Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Lijkt wel of alles tegelijk gaat instorten.. :eek:

"Het tempo waarin diersoorten uitsterven lag in de afgelopen eeuw ongeveer honderd keer hoger dan in de tijd waarin de natuur op aarde nog niet of nauwelijks werd verstoord door de mens. In de twintigste eeuw lag het 'uitstervingstempo 114 keer zo hoog. Sinds 1900 stierven maar liefst tot 477 gewervelde diersoorten uit. Van 198 soorten is het zeker dat ze zijn uitgestorven. "Zelfs die conservatieve cijfers wijzen erop dat we te maken hebben met een gigantisch verlies van diersoorten.""

http://www.nu.nl/wetenschap/4073110/mens-creeert-nieuwe-uitstervingsgolf-aarde-.html

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Treurig dit. Het kan niet anders dan dat er evenwichten verschrikkelijk verstoord zijn geraakt en dat dit alleen maar erger wordt. Ik vraag me af hoe ver we van een turning point verwijderd zijn.

Deze post delen

Niet om het goed te praten, of om te proberen recht te praten wat krom is... Maar is het ook niet gewoon zo dat door het feit dat we zo'n beetje op iedere plek op aarde ogen hebben, we simpelweg veel meer soorten ontdekt en geregistreerd hebben, daarmee veel meer soorten monitoren, en daardoor ook van meer soorten weten dat ze uitgestorven zijn?

Deze post delen

Niet om het goed te praten, of om te proberen recht te praten wat krom is... Maar is het ook niet gewoon zo dat door het feit dat we zo'n beetje op iedere plek op aarde ogen hebben, we simpelweg veel meer soorten ontdekt en geregistreerd hebben, daarmee veel meer soorten monitoren, en daardoor ook van meer soorten weten dat ze uitgestorven zijn?

"Ze kwamen tot een gemiddelde van 2 uitstervingen per 100.000 soorten per eeuw." dit betekent dus dat ze niet werken met percentages. Bijvoorbeeld zeggen ze niet: 20% van alle gewervelden sterft in periodes van 4000 jaar uit. Maar ze noemen een vast getal, daardoor maakt het in feite niet uit hoeveel dieren ons bekend of onbekend zijn. En is een toename zoals deze dus erg slecht nieuws. Maar goed, we hadden ook niet anders gedacht denk ik...gehoopt wel natuurlijk.

Ik begrijp je punt heus wel en van dat principe wordt vaak in de media misbruik gemaakt.

Deze post delen

En dan nog weten ze niet eens met 100% zekerheid of een dier is uitgestorven........

Zomaar even een paar linkjes binnen 1 minuut gevonden:

Tasmaanse tijger toch niet uitgestorven

http://www.welingelichtekringen.nl/wetenschap/241030/tasmaanse-tijger-toch-niet-uitgestorven.html

Aap toch niet uitgestorven

http://jeugdjournaal.nl/item/332826-aap-toch-niet-uitgestorven.html

Schildpadsoort toch niet uitgestorven!

https://www.dierennieuws.nl/reptielen/schildpadsoort-toch-niet-uitgestorven (url is https maar niet veilig volgens de browser)

Ivoorsnavelspecht toch niet uitgestorven

http://www.natuurinformatie.nl/nnm.dossiers/natuurdatabase.nl/i001340.html

Europese nerts toch niet uitgestorven

http://www.volkskrant.nl/wetenschap/europese-nerts-toch-niet-uitgestorven~a837735/

Boomkreeft toch niet uitgestorven

http://www.skynet.be/nieuws-sport/reizen/dossier/109914/boomkreeft-toch-niet-uitgestorven#slide=1

Deze post delen

Als ik naar dierennieuws.nl wil gaan:

Je verbinding is niet privé

Aanvallers proberen mogelijk je gegevens van http://www.dierennieuws.nl te stelen (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcarddetails). NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

Probeert u mij een virus te geven? :p

Dat is allemaal heel mooi nieuws! Maar het feit dat nu zo lang gezocht moet worden naar een dier wat normaal gesproken in grotere getale aanwezig moet zijn is natuurlijk ook niet goed. Dat ze niet uitgestorven zijn is top, maar bedreigd is ook niet veel beter.

Deze post delen

Aanvallers proberen mogelijk je gegevens van http://www.dierennieuws.nl te stelen (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcarddetails). NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

Dat is allemaal heel mooi nieuws! Maar het feit dat nu zo lang gezocht moet worden naar een dier wat normaal gesproken in grotere getale aanwezig moet zijn is natuurlijk ook niet goed. Dat ze niet uitgestorven zijn is top, maar bedreigd is ook niet veel beter.

