Ga naar inhoud
GENEGEERD

Belastinghervorming: In België gaan inkopen?

jobs
 Share

Recommended Posts

Preppers,

Wordt het voor mij, ik woon een half uurtje van de grensovergang bij Hazeldonk, na het doorvoeren van de voorgestelde BTW-veranderingen lonend om bepaalde zaken die ik toch nodig heb te gaan halen in België?

Aan welke dingen moet ik dan denken en hoeveel moet ik meenemen om uit de kosten te komen?

Iemand die hier terzake is en er over heeft nagedcht?

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Prepers,

Wordt het voor mij, ik woon een half uurtje van de grensovergang bij Hazeldonk, na het doorvoeren van de voorgestelde BTW-veranderingen lonend om bepaalde zaken die ik toch nodig heb te gaan halen in België?

Aan welke dingen moet ik dan denken en hoeveel moet ik meenemen om uit de kosten te komen?

Iemand die hier terzake is en er over heeft nagedcht?

Ik tank zelf altijdnin België en haal shag in België.

Sowieso de afgelegde afstanden (heen en terug), uitrekenen hoeveel je verbruikt en zo kijken hoeveel benzine het ke kost. Dat zijn de kosten die je dan echt moet terug verdienen.

Link naar reactie

@jobs

Zelf haal ik shag in België, scheelt 20 euro op een slof op gewichtsbasis. Nu rook je niet, maar prima handelsartikel.

Benzine scheelt, afhankelijk van de pomp, 15 tot 30 cent per liter.

Speciaalbier scheelt 25 a 30 cent per flesje. Op sommige speciaalbieren scheelt het nog meer.

Als je sterke drank lust, moet je eens langs een Aldi gaan. Whisky, Bourbon, Vodka, Ouzo kost daar iets van 8 euro per fles.

Persoonlijk vind ik voorgesneden vleeswaar van de Belgische Aldi beter dan de Nederlandse Aldi.

Doe er je voordeel mee !

Link naar reactie

Euh.. Ik rook niet.

Dus welke normale verbruiksartikelen haal ik daar?

Wie kan die informatie destilleren uit water naar buiten is gekomen m.b.t. de BTW-wijzigingen?

Sorry, maar ik bedoel er maar mee dat dat daar stukken goedkoper is uit eigen ervaring.

Verder is drank stukken goedkoper.

Een goede grote winkel in België is Colruyt, misschien eens kijken in de aanbiedingen folder.

http://www.colruyt.be/colruyt/static/1024/colruytfolder-n.shtml

Link naar reactie

Elders las ik:

En maar klagen dat de zorgkosten stijgen. De ziekte kostenverzekeraars gaan dit niet pikken. Je mag straks zonder aanvullende verzekering je medicijnen alleen nog maar bij een internetapotheek in Duitsland of België bestellen. Maar daar zullen ze wel iets voor gevonden hebben. Die moeten, net als bijv. Amazon, voor levering naar 0031 natuurlijk het NL BTW tarief rekenen.

Het grote gevaar zit hem in het inflatoire effect. De inflatie zal in het jaar van doorvoering zo hoog zijn dat een nieuwe recessie het gevolg kan zijn. Banken zitten aan Europese teugels, dus die kunnen het niet met een renteverhoging oplossen en zullen hun tarieven verhogen en de rente op spaargeld zal negatief worden.

En weer zullen bedrijven in de grensstreek de dupe zijn. Als straks naast de benzine en de dagelijkse boodschappen ook de kapper en het restaurant bij de buren nog goedkoper worden, dan wordt het voor nog meer mensen interessant om een dagje uit naar Duitsland of België te gaan.

Kortom, men rekent zich in Den Haag weer eens rijk en vergeet dat Nederland een heel groot buitenland heeft

Dat kan dus nog wel eens 'interessant' gaan worden...

Link naar reactie

Beste is heel veel gaan roken want daar bespaar je heel veel. En dan ontzettend veel gaan autorijden daar bespaar je ook heel veel mee. En heel veel gaan zuipen. En als je dan heel erg ziek wordt kost je ons systeem lekker heel veel.

Das pas het systeem grondig ondermijnen.;)

Link naar reactie

Ik haal al jaren de meerderheid van mijn boodschappen uit Duitsland. Alles is daar net even goedkoper en al helemaal de drank, tabak en benzine.

Omdat ik zowel hier als daar veel bij de Lidl shop en het dus identieke producten betreft is een goed vergelijk mogelijk. Ooit eens een heel bonnetje nagerekend en voor de 130 euro bij de Duitse Lidl, zou ik in NL 180 euro kwijt zijn geweest. Dat is dat wel inclusief 2 doosjes wijn, wat alleen al een besparing is van 22,80. Voor de rest blijft dan zo'n zelfde bedrag aan besparing over op de normale boodschappen.

Als je tevens tankt maakt dat waarschijnlijk de reiskosten alleen al goed.

Link naar reactie

Op die afstand van België is het al veel langer rendabel om 1x in de week er heen te gaan, daar hoef je de belastingwet wijziging niet voor af te wachten. Gooi je daar je tank vol en doe je gelijk de wekelijkse boodschappen dan ben je er al. Haal je gelijk voorraden voor je prepkast dan loont het natuurlijk nog meer.

Link naar reactie

@Prepper: Dank!

Colruyt Hoogstraten ligt dan het gunstigst. De route binnendoor voert ook langs het tankstation in Minderhout waar ik de petroleum pleeg te halen.

Zo eens per drie a vier weken fors inladen, als dat kan i.v.m. houdbaarheid, lijkt dan het doel.

Daar is grote hoeveelheid ook goedkoper. En de aldi ook

Link naar reactie

Wij shoppen altijd bij Colruyt. Dat heeft een aantal voordelen :

- Je vraagt de voordeelkaart, dan krijg je automatisch een aantal kortingen.

- Je krijgt hoeveelheidskorting als je wat meer artikelen meeneemt, vaak 10% op de aankoopprijs

- Colruyt is écht de goedkoopste en heeft een uitgebreid assortiment

- Ook de promoties zijn aantrekkelijk

- Op vrijdagavond is er in veel Colruytvestigingen proefavond. Dan zijn er kansen te over om wat hapjes te nemen, ze overdrijven soms écht wel.

- Er is gratis koffie in de winkel aan de koffieautomaat

Voor wijn, waspoeder, ondergoed en frisdranken is Frankrijk voor ons goedkoper. Sommige mensen uit mijn streek gaan dan winkelen in Auchan.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...