Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welke wereldradio gebruiken jullie ?


Winchester 1893

Aanbevolen berichten

Ik heb eens geluisterd naar de Tecsun S2000 op youtube .

 

Hij klinkt inderdaad wat beter dan de meeste wereldradio's maar het geluid is nog niet super .

 

Kan ook zijn dat ik gewoon te verwend ben ?

Als ik naar m'n B&O A2 luister en daarna na zo'n wereldradio'tje dan vallen die gewoon erg tegen .

Jammer want er is tegenwoordig echt goed geluid uit een kleine speaker te halen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb eens geluisterd naar de Tecsun S2000 op youtube .

 

Hij klinkt inderdaad wat beter dan de meeste wereldradio's maar het geluid is nog niet super .

 

Kan ook zijn dat ik gewoon te verwend ben

Als ik naar m'n B&O A2 luister en daarna na zo'n wereldradio'tje dan vallen die gewoon erg tegen .

Jammer want er is tegenwoordig echt goed geluid uit een kleine speaker te halen .

 

Het zou natuurlijk ook kunnen dat de kwaliteit van de filmpjes gewoon slecht is. Ik weet niet welke je hebt bekeken natuurlijk. Blijft lastig om het geluid goed op een filmpje vast te leggen en dat via youtube te verspreiden. Dat zelfde geldt voor je B&O speaker. De filmpjes die ik daarvan zie doen het geluid denk ik ook geen recht.

 

Maar, je moet een wereldontvanger niet verwarren met een dedicates speaker. De Tecsun heeft een heel goed geluid maar redt het niet bij het setje B&W speakers aangestuurd door Rotel eindversterkers in een bi-amp opstelling. Maar dat is ook het doel niet. Als je een super geluid wil uit je Tecsun sluit je gewoon de line-out (want die heeft ie dan weer wel) aan op je voorversterker en kun je het geluid via de huiskamerspeakers beluisteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wereld ontvanger met redelijke muziekkwaliteit is de Sangean 909X met RDS op de FM niet zo gek en met een geluidsetje nog wel extra geluid, voor klein prijsje.

http://www.bol.com/nl/p/logitech-z130-speaker/1003004010486895/

 

De Sangean 909X is trouwens het goedkoopst bij Redcoon

http://www.redcoon.nl/search/?keywords=sangean+909&5000=

 

En voor de korte golf gebruik je meestal alleen de spraak en de muziek van een oosterse zender is via de stereoset niet zo in trek (persoonlijke smaak).

 

De enige zender die ik zo kan vinden met muziek voor de Europeanen op de korte golf is http://www.transportradio.nl/inhoud/index.php/

 

En als je thuis bent of op je bol kun je natuurlijk gewoon een internetzender opzoeken, in mijn jeugd zat je dan op de Middengolf de radio af te speuren naar een piratenzender voor een leuk Nederlands liedje. Maar dat is nu niet meer nodig je tikt gewoon http://www.piratenhits.com/ in en je zet een headset op en dan komt er geen radio meer aan te pas. Acht wat een gezellige tijd was dat met een oude radio. En dan natuurlijk met een oude buizenradio. Acht @Tom wordt oud mensen:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even wat anders, op je BOL of thuis wil je natuurlijk niet opvallen met een hoge antenne of een draad antenne hoog in de lucht.

Op het filmpje zie een mooie oplossing voor een minder opvallende antenne in de eerste minuut.

 

Een goede antenne is inderdaad een must wil je de signalen goed kunnen oppikken. Een balun met een eind draad erachter is dan een hele goede oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer , ik dacht voor 250€ wel een goed klinkende radio te kunnen kopen maar dat valt toch tegen .

Als je een goed klinkende en gevoelige radio wilt hebben voor weinig geld, moet je eigenlijk op zoek gaan naar zo'n ouderwetse Philips buizenradio.

b5x23a.jpg.85da257d593a73f6e3d75fb3924dd803.jpg

 

Oké: totaal niet praktisch voor in de BOB, maar wel kwaliteit en een mooi geluidje. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een goed klinkende en gevoelige radio wilt hebben voor weinig geld, moet je eigenlijk op zoek gaan naar zo'n ouderwetse Philips buizenradio.

b5x23a.jpg.85da257d593a73f6e3d75fb3924dd803.jpg

 

Oké: totaal niet praktisch voor in de BOB, maar wel kwaliteit en een mooi geluidje. :)

 

Zeker een mooi geluid in de mooiere oude radio's, deze worden wel steeds meer waard. Zoals de Telefunken Concertino brengt vlot 200 euro op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Sony ICF-SW 7600GR is zonder meer goed, maar de prijs vliegt omhoog nu al ronde de 250 euro.

