Ga naar inhoud
GENEGEERD

Samba aanmaakhoutwol Action hoe makkelijk vat het flam


JJ&A

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Kost 'maar' 2 euro... maar is eigenlijk de verpakking en transport die je betaalt... Met een mes en wat droog hout, maak je dat gewoon zelf.

 

Bedank Wodan,

 

Ik dacht dat het behandelt was met zelfde als aanmaak blokjes.

 

Gr,

J.J

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het ook denk ik. Ik heb een soort gelijk iets en die zijn ook geïmpregneerd met een spiritus achtig goedje. Voor gebruik met een firesteel, heb ik die van bij gemixed met andere soorten, zoals maya/tinderdust, wat fatwood, zaagsel, de geïmpregneerde firedisk, etc. De aanmaakhoutwol uit elkaar getrokken en kleiner geknipt, zelfde met de rest ook. Op deze manier heb je altijd wel iets dat vlam vat. Dus in mijn opinie geen miskoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samba aanmaakhoutwol,

 

Wie heeft er ervaring mee??

Vat het makkelijk vlam met een FireSteel.:cool:

 

Groet,

J.J

http://www.action.nl/schoonmaken-huishoudelijk/electronica-accessoires/samba-aanmaakhoutwol-24st

 

Geen ervaring met specifiek dit spul van de Action, maar houtkrullen geimpregneerd met was branden normaal ronduit goed omdat er veel lucht tussen zit/kan. Het is dus ook meteen erg volumineus.

 

Zelf vind ik de aanmaakzakjes van Burner ideaal. Fikt vele malen beter dan de bekende witte blokjes, is zeer compact en per stuk verpakt in een stukkie plastic. Verrekte handig om een paar van bij je te steken voor als het weer eens regent zoals vandaag. Zie bv: http://www.houtned.nl/aanmaakproducten.html Een enkele bouwmarkt verkoopt het ook. @Castaway weet welke.

 

Bij droog weer kun je gewoon een 'Featherstick' snijden, wat droge dennennaalden, dunne takjes, etc gebruiken, want aanmaakblokjes zijn meestal niet nodig en hou je liever achter de hand voor als het niet lukt vanwege het vocht, of je gewoon doodmoe bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen ervaring met specifiek dit spul van de Action, maar houtkrullen geimpregneerd met was branden normaal ronduit goed omdat er veel lucht tussen zit/kan. Het is dus ook meteen erg volumineus.

 

Zelf vind ik de aanmaakzakjes van Burner ideaal. Fikt vele malen beter dan de bekende witte blokjes, is zeer compact en per stuk verpakt in een stukkie plastic. Verrekte handig om een paar van bij je te steken voor als het weer eens regent zoals vandaag. Zie bv: http://www.houtned.nl/aanmaakproducten.html Een enkele bouwmarkt verkoopt het ook. @Castaway weet welke.

 

Bij droog weer kun je gewoon een 'Featherstick' snijden, wat droge dennennaalden, dunne takjes, etc gebruiken, want aanmaakblokjes zijn meestal niet nodig en hou je liever achter de hand voor als het niet lukt vanwege het vocht, of je gewoon doodmoe bent.

Zijn die aanmaak Burner zakjes ook te gebruiken met een firesteel?

 

Ik las laatst op het forum iets over Utility Flame. Dat is verekte goed spul. https://www.scoutshop.nl/35627.html

Ik heb een paar van die navul-zakjes gekocht en ben er erg tevreden mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn die aanmaak Burner zakjes ook te gebruiken met een firesteel?

 

Ik las laatst op het forum iets over Utility Flame. Dat is verekte goed spul. https://www.scoutshop.nl/35627.html

Ik heb een paar van die navul-zakjes gekocht en ben er erg tevreden mee.

 

Wauw, dat is prijzig spul!

 

Maar zo'n kort testje kon ik niet laten, dus even naar buiten. :p

 

........ twee minuten later......

 

- Met het plastic zakje er omheen gaat het niet (of wellicht met veel moeite)

- Scheur je het zakje open dan werkt het wel.

 

Fuck, raakte ik wel met m'n knokkels de terrastegel, het bloeden zal zo wel over gaan. ;)

Als ik zelf in de winkel moet kiezen tussen 1 goede firesteel of voor hetzelfde geld pak 'em beet twintig goedkope cricket aanstekers, prefereer ik het laatste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw, dat is prijzig spul!

 

Maar zo'n kort testje kon ik niet laten, dus even naar buiten. :p

 

........ twee minuten later......

 

- Met het plastic zakje er omheen gaat het niet (of wellicht met veel moeite)

- Scheur je het zakje open dan werkt het wel.

 

Fuck, raakte ik wel met m'n knokkels de terrastegel, het bloeden zal zo wel over gaan. ;)

Als ik zelf in de winkel moet kiezen tussen 1 goede firesteel of voor hetzelfde geld pak 'em beet twintig goedkope cricket aanstekers, prefereer ik het laatste.

Dank voor het testen en sorry voor je knokkels ;-)

 

Ik heb idd ook een voorkeur voor aanstekers. (ook vanwege mijn roken) Maar ik heb liever BIC. Ik gebruik dan ook bijna altijd mijn aansteker maar in noodgevallen (als ik weer eens mijn aansteker in een plas laat vallen) heb ik een aantal fire-steels liggen van verschillende merken.

 

Die zakjes zijn idd niet goedkoop maar je hebt er maar een klein beetje van nodig als je ze gebruikt als fire-starter. Zijn ook eigenlijk bedoeld om op te koken. Het voordeel is dat ze niet giftig zijn en je ze dus gerust in een tent kunt gebruiken (wel ventileren) zonder de moord te stikken van de giftige dampen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor het testen en sorry voor je knokkels ;-)

 

Ik heb idd ook een voorkeur voor aanstekers. (ook vanwege mijn roken) Maar ik heb liever BIC. Ik gebruik dan ook bijna altijd mijn aansteker maar in noodgevallen (als ik weer eens mijn aansteker in een plas laat vallen) heb ik een aantal fire-steels liggen van verschillende merken.

 

Die zakjes zijn idd niet goedkoop maar je hebt er maar een klein beetje van nodig als je ze gebruikt als fire-starter. Zijn ook eigenlijk bedoeld om op te koken. Het voordeel is dat ze niet giftig zijn en je ze dus gerust in een tent kunt gebruiken (wel ventileren) zonder de moord te stikken van de giftige dampen.

 

Zonder giftige dampen is wel erg lekker. Kun je van trioxane tabletten en esbit niet zeggen.

 

Probeer eens een BIC met elektronische ontsteking, die doen het wel na één keer uitschudden en droog blazen. Vuursteentjes moet je eerst wat moeite bij doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Zijn die aanmaak Burner zakjes ook te gebruiken met een firesteel?

 

Ik las laatst op het forum iets over Utility Flame. Dat is verekte goed spul. https://www.scoutshop.nl/35627.html

Ik heb een paar van die navul-zakjes gekocht en ben er erg tevreden mee.

 

Gaaf spul, altijd leuk om te weten, thanx. :)

 

Test en info:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...