Ik kreeg die melding niet maar dat komt waarschijnlijk omdat ik vaker op die site kom. Heb mijn bericht aangepast voor de zekerheid (bedankt voor het melden)

Ik ben het overigens helemaal met je eens maar mijn punt was eigenlijk dat zulk soort verhalen vaak aangedikt worden om het één en ander wat meer dramatischer over te laten komen. Verwerpelijk vindt ik dat maar goed het schijnt normaal gevonden te worden.

voorbeeld: (niet echt gebeurd natuurlijk)Als ze schrijven dat er 100.000 kinderen honger lijden, blijkt dat het in werkelijkheid 'maar' 1000 kinderen te zijn (er genoeg natuurlijk). Als de overheid zegt dat de HSl maar 10 miljoen kost, blijkt het later gewoon 100 miljoen te zijn. Dat soort dingen dus.

Deze post delen

Ik kreeg die melding niet maar dat komt waarschijnlijk omdat ik vaker op die site kom. Heb mijn bericht aangepast voor de zekerheid (bedankt voor het melden)

Ik ben het overigens helemaal met je eens maar mijn punt was eigenlijk dat zulk soort verhalen vaak aangedikt worden om het één en ander wat meer dramatischer over te laten komen. Verwerpelijk vindt ik dat maar goed het schijnt normaal gevonden te worden.

voorbeeld: (niet echt gebeurd natuurlijk)Als ze schrijven dat er 100.000 kinderen honger lijden, blijkt dat het in werkelijkheid 'maar' 1000 kinderen te zijn (er genoeg natuurlijk). Als de overheid zegt dat de HSl maar 10 miljoen kost, blijkt het later gewoon 100 miljoen te zijn. Dat soort dingen dus.

En ik ben het ook helemaal met jou eens, er wordt zoveel gespeeld met getallen. Hier wordt ik niet boos om, ben toch wel te classificeren als een natuuractivist. Zorgt alleen maar voor een grotere impact en hopelijk tot eerdere actie ;)

Maar nee zou niet moeten en zou ook gewoon verboden moeten zijn.

Deze post delen

En ik ben het ook helemaal met jou eens, er wordt zoveel gespeeld met getallen. Hier wordt ik niet boos om, ben toch wel te classificeren als een natuuractivist. Zorgt alleen maar voor een grotere impact en hopelijk tot eerdere actie ;)

Maar nee zou niet moeten en zou ook gewoon verboden moeten zijn.

Het probleem is eigenlijk dat ze er hiermee ervoor zorgen dat ze niet meer geloofd worden. Imago probleempje. En dat dus precies het tegenovergestelde bereikt wordt. Want als ik dus lees dat er 100.000 kinderen honger lijden en dat mij gevraagd wordt om vooral te doneren, ik dus niet ga doneren omdat ze toch overdrijven. Wat er dus voor zorgt dat die 1000 kinderen die werkelijk honger lijden, uiteindelijk om zullen komen van de honger.........

Maar goed, we dwalen nu wel erg veel af geloof ik dus on-topic.....

Verschrikkelijk natuurlijk dat er dieren uitsterven en helaas is het tij niet meer te keren ben ik bang. We kunnen er alleen voor zorgen dat we stukje bij beetje zuiniger omgaan met de natuur en dat we onze kinderen dat ook meegeven als wijze les!

• Leuk 1

Deze post delen

De site gebruikt een self-signed certificaat wat al 3 jaar verlopen is. Lekker professioneel, vast niet de bedoeling dat je via https op die site komt.

Heeft overigens verder niets met een virus te maken, die waarschuwing is een mooi voorbeeld van paniek zaaien. Zolang je er geen prive gegevens (zoals credit card e.d.) invult is er niets gevaarlijks aan de hand :)

Deze post delen

De site gebruikt een self-signed certificaat wat al 3 jaar verlopen is. Lekker professioneel, vast niet de bedoeling dat je via https op die site komt.

Heeft overigens verder niets met een virus te maken, die waarschuwing is een mooi voorbeeld van paniek zaaien. Zolang je er geen prive gegevens (zoals credit card e.d.) invult is er niets gevaarlijks aan de hand :)

Klopt, zal ook wel liggen aan de enorme strikte beveiliging die ik op me PC heb.

Deze post delen

En wat zegt dat? Niets eigenlijk he.

In tegenstelling tot wat men wellicht denkt wordt niet iedere vierkante meter nauwlettend in de gaten gehouden. Sterker nog er zijn wellicht geen 'witte vlekken' op de kaart tegenwoordig, maar van veel gebieden heeft men geen idee wat er gebeurt, groot of kleinschalig. Vandaar dat 'men' ook niet kan geloven dat vlucht MH370 nog niet gevonden is, dat MOET wel een complot zijn. :o

Wees blij dat soms na jaren toch een diersoort weer 'gespot' wordt.

De eerste link mag overigens meteen de prullenbak in, al twee jaar oude speculatie op basis van het herkennen van uitwerpselen die mensen al bijna een eeuw niet meer gezien hebben.

Cryptozoölogen houden zich bezig met de studie van dieren en wezens waarvan het bestaan onwaarschijnlijk is of lijkt, zoals bv. het monster van Loch Ness. Dit team deed eerder onderzoek naar de yeti en ze beweren dat ze het bewijs in handen hebben voor het bestaan van een mysterieuze Indonesische aap die rechtop loopt.