En dat voor een radio waarvan het ontwerp al zo'n 25 jaar oud is.

 

Hoe bevalt die Sony 7600 ? Hoe is de ontvangst en de geluidskwaliteit ?

 

Hi @Tom , dat is goed nieuws! Dan maak ik nu al zo een 165 euro winst bij verkoop van m'n Sony (knipoog) Nee hoor, deze radio is bij goed zoeken en wat geduld compleet voor rond de 80 a 90 euro te vinden, tweede hands dan. Ik hoop er nog eens een sterkere antenne bij te vinden.

 

@winchester ja het is een wat oudere radio maar staat/stond bekend als 1 van de beste wereldontvangers die er zijn. Het geluid is natuurlijk ook een beetje persoonlijk. Ik heb er geen problemen mee maar heb hem nou ook niet iedere dag aanstaan. Verder is er stereo geluid met gebruik van een koptelefoon. Ik ben er blij mee maar misschien is er ondertussen alweer wat beters te vinden. Succes met zoeken. Het is maar net wat je wil qua formaat, prijs etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze Sony ICF-7601 al sinds 1988. Daarvoor had ik een Grundig Yachtboy, die zal nog wel ergens zwerven.

Hij is inmiddels de halve wereld over geweest, en werkt nog prima.

In veel gevallen gebruikte ik de bij geleverde draadantenne.

Zie net dat dit model diverse keren op marktplaats staat.

2015-06-26-21.13.27.jpg.32785b479f4c772099ade5093da2dd58.jpg

2015-06-26-21.13.41.jpg.db8a2b017c3846c0a4fe45e2af0f95e6.jpg

2015-06-26-21.13.21.jpg.244d10e0b8e8509d100ba3ec4b7503b7.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Voor een zacht prijsje een nieuwe wereldontvanger mooi compact voor in de BOB.

Van het nieuwe merk Medion is een merk wat ook via BOL.COM verkocht wordt.

 

De MEDION® LIFE E66311 PLL Wereldontvanger is nog zo nieuw dat er nog geen recensies van zijn.

Maar wel met netadapter, tasje en 2 jaar garantie en gratis verzending rest het luttele bedrag van 21,95 te betalen.

 

http://www.medion.com/nl/shop/audio-systemen-medion-life-e66311-pll-wereldontvanger-zwart-50049242a1.html

 

[ATTACH=CONFIG]20098[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tom ik zou Medion nou niet echt een nieuw merk noemen. Aldi verkoopt al aardig wat jaren Medion elektronica, zoals pc's, laptops, externe harde schijven, camera's enz.

Zelf kocht ik in 2008 een Medion laptop waar ik erg tevreden over ben en gebruik ik al een aantal jaar een Medion externe harde schijf die ook zeer betrouwbaar is gebleken.

Ik heb wel een goed gevoel bij de prijs/kwaliteit verhouding van Medion spullen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tom ik zou Medion nou niet echt een nieuw merk noemen. Aldi verkoopt al aardig wat jaren Medion elektronica, zoals pc's, laptops, externe harde schijven, camera's enz.

Zelf kocht ik in 2008 een Medion laptop waar ik erg tevreden over ben en gebruik ik al een aantal jaar een Medion externe harde schijf die ook zeer betrouwbaar is gebleken.

Ik heb wel een goed gevoel bij de prijs/kwaliteit verhouding van Medion spullen.

 

Er zit voor mij een klein nadeeltje aan Medion (bestaat al 25 jaar: http://www.medion.com/nl/bedrijf/profiel.php) laptops en PC's.

De laatste jaren iig zit er in een rommetje ingebakken dat je alleen het meegeleverde OS kan booten. Wat voor boot CD, stick oid je er ook indrukt, hij weigert iets anders als de herstelpartitie of meegeleverde DVD's.

 

Niet leuk als je er een ander OS op wilde zetten. :)

 

Veel Medion spullen heb ik niet gehad, een scannertje vroeger of zo en die deed het goed. Tegenwoordig is bij de Aldi kopen een beetje gevaarlijk, die hebben, ondanks protesten van vele consumenten organisaties, nogal de neiging om klanten voor garantie door te verwijzen naar de fabrikant. In NL is het altijd de winkel die garantie moet regelen met de importeur/fabrikant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit voor mij een klein nadeeltje aan Medion (bestaat al 25 jaar: http://www.medion.com/nl/bedrijf/profiel.php) laptops en PC's.

De laatste jaren iig zit er in een rommetje ingebakken dat je alleen het meegeleverde OS kan booten. Wat voor boot CD, stick oid je er ook indrukt, hij weigert iets anders als de herstelpartitie of meegeleverde DVD's.

