Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Doden en gewonden bij aanslag in Oostenrijk

Recommended Posts

Bericht net op Telegraaf.nl:

"In Oostenrijk zijn zeker drie doden en 34 gewonden gevallen toen een man met hoge snelheid inreed op winkelend publiek. De man reed zaterdag de mensen aan in de plaats Graz met een groene SUV, meldden Oostenrijkse media. Na de aanrijding stapte de man uit en begon hij met een mes te zwaaien. Ook viel hij anderen aan.

Onder de doden zou een kind van 7 jaar zijn. De politie heeft de man aangehouden. Volgens lokale media gaat het om een 26-jarige Oostenrijker met een Bosnische achtergrond. Bij zijn arrestatie viel hij de politie aan. Het is nog onduidelijk waarom hij het publiek aanreed. Getuigen zeggen dat de man met ongeveer 100 kilometer per uur de Herrengasse inreed, een winkelstraat in het centrum.

In de winkelstraat ontstond grote paniek. Mensen vluchtten gebouwen in. De politie sloot straten in de omgeving af.

De burgemeester van Graz, Siegfried Nagl, was getuige van het incident. Hij zag volgens lokale media in de achteruitkijkspiegel van zijn brommer hoe de auto op de mensen inreed. Hij vroeg mensen die in het centrum van Graz zijn om hun familie te laten weten dat ze in orde zijn.

Hulpdiensten rukten uit met onder andere zestig ambulances en vier helikopters. Vanwege de inzet bij de Formule 1-race op het circuit in het nabijgelegen Spielberg werd dat bemoeilijkt."

Nou maar afwachten wat het motief van de aanslag was. Wordt meer een standaard dan een uitzondering dat er zoiets gebeurt. Pffff!!

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Toch mooi, al die multiculturele aanwinsten uit iedere hoek van de wereld. Bepaalde culturen produceren wel veel verwarde mannen, daar zouden ze weleens strenger op mogen selecteren.

Volgens Xanderniews, die weer diverse bronnen aanhaald werd de aanslag gepleegd door een 26 jarige man uit Bosnië, die wegens ‘familie problemen’ (uitwijzing) aan een psychose zou lijden

Een Oostenrijkse satellietzender berichtte kort na de aanslag dat de dader uit Bosnië afkomstig was (2). Dit feit werd niet veel later aanvankelijk weer geschrapt uit de nieuwsberichten van de meeste grotere media.

http://xandernieuws.punt.nl/content/2015/06/Dodenrit-Graz-door-Bosnische-man-die-boos-was-om-uitwijzing

Waar heb jij het eigenlijk over?

We hebben het hier over een Oostenrijker met een Bosnische achtergrond.

Over het feit dat berichtgeving over exponentieel toenemende hoeveelheden incidenten waarin verwarde mannen aanslagen plegen in Europa best relevant kunnen zijn voor preppers, zeker gezien de enorme hoeveelheden verwarde mannen er momenteel vanuit Canada, Zweden en Schotland over komen dobberen de laatste tijd.

Over het feit dat berichtgeving over exponentieel toenemende hoeveelheden incidenten waarin verwarde mannen aanslagen plegen in Europa best relevant kunnen zijn voor preppers, zeker gezien de enorme hoeveelheden verwarde mannen er momenteel vanuit Canada, Zweden en Schotland over komen dobberen de laatste tijd.

pfff, je durft het niet eens uit te spreken. Goed hoor. Vergelijking van lik mijn vestje.

Heb jij überhaupt wel een idee waar Bosnië ligt??

Dat je de huidige vluchtelingen problematiek koppelt aan dit incident slaat helemaal nergens op, hoe verward ben jij? Een strengere selectie is wellicht een goed idee. :p

• Leuk 1

'Canada, zweden en schotland'... damn jij bent echt niet helemaal 100%.... Misschien kan je je ei meer kwijt op stormfront.nl ofzo. :eek:

• Leuk 1
'Canada, zweden en schotland'... damn jij bent echt niet helemaal 100%.... Misschien kan je je ei meer kwijt op stormfront.nl ofzo. :eek:

Want als je je zorgen maakt om moslimterroristen die meedobberend op de algehele trans-mediteranische migratiestroom de EU infiltreren ben je een nazi?

Want als je je zorgen maakt om moslimterroristen die meedobberend op de algehele trans-mediteranische migratiestroom de EU infiltreren ben je een nazi?

Niet dat er om gevraagd werd, maar persoonlijk denk ik van niet.

Wél denk ik dat op het moment dat er in een nieuwsbericht te lezen valt dat een Oostenrijker met een Bosnische achtergrond een aanslag heeft gepleegd, en jij hierop reageert met

Bepaalde culturen produceren wel veel verwarde mannen, daar zouden ze weleens strenger op mogen selecteren.

je zelf al je bevooroordeeldheid en je onvermogen om enigszins objectief nieuws te vergaren erg duidelijk laat zien. Persoonlijk denk ik dat je bril dan zo gekleurd is, dat je visie nog relatief weinig waarde vertegenwoordigd. Mij verbaast het tenminste niet echt, als iemand met een rode bril op meedeelt dat de lucht rood is.