Deze post delen

Daniel Quinn, The Story of B

We are like people who live in a very tall building… brick building.

We live on the top floor. And every day we go out, go down to the lower floors and at random we knock bricks out, take them upstairs to the top, and build higher.

Every day. Downstairs, 200 bricks. Take them upstairs. And the building is perfectly stable. But it’s not going to be stable forever. Because we are attacking the structural integrity of the building. Two hundred species a day, day after day after day, year after year…

And as our population increases it’s going to turn into 400 species a day, a thousand species a day.

And there’s going to come a day when the system is going to collapse. Two hundred species a day!? This is calamitous.

Het aantal diersoorten dat per dag uitsterft wordt geraamd op 200.

Misschien is dit een overschatting, maar het wordt tijd dat we onderkennen dat we totaal verkeerd bezig zijn en dat we in rap tempo ons eigen graf delven (en dat van alle andere dier- en plantsoorten).

Carla Royal, Beyond Therapy

We can’t survive apart from the earth. And so… we’re killing it!

Charlie

Deze post delen

Daniel Quinn, The Story of B

We are like people who live in a very tall building… brick building.

We live on the top floor. And every day we go out, go down to the lower floors and at random we knock bricks out, take them upstairs to the top, and build higher.

Every day. Downstairs, 200 bricks. Take them upstairs. And the building is perfectly stable. But it’s not going to be stable forever. Because we are attacking the structural integrity of the building. Two hundred species a day, day after day after day, year after year…

And as our population increases it’s going to turn into 400 species a day, a thousand species a day.

And there’s going to come a day when the system is going to collapse. Two hundred species a day!? This is calamitous.

Het aantal diersoorten dat per dag uitsterft wordt geraamd op 200.

Misschien is dit een overschatting, maar het wordt tijd dat we onderkennen dat we totaal verkeerd bezig zijn en dat we in rap tempo ons eigen graf delven (en dat van alle andere dier- en plantsoorten).

Carla Royal, Beyond Therapy

We can’t survive apart from the earth. And so… we’re killing it!

Charlie

Hey Charlie bedankt voor de mooie aanvulling!

Precies en juist daarom moeten we actie ondernemen! Sluit je aan als vrijwilliger bij een milieu organisatie en wordt activist :)

Deze post delen

Je tuin of stukken land geschikt maken waardoor deze dieren 'makkelijker' een thuis vinden is ook altijd een aanbeveling waard en iets waar we wél direct invloed op kunnen uitoefenen.

En dat is inclusief het huisvesten van 'voedsel' voor deze (bijna uitgestorven) dieren.

Just my 2 cents.

Deze post delen

Hahah dat kan ook ja :)

zet een aggar plaatje open en zet er penicilline schimmel op.

eerst zie je dat verschillende bacteriën en de penicillineschimmel groeien, vervolgens groeit enkel de penicillineschimmel en daarna sterven de bacteriën .

Uiteindelijk staat het plaatje vol en sterft de penicillineschimmel ook.

Kortom wat de mens doet.

Deze post delen

doet mij wat denken aan George Carlin en zijn sarcastische humor....

dieren komen en gaan, planeten en zonnen komen en gaan, beschavingen en culturen komen en gaan...

men noemt dit ook evolutie...eeuwige, bewuste energie die voortdurend verandert, ervaart en expandeert...

Deze post delen

Schimmige wetenschap in de marge van de waarheid. Men doet alsof men veel weet maar eigenlijk tast men grotendeels in het duister en doet men er maar een slag naar. Voor mij geen reden om in paniek te raken. Zeker, er zullen diersoorten verdwijnen. Maar er zullen aan de andere kant waarschijnlijk ook nieuwe diersoorten bijkomen, mutaties van hun voorgangers of kruisingen.

Ik blijf overigens van mening dat de jacht op dieren als leeuwen, olifanten en neushoorns wereldwijd verboden zou moeten worden.

Deze post delen

Schimmige wetenschap in de marge van de waarheid. Men doet alsof men veel weet maar eigenlijk tast men grotendeels in het duister en doet men er maar een slag naar. Voor mij geen reden om in paniek te raken. Zeker, er zullen diersoorten verdwijnen. Maar er zullen aan de andere kant waarschijnlijk ook nieuwe diersoorten bijkomen, mutaties van hun voorgangers of kruisingen.

Ik blijf overigens van mening dat de jacht op dieren als leeuwen, olifanten en neushoorns wereldwijd verboden zou moeten worden.

Sommigen van deze diersoorten zijn toch van erg essentieel belang voor ons bestaan, denk aan de bijen.

Deze post delen

Sommigen van deze diersoorten zijn toch van erg essentieel belang voor ons bestaan, denk aan de bijen.

Er zijn veel dieren noodzakelijk voor ons bestaan maar het punt is alles is vervangbaar.

enkel kan er een kettingreactie ontstaan waardoor wij uitsterven en dat is het punt. De natuur gaat zich herstellen, de mensheid daarentegen...

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...