 

Niet leuk als je er een ander OS op wilde zetten. :)

 

Veel Medion spullen heb ik niet gehad, een scannertje vroeger of zo en die deed het goed. Tegenwoordig is bij de Aldi kopen een beetje gevaarlijk, die hebben, ondanks protesten van vele consumenten organisaties, nogal de neiging om klanten voor garantie door te verwijzen naar de fabrikant. In NL is het altijd de winkel die garantie moet regelen met de importeur/fabrikant.

 

Dat van dat je alleen het meegeleverde OS kan booten zal dan inderdaad van de laatste jaren zijn. Mijn laptop (2008) kwam met Vista, heb ik direct XP op gezet en daarna Windows 7, zonder problemen.

Gelukkig heb ik nooit gebruik hoeven maken van de garantieregeling van Aldi, maar ik heb dergelijke kritiek weleens gehoord inderdaad. Voor mijn "belangrijke" elektronica zal ik niet snel Medion kiezen, voor wat gadgets on the side wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van dat je alleen het meegeleverde OS kan booten zal dan inderdaad van de laatste jaren zijn. Mijn laptop (2008) kwam met Vista, heb ik direct XP op gezet en daarna Windows 7, zonder problemen.

Gelukkig heb ik nooit gebruik hoeven maken van de garantieregeling van Aldi, maar ik heb dergelijke kritiek weleens gehoord inderdaad. Voor mijn "belangrijke" elektronica zal ik niet snel Medion kiezen, voor wat gadgets on the side wel.

 

Ik ben helemaal niet merk vast en als ze iets leuks hebben voor een goede prijs zal ik het niet laten, alleen dus geen PC's of laptops, daar heb ik bij anderen al genoeg gezeik mee gehad vanwege dat boot probleem, zelfs diagnostische cd's booten niet de laatste jaren. Maar een wereldontvanger kent dat probleem niet. :)

 

Toch ben ik blij met mijn analoge 30 jaar oude, maar toch redelijk compacte, wereldontvanger. Daar past de soldeerbout nog in en kun je zelfs met een elastiekje of handbediening de boel nog aan de praat houden.

Tja, zo als met alles, waar je een mee vertrouwd bent en verstand van hebt, heeft toch altijd de voorkeur boven iets vreemds, al is dat laatste qua (in dit geval) batterijverbruik waarschijnlijk beter. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit voor mij een klein nadeeltje aan Medion (bestaat al 25 jaar: http://www.medion.com/nl/bedrijf/profiel.php) laptops en PC's.

De laatste jaren iig zit er in een rommetje ingebakken dat je alleen het meegeleverde OS kan booten. Wat voor boot CD, stick oid je er ook indrukt, hij weigert iets anders als de herstelpartitie of meegeleverde DVD's.

 

Niet leuk als je er een ander OS op wilde zetten. :)

 

 

heb je hier ook nadere info over? eventueel referentie's ? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Grundig van zeker meer dan tien jaar oud. Ik moet eens uitzoeken welke zenders ik hier kan ontvangen. In mijn vorige woonplaats waren er heel weinig zenders te ontvangen. Lag niet aan de radio, maar de omgeving.

 

Ik wil er nog een andere kopen die mbv van zonne energie oplaadbaar is of mbv handmatig opwinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je hier ook nadere info over? eventueel referentie's ? :)

 

Ik ben er op al drie pc's en twee laptops tegen aan gelopen. Mensen die niet zo blij waren met Win8 en er weer Win7 op geïnstalleerd wilden hebben. Ook Linux gebaseerde boot CD's en sticks worden geweigerd.

Wat googlen en fora bekijken zie je dat meer mensen dat probleem hebben. Wellicht is het wel te omzeilen, ik heb wat gelezen over het resetten van de cmos en andere firmware.

 

Zo maar wat luk rake voorbeeldjes die ik zo met Google vind:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1536020

http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=76655

http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=122680

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Revo Heritage G2. Dat is echt een wereldradio. Alle functies die je wilt. Wifi, DAB streaming media. Als die stuk gaat koop ik meteen een nieuwe. Het is alleen geen wereldontvanger.

 

2a92be1c02842d50021835097f51d88e.jpg

 

Als wereldontvanger heb ik een Tecsun S-2000

 

tecsun-s2000.jpg

 

Heerlijke nostalgisch uiterlijk en all mode voor wat betreft ontvangst. Redelijk portable maar niet echt iets om in de tas te doen.

Die Tecsun ziet er geweldig uit. Die ga ik ook maar eens kopen. Kan die ook laagspanning? (batterij of 12v)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...