Als die persoon dan geen zin heeft om zijn rode bril af te doen, is het voor hem zelf misschien wel leuk om naar een forum te gaan waar iedereen een rode bril op heeft, en iedereen lekker kan delen dat heel de wereld rood is.

Daarmee wil ik overigens nog steeds niet zeggen dat ie een nazi is :)

Net zo min als ik daarmee wil zeggen dat ik zelf geen (gekleurde) bril op heb :)

Wél denk ik dat op het moment dat er in een nieuwsbericht te lezen valt dat een Oostenrijker met een Bosnische achtergrond een aanslag heeft gepleegd, en jij hierop reageert met

je zelf al je bevooroordeeldheid en je onvermogen om enigszins objectief nieuws te vergaren erg duidelijk laat zien. Persoonlijk denk ik dat je bril dan zo gekleurd is, dat je visie nog relatief weinig waarde vertegenwoordigd. Mij verbaast het tenminste niet echt, als iemand met een rode bril op meedeelt dat de lucht rood is.

Als die persoon dan geen zin heeft om zijn rode bril af te doen, is het voor hem zelf misschien wel leuk om naar een forum te gaan waar iedereen een rode bril op heeft, en iedereen lekker kan delen dat heel de wereld rood is.

Net zo min als ik daarmee wil zeggen dat ik zelf geen (gekleurde) bril op heb :)

@Loreen, ik kan het zelf niet mooier verwoorden..

Stormfront? Wat heeft stormfront nu in godsnaam te maken met de spectaculaire toename van verwarde mannen ( en bijbehorende incidenten ) in heel West-Europa de afgelopen decennia?

Bepaalde culturen produceren wel veel verwarde mannen, daar zouden ze weleens strenger op mogen selecteren.

We hebben hier op het forum echt van alles zitten, van libertariërs tot communisten, van nationalisten tot anarchisten en van atheïsten tot christenfundies. En die mensen reageren allemaal met hun eigen gekleurde bril op. Dus waarom zou een kaalkop niet op een prepperforum mee mogen praten maar moet hij verbannen worden naar stormfront? Er zitten hier een boel mensen voor wie objectief nieuws vergaren betekent Xandernieuws lezen, of zerohedge, Niburu, de telegraaf, volkskrant of welk medium dan ook dat het beste aansluit op de eigen kleur bril, wat maakt zijn bril anders?

Hoe abject je iemands mening ook mag vinden, hoe belachelijk ook zijn overtuiging, zolang hij zich aan de forumregels en Nederlandse wetgeving houdt zie ik niet in waarom hij naar een andere website zou moeten verhuizen, of is preppers.nl tegenwoordig een politiek-activistische website geworden?

Als het hebben van een abjecte mening de maatstaf wordt dan kan je met hetzelfde argument iedereen wel bannen die het niet met je eens is.

Weet je trouwens wie dat vroeger ook deed? :rolleyes:

• Leuk 2
We hebben hier op het forum echt van alles zitten, van libertariërs tot communisten, van nationalisten tot anarchisten en van atheïsten tot christenfundies. En die mensen reageren allemaal met hun eigen gekleurde bril op. Dus waarom zou een kaalkop niet op een prepperforum mee mogen praten maar moet hij verbannen worden naar stormfront? Er zitten hier een boel mensen voor wie objectief nieuws vergaren betekent Xandernieuws lezen, of zerohedge, Niburu, de telegraaf, volkskrant of welk medium dan ook dat het beste aansluit op de eigen kleur bril, wat maakt zijn bril anders?

Hoe abject je iemands mening ook mag vinden, hoe belachelijk ook zijn overtuiging, zolang hij zich aan de forumregels en Nederlandse wetgeving houdt zie ik niet in waarom hij naar een andere website zou moeten verhuizen, of is preppers.nl tegenwoordig een politiek-activistische website geworden?

Als het hebben van een abjecte mening de maatstaf wordt dan kan je met hetzelfde argument iedereen wel bannen die het niet met je eens is.

Los van dat ik denk dat je zojuist een Godwin hebt gedaan (https://en.wikipedia.org/wiki/Godwin%27s_law) en de discussie dus hierbij wel gesloten kan worden ga je volledig voorbij aan het feit dat @Liberty er een problematiek er bij de haren bij trekt die volledig niets te maken heeft met het onderwerp van dit topic. Daarnaast, maar dat is mijn persoonlijke interpretatie, reageert hij verder niet op de inhoud en de geleverde kritiek maar blijft bij loze, inhoudsloze kreten die, sorry als ik het zeg, niet direct een gevoel oproepen van een hoge intelligentie of vaardigheid een standpunt over te brengen. Kortom: het roept maar wat.

