheld-door-open-einde-van-cordon.jpg.cc2894492e0defddb6b16cf3d6e0fdbe.jpg

Ik ben begonnen met het kijken van de serie Cordon. Het scenario gaat als volgt: een illegale verstekeling brengt een eng virus binnen in Antwerpen, waarna meerdere mensen besmet raken, en de regering beslist een 'cordon sanitaire op te werpen, waar niemand in of uit mag, inclusief schoolklasje met juffrouw en shoppende mensen in hartje Antwerpen. Eigenlijk de zoveelste serie met een virusuitbraak. Waarom vind ik deze dan zo goed? Omdat hij echt in Antwerpen is opgenomen, en toen ik rellen zag uitbreken op plaatsen waar ikeen uur geleden nog was, word je toch even bang. Ook werpt deze serie een aantal vragen op, zoals:

-Is er een effectief noodplan voor deze situatie?

-Is het misschien goed een speciale eenheid op te richten, zoals een politie-unit in NBC pakken??

-Hoe groot is de kans dat dit echt gebeurt? Volgens de directeur van het Instituut van Tropische Ziekten (waar een groot deel van de serie is opgenomen) bestaat deze kans.

Waar preppen helpt in deze situatie:

Stel je voor, je zit binnen het Cordon. Ik zou naar huis gaan, wachten tot hele familie er is, dan aan iedereen vragen of ze met iemand in contact zijn geweest, dan van ons eten leven tot het cordon wordt opgeheven.

-Op een bepaald moment ontstaan er rellen om voedsel, ik zou er niet bij zijn door mijn geprepte voedsel.

Waar ga ik nog aan werken?

-In ieder geval een NBC uitrusting kopen, en een solar radio.

Hoop dat jullie er wat aan hebben.

Heeft er iemand nog suggesties, tips, opmerkingen of wijze raad, laat het dan vooral weten.

Mvg,

Dauntless

Deze post delen

Op zoek naar viruspreventie-producten, waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Klinkt als een mooie serie, als het in Nederland wordt uitgezonden via de Vlaamse publieke omroep, dan hebben ze in ieder geval denk ik een Nederlandse kijker binnen.

Deze post delen

Maar ja, als er zo iets uitbreekt en het is Airborn (overdraagbaar via de lucht), dan kun je nog zoveel voorbereiden. Maar je bent onvermijdelijk aan de beurt, als je niet weg kunt vluchten. Kijk maar naar Outbreak, alleen is de happy end in die film een beetje onrealistisch, zo snel iets tegen een virus vinden. Tegen Ebola zijn ze al jaren bezig, om nog niet te zwijgen van de griep, het is een kwestie van tijd voor dat er taferelen als in 1918 plaats vinden.

Achteraf is het wel nuttig om daar eens over na te denken.

Deze post delen

@Dauntless: Dat zijn scenario's die we hier allen vrezen. Tijdens de Ebola uitbraak in Afrika is hier heel veel over geschreven. Zoek even op dit forum op NBC pak en Ebola e.d.

Het gaat namelijk een dure zaak worden want je heb ook de bijbehorende douches, mankracht en strikte naleving van protocollen nodig om een dergelijk scenario te overleven. Een paar duizend euro ben je zo verder. Na een uurtje in je pak moet hij namelijk ook weer uit en de hele buitenkant is besmet en alles wat je hebt aangeraakt.

Een bug-in, waarbij je contact met de buitenwereld kan vermijden dankzij je water, voedsel en andere voorraad is de meest haalbare manier om een kans te maken en is bovendien in vele gevallen de aangewezen methode als er hongerige, plunderende massa's door de straten trekken. Vandaar dat de meeste preppers proberen low-profile te blijven in zo'n situatie, geen kookluchtjes verspreiden bv. en zelfs proberen hun woning als 'reeds geplunderd' te laten voorkomen.

Deze post delen

Klinkt als een mooie serie, als het in Nederland wordt uitgezonden via de Vlaamse publieke omroep, dan hebben ze in ieder geval denk ik een Nederlandse kijker binnen.

Wordt hier uitgezonden, elke woensdag om 22:00 uur op FOX. Zit nu op aflevering 7 geloof ik.

Ps. Maandag is de herhaling, ongeveer nu ;-)

Deze post delen

Zojuist op BBC4 (Britse omroep) twee afleveringen bekeken. Mooie serie tot nu toe. Ben benieuwd hoe de serie gaat verlopen, en waarschijnlijk zou ik het mijn familie ook aanraden om het te bekijken.

Deze post delen

Prachtige serie die je zeker aan het denken zet.

Ondertussen zijn ze bezig met de opnames van seizoen 2. Ik kijk er alvast naar uit!

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...