• Leuk 1

Wat mij betreft mag ie zeggen wat ie wil. Op libertariërs, communisten, nationalisten, anarchisten, atheïsten en christenfundies wordt volgens mij ook gewoon kritisch gereageerd als iemand het ergens niet mee eens is. Volgens mij werd er niet gezegd dat hij hier niet welkom is, hier zijn mening niet mag delen, dat hij verbannen moet worden of wat dan ook. Er werd gesteld dat hij daar zijn ei misschien meer kwijt kon. Zou het niet juist een beetje eng zijn als we anderen wel, maar nazi's niet mogen wijzen op hun gekleurdheid?

Kijk ik zal je eerlijk zeggen, ik zou er geen traan om laten als liberty wél besluit naar een ander forum te vertrekken, of dat nou stormfront of punnik-je-eigen-onderbroek.nl is. Ondanks dat ik het boeiend en leerzaam vind om de mening van anderen te lezen, zou ik zijn bijdragen missen als kiespijn. Want hoewel ik hem als mens echt wel als gelijkwaardig kan zien, vind ik persoonlijk zijn bril niet zo mooi. Om heel eerlijk te zijn vind ik het zelfs een kutbril. Dat wil niet zeggen dat hij zijn bril af moet zetten, dat wil alleen zeggen dat ik er niet gelukkig van word om naar die bril te kijken. Gelukkig heb ik zat dingen in mijn leven waar ik wel graag naar kijk, en heb ik de vrijheid een andere kant op te kijken ;)

Los van dat ik denk dat je zojuist een Godwin hebt gedaan (https://en.wikipedia.org/wiki/Godwin%27s_law) en de discussie dus hierbij wel gesloten kan worden ga je volledig voorbij aan het feit dat @Liberty er een problematiek er bij de haren bij trekt die volledig niets te maken heeft met het onderwerp van dit topic. Daarnaast, maar dat is mijn persoonlijke interpretatie, reageert hij verder niet op de inhoud en de geleverde kritiek maar blijft bij loze, inhoudsloze kreten die, sorry als ik het zeg, niet direct een gevoel oproepen van een hoge intelligentie of vaardigheid een standpunt over te brengen. Kortom: het roept maar wat.

Dat die problematiek er niets mee te maken heeft is dan weer jouw aanname, de link Bosnië->Moslim bij een aanslag als deze is niet eens zo vreemd eerlijk gezegd.

Ben het wel met je eens dat er weinig zinnigs uit komt.

Wat mij betreft mag ie zeggen wat ie wil. Op libertariërs, communisten, nationalisten, anarchisten, atheïsten en christenfundies wordt volgens mij ook gewoon kritisch gereageerd als iemand het ergens niet mee eens is. Volgens mij werd er niet gezegd dat hij hier niet welkom is, hier zijn mening niet mag delen, dat hij verbannen moet worden of wat dan ook. Er werd gesteld dat hij daar zijn ei misschien meer kwijt kon. Zou het niet juist een beetje eng zijn als we anderen wel, maar nazi's niet mogen wijzen op hun gekleurdheid?

Nee maar al die andere mensen wordt niet verzocht op te rotten naar een ander forum, vanwaar de selectieve verontwaardiging?

En waarom stormfront? Niet dat hij hier een tweede holocaust zit te bepleiten, verre van dat.

Nee maar al die andere mensen wordt niet verzocht op te rotten naar een ander forum, vanwaar de selectieve verontwaardiging?

En waarom stormfront? Niet dat hij hier een tweede holocaust zit te bepleiten, verre van dat.

Nogmaals werd hem volgens mij niet verzocht op te rotten naar een ander forum, maar werd hem gezegd dat hij op een ander forum zijn ei misschien meer kwijt kon. In mijn ogen is dat iets heel anders, maar wellicht dat dat aan mij ligt :)

Punt is denk ik vooral dat je nu zegt dat "al die andere mensen", naast liberty dus, niet worden verzocht op te rotten, maar je lijkt hierbij over het hoofd te zien dat "al die andere mensen", naast nazdrovje dus, hem helemaal niet verwezen hebben naar een ander forum. 1 enkel persoon, doet 1 enkele uitspraak, gericht aan 1 enkele persoon. Soms moet je dingen ook niet groter maken dan ze zijn.

Nazdrovje verwees naar het stormfront-forum. Mij persoonlijk leek duidelijk dat de onderliggende boodschap ("naar mijn mening praat je poep") belangrijker was dan de verwijzing an sich. Dat was in ieder geval hoe ik het bericht opvatte. Dat de meningen hierover verdeeld zijn lijkt me logisch. Ik kon persoonlijk de onderliggende boodschap wel waarderen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...